וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובי ריבלין: "כדורגל בשבת? מדובר בהרגל, זה הסטטוס קוו"

גם נשיא המדינה הביע את דעתו בנושא קיום משחקי הכדורגל בשבתות: "ההרגל של הציבור הישראלי הוא שבשבת הולכים לבית הכנסת, ולאחר מכן הולכים לקטמון או טדי". עוד מהנשיא: "לא יכול לשאת את היציע המזרחי בטדי"

צילום: דוד קורן

סוגיית קיום משחקי הכדורגל בשבת ממשיכה להסעיר את הציבור הישראלי. אחרי שלאחרונה עלתה יוזמה של חלק מהשחקנים לשנות את המצב הקיים ולהפסיק לשחק בשבת, רבים מתקוממים על הניסיון לשנות הסטטוס קוו. נשיא המדינה, רובי ריבלין, התראיין לגלי צה"ל והתייחס לסוגיה.

"אני חושב שההרגל של הציבור הישראלי הוא שביום שבת הולכים לבית הכנסת, ולאחר מכן הולכים לקטמון או טדי", אמר ריבלין, והוסיף ש"אסור ליצור מצבים מבלי שתהיה הסכמה רחבה. אלה הם דברים שהם בהרגל וזה הסטטוס קוו. אסור לעשות שום דבר שבו אנחנו יכולים לפגוע בציבור אחד על חשבון הציבור האחר.

"איש באמונתו יחיה. אני אומר לא לעשות שום דבר שבו אנחנו יכולים לבוא ולפגוע בציבור על חשבון ציבור אחר. כשהייתי בבית"ר וניתן היה לשחק במוצאי שבת או ביום ראשון ובשני, הייתי מבקש מההתאחדות לא לחלל את השבת. אם אפשר, כדאי להגיע להבנות בלי לערער את ההסכמות הקיימות".

הנשיא הוסיף ש"כדורגל אני רואה רק בטלוויזיה. המגרש היחידי שאהבתי ללכת אליו הוא המגרש של קבוצתי בית"ר ירושלים. 15 שנה אני כבר לא הולך, כי אם אני יושב ביציע המזרחי הוא בלתי נסבל, ואם אני אני יושב במערבי, אני לא יכול לשאת את המזרחי".

נשיא המדינה ראובן ריבלין, פורום הפיס לחינוך, 26 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הסטטוס קוו יישמר? רובי ריבלין/ניב אהרונסון

גם יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת, אביגדור ליברמן, הביע את דעתו בעניין בפוסט בדף הפייסבוק שלו: "הפסקת משחקי הכדורגל בשבת היא הפרה בוטה של הסטטוס קוו ושל המוסכמות הנהוגות במדינה מאז הקמתה. במשך כל השנים שמרו ההסכמות הללו על האפשרות לחיות כאן זה לצד זה, חילונים ודתיים, בצורה טובה תוך כיבוד הדדי של מנהגים שונים".

עוד כתב: "אני, שגם בביתי שלי יש מנהגים שונים של מי ששומרות את השבת כהלכתה ומי שגם הולכים לכדורגל, יודע עד כמה האמירה "חיה ותן לחיות" היא חשובה וכמה נכון לנהוג כך. לכן, אנחנו ב"ישראל ביתנו" סבורים שאסור לשבור את המוסכמות האלו ששומרות על צביונה הייחודי של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ואנו נפעל ככל יכולתנו, בכנסת ובשאר הכלים העומדים לרשותנו, על מנת שהסטטוס קוו יישמר ושאפשר יהיה להמשיך לשחק ולראות כדורגל בשבתות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully