וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: נבחרת ישראל גברה 66:79 על פינלנד

אחרי הניצחון המרשים על רוסיה, הנבחרת של אדלשטיין עשתה את שלה גם מול היריבה הבינונית אחרי שליאור אליהו היה הבולט ולהט עם 22 נקודות ושישה אסיסטים. גל מקל עם 14. ביום שני הנבחרת תוכל לעלות לשמינית הגמר אם תנצח את בוסניה

אימג'בנק GettyImages

נבחרת ישראל הוכיחה גם הערב (ראשון) הרבה מאוד בגרות. אחרי הניצחון הגדול על רוסיה בשבת, טבעי היה לחשוב שהחבורה של ארז אדלשטיין תחווה ירידת מתח, אבל הנבחרת עשתה את שלה, השיגה ניצחון שני ושמרה על מאזן מושלם בעקבות ניצחון 66:79 על פינלנד הבינונית. בכך למעשה הנבחרת מתקרבת לשמינית הגמר שכן ארבע נבחרות מתוך השש מעפילות לשלב הבא. ביום שני תפגוש הנבחרת את בוסניה ללא הכוכבים שנותרו בבית (18:30) ומולה ניתן יהיה לקבל את החותמת הסופית לקראת העלייה.

אם במשחקי ההכנה שום דבר לא התחבר לנבחרת, הרי שנראה על פי היומיים האלה שהכול התהפך. הניצחון הגדול על הרוסים רק הוסיף לתיאבון של השחקנים ששלטו מהרגע הראשון, וגם אם נדמה היה לפרקים שהפינים מסוגלים לחזור, ליאור אליהו וחבריו השכיחו כל אפשרות כזו. אליהו היה האיש של המשחק ללא צל של ספק. אחרי 16 נקודות מול הרוסים, הערב אדלשטיין קיבל ממנו 22 שהגיעו בדקות הטובות ובדקות הפחות טובות של הנבחרת. לצד ההספק הזה, תרם הפורוורד של הפועל ירושלים גם שישה אסיסטים וחמישה ריבאונדים. פרט אליו, גל מקל היה מצוין עם 14 נקודות וחמישה אסיסטים. עומרי כספי לא היה רחוק מדאבל דאבל, כשלצד עשר הנקודות שלו הוא תרם שמונה ריבאונדים.

האיתות למה שאנחנו הולכים לראות הגיע ברבע הראשון. אליהו עם הרבה התלהבות הוביל ל-13:25 בסיום הרבע, הפינים אותתו שהם מסוגלים לחזור ברבע השני, אבל דגן יבזורי החזיר לדו ספרתי ושלשות של יוגב אוחיון ויבזורי סידרו 31:35 בסוף המחצית. ברבע השלישי ישראל המשיכה להכתיב את הקצב. מרפי הפיני החזיק את הנבחרת שלו בתמונה, אבל הרבע השלישי הסתיים ב-54:62 לאדלשטיין ושחקניו. ברבע האחרון עוד קיבלנו רגעים של מתח כשההפרש קוזז לארבע, אבל ברגעים החשובים מקל סחב את החברים שלו לנקודות קלות בדרך לניצחון 66:79.

שחקן נבחרת ישראל ליאור אליהו מול פינלנד. GettyImages
להט מהשנייה הראשונה. אליהו/GettyImages

נבחרת ישראל עלתה בחמישייה עם גל מקל, ליאור אליהו, עומרי כספי, רביב לימונד ודיאור פישר. הפינים פתחו עם שון האף, ג'ראד לי, ססו סאלין, פטרי קופונן ואריק מרפי.

רבע 1

ליאור אליהו היה אחראי לנקודות הראשונות בצד הישראלי. הפינים ניסו להיפטר מהאפס בדקות הראשונות, אבל התקשו למצוא את הטבעת. אחרי עוד שתיים של רביב לימונד, הגיעה השלשה הראשונה במשחק שהייתה שייכת לסאלין. הנבחרת המשיכה על גל ההתלהבות שלה, וסלים של אליהו ולימונד סייעו לה לברוח ל-3:10. הפינים עשו שרירים, וקופונן ומרפי צלפו מחוץ לקשת כדי למנוע בריחה. ישראל המשיכה בשלה, אוחיון הצטרף לרשימת הקלעים והפציץ משלוש בדרך ל-13:25 בסוף הרבע.

רבע 2

מאתי נוטינן פתח את הרבע השני עם שלשה שהקטינה לתשע, אבל אלישי כדיר הכניס את עצמו לרשימת הקלעים . אלא שהפינים היו חמים מחוץ לקשת ונוטינן הפגיז עוד פעם. שון דאוסון לא הצליח להכניס את עצמו למשחק כשהחטיא שתי זריקות מהעונשין, אבל דגן יבזורי העניק יתרון דו ספרתי ראשון לישראל ברבע הזה (21:31). הדקות הבאות היו של אליהו שפשוט להט ודאג להגדיל את היתרון. רגע לפני הירידה להפסקה, אוחיון ויבזורי צלפו שלשות והיו אחראים להמשך הבריחה, 31:46.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גל מקל שחקן נבחרת ישראל מול פינלנד. GettyImages
מי היה מאמין שהם יעמדו כבר ב-0:2? מקל עסוק במשימות הגנה/GettyImages

רבע 3

לימונד הלך לקו בפתיחת הרבע השלישי וקלע נקודה אחת משתיים, לי הפיני הגיב בשתיים משלו ובהמשך אליהו, שקלע 16 נקודות ברבע הראשון, המשיך לדהור קדימה וביסס עוד יותר את היתרון הישראלי (33:51). הפינים נכנסו בשלב הזה למשחק, ואחרי שלשה של האף פתאום ההפרש קוצץ רק ל-13. מרפי המשיך עם עוד שתיים, אבל מקל עצר את המומנטום. מרפי המשיך בשלו והפגיז עוד שתיים, וכעת הפער חזר לחד ספרתי לראשונה מאז הרבע השני, והרבע עצמו נגמר ב-62:54.

רבע 4

הרבע האחרון נפתח עם הרבה תקווה של הספסל הישראלי לראות את הפער נשמר, ועומרי כספי שלא הורגש כל כך במשחק בקטגוריית הנקודות (שבעה ריבאונדים עד אותו שלב) תרם שתיים חשובות בדאנק. הפינים הכתיבו את הקצב בשלב הזה, כשמרפי הפגיז מחוץ לקשת ולי הוריד לארבע הפרש בלבד. ברגעי האמת, ישראל הייתה יותר מרוכזת. מקל חטף כדור והמשיך עד הסוף בדרך להחזיר לעשר. מכאן הנבחרת כבר לא הביטה לאחור, הפינים כבר חדלו מלהאמין, אליהו המשיך לשפר את הסטטיסטיקה והניצחון הובטח עם 66:79.

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי עם דיאור פישר. GettyImages
ניצחון של הרבה אופי. כספי ופישר/GettyImages

סטטיסטיקה

קלעו לפינלנד: אריק מרפי 24 נקודות ו-9 ריבאונדים, סאסו סאלין 13, מאטי נוטינן 8, ג'מאר ווילסון 6, שון האף 5, ג'ראלד לי 5, פטרי קופונן 3, מיקו קויביסטו 2.

קלעו לנבחרת ישראל: ליאור אליהו 22 נקודות, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, גל מקל 14 ו-5 אסיסטים, יוגב אוחיון 13 ו-5 ריבאונדים, עומרי כספי 10 ו-8 ריבאונדים, דיאור פישר 7 ו-11 ריבאונדים, דגן יבזורי 6, רביב לימונד 5, אלישי כדיר. שון דאוסון ובר טימור שותפו, אך לא קלעו.

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין. GettyImages
גם הוא שחרר הרבה מאוד לחץ. אדלשטיין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully