וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כולם ביברס נאתכו: מסע בעקבות השנתונים האבודים

1.9.2015 / 16:05

43 שחקנים נמצאים בליגות הנמוכות או שפרשו מכדורגל, ורק בודדים יצאו לחו"ל. מ"בלמי העתיד של הנבחרת" ועד ל"תיירי הנרי של ישראל". במסגרת בדיקתו לגבי מצב הכדורגלן הישראלי, אופיר סער חזר לכל יוצאי נבחרת הנוער בעשור האחרון ובדק מה קרה איתם. חלק א', 2005-2009

עריכת וידאו: מרום שפיצר

לא מעט כישרונות צעירים הולכים לאיבוד לאורך השנים. לעתים נותר רק זיכרון עמום של שם שאמור היה להיות "הדבר הגדול הבא". אחרי הכתבה הראשונה שהציגה את תמונת המצב המדאיגה של היצע השחקנים הגדל לרוחב ולא לעומק, והכתבה השנייה שהמחישה מדוע מחלקות הנוער מתקשות לייצר שחקנים, יצאנו לבדוק איפה נמצאים אותם שחקנים שנחשבו לעתודה של הכדורגל הישראלי. אספנו עבורכם את עשרת השנתונים האחרונים של נבחרת הנוער, על פי הסגל שהשתתף במוקדמות אליפות אירופה בכל שנה. מי פרץ, מי נתקע ומי נעלם. מסע בעקבות השנתונים האבודים.

* חלק מהשחקנים הופיעו במספר שנתונים וכמובן צוינו רק פעם אחת.

* מעבר לכך, מדובר בסגל שהשתתף במוקדמות אליפות אירופה ולא בסגל המורחב של אותו שנתון, מה שהוריד מהרשימה שחקנים כמו מונס דאבור, דן איינבינדר ושלומי אזולאי.

מצבו של הכדורגלן הישראלי

לכתבה הראשונה בסדרה: "המצב פשוט - אין כסף בכדורגל"

לכתבה השנייה בסדרה: "שינוי, או שכל העסק יילך לעזאזל"

איפה הם היום - שחקני נבחרות הנוער בשנים 2010-2014

עדן בן בסט שחקן נבחרת ישראל עם ליאור רפאלוב. AP
לא כולם הגיעו כמוהם לנבחרת הבוגרת. ליאור רפאלוב עם עדן בן בסט/AP

מוקדמות יורו 2005

גיל אופק - גדל במכבי חיפה אך הידרדר לליגות הנמוכות. עבר הקיץ מקרית אתא לבית שאן בליגה א'.

עמי גילברט - תואר ככוכב העתיד של הפועל חיפה יחד עם גילי ורמוט. הידרדר מהר מאוד לליגות הנמוכות וכיום רשום באסי גלבוע בליגה ב'.

ליאור ג'אן - גדל במכבי תל אביב ושיחק חמש שנים בבוגרים. לאחר מכן החל להסתובב בבאר שבע, נתניה וכיום ביבנה מהלאומית.

יוגב בן סימון - גדל בראשון לציון ופרט לשנתיים בליגת העל שיחק בלאומית בהפועל רמת גן, הפועל פתח תקוה, ראשון לציון ובעונה האחרונה במכבי שעריים מליגה א'.

מסאיי דגו - בניגוד לאחיו ברוך, לא הצליח לעשות קריירה ברמות הגבוהות. שיחק בעיקר בלאומית ברעננה, הרצליה, קטמון ובעונה האחרונה היה רשום בקרית שלום מליגה ג'.

עומר פרץ - גדל במכבי תל אביב, יצא לשטרסבורג הצרפתית בגיל צעיר, שב למכבי והפועל תל אביב, ירד ללאומית וחזר עם נתניה לליגת העל בעונה שעברה.

ליאור רפאלוב - אחד הכוכבים הגדולים של הכדורגל הישראלי. עשה קריירה יפה במכבי חיפה וממנה נמכר ב-2.5 מיליון יורו לקלאב ברוז, בה הוא מככב.

עדן בן בסט - גדל במכבי חיפה, אך לא השתלב בבוגרים. הסתובב בלאומית, בקרית שמונה, עד שעונה טובה עם 18 שערים בהפועל חיפה הוציאה אותו לצרפת. חזר בקיץ שעבר למכבי תל אביב ומחפש את מקומו.

אבי סופר - את רוב שנותיו העביר בלאומית בקבוצות כמו הפועל כפר סבא, רעננה והפועל רמת גן, בה הוא משחק כיום.

עידן סרור - גדל בהפועל תל אביב ונחשב לכישרון גדול, אך גם לשחקן פרובלמטי. הידרדר לליגות הנמוכות ובעונה האחרונה עלה עם בני אילת לליגה א'.

יובל אבידור - הנתונים הפיזיים שלו יצרו ציפיות גבוהות. עשה קריירה סבירה בליגת העל עם הפועל חיפה, כולל קדנציה לא מוצלחת במכבי תל אביב.

שמעון אבוחצירה - גדל בטוברוק, עבר להפועל פתח תקוה וממנה ללאריסה היוונית. חזר לקרית שמונה, ממנה למכבי חיפה, הושאל לקריה וכעת מצבו בחיפה לא ברור.

יובל שפונגין - לא מצא את מקומו במכבי תל אביב, יצא לגיחות נשכחות בקפריסין ובלגיה וקיבל החלטה ששינתה לו את הקריירה, לחזור למכבי תל אביב. עכשיו הוא בצ'מפיונס.

אורי שטרית - עוד שחקן שלא מצא את מקומו במכבי תל אביב בגיל צעיר והחל לנדוד. כיום בהפועל כפר סבא בליגת העל.

מור ממן - גדל במכבי חיפה וקיבל צ'אנס רק בגביע הטוטו ב-2007. ירד ללאומית ומאז לא חזר. בעונה האחרונה שיחק בקבוצת ביר אלמכסור מליגה ג'.

גיא חיימוב - גדל במכבי תל אביב ולא השתלב. עבר בהכח וכפר סבא עד שמצא בית בקרית שמונה. עבר לשנה מוצלחת בקפריסין, אך חזר לחוזה ארוך טווח בקרית שמונה. משתייך גם לסגל הנבחרת.

ארנון טמיר - גדל בטוברוק ושיחק לאורך הקריירה בליגות הנמוכות, בעיקר במרמורק. טל בנין צירף אותו למכבי נתניה בליגת העל לפני שלוש שנים, אך הוא לא השתלב.

סיכום: 17 שחקנים - 1 משחק בחו"ל (רפאלוב), 7 בליגת העל ועוד 9 בלאומית, ליגות נמוכות או פרשו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עמי גילברט שחקן אחווה עראבה. נמרוד סונדרס
נחשב בזמנו לכוכב העתיד של הפועל חיפה. עמי גילברט/נמרוד סונדרס

2006

ניל אברבנל - גדל בהפועל תל אביב, אבל לא קיבל את ההזדמנות כשוער ראשון והחל במסע. בני יהודה, רעננה, מכבי פתח תקוה ובעונה האחרונה קרית גת. הקיץ חתם במכבי יבנה.

שמוליק קוזוקין - כישרון גדול שהגיע לנבחרת ישראל ופציעות גמרו לו את הקריירה. היה בלם-מגן מבטיח, אך קרע את הרצועות שלוש פעמים ופרש מכדורגל.

נדב כידר - גדל בטוברוק. ניסה את מזלו בהפועל באר שבע ומשם ירד למכבי באר שבע וקרית גת, שם הוא משחק בשנים האחרונות כבלם-קשר אחורי.

אודי חנון - היה קפטן קבוצת הנוער של בני יהודה, אך עזב בגיל צעיר לליגות הנמוכות. היה רשום לאחרונה ב-2013 בבית"ר כפר סבא.

רמי דואני - גדל בהפועל תל אביב ובתחילת דרכו בבוגרים צפו לו עתיד גדול. עבר מספר פציעות שדירדרו אותו לליגות הנמוכות, מהן לא חזר.

מאור בוזגלו - הכוכב הגדול של הפועל באר שבע היום ואחד השחקנים המובילים בכדורגל הישראלי. עבר לא מעט בקריירה כשחקן צעיר ובוגר, כולל קדנציה בבלגיה, וכעת משתייך לשורה הראשונה של שחקני הליגה.

דידי אונגר - מסוג השחקנים שלמדו על בשרם שמה שמספיק לנוער לא מספיק לבוגרים. נקנה בגיל צעיר על ידי מכבי פתח תקוה מראשון לציון, אך לא הצליח לבוא לידי ביטוי. כיום משחק בנס ציונה מליגה א'.

איתי שכטר - הגיע מעמק יזרעאל לנתניה, ממנה להפועל תל אביב ולנבחרת הבוגרת. יצא לגיחות לא מוצלחות בחו"ל וכעת הוא במכבי חיפה.

תומר חמד - בלט מאוד בנוער של חיפה, אך לא מצא מקום בבוגרים. נדד ללאומית, חזר להשאלות בליגת העל ולאחר עונת אליפות עם מכבי חיפה יצא לקריירה מוצלחת בחו"ל. היום בברייטון האנגלית.

בירם כיאל - גדל במכבי חיפה, זכה עמה באליפות והגיע לליגת האלופות. עשה שנים יפות בסלטיק ובינואר האחרון עבר לברייטון, שם חיכה לחמד.

אלירן עטר - מאיפה נתחיל? גדל בבני יהודה, נמכר למכבי תל אביב, זכה עמה באליפות ובתואר מלך השערים. יצא לגיחה לא מוצלחת בריימס ונחת במכבי חיפה. כמה זמן יישאר ירוק?

תום מנשרוב - גדל במכבי תל אביב והיה קפטן וכוכב קבוצת הנוער. ניבאו לו עתיד גדול, אך הוא לא מומש. אחרי גיחה לחו"ל, שיחק בהפועל פתח תקוה ורמת השרון.

אורי פסו - גדל בהפועל ירושלים ושיחק עמה במרבית שנותיו בלאומית. עבר קצת לאיה נאפה והגיע להפועל פתח תקוה, איתה ירד ללאומית בעונה שעברה.

איתמר ניצן - נחשב לשוער מבטיח במכבי הרצליה. לאורך השנים נדד להפועל תל אביב, קרית שמונה ורמת השרון עמה ירד ליגה. בעונה שעברה במכבי פתח תקוה מיצב עצמו כשוער ראוי בליגת העל.

חאמד גנאים - קשרה של בני סכנין בעשור האחרון. לא בולט במיוחד, אך עושה קריירה סבירה.

רון שבירו - היה השוער המוביל בגילאים הצעירים באשדוד, לפני אופיר מרציאנו. היה תקופה קצרה בבוגרים של אשדוד וירד לליגות הנמוכות, אך לא שיחק מאז 2009.

אמג'ד סלימאן - במרבית הקריירה משתייך לאחי נצרת. נרכש בעבר על ידי הפועל באר שבע, אך לא התאקלם וחזר הביתה כקפטן אחי בלאומית.

סיכום: 17 שחקנים - 2 בחו"ל (חמד וכיאל), 5 בליגת העל ועוד 10 בלאומית, ליגות נמוכות או פרשו.

שמואל קוזוקין שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
קרע את הרצועות שלוש פעמים ונאלץ לפרוש. שמוליק קוזוקין/ברני ארדוב

2007

גל מסיקה - גדל במכבי הרצליה, חיפש את מקומו בלאומית ובעונה שעברה הגיע למכבי נתניה כשוער שלישי.

עמירן שקלים - גדל במכבי תל אביב ולא תפס מקום בבוגרים. שיחק באשדוד ובשנים האחרונות בהפועל פתח תקוה, איתה ירד ללאומית בעונה שעברה.

אושרי רואש - גדל בהפועל חיפה ומשחק בשורותיה עד היום.

עודד אלקיים - גדל בהפועל חיפה, עזב למכבי חיפה בה לא מצא את מקומו ובשנתיים האחרונות עושה חיל בקרית שמונה.

ביברס נאתכו - השגריר האיכותי ביותר של הכדורגל הישראלי. משחק בצסק"א מוסקבה ונחשב לשחקן מוביל בנבחרת.

חן עזריאל - פעם קראו לו "תיירי הנרי של הכדורגל הישראלי". בפועל, עזריאל לא באמת אוהב להשקיע וכיום מנסה לשקם את הקריירה עם מ.ס. אשדוד בלאומית.

רן אבוקרט - גדל בהפועל חיפה ועבר לפני שנה למכבי חיפה. חווה פציעה קשה ומנסה להתאושש ממנה.

ניסו קפילוטו - גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. יצא להשאלות, שיחק בקפריסין, היה גם בסנט גאלן וכעת חזר לקדנציה שנייה בבית"ר ירושלים.

טוטו תמוז - בוגרת מחלקת הנוער של הפועל פתח תקוה. נמכר לבית"ר ירושלים של ארקדי גאידמק, ערק להפועל תל אביב ומשם לאוראל הרוסית ופטרולול הרומנית. מחפש בית חדש בקיץ הנוכחי.

גיל קין - גדל במכבי תל אביב, אך את שנותיו העביר בכפר סבא, הכח רמת גן, מרמורק ובשנים האחרונות קביליו יפו.

אבי ריקן - עוד אחד שהשלים השבוע עלייה לצ'מפיונס. גדל בבית"ר ירושלים וממנה יצא לציריך. לאחר שנתיים בשוויץ הצטרף הקיץ למכבי תל אביב.

דודו ביטון - עוד בוגר טוברוק. התחיל בהפועל פתח תקוה, המשיך לחו"ל, תחילה בהצלחה בקרקוב ולאחר מכן דעיכה שהחזירה אותו לארץ ולהפועל תל אביב לפני חצי שנה.

רחמים צ'קול - נמכר מאשדוד למכבי תל אביב בגיל צעיר ונחשב לפוטנציאל גדול. אופי בעייתי החזיר אותו ללאומית והיום הוא בראשון לציון.

תומר בן חיים - גדל בגדנ"ע, אך לא התברג בליגת העל. מעביר את שנותיו בלאומית והחל את עונתו הרביעית ברציפות במכבי יבנה.

גיא הדני - בוגר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב. בגילאים הצעירים הועדף השוער על פני אריאל הרוש בנבחרות הצעירות, אך הוא לא הצליח לבנות קריירה ופרש בגיל צעיר.

דלה ימפולסקי - גדל במכבי נתניה, נמכר למכבי חיפה, לא מצא את מקומו והמשיך לרעננה. היום בבני לוד מהלאומית.

סיכום: 16 שחקנים - 2 בחו"ל (נאתכו ותמוז), 7 בליגת העל, 7 בלאומית, ליגות נמוכות או פרשו.

שחקן בית"ר ירושלים, חן עזריאל. קובי אליהו
"תיירי הנרי של הכדורגל הישראלי"? חן עזריאל/קובי אליהו

2008

צליל חתוכה - גדל בהפועל פתח תקוה, בשנים האחרונות שיחק בבני לוד והעונה שוער שני בהפועל תל אביב.

גל שיש - גדל בהפועל תל אביב ובשנים האחרונות משחק בוולין לוצק האוקראינית.

ויקטור מרעי - גדל בטוברוק, עבר בגיל צעיר בהפועל תל אביב, לא השתלב ועבר למכבי פתח תקוה וממנה ללאומית. בעונה שעברה ירד עם טבריה לליגה א'.

חגי גולדנברג - אחת הסיבות לכך שמכבי פתח תקוה הייתה בעונה שעברה בפלייאוף העליון. התעצב אצל רן בן שמעון והפך לשחקן משמעותי בליגת העל.

ישראל זגורי - גדל במכבי חיפה, שוחרר, עבר להפועל רמת גן, הפועל תל אביב וכעת מכבי נתניה.

מג'די יונס - נחשב לכישרון גדול ונרכש בגיל צעיר על ידי מכבי פתח תקוה. לא מצא את מקומו והידרדר לליגות הנמוכות.

מור דהן - בגיל צעיר ניבאו לו עתיד גדול, אך לא הצליח לפרוץ. עבר מטוברוק למכבי חיפה, אלא שמשם הידרדר אט אט לאשקלון, אחי נצרת, בית שאן והעונה בבאקה אל גרבייה.

עודד גביש - הגיע בגיל צעיר למכבי פתח תקוה, ממנה עבר להרצליה ולאחר מכן למספר שנים בבאר שבע, יצא לגיחה לא מוצלחת בפולין וירד ליגה עם הפועל פתח תקוה. כעת סוגר מעגל אצל הלוזונים.

עידן ורד - עבר בגיל צעיר מהכח לבית"ר ירושלים, נמכר ממנה למכבי חיפה ובקיץ האחרון עבר לכוכב האדום בלגרד.

צחי סלוק - גדל במכבי תל אביב, אך לא השתלב כשחקן בוגרים. נרשם לאחרונה ב-2011, בצפרירים חולון שהייתה אז בליגה א'.

חנן ממן - גדל בהפועל חיפה, עבר להפועל תל אביב, בוורן, בעונה שעברה בית"ר ירושלים והקיץ חזר הביתה.

טל משעלי - גדל בבית"ר ירושלים, אך לא השתלב בליגת העל וירד לליגות נמוכות.

רביד אשר - גדל בהפועל תל אביב ונדד לליגות הנמוכות. בעונה שעברה בהפועל אזור.

בוריס קליימן - שוער בית"ר ירושלים וסגל נבחרת ישראל. גדל בכפר סבא, עבר בגיל צעיר להפועל תל אביב ולפני שנה לבית"ר.

בן בוטבול - עוד חניך של האקדמיה באשדוד. יצא לאחרונה להשאלות בהרצליה והפועל ירושלים, וכעת מחפש קבוצה.

חן עזרא - גדל בבאר שבע, עבר בגיל צעיר למכבי נתניה וממנה למכבי חיפה.

רז כהן - גדל ברעננה, אך העביר את מרבית שנותיו בלאומית. בעונה שעברה השתייך להכח עמידר רמת גן.

סיכום: 17 שחקנים - 2 בחו"ל (גל שיש ועידן ורד), 7 בליגת העל, 8 בלאומית, ליגות נמוכות או פרשו.

מור דהן. מכבי חיפה
פוטנציאל במכבי חיפה, היום בבאקה אל גרבייה. מור דהן/מכבי חיפה

2009

אופיר צדוק - גדל בהפועל תל אביב, עבר בגיל צעיר לראשון לציון אך לא מוצא את מקומו.

זיו אוסון - גדל במכבי חיפה, לא השתלב בבוגרים. ירד מיידית לליגות הנמוכות ושיחק בחדרה, כפר קאסם וכעת אסי גלבוע.

גיא אבנד - גדל במכבי נתניה, אך מהר מאוד ירד ללאומית לכפר סבא וראשון לציון. בעונה שעברה עבר לשחק בלואיוויל מהליגה השלישית בארה"ב.

מוחמד גדיר - גדל במכבי חיפה. יצא לגלות בבוורן וסכנין ובקיץ האחרון נמכר לבלגיה ומתחיל שלב חדש בקריירה בלוקרן.

שחר בלילטי - גדל בהפועל פתח תקוה, את מרבית שנותיו מעביר בלאומית. בעונה שעברה שיחק בקטמון, הקיץ חזר למלאבס.

אייל גולסה - עבר בגיל צעיר מטוברוק למכבי חיפה, אך לא הצליח להביא לידי ביטוי את הכישרון הגדול. עכשיו מקבל הזדמנות שנייה בפאוק סלוניקי.

גיא משפתי - גדל בראשון לציון ונחשב לכישרון בגיל צעיר. את מרבית שנותיו מעביר בלאומית בראשון, הפועל פתח תקוה וכעת רמת השרון.

מתן לוטטי - גדל במכבי תל אביב ולא מצא את מקומו בליגת העל. שיחק בהפועל רמת גן, אזור, בית"ר תל אביב רמלה והעונה בני לוד.

יובל פוגלמן - עוד יוצא מחלקת הנוער של מכבי תל אביב. בפעם האחרונה שהיה רשום זה היה לפני שנתיים בהפועל קטמון.

אסף כהן - יוצא מחלקת הנוער של הפועל תל אביב. מעביר את שנותיו בהפועל ראשון לציון בלאומית.

ציון צמח - גדל במכבי תל אביב ומטייל לאורך השנים בליגת העל. עבר פציעה קשה וכעת חוזר לעצמו בהפועל עכו.

עומר ורד - גדל במכבי תל אביב. עבר פציעות קשות בשנים האחרונות והעונה מנסה לשקם את הקריירה במכבי נתניה.

עומרי בן הרוש - גדל במכבי נתניה, נחשב לאחד הבלמים-מגנים המבטיחים בכדורגל הישראלי והגיע לנבחרת. לפני שנתיים עבר למכבי תל אביב וכעת עלה איתה לליגת האלופות.

מייק חן - יוצא מכבי תל אביב, נדד לכפר שלם ובשנים האחרונות בגבעת אולגה.

סיכום: 15 שחקנים - 3 בחו"ל (גולסה, גדיר, אבנד), 3 בליגת העל ועוד 9 בלאומית, ליגות נמוכות או פרשו.

שחקן מכבי תל אביב עומרי בן הרוש שומר על שחקן באזל בריל אמבולו. ברני ארדוב
משחקני ההגנה היחידים שעשו את המסלול מנבחרת הנוער לבוגרת. עומרי בן הרוש/ברני ארדוב

סיכום חמשת השנתונים 2005-2009

82 שחקנים

10 בחו"ל
29 בליגת העל
43 בלאומית, ליגות נמוכות או פרשו

* 21 מ-82 השחקנים ברשימה זו הגיעו בשלב מסוים גם לסגל נבחרת ישראל. שבעה מהם נכללים גם בסגל הנוכחי של אלי גוטמן.

* מבין 16 בוגרי מחלקת הנוער של מכבי תל אביב בשנתונים אלו, רק אחד עוד משחק שם (שפונגין). פרט אליו, עוד שלושה קיבלו הזדמנות בשנים הראשונות וכל היתר נפלטו.

* מבין שמונת בוגרי מחלקת הנוער של הפועל תל אביב בשנתונים המדוברים, רק נאתכו ושיש הצליחו לייצר רצף בקבוצה הבוגרת ובהמשך גם יצאו לחו"ל.

* מבין עשרת השחקנים שיצאו לשחק בחו"ל, חמישה גדלו במכבי חיפה ועוד אחד (ורד) הצטרף אליה בגיל צעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully