וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הבלהות של ישראל: גרמניה, צרפת, פולין, ארמניה וגאורגיה

הגרלת מוקדמות מונדיאל 2018 תתקיים ברוסיה (ש', 18:00) כאשר הנבחרת תהיה בדרג הרביעי ועלולה להיקלע לבית קשה במיוחד. הבית הנוח עם רומניה ואוסטריה, וגם זיכרונות מהולנד. כל האפשרויות בפנים

צילום: יניב טוכמן

שלב המוקדמות של יורו 2016 עדיין בעיצומו, אבל העיניים כבר נישאות לעבר הגביע העולמי 2018 שייערך ברוסיה ומחר (שבת, 18:00) תתקיים בארמון קונסטנטין המפואר בסנקט פטרבורג הגרלת המוקדמות של האזור האירופי. בעקבות שלושת ההפסדים הרצופים בקמפיין הנוכחי ולראשונה מאז מוקדמות יורו 2008, ישראל הוצבה הפעם בדרג הרביעי ולא השלישי או השני (כמו במוקדמות מונדיאל 2010). המשמעות: ככל הנראה הגרלה קשה יותר.

פרט לרוסיה המארחת, ליבשת אירופה יהיו עוד 13 נציגות במונדיאל 2018. 52 הנבחרות תחולקנה בהגרלה לתשעה בתים - שבעה מהם עם שש נבחרות, עוד שני בתים עם חמש נבחרות. תשע מנצחות הבתים תעפלנה אוטומטית לאליפות העולם ברוסיה, בעוד שמונה הסגניות הכי טובות תיאבקנה במשחקי הפלייאוף על ארבעת הכרטיסים הנותרים.

רונאלדו, דייגו פורלאן, פאביו קנבארו, סמואל אטו, אוליבר בירהוף, רינאט דסאייב ואלכסנדר קרז'אקוב יסייעו בהגרלה.

בן שהר שחקן נבחרת ישראל (ימין) מול אמיר ספאחיץ' שחקן נבחרת בוסניה. רויטרס
בדרך למסע לא פשוט בכלל. בן שהר/רויטרס

הדרגים

דרג 1: גרמניה, בלגיה, הולנד, פורטוגל, רומניה, אנגליה, ויילס, ספרד, קרואטיה.
דרג 2: סלובקיה, אוסטריה, איטליה, שוויץ, צ'כיה, צרפת, איסלנד, דנמרק, בוסניה.
דרג 3: אוקראינה, סקוטלנד, פולין, הונגריה, שבדיה, אלבניה, צפון אירלנד, סרביה, יוון.
דרג 4: טורקיה, סלובניה, ישראל, אירלנד, נורבגיה, בולגריה, איי פארו, מונטנגרו, אסטוניה.
דרג 5: קפריסין, לטביה, ארמניה, פינלנד, בלארוס, מקדוניה, אזרבייג'אן, ליטא, מולדובה.
דרג 6: קזחסטן, לוקסמבורג, ליכטנשטיין, גאורגיה, מלטה, סן מרינו, אנדורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גארת' בייל שחקן נבחרת ויילס. קובי אליהו
מהדרג הרביעי לדרג הראשון. גארת' בייל/קובי אליהו

בית הבלהות 1

גרמניה, צרפת, פולין, ארמניה, גאורגיה

עם בית כזה, אולי עדיף להישאר בבית. אלופת העולם היא נבחרת מפחידה ומגוונת, צרפת עמוסת הכוכבים (פוגבה, גריזמן, בנזמה) נמצאת בדרג השני רק כיוון שאינה מקיימת משחקים רשמיים, פולין של רוברט לבנדובסקי עדיפה על כמה נבחרות שנמצאות בדרג מעליה וגם ארמניה כבר הוכיחה את כוחה בקמפיין המונדיאל הקודם עם ניצחונות מדהימים בדנמרק וצ'כיה. אם נוסיף מהדרג הנמוך ביותר את גאורגיה, נבחרת אותה לא ניצחנו בחוץ במוקדמות יורו 2012, נקבל בית בו אין אפילו נקודה אחת בטוחה. מפחיד.

ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל (ימין) מול סמי חדירה שחקן נבחרת גרמניה. AP
עוד מפגש? ביברס נאתכו מול סמי חדירה במשחק ידידות ב-2012/AP

בית הבלהות 2

ספרד, איטליה, שבדיה, פינלנד, לוקסמבורג

חמישייה לא פחות קשה. ספרד עמוסה בכישרונות ורגילה לטייל במוקדמות, איטליה יודעת לעשות את העבודה ביעילות אופיינית, שבדיה של זלאטן איברהימוביץ' נהנית גם מעליונות פיזית אדירה וכך פינלנד העיקשת. גם מול לוקסמבורג, יריבה אותה ניצחה ישראל בכל תשעת המפגשים הקודמים (מאזן שערים 3:34) כבר לא בטוח שנלקק דבש כבעבר.

שחקני נבחרת ספרד חואן מאטה, ססק פברגאס, סרחיו ראמוס. Ian Walton, GettyImages
ספרד עמוסה בכישרון. ססק פברגאס, חואן מאטה וסרחיו ראמוס/GettyImages, Ian Walton

בית התקווה

רומניה, אוסטריה, צפון אירלנד, מולדובה, סן מרינו

הנה הבית שיכניס רוח אופטימית לקמפיין, עד מפח הנפש הקבוע. רומניה היא הנבחרת הכי חלשה מבין ראשי הבתים, נטולת כוכבים גדולים (בניגוד למשל לוויילס וקרואטיה). אוסטריה נמצאת בגרף עלייה, אבל עדיין יריבה שלנבחרת (ולכדורגלן הישראלי) יש זיכרונות טובים ממנה. אפשר לצרף את צפון אירלנד, אותה ניצחה הנבחרת של אלי גוטמן בווינדזור פארק בקמפיין הקודם, ולקנח עם מולדובה וסן מרינו החלשות. ולפתע, אחרי 48 שנה, יש סיכוי אמיתי להשתתפות שנייה בגביע העולמי.

נבחרת ישראל חוגגת ניצחון מול צפון אירלנד. AP
הביקור הקודם בווינדזור פארק היה מוצלח. הנבחרת חוגגת ניצחון בצפון אירלנד/AP

הבית המרענן

הולנד, איטליה, סקוטלנד, ארמניה, קזחסטן

די, הגיע הזמן לגוון. הקהל הישראלי לא זכה לממש את אהבתו לנבחרת הולנד במשחק רשמי, ולמעשה לא נערך מפגש בין הנבחרות הבוגרות מאז משחק הידידות בו ניצחו ההולנדים 0:2 ברמת גן בינואר 1989. גם את איטליה, זו שסידרה לנו נקודה במונדיאל ההיסטורי, לא פגשנו מאז שנות ה-70'. אליהן אפשר להוסיף את סקוטלנד, היחידה מבין נציגות האי הבריטי שעדיין לא שיחקה מול ישראל מאז החזרה לאירופה וכן את ארמניה (משחק ידידות אחד, 0:2 בפברואר 2003 משערים של נמני וזנדברג) ואת קזחסטן למפגש ראשון אי פעם. הכול חדש.

המפגש האחרון בין ישראל להולנד

הבית המאוס

קרואטיה, שוויץ, יוון, קפריסין, אנדורה

בית שעל הנייר אולי ימכור אשליה, אבל האמת שכבר היינו שם. לקרואטיה הפסידה נבחרת ישראל ארבע פעמים במוקדמות יורו 2008 ויורו 2012. עם שוויץ היו ארבע תוצאות תיקו במוקדמות מונדיאל 2006 ומונדיאל 2010, מול יוון השיגה הנבחרת נקודה אחת בארבעה משחקים במוקדמות מונדיאל 2010 ויורו 2012, ועם קפריסין הוגרלנו בארבעה מקרים במילניום הנוכחי, כולל בזה האחרון, בו גם אנדורה חזרה לחיינו. די, נמאס.

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל מול מריו מנדז'וקיץ' שחקן נבחרת קרואטיה. Darko Bandic, AP
ארבעה משחקים, ארבעה הפסדים. ערן זהבי מול מריו מנדז'וקיץ' הקרואטי/AP, Darko Bandic

בית ליגת העל

רומניה, בוסניה, סרביה, ליטא, גאורגיה

הליגה ששולחת כרגע הכי הרבה נציגים לסגל נבחרת רומניה, פרט לליגה המקומית כמובן, היא ליגת העל שלנו. מיחאי פינטילי וקלאודיו בומבה מהפועל תל אביב הצטרפו לאובידיו הובאן מהפועל באר שבע, וחלון ההעברות עדיין פתוח. יש אפשרות להגדלת המכות (ראול רוססקו? ליביו אנטל?). אליהם אפשר לצרף את שוער מכבי חיפה ולדימיר סטויקוביץ' שמגן על שערה של סרביה, את טאדאס קיאנסקאס מהפועל חיפה שמייצג את ליטא יחד עם מינדאוגאס פאנקה ממכבי פתח תקוה (ואולי גם קסטוטיס איבשקביצ'יוס מבני יהודה) ואת האקסים אדין צוצאליץ' מבוסניה ו-ולדימיר דבאלישווילי (ואפילו אקקי חובוטיה) מגאורגיה. הרבה פנים מוכרות.

מיחאי פינטילי עם קלאודיו בומבה שחקני הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
הם כבר כאן. קלאודיו בומבה עם מיחאי פינטילי/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully