וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה: אין דרך טובה מזאת כדי לפרוש, תודה לכולם על התמיכה

האיטלקיה הטילה פצצה כשפרשה מיד לאחר שגברה על רוברטה וינצ'י וזכתה בגראנד סלאם ראשון בקריירה באליפות ארה"ב הפתוחה: "לא חשבתי שאזכה, זה חלום שהתגשם". וינצ'י: "מאושרת בשבילה"

פלאביה פנטה זכתה הערב (שבת) באליפות ארה"ב הפתוחה בטניס אחרי שגברה 7:6 (4) ו-2:6 על בת ארצה האיטלקיה, רוברטה וינצ'י במשחק מרתק ומרגש, שהסתיים בזכייה של האישה המבוגרת (בת 33) ביותר שאי פעם זכתה בגראנד סלאם האמריקאי בפעם הראשונה. לאחר שניצחה במשחק והכניסה לכיסה כ-3.3 מיליון דולר, הפתיעה והודיעה על פרישה ממשחק.

פנטה ו-וינצ'י הן חברות טובות ולאחר המשחק התחבקו ארוכות וחילקו מחמאות אחת לשנייה. פנטה התייחסה לזכייה ואמרה: "אני מאושרת מאוד, לא חשבתי שאהיה אלופה. זו הפתעה גדולה גם עבורי ואני מאושרת. אני רוצה להודות לקהל על התמיכה שקיבלתי. זה הטורניר האהוב עלי ואני נהנית לשחק כאן".

פלביה פנטה טניסאית. AP
הדהימה את הנוכחים. פאנטה/AP

"אני רוצה להודות למאמנים שלי, מדהים להיות חלק מהקבוצה הזו. זה חלום שהתגשם עבורי. כשהייתי צעירה רציתי לזכות בגראנד סלאם, אבל הייתי שמחה לזכות גם בטורניר רומא. כיף לשחק מול חברה שלי, רוברטה שיחקה מצוין היום, אנחנו מכירות שנים רבות, אפשר לכתוב ספר על החברות שלנו. שיחקתי רגועה בסוף וזה עזר לי. לא אכלתי מאתמול וזה היה לי קשה אתמול, היו הרבה רגשות. הבוקר היה הרבה יותר טוב"

לאחר מכן, הטילה פנטה את הפצצה: "לפני שהתחלתי את הטורניר, לקחתי החלטה גדולה בחיים שלי והחלטתי לפרוש. אני מאושרת מאוד עם ההחלטה, כיף לפרוש עם גביע כזה. זה היה המשחק האחרון שלי ואין דרך טובה יותר לפרוש. רוצה להודות לכולם שתמכו בי לאורך הקריירה. אני אוהבת את כולם. אגמור את השנה ואעזוב את המשחק".

רוברטה וינצ'י טניסאית איטלקיה. GettyImages
נתנה פייט. וינצ'י/GettyImages

פנטה הסבירה: "החלטתי עוד לפני הטורניר הזה. לפעמים זה קשה להרגיש כל כך הרבה דברים ביחד. אני לא מרגישה דיכאון להתאמן, אבל המשחקים הם קשים. כל ספורטאי רוצה לפרוש אחרי ניצחון והישג כזה".

וינצ'י הייתה מאושרת למרות ההפסד ואמרה: "תודה רבה לכולם שבאו לראות, הקהל פה מדהים. היה קשה לחזור לגמר 24 אחרי חצי הגמר הקשה שהיה לי. הפסדתי בגמר, אבל אני מאושרת בשביל פלאביה. קשה לשחק נגד שחקנית שאני מכירה כל כך הרבה זמן, אבל אני מנסה לעשות את הכי טוב שאני יכולה. היה משחק טוב, אז אגיד לה כל הכבוד וזהו".

פלאביה פנטה טניסאית איטלקיה. GettyImages
מודה לכולם. פנטה/GettyImages

קצת מספרים על הגמר:

* בזכות הניצחון שלה, פנטה העלתה את המאזן שלה על וינצ'י ל-4:6.

* הגמר הזה הפגיש את שתי הפיינליסטיות הבוגרות ביותר שהגיעו בפעם הראשונה לגמר גרנד סלאם בעידן החדש.

* הגמר הזה היה גמר הגרנד סלאם הכל איטלקי הראשון בעידן החדש.

* חיבור הגילאים של שתי הטניסאיות מביא אותנו ל-66 שנה ו-19 יום, כשזהו הגיל הגדול ביותר לגמר גרנד סלאם בעידן החדש. השיא הזה מוחק את גמר ווימבלדון 1977 אז נפגשו וירג'יניה ווייד ובטי סטוב (63 שנה ו-11 חודשים).

* שתי הטניסאיות היו מדורגות גבוה יותר. פנטה דורגה בשיאה עשירית בעולם והייתה לאיטלקיה הראשונה שנכנסה לטופ 10. וינצ'י דורגה בשיאה 11.

* עבור וינצ'י ופנטה היה זה גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה. עד הערב הישג השיא של פנטה בגרנד סלאם היה חצי גמר ב-2013 בארצות הברית. וינצ'י השיגה פעמיים מקומות ברבע הגמר בארצות הברית ב-2012 וב-2013.

* רק שש טניסאיות דורגו מחוץ לטופ 25 וזכו בתואר גרנד סלאם ופנטה תהיה השביעית. ברשימה הנוצצת נמצאות ונוס וויליאמס, ברברה ג'ורדן, סרינה וויליאמס, כריס אוניל, אבון גולגונג וקים קלייסטרס.

* פנטה הניפה את התואר בהופעה ה-49 שלה בגרנד סלאם, שזה הכי הרבה שטניסאית המתינה לזכייה. עבור וינצ'י זו הופעה 44 בגרנד סלאם.

* פנטה תטפס למקום השמיני בעולם, שזהו דירוג השיא שלה בקריירה. וינצ'י לעומת זאת תיאלץ להסתפק מקפיצה מהמקום ה-43 בעולם למקום ה-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully