וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציה באליפות ארה"ב: וינצ'י ניצחה את סרינה ועלתה לגמר

האיטלקייה בת ה-32 סיפקה את הפתעת השנה בטניס העולמי. חזרה מפיגור במערכות וניצחה את האמריקנית 6:2, 4:6, 4:6. היא תפגוש בגמר את בת ארצה, פלאביה פנטה, שניצחה את סימונה האלפ

רוברטה וינצ'י, טניסאית איטלקייה. AP
לא הפסיקה להילחם בשום שלב. וינצ'י/AP

הפתעה גדולה הערב (שישי) בחצי גמר אליפות ארה"ב. רוברטה וינצ'י שמדורגת במקום ה-43 בעולם והתייצבה לגרנד סלאם הניו יורקי כלא מדורגת, גברה על סרינה וויליאמס 6:2, 4:6, 4:6 ועלתה לגמר. היא תפגוש שם את בת ארצה, פלאביה פנטה (שבת, 22:00, יורוספורט), שבעצמה הפתיעה עם ניצחון 1:6, 3:6 על המדורגת שנייה, סימונה האלפ.

המחמאות לווינצ'י שעלתה לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה, אבל אי אפשר לא להתעכב על סרינה. מבחינת האמריקנית, לפחות בינתיים זהו סופו של החלום להפוך לשנייה בהיסטוריה שזוכה בארבעה טורנירי גרנד סלאם באותה שנה (שטפי גראף עשתה זאת ב-1988).

סרינה הפסידה הערב משחק גרנד סלאם בפעם הראשונה מאז שנכנעה לאליז קורנה בסיבוב השלישי של טורניר ווימבלדון 2014. יתרה מכך, זה ההפסד הראשון שלה באליפות ארה"ב הפתוחה מאז ה-6:2, 6:3 לסם סטוסור בגמר 2011. בשלוש השנים האחרונות היא הניפה את התואר בניו יורק פעם אחר פעם ועד הערב היא ניצחה ב-26 משחקים ברציפות בטורניר. וינצ'י שמה קץ לשלטון של האמריקנית בניו יורק, לפחות עד השנה הבאה.

סרינה וויליאמס, טניסאית אמריקנית. AP
26 ניצחונות ברציפות באליפות ארה"ב. עד הערב. סרינה/AP

רוברטה וינצ'י (איטליה) - סרינה וויליאמס (ארה"ב, 1) 6:2, 4:6, 4:6

איזה ניצחון של וינצ'י בת ה-32, הגדול ביותר בקריירה הארוכה שלה. האיטלקייה שרשמה הישג שיא בטורנירי גרנד סלאם בעצם ההעפלה שלה לחצי הגמר, לא ממש קיבלה סיכוי אצל אף אחד מהפרשנים או סוכנויות ההימורים, אבל עשתה את זה בגדול. וינצ'י הציגה טניס אגרסיבי וחסר פשרות, גילתה טונות של אופי בכל נקודה בה נדרשה לעשות זאת וגברה על סרינה בפעם הראשונה בקריירה.

האיטלקייה שהתייצבה למשחק אחרי שבארבעה מפגשים קודמים אפילו לא לקחה לסרינה מערכה, סירבה להישבר גם כשניצבה בפיגור 2:0 במערכה המכרעת. היא נלחמה, זכתה בחיבת הקהל, ידעה לדרוך לאמריקנית על היבלות כשזו נראתה עצבנית ולא איבדה לרגע את היציבות וקור הרוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פלאביה פנטה (איטליה, 26) - סימונה האלפ (רומניה, 2) 1:6, 3:6

האיטלקייה בת ה-33 רשמה את הישג השיא שלה בטורנירי גרנד סלאם כשהעפילה לראשונה לגמר. פנטה שהדיחה בדרך לחצי הגמר גם את פטרה קביטובה (5 בטורניר) ואת סם סטוסור (22), הביסה את הרומנייה ללא תנאי במערכה הראשונה ובסט השני חזרה מפיגור 3:2 לניצחון בעזרת ארבעה משחקונים נהדרים. היא סיימה את המשחק עם 23 ווינרים לעומת 10 של האלפ, והאחרונה הסבה לעצמה לא מעט נזק עם 23 טעויות בלתי מחויבות. בסיומן של 59 דקות די חד צדדיות, ניצחון לפנטה שעלתה למאזן 1:4 נגד האלפ.

פלאביה פנטה, טניסאית איטלקיה. AP
דרבי בגמר. פנטה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully