וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מול טורקיה בשמינית הגמר, גינזבורג וצ'כיה מול קרואטיה

דירק נוביצקי סיים את הקריירה הבינלאומית באכזבה גדולה לאחר החטאה מהעונשין של שרודר, ספרד מול פולין בשלב הבא, הסרבים סיימו את בית ב' במאזן מושלם וישחקו מול פינלנד. ננו גינזבורג עלה מהמקום השלישי

אימג'בנק GettyImages
שחקן נבחרת סרביה נמניה בייליצה. GettyImages
מול פינלנד בשמינית. בייליצה/GettyImages

שלב הבתים של יורובאסקט 2015 מגיע היום (חמישי) לסיומו עם 11 משחקים, בנוסף למשחק של ישראל מול צרפת. במשחק המרכזי של הערב, ניצחה ספרד את גרמניה 76:77 וסיימה במקום השני בבית. המשמעות היא שגרמניה הודחה מהמשך הטורניר וטורקיה סיימה רביעית, עוד לפני הניצחון שלה על איסלנד, 102:111 לאחר הארכה. הניצחון הטורקי שלח את ספרד למקום השני, ולמפגש מול פולין בשמינית הגמר.

משחקי השלב הבא, השעות טרם נקבעו:
צרפת - טורקיה (שבת, 12.9)
לטביה - סלובניה (שבת)
ספרד - פולין (שבת)
יוון - בלגיה (שבת)
סרביה - פינלנד (ראשון, 13.9)
קרואטיה - צ'כיה (ראשון)
ישראל - איטליה (ראשון)
ליטא - גאורגיה (ראשון)

דניס שרודר שחקן נבחרת גרמניה (משמאל) קולע מול ניקולה מירוטיץ' שחקן נבחרת ספרד. GettyImages
ניצחון ספרדי בשיניים. מירוטיץ' מול הגיבור הטראגי של הערב, שרודר/GettyImages

בית א'

פינלנד - פולין 78:65

הקרב על המקום השלישי בבית הישראלי הפגיש בין הפינים לפולנים ולאחר שניים וחצי רבעים צמודים, פתחו הפולנים פער וסיימו במקום השלישי בבית. הפינים המאוכזבים סידרו לעצמם קרב מול סרביה החזקה, בעלת המאזן המושלם, בשמינית הגמר. הפולנים יחכו, ככל הנראה, לספרד או לטורקיה.

בוסניה - רוסיה 81:61

משחק לפרוטוקול בלבד בין שתי נבחרות שאיבדו סיכוי להעפיל לשמינית הגמר. הרוסים רשמו ניצחון בכורה בטורניר.

נבחרת פינלנד חוגגת. FIBA, אתר רשמי
המומנטום יימשך? פינלנד חוגגת/אתר רשמי, FIBA

בית ב'

סרביה - איטליה 82:101

הקרב על המקום הראשון בבית הסתיים בלי הפתעות, כשסרביה סיימה את השלב הראשון במאזן מושלם והיא תפגוש פינלנד, שסיימה רביעית בבית א'. הסרבים הוליכו לכל אורך המשחק, ואף ששיחקו בהילוך שני לא התקשו מול האיטלקים שהיו זוכים בראשות הבית אם היו מנצחים. כעת תמתין איטליה לתוצאת המשחק של טורקיה, שאם תנצח תדחוק אותה למקום השלישי.

גרמניה - ספרד 76:77

ספרד כבר הובילה ב-12 נקודות הפרש ברבע האחרון, אבל הגרמנים חזרו לפיגור 4 בלבד, שתי דקות לסיום, בזכות יום ענק של דניס שרודר. ספרד החזירה את הפער ל-7, הגרמנים התקרבו ובהתקפה האחרונה ריבאס עשה עבירה על שרודר מחוץ לקשת, 3 שניות לסיום. הכוכב הצעיר קלע את שתי הראשונות, החטיא את האחרונה, ספרדים השתלטו על הריבאונד וסגרו את הסיפור. אכזבה ענקית לדירק נוביצקי במשחקו האחרון במדים הלאומיים, מול הקהל הביתי.

טורקיה - איסלנד 102:111 (לאחר הארכה)

הטורקים הגיעו כשהם יודעים שהמקום הרביעי שלהם, ובמקום לטייל מול האיסלנדים שלא ניצחו אף משחק עד הערב, הרשו לעצמם לסבך את תמונת הבית. אחרי מחצית צמודה הם ברחו ליתרון 10 לקראת סיום הרבע השלישי, אך איבדו גם אותו ושלשה איסלנדית בשניות הסיום כפתה הארכה. בחמש הדקות הנוספות תש כוחה של איסלנד, וטורקיה ניצחה בקלות.

דירק נוביצקי בוכה במשחקו האחרון במדי נבחרת גרמניה. GettyImages
סיום כואב לקריירה הבינלאומית. נוביצקי/GettyImages

בית ג'

סלובניה - מקדוניה 51:62, גאורגיה - קרואטיה 58:71, יוון - הולנד 65:68

הסלובנים הוליכו לכל אורח המשחק, מול מקדוניה שאיבדה עניין. קרואטיה עוד הוליכה על גיאורגיה ברבע האחרון, אך הרימה ידיים בתחילתו ואפשר ליריבה לברוח עד ליתרון 17 נקודות ולהבטיח מקום בשמינית. הולנד החלשה עשתה קולות של מאבק מול יוון, שלא התאמצה במיוחד בדרך למאזן מושלם והורידה את הרגל מהגז בסיום.

שחקן נבחרת יוון ואסיליס ספאנוליס. AP
לפרוטוקול. ספאנוליס/AP

בית ד'

אוקראינה - בלגיה 79:71, לטביה - אסטוניה 64:75, צ'כיה - ליטא 85:81

בלגיה ניצחה במשחק שכבר פיגרה בו ב-14 הפרש, האוקראינים עפו. לטביה ניצחה ונמנעה מהדחה ביתית. הנבחרת של ננו גינזבורג, שהבטיחה העפלה עוד אתמול, הפסידה לליטאים שסיימו במקום הראשון, וסיימה בעצמה במקום השלישי בזכות המאזן הפנימי מול לטביה ובלגיה, שעלו אף הן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully