וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי אלופות עולם ומחשבות על יורו 2020: הכירו את יריבות ישראל

איטליה תגיע לביקור היסטורי ותיאבק עם ספרד על ראשות בית 7. הנבחרת שלנו תוכל לנסות להפריע, ובעיקר תרדוף אחר המקום השלישי כדי להשיג דירוג טוב יותר במוקדמות יורו 2020. גם זה לא יהיה פשוט

יח"צ - חד פעמי

ספרד

דירוג עולמי: 12

מאמן: ויסנטה דל בוסקה

כוכבים: סרחיו ראמוס, אנדרס אינייסטה, ססק פברגאס

מפגשי עבר: שני הפסדים במוקדמות יורו 2000 (2:1 בבית, 3:0 בחוץ), הפסד ותיקו במוקדמות מונדיאל 2002 (2:0 בחוץ, 1:1 בבית)

בערך 15 שנה אחרי המפגש האחרון, בו ראול מחק שער יתרון של חיים רביבו בעידן ריצ'רד מולר נילסן המנוח, נבחרת ספרד תגיע לביקור נוסף בישראל. אז היא הייתה הלוזרית הגדולה של אירופה, הפעם היא תגיע כמעצמת על. ספרד זכתה ביורו 2008, הפכה לאלופת עולם בחלוף שנתיים והמשיכה את הרצף גם ביורו 2012, אבל קרסה במונדיאל האחרון בברזיל וכעת מנצלת את מוקדמות יורו 2016 כדי להזרים דם חדש ולבנות על הדור שהוביל את הנבחרת הצעירה לזכייה ביורו 2013... כאן בישראל. איקר קסיאס אולי לא יהיה בקדנציה הבאה וגם אינייסטה בספק, אבל לדל בוסקה (או המאמן שיבוא במקומו) לא חסרות אופציות. סרחיו ראמוס הוא מנהיג ההגנה, ג'רארד פיקה, חואן ברנאט, ג'ורדי אלבה ודני קרבחאל משחקים בקבוצות הגדולות בעולם והקישור עמוס ומגוון (החל מסרחיו בוסקטס ודויד סילבה ועד איסקו וקוקה). גם בהתקפה יש לספרדים מבחר וגם מתאזרח מפחיד בדמות דייגו קוסטה. כל נקודה מולם, כמו ב-2001, תתקבל בברכה.

שחקני נבחרת ספרד חואן מאטה, ססק פברגאס, סרחיו ראמוס. Ian Walton, GettyImages
כל הכוכבים יבקרו בארץ. ססק פברגאס, חואן מאטה וסרחיו ראמוס/GettyImages, Ian Walton

איטליה

דירוג עולמי: 17

מאמן: אנטוניו קונטה

כוכבים: ג'יג'י בופון, אנדראה פירלו, מרקו וראטי

מפגשי עבר: ארבעה הפסדים (הפרש שערים 13:2) ותיקו אחד בלתי נשכח, 0:0 במונדיאל 1970 במקסיקו

ב-1 במרץ 1972 ביקרה איטליה לאחרונה בישראל. אמנם הייתה זו הנבחרת עד גיל 23, אבל ישראל שיחקה עם הסגל הבוגר, כשנתיים אחרי המפגש במונדיאל. מאז, אוהדי איטליה בישראל הסתפקו בנבחרות הצעירות והנוער בלבד. עכשיו תהיה להם הזדמנות לראות את האזורי בפעולה. אולי בופון ופירלו כבר לא יהיו, כמעט בטוח שכך, אבל שמות גדולים לא יחסרו. סלבטורה סיריגו ומתיאה פרין מנהלים קרב ירושה על האפודה של בופון, ג'ורג'יו קייליני ויתר חבריו מיובנטוס אחראים על הגנת ברזל ואת הקישור ינהיג מרקו וראטי לצד דניאלה דה רוסי אחרי פרישתו של פירלו. ואם זה לא מספיק, המאמן אנטוניו קונטה לא חושש להשתמש בקלף המתאזרחים, כשבין האחרונים היו אדר הברזילאי ופרנקו ואסקס הארגנטינאי. מי שהייתה ארבע פעמים אלופת העולם ופעם אחת אלופת אירופה, תנסה לאיים על המקום הראשון של ספרד, כשהשתיים תשחזרנה את גמר יורו 2012. אנחנו יכולים רק לנסות להפריע.

עוד באותו נושא

מוקדמות המונדיאל: ישראל עם ספרד איטליה, אלבניה, מקדוניה וליכטנשטיין

לכתבה המלאה
אנדראה פירלו שחקן נבחרת איטליה עם מרקו וראטי. GettyImages
יש כבר דור עתיד. אנדראה פירלו עם מרקו וראטי/GettyImages

אלבניה

דירוג עולמי: 36

מאמן: ג'אני די ביאסי

כוכבים: לוריק צאנה, טאולנט ג'אקה, חמדי סליחי

מפגשי עבר: לא היו

עוד נבחרת שנפגוש לראשונה במסגרת המוקדמות, אבל ממש לא כדאי לזלזל בה. אלבניה אמנם לא השתתפה מעולם בטורניר גדול, אבל שחקניה מגיעים בכמויות יפות לליגות הבכירות באירופה ובמוקדומת יורו 2016 נראים מצוין. אלבניה ניצחה בפורטוגל, כפתה תיקו על דנמרק וניצחה גם את צרפת במשחק ידידות בחודש שעבר כדי לקפוץ 15 מקומות בדירוג העולמי (מהמקום ה-51, בו נמצאת כעת ישראל, עד למקום ה-36). גם המהומה המפורסמת מול סרביה זיכתה אותה בשלוש נקודות בסופו של דבר, ולא מן הנמנע כי יורו 2016 היא הטורניר הראשון הגדול שלה. לוריק צאנה, הבלם/קשר של לאציו, קפטן הנבחרת ושיאן ההופעות, הוא המנהיג הבלתי מעורער, כשפרט אליו משחקים באיטליה גם אטריט ברישה (לאציו) ואנדי לילה (אמפולי), אחרים משחקים בצרפת, גרמניה ויוון, ויש כמובן גם את חמדי סליחי מיודענו, מלך שערי הנבחרת מבין השחקנים הפעילים.

נמניה גודלי שחקן נבחרת סרביה מחזיק בדגל אלבניה. AP
התקרית המפורסמת במשחק של אלבניה מול סרביה/AP

מקדוניה

דירוג עולמי: 105

מאמן: ליובנקו דרולוביץ'

כוכבים: אגים איברהימי, אלכסנדר טראיקובסקי, בסארט עבדורחימי

מפגשי עבר: שני ניצחונות לישראל במוקדמות יורו 2008 (1:2 בחוץ, 0:1 בבית) ועוד ניצחון במשחק ידידות ב-2002 (2:3)

והנה נבחרת שמוגרלת מול ישראל בפעם השנייה. אחרי עידן גוראן פאנדב, למקדוניה כבר אין שאיפות גדולות והיא הידרדרה מאוד בדירוג העולמי. במוקדמות יורו 2016 נמצאת מקדוניה עם שלוש נקודות בלבד אחרי שישה מחזורים, כשניצחה רק את לוקסמבורג והפסידה בכל יתר המשחקים. לפני כן, במוקדמות מונדיאל 2014, מקדוניה סיימה אחרונה עם שבע נקודות ושני ניצחונות בלבד. אגים איברהימי, כוכבה של מאריבור, הוא השחקן המוכשר ביותר בנבחרת, שמקווה שהכישרונות העולים אלכסנדר טראיקובסקי (קשר פאלרמו), אריאן אדמי (קשר דינמו זאגרב), סטולה דימיטרייבסקי (שוער גרנאדה) ואקס הפועל תל אביב עבדורחימי יובילו לעתיד טוב יותר.

שחקן הפועל תל אביב בסארט עבדורחימי חוגג שער. קובי אליהו
יחזור לישראל. בסארט עבודרחימי/קובי אליהו

ליכטנשטיין

דירוג עולמי: 147

מאמן: רנה פאוריטש

כוכבים: מריו פריק, פטר ילה

מפגשי עבר: פעמיים במוקדמות מונדיאל 2002. ישראל ניצחה 0:2 בבית ו-0:3 בחוץ

ליכטנשטיין היא אחת מנמושות אירופה. אמנם כפתה תיקו מאופס על מונטנגרו בקמפיין מוקדמות יורו 2016 והשיגה נקודה גם מול מולדובה, אבל במוקדמות המונדיאל למשל לא ניצחה מאז ספטמבר 2005, אז הביסה 0:3 את לוקסמבורג. הכוכב הוא עדיין מריו פריק בן ה-40, שיאן ההופעות ומלך שערי הנבחרת בכל הזמנים שכלל לא בטוח שיסחוב גם לקמפיין הבא. פרט לכך, השוער פטר ילה, שעבר פציעה קשה, הוא הדמות המרכזית בנבחרת של רנה פאוריטש, כשיחד איתו משחקים בוואדוז מהליגה השוויצרית הבכירה עוד ארבעה שחקנים.

שחקן נבחרת ליכטנשטיין מריו פריק. Martin Rose, GettyImages
יסחוב עוד קמפיין? מריו פריק/GettyImages, Martin Rose

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully