וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס אלופת ווימבלדון אחרי 4:6, 4:6 על גרבינייה מוגורוסה

בלתי ניתנת לעצירה: האמריקאית זכתה בפעם השישית בטורניר ווימבלדון אחרי 4:6, 4:6 מתוק על מוגורוסה הצעירה, השלימה זכייה רצופה בכל טורנירי הגרנד סלאם (21 בסך הכול) ורשמה עוד הישג היסטורי

עריכת וידאו: מרום שפיצר
גרנד סלאם מספר 21. סרינה וויליאמס/רויטרס

סרינה וויליאמס, השליטה הבלתי מעורערת של טניס הנשים, אספה היום (שבת) תואר גרנד סלאם רביעי ברציפות והשלימה את ה"סרינה סלאם". אחרי שזכתה בארה"ב, אוסטרליה ורולאן גארוס, היא האריכה את הרצף עם זכייה גם בווימבלדון. האמריקאית המדורגת 1 בעולם ניצחה 4:6, 4:6 את הספרדייה הצעירה גרבינייה מוגורוסה (20), שפתחה נהדר את הגמר הראשון בקריירה שלה, אך לא עמדה בלחץ וירדה מנוצחת אחרי שעה ו-23 דקות. וויליאמס חגגה תואר שישי בווימבלדון (ראשון מאז 2012), גרנד סלאם מספר 21 וגם הפכה לטניסאית המבוגרת ביותר בעידן החדש שזוכה בגרנד סלאם כלשהו ביחידות, בגיל 33 ו-289 ימים.

מוגורוסה ידעה שהיא ניצבת בפני משימה כמעט בלתי אפשרית, אך זכרה את הניצחון על וויליאמס ברולאן גארוס בשנה שעברה ופתחה נהדר. כבר במשחקון הראשון השיגה הספרדייה את השבירה, כשהטניסאית הטובה בעולם שידרה עצבנות ולא הפסיקה לקלל. למרות זאת, המומנטום לא נשמר ובמשחקון השמיני השיגה וויליאמס את השבירה הנגדית שהובילה למפנה במשחק. השליטה עברה לידי האמריקאית, שהמשיכה ל-4:6 במערכה הראשונה, שיפרה את האחוזים שלה בצורה ניכרת והכתיבה את הקצב גם במערכה השנייה. כשהסיפור נראה גמור, במצב של 1:5 לסרינה ויתרון של שתי שבירות, הצעירה מספרד נלחמה על הכבוד וענתה עם שתי שבירות משלה, אבל המשחקון העשירי שוב היה לה לרועץ והיא תתנחם בכניסה לטופ 10, לראשונה בקריירה. קרובה יותר לסרינה, אבל עדיין רחוקה מאוד.

גרבינייה מוגורוסה טניסאית ספרדייה, גמר ווימבלדון 2015. רויטרס
נתנה פייט אדיר. גרבינייה מוגורוסה/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1

איזו פתיחה לגמר הזה. וויליאמס החלה עם משחקון הגשה איום, ביצעה שגיאה כפולה שסידרה למוגורוסה אפשרות שבירה ואיכשהו החזיקה מול שתי אפשרויות שבירה נוספות, אך בפעם הרביעית הספרדייה ניצלה זאת וגם שמרה על משחקון ההגשה שלה כדי לעלות ל-0:2. סרינה העצבנית החלה לקלל והמשיכה לבצע שגיאות לא מחויבות, אבל לקחה את שני משחקוני ההגשה שלה וצימקה ל-3:2. לאמריקאית היו שתי אפשרויות שבירה במשחקון השישי, אבל מוגורוסה התעלתה ועם ווינרים נהדרים הצילה ועלתה ל-2:4. אחרי משחקון הגשה קל, סרינה השיגה את השבירה המיוחלת בזכות החזרות נהדרות וזה 4:4. במשחקון העשירי ביצעה מוגורוסה שגיאה כפולה בזמן הכי לא מתאים, העניקה ליריבתה נקודת שבירה וזו ניצלה את ההזדמנות כדי לנצח 4:6.

סטטיסטיקת המערכה:

אייסים - 3:3
שגיאות כפולות - 1:4 לסרינה
ווינרים - 6:16 לסרינה
שגיאות בלתי מחויבות - 4:8 לסרינה
סך הכול נקודות - 32:39 לסרינה

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית, גמר ווימבלדון 2015. רויטרס
הייתה עצבנית בפתיחה. סרינה וויליאמס/רויטרס

מערכה 2

המדורגת 1 בעולם המשיכה להכתיב את הקצב ולקחה די בקלות את המשחקון הראשון, אבל החטיאה את כל ההחזרות שלה ואפשרה לספרדייה לחזור עם משחקון על האפס ל-1:1. סרינה הסתבכה עם שתי שגיאות כפולות במשחקון השלישי, אך יצאה מזה עם אייס ועוד חבטה אדירה, ובמשחקון הבא גם השיגה את השבירה כדי להוליך 1:3. מוגורוסה נראתה מיואשת לגמרי והפסידה את המשחקון הבא על האפס, כשיריבתה כבר מתכוננת לחגיגות. סרינה שברה פעם נוספת ל-1:5, אך מוגורוסה שהבינה כי הגמר עומד להסתיים, דאגה להאריך אותו עם שבירה משלה וצימקה ל-5:3.

הלחץ עבר לסרינה שהסתבכה עם 40:0 במשחקון ההגשה שלה, אך היא נחלצה עם שלושה אייסים והשיגה נקודת אליפות, אותה מוגורוסה גזלה ממנה עם ווינר נהדר. לספרדייה הייתה נקודת שבירה רביעית, אבל היא החטיאה וגם טכנולוגיית עין הנץ הוכיחה שהכדור עבר את הקו במילימטרים ספורים. אחרי ראלי של 14 חבטות השיגה מוגורוסה עוד אפשרות שבירה, ולקחה אותה כמו גדולה. שתי השבירות נמחקו, סרינה פספסה שתי הזדמנויות לסגור עניין. דווקא במשחקון ההגשה שלה, מוגורוסה דעכה והעניקה לסרינה עוד שלוש נקודות אליפות. הראשונה הספיקה. 4:6, 4:6 - האמריקאית מחזיקה בו זמנית בכל תארי הגרנד סלאם.

סטטיסטיקת המערכה:

אייסים - 0:9 לסרינה
שגיאות כפולות: 1:4 לסרינה
ווינרים: 4:13 לסרינה
שגיאות בלתי מחויבות: 5:7 לסרינה
סך הכול נקודות: 25:33 לסרינה

סרינה וויליאמס עם גרבינייה מוגורוסה אחרי גמר ווימבלדון 2015. רויטרס
פרגון הדדי. סרינה וויליאמס עם גרבינייה מוגורוסה בסיום/רויטרס

המספרים

* סרינה וויליאמס זכתה בפעם הרביעית ברציפות בגרנד סלאם. היא כידוע זכתה באליפות ארצות הברית בשנה שעברה, והשנה השיגה את התארים באוסטרליה וצרפת, וכעת גם ווימבלדון. בפעם הקודמת היא זכתה בצרפת (2002), ווימלבדון (2002), ארצות הברית (2002) ואוסטרליה (2003).

* סרינה הפכה לטניסאית המבוגרת ביותר בעידן החדש שזוכה בגרנד סלאם. היא עשתה זאת בגיל 33 ו-289 יום, ובכך מחקה את שיאה של מרטינה נברטילובה, שב-1990 זכתה בווימבלדון כשהייתה בת 33 ו-263 יום.

* סרינה זכתה בתואר גרנד סלאם שמיני (!) מעל גיל 30. אף טניסאית לא זכתה יותר משלוש פעמים מעל גיל 30.

* בזכות התואר ה-21, סרינה רחוקה רק תואר אחד מהשיאנית בעידן החדש, שטפי גראף שחגגה 22 תארים. ואם מסתכלים לאורך כל ההיסטוריה של הטניס, הרי שסרינה מדורגת שלישית (מרגרט קורט זכתה ב-24 תארים).

* סרינה מחזיקה במאזן מדהים של 4:21 בגמרי גרנד סלאם. הפעם האחרונה שהאמריקאית הפסידה בגמר גרנד סלאם: באליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2011 לסמנת'ה סטוסור.

* מוגורוסה תתנחם בכך שתיכנס לראשונה בקריירה לטופ 10 אחרי ווימבלדון. בעצם ההעפלה לגמר, מוגורוסה תהיה הטניסאית ה-113 (והספרדיה הרביעית) שמעפילה לטופ 10 בזכות הופעה בגמר ווימבלדון.

סרינה וויליאמס חוגגת זכייה, ווימבלדון 2015. רויטרס
שלל שיאים וריקודים. סרינה וויליאמס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully