וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקציב של קרית שמונה, הגרעון העצום של נתניה: הדו"חות הכספיים נחשפו

שנה לאחר שהתקנות נכנסו לתוקף ובתום מאבק משפטי, ההתאחדות פרסמה דו"חות של 13 קבוצות. מתוך הדו"חות עולה כי תקציב סגנית האלופה בעונה שעברה עמד על 25.15 מיליון ש"ח בלבד וכי הגרעון של נתניה חצה את רף 50 מיליון השקלים

עריכת וידאו: מרום שפיצר

ההתאחדות לכדורגל החלה לפרסם הבוקר (חמישי) לראשונה דו"חות כספיים של חלק ממועדוני ליגת העל והליגה הלאומית, לאחר מאבק ממושך ושבועיים וחצי אחרי שארגון "היציע" הגיש עתירה לבית המשפט, שקראה לחייב את ההתאחדות לכדורגל לפעול לפרסום הדו"חות הכספיים של המועדונים.

13 ממועדוני ליגת העל והליגה הלאומית פרסמו את הדו"חות הכספיים לשנת הפעילות 2014/15 באתר ההתאחדות לכדורגל. התקנות אושרו על ידי ההתאחדות כבר לפני שנתיים בעקבות המלצת ועדת שטרוזמן, נכנסו לתוקף באוגוסט 2014 ורק היום, שנה לאחר מכן, ההתאחדות החלה לפרסם את הדו"חות.

לצפייה בדו"חות באתר ההתאחדות לכדורגל

בעלי מכבי נתניה אלי שגב. ניב אהרונסון
נתניה בבור של 50 מיליון ש"ח. אלי שגב/ניב אהרונסון

בין היתר, עולה מהדו"חות כי תקציב עירוני קרית שמונה בעונה החולפת עמד על 25.15 מיליון שקלים. מתוך הסכום הזה, אימוץ הבעלים עומד על 7.2 מיליון שקלים. על פי הקבוצה, ההכנסות מהמשחקים שלה עמדו על קצת יותר מ-1.5 מיליון שקלים בלבד ו"הכנסות אחרות" הגיעו לקרוב ל-20 מיליון שקלים.

מצבה הכלכלי הבעייתי של מכבי נתניה נחשף אף הוא, כאשר בעונה שעברה הגרעון של הקבוצה עמד על 10.8 מיליון שקלים. הגרעון הזה מצטרף לגרעונות קודמים שעמדו כל 38.6 מיליון שקלים וכך, הגרעון הכללי עובר את רף ה-50 מיליון שקל.

התקציב המקורי אמור היה להיות כ-27.5 מיליון, אולם לאחר שאלי שגב לא העביר כספים, ההכנסות של נתניה הגיעו רק ל-15.2 מיליון וההוצאות עמדו על 26.1 מיליון. על פי הדו"ח, הבעלים הזרים כארבעה מיליון ש"ח במקום 11 אליהם התחייב בבקרה. עוד עולה מהדו"ח כי לארי קאיודה נמכר ב-3.387 מיליון ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully