וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלעד גבאי בראיון: "בשנתיים האחרונות שללו אותי עוד לפני האימון הראשון"

23.7.2015 / 8:00

אלעד גבאי לא מתחרט שהגיע למכבי חיפה, אבל המסע שעבר בירוק היה הקשה בקריירה. מרגע ההפנמה בתקופת סטנוייביץ', עד לעזיבה: "כשאתה מקבל חוסר הערכה, אתה צריך לקום ולעזוב. אי אפשר לומר שהתחרות הייתה הוגנת". ראיון פרידה בלעדי

מכבי חיפה

אלעד גבאי כבר בן 29, אבל השנתיים האחרונות במכבי חיפה היו אולי הארוכות בקריירה שלו. הוא הגיע מקרית שמונה על תקן שחקן מוביל שנמנה על סגל הנבחרת, ומכבי חיפה חשבה שמצאה את המגן עליו תוכל לבנות לשנים הבאות. העונה הראשונה לא הייתה קלה. גבאי הבין מהר מאוד מה קרה למגנים הימניים שהגיעו למכבי חיפה לפניו, ולפני ששם לב כבר הפך לשחקן ספסל קבוע. בהמשך, בתקופת סטנוייביץ', כבר עבר ליציע.

העונה רוני לוי החליט שגבאי לא בתוכניות, אבל בניגוד לעבר, המגן החליט שזה הזמן לקום ולעזוב. בראיון פרידה ראשון בעקבות שחרורו במכבי חיפה, גבאי מדבר על הסיבות שהובילו אותו לעזיבה, ולא שוכח מי טרק בפניו את הדלת. עכשיו, אחרי חצי עונה טובה, הוא רוצה רק דבר אחד – לחזור לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. "כמו כל דבר בחיים, גם במכבי חיפה היו לי עליות וירידות. מה שקרה לי במועדון הוא לא מה שציפיתי לו בפן האישי. מבחינה חברתית, נהניתי מכל רגע, אבל המטרה הייתה להמשיך ולהתקדם יחד עם הקבוצה. לצערי זה לא קרה. האמת, זה לא משנה אם זה אני, או הם. הגעתי למסקנה שאני חייב להמשיך הלאה".

מכבי חיפה נפרדה מאלעד גבאי שקיבל פיצוי כספי

אלעד גבאי סיכם את מרבית תנאיו בהפועל חיפה

אלעד גבאי שחקן מכבי חיפה. טל לוי
חייב להמשיך הלאה. אלעד גבאי/טל לוי
"אני לא יכול לומר שהתחרות הייתה הוגנת. בשנתיים האחרונות שללו אותי עוד לפני שעשיתי אימון אחד עם הקבוצה. זאת עונה שנייה ברציפות שאני מתחיל כשחקן שלא נספר ולא נלקח בחשבון. לא כשחקן הרכב, כשחקן סגל"

אתה מתחרט?

"הכי קל להיות חכם בדיעבד. אני לא מתחרט על שום דבר שעשיתי בחיים שלי. אפתיע אותך: אם אני חוזר לאותה סיטואציה, הייתי לוקח את אותה החלטה למרות הכול. בפעם הראשונה ובפעם העשירית. מכבי חיפה הייתה סוג של חלום ילדות שהייתי חייב להגשים".

הנה, הגשמת.

"אבל קיוויתי שהדברים ייראו אחרת. הייתי צריך לקבל מהם יותר קרדיט".

עברו כאן לא מעט מגנים ימניים, וכולם נתקלו באותה סיטואציה. אתה מרגיש שהתחרות בנוגע לעמדה לא הייתה הוגנת?

"אני לא יכול לומר שהתחרות הייתה הוגנת. בשנתיים האחרונות שללו אותי עוד לפני שעשיתי אימון אחד עם הקבוצה. זאת עונה שנייה ברציפות שאני מתחיל כשחקן שלא נספר ולא נלקח בחשבון. לא כשחקן הרכב, כשחקן סגל. לא הייתה לי אפשרות להוכיח את עצמי, ולכן קשה לדבר במונחים של הוגנות. אז אתה שואל אם זה הוגן? יש מאמן והוא מקבל את ההחלטות. בסופו של דבר, כל מאמן שלא רצה אותי יישפט לפי תוצאות. אם הוא הצליח אז הוא עשה מהלך נכון, ואם לא אז כנראה שהוא טעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלעד גבאי שחקן מכבי חיפה מונף על הכתפיים באימון הבכורה. אדריאן הרבשטיין
"קיוויתי שהדברים ייראו אחרת". אלעד גבאי באימון הבכורה בקיץ 2013/אדריאן הרבשטיין
"התקופה עם סטנוייביץ' הייתה התקופה הכי קשה בקריירה שלי. לא נספרתי אצלו, הבנתי שהתסריט הזה אמור לחזור גם העונה, ומזה רציתי להימנע"

שים את האצבע על התקופה הקשה בקריירה שלך.

"התקופה עם סטנוייביץ' הייתה התקופה הכי קשה בקריירה שלי. לא נספרתי אצלו, הבנתי שהתסריט הזה אמור לחזור גם העונה, ומזה רציתי להימנע. יש לי עוד הרבה מה להראות, אני בטוח שהאתגר הבא יהיה מהנה (השחקן טרם חתם רשמית בהפועל חיפה - א.י)".

על מה אתה מתחרט? היית צריך לעזוב מוקדם יותר לקבוצה אחרת?

"מי שמכיר אותי יודע שאני לא אחד שנשבר. לא רציתי להרים ידיים. כל דבר שקרה לי בקריירה עבר בדרך הכי קשה שיכולה להיות. עברתי מכשולים. כשסטנוייביץ' לא רצה אותי חשבתי שמשהו בחשיבה שלו ישתנה, דרך האימונים, או דרך התוצאות הפחות טובות של הקבוצה. אבל אז הגיעה חצי עונה לא קלה, בלשון המעטה. העונה הבנתי שיקרה לי אותו דבר אם לא אקום ואלך".

איך זה קרה?

"עשיתי את המקסימום, אבל כשאתה נמצא בשנתיים במועדון ומקבל חוסר הערכה מקצועי, אתה מבין שצריך לקום ולעזוב. בסיטואציה שנוצרה, כל אדם מבין שאני עושה את הצעד הנכון בשבילי, בשביל הקריירה שלי".

אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
"חשבתי שמשהו בחשיבה שלו ישתנה". אלכסנדר סטנוייביץ'/קובי אליהו
"מה שהקהל עשה עבורי, זה לא דבר מובן מאליו. הם הגיעו ודחפו בזמנים הקשים, גם עכשיו. זה חימם לי את הלב. אקח את זה איתי לכל מקום. הם הסיבה שבגללה היה קשה לי לקום ולעזוב"

הגעת על תקן שחקן נבחרת, מגן המריבה בין מכבי תל אביב למכבי חיפה. עכשיו מתחילים הכול מהתחלה?

"למזלי, בחצי העונה האחרונה אצל מרקו בלבול שיחקתי. אנשים ראו שחזרתי לעניינים. אפשר לומר שעברתי שנה וחצי קשות. אני יכול להבטיח שהקבוצה הבאה תקבל שחקן רעב, שמאוד רוצה לחזור לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי. אני לא מרגיש שאני מתחיל הכול מהתחלה, אלא שחזרתי לתודעה בחודשים האחרונים. למקום הבא אגיע מחויב. מה שהקהל עשה עבורי, זה לא דבר מובן מאליו. הם הגיעו ודחפו בזמנים הקשים, גם עכשיו. זה חימם לי את הלב. אקח את זה איתי לכל מקום בו אהיה. הם הסיבה שבגללה היה קשה לי לקום ולעזוב. הקהל הזה חיבק אותי ברגעים קשים, אני בטוח שהם מבינים את הצעד הזה. לא הייתה לי ברירה. זה היה או לשבת ביציע, או לקום וללכת".

הצטרפת למכבי חיפה בדיוק בתקופה הרעה ביותר של המועדון בשנים האחרונות, מאז שנות ה-90' לפחות.

"ויש לכך כמה סיבות. תראה, לכל מועדון, גדול ככל שיהיה, יש תקופה כזאת. ואולי זה קרה למכבי חיפה בדיוק בזמן. היא צריכה לבנות את עצמה מחדש. יש הרבה סיבות לחוסר הצלחה, אולי יש כמה דברים שצריך לשנות מבחינה התפיסה. אבל זה עדיין לא המקום שלי לבקר או להביע דעה. יש בעלים ומאמן, הם יידעו מה לעשות. אני מקווה בשבילם שמכבי חיפה תצליח העונה".

ממכבי חיפה נמסר בתגובה: "אנו מאחלים לאלעד גבאי הצלחה בהמשך הדרך. כל ההחלטות שהתקבלו על ידי המאמנים השונים היו מקצועיות".

אלעד גבאי שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"מבטיח שהקבוצה הבאה תקבל שחקן רעב". אלעד גבאי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully