וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם עני אשם: מדור הקיץ של חמי אוזן

3.8.2015 / 16:00

בקיץ האחרון הפערים בליגת העל הפכו חמורים מתמיד. בליגה שבה הקטנות מטפחות שחקנים לגדולות, ולא להיפך, חלקן של המסכנות במצבן הוא לא קטן. בלוג הקיץ לקראת משחק הבכורה של בני יהודה, הזר המרתק של נתניה. במד הכוח: הסמל העתידי של הפועל תל אביב

one

בוידאו: תקציר הניצחון של מכבי תל אביב בדרבי בגביע הטוטו

אחרי שנה אחת בליגה הלאומית, בני יהודה תפתח הערב (שני) את עונת החזרה שלה לליגת העל במשחק חוץ מול מכבי פתח תקוה בגביע הטוטו, עם שני שחקני רכש חדשים: אלמוג בוזגלו ורז מאיר. בוזגלו הגיע אחרי עונה טובה בהפועל רמת גן, מאיר הצטרף בהשאלה ממכבי חיפה - אבל לא צריך להיות מבין גדול בכדורגל כדי לדעת שאלו לא השחקנים שיחזירו את המועדון החשוב הזה למסלול הנכון בליגה הבכירה.

יש המון שמועות סביב הקיץ השחון של בני יהודה, אבל נתמקד במה שאפשר. הראשון הוא משה דמאיו, האיש שהוא בני יהודה בשנים האחרונות. דמאיו מציג את עצמו כבר הרבה מאוד זמן בתור מי שהקבוצה לא יכולה בלעדיו והאדם היחיד שמוכן לשאת בנטל. אלא שהקיץ האחרון מעמיד את כל זה בספק, ואם בני יהודה תידרדר לעוד עונת נפל, סימן השאלה שמלווה את הבוס יילך ויגדל, והוא יצטרך יותר מאשר הגנה מפוקפקת מבתו מאיה כדי לצלוח את הלחץ.

אלא שבני יהודה מסמלת סיפור הרבה יותר גדול והרבה יותר חשוב: מתחת לקבוצות שכן מוציאות כסף הקיץ, מסתתרים מועדונים רעבים ללחם. הפערים בין המועדונים שקונים את בן שהר או מוכנים לשלם הון עבור מונס דאבור הופכים להיות בלתי נתפסים הקיץ.

רק אתמול (ראשון) הפועל עכו עלתה לשחק עם הנוער מול קרית שמונה, מאחר ולא הצליחה להעביר את הסגל בבקרה. רק נזכיר לכם אלו שחקנים צירפה עכו הקיץ, על מנת להבין את הביזיון: שון ויסמן, דור כוכב, שמוליק מלול, דור ז'אן, בוריס קופיטוביץ' וליאור לוי. כולם שחקנים זולים, כולם הוצאות זניחות, אבל גם את זה עכו – קבוצה שכבר תקעה יתד בליגת העל – לא מסוגלת עד כה להעביר בבקרה.

באשדוד עדיין לא נרגעים: "חווינו אנטישמיות ברמות גבוהות"

מתקמבק: שלומי אזולאי חוזר להרכב בית"ר ירושלים בנתניה

בעקבות הפרסום בוואלה ספורט: מכבי ת"א עשויה לעמוד לדין

מכבי חיפה מודאגת מהזר החדש: "ואליינטה חלוד ומרוחק"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
משה דמאיו מנכ"ל בני יהודה. מגד גוזני
סימן השאלה יגדל? משה דמאיו/מגד גוזני

סוג השחקנים שעכו הביאה מתחבר מאוד למה שקורה למשל במכבי נתניה, שם, לפחות, יש ראשת עיר אכפתית ועקבית. נתניה, כמו בני יהודה, שייכת ללב הפועם של הכדורגל הישראלי. אבל שימו לב להרכב שהקבוצה הזו פתחה איתו במשחק גביע הטוטו מול רעננה: רק שחקן בית אחד – ירין חסן. השוער הגיע ממכבי תל אביב (ברק לוי), כמו המגן (עומר ורד) ושני הקשרים (גאל מרגוליס, משה לוגסי). הם לא שונים משאר שכירי החרב הזמניים שעיטרו את ה-11 שפתחו במשחק.

כמובן, אין להאשים במצב הזה את מכבי נתניה הנוכחית. זו תוצאה של עבודה לא נכונה לאורך שנים. אבל זו נקודה חשובה. מבינים אותה יותר כאשר מתעכבים על הריאיון שקיים היו"ר דורון אוסידון, שהשד יודע איך הוא נבחר לנהל את הקבוצה, לאופירה אסייג ואיל ברקוביץ' ברדיו תל אביב. אוסידון סיפר לשניים שהוא ממתין לשחקן שישוחרר ממכבי חיפה, ויש לו הבטחה מיעקב שחר שהוא זה שיזכה בו. אתם מבינים את האבסורד? מכבי נתניה מחכה בקוצר רוח לגדל למכבי חיפה את השחקנים הבאים שלה, ולא להיפך.

זה משתקף גם בכמות השחקנים שבאה ממכבי תל אביב לנתניה: במקום שהמסלול יהיה הפוך, וקבוצות ביניים כמו נתניה יטפחו את השחקנים שיעברו למכבי תל אביב, הקבוצה תהנה מהכנסה כלכלית בריאה, רק כדי לגדל את הכישרונות הבאים ולהמשיך להתקיים בכבוד, הדברים הולכים בניגוד לכל הגיון בריא. מכבי נתניה תטפח למכבי תל אביב ומכבי חיפה שחקנים, רק כדי לגלות שהיא צריכה לעשות זאת שוב בשנים הבאות. הנה לכם הגדרה ספורטיבית לביטוי לחיות מהיד לפה.

ליגה בריאה דואגת שרוב הכסף הגדול שנשפך בה הולך פנימה, לקבוצות הקטנות שמגדלות לקבוצות הגדולות שחקנים. תעברו על כל ההעברות שהיו הקיץ בליגת העל ולא תמצאו שם הכנסה אחת באמת משמעותית של מועדון תחתית בליגה הראשונה שגידל מישהו ומכר אותו למועדון צמרת, למעט וואקמה מרעננה להפועל באר שבע. כל זה הוא פועל יוצא לאותה מדיניות בנתניה, עכו ולא מעט מועדוני ביניים אחרים. זה רק מעיד על החלק של אותן קבוצות בעוני בהן הן חיות: כולן שורדות בזכות השאלות מהקבוצות הגדולות, לא חושבות קדימה, לא מתנהלות בצורה מקצועית, רק כדי להניע מחדש את גלגל הטמטום הזה. דווקא בני יהודה, איתה פתחנו את הכתבה, נמצאת במצב טוב יותר בנושא הזה, אבל לא באופן משמעותי, גם כי לחץ הקהל מנע מאותו דמאיו למכור את הנכסים שלו בזמן הנכון. מתברר שכמעט אף אחת לא למדה לקח ממה שקרה בשנים האחרונות להפועל פתח תקוה.

מרים פיירברג ראש עיריית נתניה עם יו"ר מכבי נתניה דורון אוסידון. קובי אליהו
חיים מהיד לפה. דורון אוסידון/קובי אליהו

זרקור על זר של תומר יצחק – מילאן סמיליאניץ'

כאשר מכבי חיפה ומכבי נתניה תתמודדנה זו מול זו בליגה, כוכבנית סרבית העונה לשם המלבב טיאנה אייפון ודאי תעקוב אחר המשחק באדיקות. בשער הירוקים יעמוד ולדימיר סטויקוביץ', האיש שכאשר שמעה על אירוסיו אמרה שניסתה להתאבד, ובקישור של הנתנייתים צפוי להופיע מילאן "לולה" סמיליאניץ', חברו של סטויקוביץ' מימי פרטיזן בלגרד ונבחרת סרביה, שהחליט לזרוק את טטיאנה בעקבות אותה התבטאות, בזמן ששניהם שהו יחד בחופשה במונטנגרט. אגב, גם בת הזוג הנוכחית של סטויקו היא אקסית של סמיליאניץ', שנחשב לפלייבוי לא קטן ומ-2008 מככב בעיקר במדורי הרכילות..

והוא לא מסתיר את זה לרגע. הקשר שנולד בכלל בקלמאר, שבדיה, שם שיחק אביו ברנקו, הודה בבליינותו לא פעם. הוא תועד בעבר שותה ומעשן, וכאשר נשאל מדוע כדאי להיות כדורגלן טוב, ענה בכנות: "יש הרבה סיבות, אבל החשובה מכולן היא שבנות אוהבות כדורגלנים". את הקשר עם סמיליאניץ', סיכם סטויקוביץ' בווידאו הזה שהעלה לאינסטגרם, בו השווה את הקשר, חברו הטוב, לחזיר.

עכשיו לולה שוב בישראל. מדוע שוב? כי הוא הוזכר ב-2010 כמועמד למכבי והפועל תל אביב, הוצע בעבר למכבי חיפה ונבחן כאן במכבי פתח תקוה והפועל באר שבע. כולם התלהבו מהרקורד: קפטן פרטיזן בלגרד בגיל 20, קפטן נבחרת סרביה הצעירה (היה איתה בגמר יורו 2007 ובמשחקים האולימפיים בבייג'ינג), הגעה לנבחרת הבוגרת בגיל 22 והופעות בליגה הספרדית במדי אספניול. אבל הפוטנציאל מעולם לא מומש (ארבעה שערים לאורך כל הקריירה וחוסר יציבות בכל קבוצה בה שיחק) והמציאות, כפי שתיארו שחקנים שהתאמנו איתו בתקופות המבחן בישראל, הייתה אחרת לגמרי..

מאז קיץ 2013 שיחק רק 39 דקות במדי גנצ'לרבירלי הטורקית. זה הכול. הא, ועוד משחק ידידות בו חזר ללבוש שוב את מדי פרטיזן בלגרד לפני כשלושה חודשים. בעקבות האירוע החד פעמי, הועלתה אפשרות שיחזור לאלופת סרביה כמחליפו של ניקולה דרינצ'יץ'. לאחר מכן נערך משאל רחוב טיפוסי ואחד האוהדים סיכם: "פרטיזן צריכה את לולה כמו טחורים בישבן". אז במקום קדנציה שלישית בפרטיזן, סמיליאניץ' נבחן במכבי נתניה והצליח לקבל את החוזה. "בגיל 28, לולה מתחיל מחדש בקבוצה מליגת העל בישראל", נכתב בסרביה. "אולי שם יככב במגרש ולא במועדוני הלילה".

מד כוח של פעילו קבוצות ליגת העל בחלון ההעברות:

1. הפועל באר שבע (מקום 1 בפעם הקודמת): המחזור הראשון בגביע הטוטו הציג כמה כישרון יש בסל של ברק בכר.

2. מכבי תל אביב (מקום 2 בפעם הקודמת): 20 דקות טובות בדרבי התל אביב רמזו – לא יהיה קל לקחת את הכתר מהשחקנים שנשארו במכבי תל אביב.

3. הפועל תל אביב (מקום 5 בפעם הקודמת): שני מבוגרים אחראים סוף סוף חתמו בקבוצה, אבל צריך עוד שניים כאלה לפחות. איאד אבו עביד יהיה סמל הרבה לפני רייכרט.

4. מכבי חיפה (מקום 3 בפעם הקודמת): הדרבי הראשון של העונה הוכיח – לרוני לוי מאגר כישרון לא מספק.

5. מכבי פתח תקוה (לא מדורגת בפעם הקודמת): כליבאת זו הברקה, אבל יותר מדי תהפוכות בסגל הקיץ שמים סימן שאלה סביב מי שיכולה להיות הסוס השחור של הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully