וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אירופה במה: השחקנים שיפרצו לתודעה במהלך היורובאסקט

5.9.2015 / 16:15

הבן של שחקן העבר האגדי שמנסה להשתחרר מהצל, הגבוה שסומן על ידי מכבי תל אביב, הכישרון שמסמל את עלייתה של הנבחרת הכי משתפרת בזמן האחרון, הרכז המיניאטורי שפרץ מאוחר וכמובן, שון דאוסון. קבלו את חמש התגליות הפוטנציאליות של אליפות אירופה

צילום: יהונתן אליהו, עריכה: ליאור קירשנר

צפו בעומרי כספי מדבר לקראת רוסיה

דומנטאס סאבוניס (2.08, 19, מכללת גונזאגה) - ליטא

כמו כל בן של ספורטאי אגדי שמנסה לשחזר את צעדיו של אביו, גם המשימה של דומנטאס סאבוניס בלתי אפשרית מלכתחילה. השם המחייב יצר בעיקר צל עצום שסביר להניח שירדוף את הבן של הכדורסלן הליטאי הגדול בכל הזמנים גם הרבה אחרי הפרישה. רצה הגורל, ואליפות אירופה הראשונה של דומנטאס נערכת בדיוק 20 שנה אחרי הטורניר הבלתי נשכח של אביו ביורובאסקט ביוון, בו סחף את ליטא יחד עם שרונאס מרצ'יוליוניס לגמר והפסיד בתום קרב איתנים ליוגוסלביה של ג'ורג'ביץ', דיבאץ'. תחת הנסיבות המיוחדות הללו ינסה סאבוניס הבן להתחיל להרוויח את לחמו בזכות עצמו.

את הופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים ערך לפני שלושה חודשים בלבד, כשהוא בן 19 וחודשיים, והפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות הנבחרת. בתקופת ההכנה הוא בלט לטובה באופן מפתיע. השנה במכללת גונזאגה, בה הוא משחק כיום, עשתה פלאים מבחינת הפרופיל הפיזי של הילד, שעד אז היה צנום וכחוש. המאמן יונאס קזלאוסקאס העניק לו צ'אנס אמיתי וקיבל ממנו תפוקה של 6 נקודות ומספר זהה של ריבאונדים בממוצע למשחק בהכנה. סאבוניס, יחד עם יונאס ולנצ'יונאס המצוין, אמור לבלוט בקו הקדמי של ליטא, שם טמון עיקר כוחה. הוא צפוי לעלות כמחליף לינקונאס הוותיק בעמדה 4. גם אם הכישרון אפילו לא מתקרב לשל אבא, ארווידאס יודע שיש לו דור המשך.

עומרי כספי בראיון: "יש בור"

רוברט רות'בארט: "מתרגשים מאוד, בטח כשרואים את כל הנבחרות"

שקרים שמספרים לנו על נבחרת הכדורסל: אודי הירש מנפץ את הקלישאות

עומרי כספי. ומה עוד? משחק מקדים לקראת היורובאסקט

צפו בסאבוניס מככב במשחק ההכנה מול פינלנד

אלן אומיץ' (2.16, 23, גראן קנאריה) – סלובניה

עמדות הפנים של סלובניה נותרו יתומות ביום שאחרי הפרישות של ראשו נסטרוביץ' וארזם לורבק, ואחרי שנים של ניוסיונות לא מוצלחים להצמיח אלטרנטיבות, המדינה החביבה מהבלקן אולי סוף סוף מצאה פיתרון. אומיץ' הענק (2.17), שעד לפני שנה וחצי נראה בוסרי וגולמי מדי, ערך את הופעות הבכורה שלו בנבחרת כבר באליפות העולם בקיץ שעבר ומאז הוא נמצא בנסיקה. מכבי תל אביב, אגב, עקבה אחריו במשך שנים ושקלה ברצינות להחתים אותו הקיץ בתור תחליף זול לסופוקליס שחורציאניטיס, אך ירדה ממנו בסופו של דבר, אולי בשל חחש מתקדים דרקו פלאניניץ', על הנייר סנטר עם פרופיל די דומה. גם לבוראל קוצ'ה הייתה בין המתעניינות וניסתה לרכוש אותו מקבוצת האם לובליאנה, אבל זה נגמר בחתימה דווקא בהליכה בעקבות אאיטו גרסיה רנסס חובב הצעירים, שמשך אותו לגראן קנאריה.

בגיל 23, נראה שאומיץ' הולך ומתקדם ומתקופה לתקופה מפתח עוד ועוד אלמנטים במשחק שלו. אם בעבר הסתמך אך ורק על הכוח והממדים הפיזיים מתחת לסלים, כיום הוא מסוגל לתרום רבות גם במהלכי אחד על אחד חצי-מהוקצעים. אם לשפוט על פי משחקי ההכנה, הואקום שנוצר על רקע שלל ההיעדרויות בנבחרת סלובניה ישרת אותו היטב. גראן קנאריה תהנה ממנו בעונה הקרובה לפחות, אבל אל תתפלאו אם כבר בקיץ הבא נראה אותו בקבוצת יורוליג גדולה.

צפו בביצועים של אומיץ' בעונה החולפת

יאניס טימה (2.01, 23, זניט סנט פטרסבורג) – לטביה

המהפכה בכדורסל הלטבי החלה לתת את אותותיה בעיקר באליפויות אירופה לגילאים צעירים, אך בקרוב מאוד היא עשויה להיות מורגשת גם בבוגרים. אירוח המשחקים בבית המוקדם מהווה עוד נקודת ציון בדרך להעלאת קרנו של הכדורסל המקומי, שהיה אי שם, לפני יותר מ-80 שנה, אימפריה של ממש. אחד הנציגים הבולטים של הדור הלטבי החדש הוא יאניס טימה, שכמו כל נבחרתו, עדיין אנדרייטד.

הטווינר המצוין כיכב בעונה שעברה בריגה, אבל בקיץ כבר השתדרג, באופן יחסי, כשחתם בזניט סנט פטרסבורג. עם יכולות מגוונות בקליעה, מסירה ובעיקר הגנה מצוינת על שלל עמדות, טימה יכול להיות האס של לטביה בבית הקל יחסית אליו הוגרלה, ממנו היא אמורה לעלות בקלות. כבר באליפות אירופה הקודמת הוא אמור היה להיות בורג חשוב, אך וירוס פתאומי תקף אותו שלושה ימים לפני שריקת הפתיחה וגרם לו להחמיץ את המשחקים. את ההכנה הוא פתח בעצלתיים, אך הלך והשתפר ככל שהאליפות התקרבה, וסיים כקלע הבולט של לטביה בשניים מתוך שלושת המשחקים האחרונים. הוא צפוי להיות הסמול פורוורד הפותח של הלטבים. שימו עין.

צפו בביצועים של טימה

רוק סטיפצ'ביץ' (1.86, 29, ססארי) – קרואטיה

היה מתבקש לבחור לכתבה שכזו לפחות נציג אחד מנבחרת טורקיה המתחדשת – הנבחרת הצעירה באליפות עם גיל ממוצע 25.2. ג'די אוסמאן המצוין שמגיע אחרי עונת פריצה באנדולו אפס אמור לקחת את המושכות בקו האחורי, פורקאן קורקמאז בן ה-18 עשוי לקבל הזדמנות להמשיך את המומנטום מאליפות אירופה לנוער בה הצטיין והוביל את נבחרתו לכסף, אבל שני אלה הספיקו לפרוץ לתודעה של כל חובב כדורסל אירופי בעונה החולפת ביורוליג.

קצת מוזר לצרף לכתבה שכזו שחקן בן 29 עם ניסיון בקבוצות כמו מילאנו, וארזה או רומא, אבל רוק סטיפצ'ביץ', למרבה הפלא, עדיין נותר בצל. הרכז הננסי אף פעם לא קיבל הזדמנות של ממש ברמות הגבוהות באמת, וברוב המקרים זכה להתעלמות בכל מה שקשור לנבחרת. ניצני השינוי ניבטו כבר במוקדמות, שם יסמין רפשה נתן לנו צ'אנס והפך אותו לרכז מחליף ולאנרג'ייזר שעולה מהספסל כדי לתת לחברים זריקת אנרגיה. הקיץ, תחת ולימיר פראסוביץ', עמדת הרכז הפותח מופקדת בידיו ואם לשפוט על פי משחקי ההכנה, היא שם כדי להישאר.

פראסוביץ' ערער על המוסכמות כשהעדיף את סטיפצ'ביץ' על פני רכזים מנוסים ומוכשרים יותר על הנייר כמו רוקו אוקיץ' ודונטיי דרייפר, וקיבל בתמורה יכולת נהדרת ומנהיגות שהייתה חסרה לחבורה הצעירה שסביבו. הרכז אותת כבר בתחילת הקמפיין עם שלשת ניצחון על הבאזר מול ניו זילנד, ומשם הדברים באו לו יותר בקלות. כשלצידו ניצבת חמישיה כה כישרונית, סטיפצ'ביץ' אמור לשמש בעיקר על תקן סדרן העבודה שקולע זריקות חופשיות. את זה הוא עושה לא רע בכלל. בעונה הבאה הוא בקבוצת הגאנרים של ססארי. יהיה מעניין.

צפו בסטיפצ'ביץ' צולף סל ניצחון בהכנה

שון דאוסון (1.98, 21, מכבי ראשון לציון) – ישראל

טרנד הבנים של מתאזרחי עבר תופס תאוצה בכדורסל הישראלי, ושון דאוסון הוא הנציג הבולט שלו. הגארד-פורוורד הקפיצי עשה בחירה מקורית וטעונת הוכחה עם הישארותו בראשון לציון, אבל אם ינפק תצוגות ראויות ביורובאסקט, כפי שעשה בחזרות הגנרליות, הוא ימשוך את תשומת הלב לה הוא ראוי. הדינמיות והרעב לנקודות של דאוסון הפכו אותו לאחת מנקודות האור הבודדות בתקופת ההכנה של הנבחרת, והקנו לו מקום של כבוד ברוטציה של אדלשטיין.

בניגוד לטריו כספי-מקל-אליהו, שמוכר ביבשת על יתרונותיו וחסרונותיו, דאוסון עדיין בגדר כישרון אנונימי. לילד יש את הביטחון והאיכויות כדי לתעל את זה לטובתו ולעזור התקפית לנבחרת (מבלי לעשות נזק בצדו השני של המגרש), שממילא לא משופעת בסקוררים כמותו. זו תהיה הזדמנות טובה לבחון מה המעלות של דאוסון שוות מול יריבים ברמות הגבוהות של היבשת, משהו שהוא ייתקל בו במינון נמוך מאוד בראשון לציון ובמפעל המצחיק בו היא תתמודד. רק שיקלע גם מבחוץ מפעם לפעם.

שון דאוסן שחקן נבחרת ישראל. ניב אהרונסון
הגיע הזמן לשפר גם את האחוזים לשלוש. דאוסון/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully