וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אוהדי צסק"א סופיה תוקפים את שחקני מ.ס אשדוד. נידם: "זה היה מתוכנן מראש"

2.8.2015 / 23:12

תקרית קשה במשחק האימון של אשדוד בבולגריה: אוהדי צסק"א סופיה פרצו למגרש וניסו לתקוף את השחקנים, אייל לחמן נפגע בפניו. המנכ"ל נידם: "המשטרה הזהירה אותנו שהחוליגנים יפוצצו את המשחק, יצאנו משם בנס". צפו בתמונות הקשות

צילום מסך

אירוע חמור נרשם הערב (ראשון) בבולגריה: משחקה של מ.ס אשדוד מול צסק"א סופיה פוצץ לאחר התפרעות קשה של אוהדים מקומיים. לקראת סיום המשחק עשרות אוהדים פרצו למגרש והחלו לרדוף אחרי שחקני הקבוצה הישראלית בניסיון לתקוף אותם. שחקני אשדוד נאלצו לנוס מהמגרש, ואף טיפסו ליציעים בניסיון להימלט. בסופו של דבר, רק אחרי עזרה מהמשטרה המקומית, אנשי אשדוד חולצו מהמגרש. "ניצלנו בנס", אמרו ראשי הקבוצה.

מ.ס אשדוד פגשה למשחק אימון את צסק"א סופיה הבולגרית, ועלתה ליתרון בדקה ה-44 לאחר שתימור אביטן מצא את הרשת. על פי התקשורת הבולגרית, במהלך המשחק ספגה אשדוד שלושה כרטיסים אדומים, כשהשלישי שבהם, שהגיע בתוספת הזמן של המשחק, הרתיח את אוהדי הקבוצה היריבה. כמובן שהמשחק הופסק ולא חודש לאחר האירועים.

כאמור, ראשי אשדוד טוענים כי ההתפרעות הייתה מתוכננת מראש על ידי חוליגנים מקומיים. מאמן הקבוצה אייל לחמן ספג בקבוק בראשו, וטופל במקום.

על פי הסכם שנערך בין הקבוצות לפני המשחק, כל שחקן שהורחק, ניתן היה להחזיר שחקן אחר במקומו. גדי קינדה הורחק אחרי שצעק על השופט שהוא נותן לשחקני צסק"א סופיה להתפרע, ולא שולף להם אדומים. לקראת סיום המשחק ניב זריהן היה זה שביצע עבירה אגרסיבית שבעטיה נשלף לו גם כרטיס אדום. הבקבוק שנזרק על אייל לחמן פגע בעורפו ופספס בקצת את עינו. גורם באשדוד אמר: "קרה לאייל נס גדול. הבקבוק הזה היה יכול גם להוציא אותו בלי עין מהמשחק".

עוד באותו נושא

"מלחמת השוורים הברוטאלית של הקבוצה הישראלית גררה תגובה אלימה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לאורך כל המשחק היו כמה מאות אוהדים חוליגנים שלא הפסיקו לצעוק ולהקניט אותנו בקריאות 'פלסטינה פלסטינה'. ואז בדקה ה-90, כאילו הכל היה מתוכנן מראש, נזרקו עשרות חזיזים, שהיו כאילו אות עבור כמה מאות מהם לפרוץ לכר הדשא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשדוד מכים על חטא שלא הפסיקו את המשחק כבר בדקות הראשונות. לדבריהם, נזרקו לעבר הספסל שלהם חפצים לאורך כל המשחק. בקבוצה אמרו: "זו הייתה טעות שלא הפסקנו את המשחק כבר במחצית הראשונה".

בעלי הקבוצה, ג'קי בן זקן, יגיע מחר למחנה כפי שתוכנן מראש. אחד מילדיו הקטנים נמצא עם הקבוצה, ובן זקן חשש מאוד מהאירועים וקיבל עדכונים חיים בטלפון. בכל מקרה, בקבוצה לא מתכוונים לבטל את משחק האימון הנוסף שמתוכנן להם ביום שלישי בטרם ישובו לארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל מ.ס אשדוד רפי נידם ישב בתא הכבוד וצפה בכל האירועים, ועל פי עדותו, בשיחה עם וואלה ספורט, זה היה אירוע שתוכנן מראש. "לפני ארבעה ימים הגיעו אליי לבית המלון נציגי המשטרה בסופיה ואמרו לי שכדאי להימנע מקיום משחק האימון מכיוון שיש להם מידע מודיעיני לפיו חוליגנים מקומיים מתכוונים לפוצץ את המשחק. הם הציעו שנקיים את המשחק באצטדיון של צסק"א סופיה ולא במגרש אימונים, כשהמשטרה המקומית מאבטחת אותנו. הסכמתי מיד, וכך אכן נעשה.

"כשהגענו לאצטדיון, ראיתי עשרות שוטרים וניידות מחוץ לו. בהתחלה לא האמנתי שיהיה צורך בכל כך הרבה אבטחה, אבל אז ראיתי שלמשחק האימון הזה, שבדרך כלל מגיעים אליו במחנות אימונים כמה עשרות אוהדים משועממים, הגיעו בערך 7,000 בולגרים. לאורך כל המשחק היו כמה מאות אוהדים חוליגנים שלא הפסיקו לצעוק ולהקניט אותנו בקריאות 'פלסטינה פלסטינה'. ואז בדקה ה-90, כאילו הכל היה מתוכנן מראש, נזרקו עשרות חזיזים, שהיו כאילו אות עבור כמה מאות מהם לפרוץ לכר הדשא ולרדוף אחרי השחקנים. הם זרקו עלינו מכל הבא ליד. אייל לחמן חטף חפץ בפנים ונחתך.

"השחקנים שלנו נסו מכר הדשא ליציע הריק ממול. כמה עשרות מאבטחים שהיו בתוך המגרש מנעו מאותם חוליגנים לעלות ליציע ולפגוע בשחקנים. אחרי שהשחקנים שלנו ראו שהדשא פנוי והם יכולים לרדת מהטריבונות, הם ירדו לכר הדשא, ואז שוב ניסו לרוץ לעברם אותם חוליגנים. אלא שהפעם במקום לרוץ שוב ליציע, הם רצו לעבר שער החירום.

"ואז, עם הרבה מזל, ותודה לאל ששמר עלינו, נכנסו כוחות המשטרה שראינו בחוץ, והם אלה שחילצו אותנו בחיים. בזכותם חזרנו למלון. בלי השוטרים בחוץ, ואלמלא היו נכנסים פנימה, לא היית מדבר איתי עכשיו. אני ישבתי בתא הכבוד, אבל היו איתי מספר ילדים שנמצאים פה איתנו. למזלי, הצלחתי לשמור עליהם. ברוך השם שהאירוע הזה מאחורינו. עברנו פה חוויה מטלטלת לכל החיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully