וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה ספורט: מירי רגב דורשת תגובה מהמשטרה

שרת הספורט הגיבה לפרסום בוואלה ספורט על הקריאות האלימות מיציעי מכבי והפועל תל אביב בדרבי: "יש לתת את הדין על שימוש גזענות, קריאות השואה מבזות את הזיכרון הקולקטיבי שלנו"

ברני ארדוב

בעקבות הפרסום בוואלה ספורט, שרת התרבות והספורט מירי רגב שלחה היום (ראשון) מכתב לניצב בנצי סאו, מ"מ מפכ"ל משטרת ישראל, ובו דרשה לטפל בקריאות הגזעניות והאלימות מהיציעים. המכתב ממוען גם לעופר עיני, יו"ר ההתאחדות, וליורם באומן, יו"ר המנהלת.

היום פורסם בוואלה ספורט שאוהדי מכבי תל אביב והפועל תל אביב שרו אתמול במהלך הדרבי שירי נאצה חמורים, כולל קריאות "סלים טועמה מחבל" ו"שתהיה שואה למכבי", אך הדבר עובר בשתיקה, לא מופיע בדו"ח השופט, ולא זוכה לגינוי מגופים רשמיים, כפי שקרה אחרי ההתפרעות של אוהדי בית"ר ירושלים.

מירי רגב שרת התרבות והספורט בפגישה עם אוהדי כדורגל. קובי אליהו
"כעם שחווה שואה, אוזני לא יכלו לסבול את האמרה 'שתהיה שואה למכבי' המבזה את הזיכרון הקולקטיבי שלנו. מיותר לציין כי אם אמרה זו הייתה נאמרת על אדמת אירופה היינו אומרים כי מדובר באנטישמיות". רגב/קובי אליהו

"מכובדי שלום", כתבה רגב, "אבקש את התייחסותך לנקודות הבאות:

"1. אמש באירועי הדרבי התל אביבי נשמעו קריאות ושירי נאצה המושתתים על אלימות, הסתה וגזענות.

"2. האמירות הללו ש'הולחנו' בידי האוהדים נוגדים את חוק איסור אלימות בספורט, 2008 לסעיף 15 הקובע כי: המתבטא התבטאות גזענית במהלך אירוע ספורט, דינו – מאסר שנתיים; בחוק זה, 'התבטאות גזענית' – קריאה של מילים, צלילים או נהמות, וכן התבטאות חזותית, על ידי אדם, לבדו, יחד עם אחר או במקהלה, שיש בהם משום איום, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות, אלימות או גרימת מדנים כלפי אדם, ציבור או חלקים של האוכלוסייה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע, לדת או למוצא לאומי-אתני.

"3. אמירות כמו 'אין אדומים אין פיגועים, שער 5 הם מחבלים וסלים טועמה מחבל' הן דוגמה מובהקת לרמיסת החוק ושימוש בהשפלה על רקע גזעני ועל כך יש לתת את הדין.

"4. כעם שחווה שואה, אוזני לא יכלו לסבול את האמרה 'שתהיה שואה למכבי' המבזה את הזיכרון הקולקטיבי שלנו. מיותר לציין כי אם אמרה זו הייתה נאמרת על אדמת אירופה היינו אומרים כי מדובר באנטישמיות.

"5. אין ספק כי גם מילים יכולות להרוג ואנו חייבים כמערכת שלטונית לשמר את החוק ולספק ביטחון לכל האוהדים. ההתפרעות שהחלה באמירות ושירים התפתחה לידי זריקת חפצים לעברו של שחקן ולכן יש לעקור תופעה זו משורש.

"6. אני מאמינה כי אין אלימות בספורט, מרבית האוהדים חפצים בעידוד קבוצתם, אולם לצערי ישנם אוהדים הנוהגים באלימות ובהם יש לטפל בחומרה, כפי שעושה מערכת החוק בכל התחומים.

"האמירות הללו פוגעות בחוויה הספורטיבית ואבקש לאור פני הדברים לקיים את החוק ולמצות את הדין עם הפורעים.
לטיפולך אודה, ח"כ מירי רגב, שרת התרבות והספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully