וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי קריספין באולפן וואלה: "הפועל תל אביב נבנתה להתמודד עם מכבי"

"באנו עם רעיון שצריך לשנות הכול, רואים לטווח ארוך". "רוצים את רייכרט, הוא שווה את ההשקעה". "לכבירי יש את הזמן והיכולות להיות בפרונט". עדי קריספין, היועץ המקצועי של האדומים מספר בראיון מיוחד באולפן וואלה איך גילה את מנדיונדו ומתייחס לשמועות על ההדלפות

מגד גוזני

עם בעל בית חדש, צוות מקצועי ספרדי ו-13 שחקני רכש, הפועל תל אביב יוצאת הערב (חמישי) לדרך חדשה עם אימון הבכורה החגיגי. עוד לפני כן, התארח באולפן וואלה ספורט עדי קריספין, היועץ המקצועי של הקבוצה, לראיון מיוחד. במסיבת העיתונאים אתמול הוא לא נכח, אך קריספין הסביר: "לא הרגשתי לנכון ללכת למסיבת העיתונאים כי הייתה לי הרבה עבודה בביזנס שלי, אני מתעסק בנדל"ן".

עדי קריספין הפועל תל אביב. מגד גוזני
"באנו בלי שום מטרה, רק כדי לעזור". עדי קריספין באולפן וואלה/מגד גוזני

אז איך הכול התחיל? איך אתה ואמיר הגעתם למסקנה שצריך לרענן הכול?

"בפברואר המצב של הפועל תל אביב לא היה טוב. הזכויות אמורות היו לעבור לעמותת האוהדים. הכרתי את בארי בן זאב ובאנו עם רעיון ש'וואלה, צריך לשנות פה הכול ולהביא גישה חדשה, מקצוענית'. באנו בלי שום מטרה, רק כדי לעזור. ואז עלה רעיון של לקנות יחד את האחוזים והמשכנו לעבוד. ראיתי שלאמיר כבירי יש יכולות ניהוליות, שיווקיות וכלכליות, והחלטנו שהוא רוכש בסוף את כל ה-50 אחוז".

עד כמה עמוק היה הברוך בהפועל תל אביב - מבחינת חובות, גירעון?

"הפן הכלכלי היה קודם כל בארי בן זאב. הוא מודע לגירעונות, עד השקל. פחות התעסקתי בזה כי אני לא מבין בזה. העדפתי שהראש שלי יהיה במטרה אחת, למנות מאמנים ולהביא שחקנים יחד עם אמיר. הבנו שאין אף אחד שירכוש היום את המועדון, שאין רוכש. דיברנו אני ואמיר שנרכוש מניות ואמרנו שנלך על זה יחד. אחרי חשיבה ארוכה הבנתי שאני לא יכול לקחת את זה על עצמי. אמיר הציע לקנות את הכול, יש לו את היכולות והזמן להשקיע".

מה תפס אותך בססאר מנדיונדו?

"האינטליגנציה שלו, הגישה שלו. הוא שיחק באספניול, שיחק באתלטיקו, היה עוזר של לואיס אראגונס, אחד המאמנים הגדולים בספרד. כמעט 10 שנים הוא היה יד ימינם של אראגונס וקמאצ'ו, עבד במועדונים גדולים. לא חששנו לתת לו את המושכות כמאמן ראשי. הגיע הזמן שלו להתקדם והפועל תל אביב יכולה לשאוב המון מהאיש הזה".

אבל נראה עכשיו שדוחקים אותך החוצה מהמועדון. עשיתם הכול יחד, ופתאום רק כבירי בפרונט ואתה עם רגל וחצי בחוץ.

"כבירי תמיד היה בפרונט. זה שהתקשורת שמה את שנינו בפרונט זה בסדר, אבל לאמיר כבירי יש יותר זמן ומשאבים להתעסק בהפועל תל אביב. אני הוזמנתי למסיבת העיתונאים, אבל לא הגעתי כי יש לי עבודה מאוד קשה וסיזיפית. לא הייתי בכל מקרה אמור להיות על אותה במה. להיות בתמונות עם השחקנים פחות עושה לי את זה. יש את אמיר, את בארי, את ניר ענבר. אנשי המפתח בהפועל תל אביב".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אמיר כבירי הבעלים של הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
"אמיר כבירי תמיד היה בפרונט, יש לו את הזמן"/יוסי ציפקיס

להביא שחקן כמו טוטו תמוז זה להצהיר - אני הולך הכי גבוה שיש.

"הפועל תל אביב תמיד הולכת על הכי גבוה".

הפועל תל אביב הולכת לאליפות, או שבאמת לא מסמנים מטרות כרגע?

"המטרה היא אחת: לחזור לכדורגל היפה. זה הכול".

שחקן כמו בן רייכרט, ששיחק אצלכם בעונה שעברה, נראה שאתם מוכנים לעשות כמעט הכול כדי להביא אותו. האם לדעתך הוא שווה את כל התקציב שרוצים להשקיע בו?

"אני לא יודע כמה רייכרט עולה, אין עליו תג מחיר כרגע. לא התעסקתי בזה. הוא שחקן ברמה מאוד גבוהה ונשמח אם הוא ישחק בהפועל תל אביב. זה לא סוד, הפועל תל אביב רוצה אותו. אמיר וניר ענבר מתעסקים במשאים ומתנים, לא אני עושה את זה. רייכרט זה שחקן שיכול להיות מאוד משמעותי עבור הפועל תל אביב. הוא שווה את ההשקעה".

איך אתה רואה את כל היחס של מכבי תל אביב אליו?

"אלו דברים שאני קורא בתקשורת, אני לא יודע כמה הם נכונים. אני לא יודע איך מכבי תל אביב באמת מתייחסת אליו".

בוא נגיד ככה, אם שחקן בהפועל תל אביב היה רומז שהוא רוצה להיות במכבי ולא בהפועל, תוך כמה זמן הוא לא יהיה בקבוצה?

"שחקן שלא רוצה להיות בהפועל תל אביב, לא יהיה בהפועל. לא יקרו בהפועל יותר דברים כאלה. אצלנו זה לשחק בשביל הסמל, זה מועדון מאוד גדול באירופה. עם הניהול והצוות החדשים, שחקנים צריכים להבין שזה מקום טוב".

בן רייכרט שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שווה את ההשקעה. בן רייכרט/ברני ארדוב

אז הפועל תל אביב מסוגלת לאיים על מכבי?

"כן, חד משמעית. יש ניהול מדהים, שחקנים מאוד טובים, בנייה נכונה. הפועל תל אביב היום רואה לטווח רחוק. מעכשיו היא מישירה מבט לעבר מכבי תל אביב".

הפועל תהיה עם עדי קריספין או בלעדיו?

"עם עדי קריספין. אני אהיה חלק מהמערכת".

היו דיבורים על הדלפות. שמישהו הדליף, שאתה הדלפת. תן לנו הסבר לגבי מה שהיה שם.

"על כל אחד שנמצא יש איזושהי שמועה, ואז היא מגיעה לכתב והוא מעלה. לא צריך להתייחס. אני לא מרגיש שמישהו לא רוצה אותי בהפועל תל אביב. יש לפעמים אולי תקופה שאנחנו פחות בקשר, אבל המערכת עובדת. אולי עכשיו מדברים רק אחת לשלושה ימים, אבל הסגל כבר בנוי, הכול נעשה".

אתה לא מרגיש שזרקו אותך הצדה?

"לא. זו הייתה המטרה, לבוא ולעזור להפועל תל אביב".

היית שותף לכל החלטה מקצועית, עכשיו כבר לא מתקשרים אליך.

"אנחנו מדברים פעמיים-שלוש ביום בטלפון, אבל עם ניר אפרת ומי שאני צריך לדבר. אמיר כבירי עסוק בהפועל תל אביב מהבוקר עד הלילה, זה אחרת".

אז איפה הפועל תל אביב תסיים העונה?

"מקומות 1-3".

ססאר מנדיונדו מאמן הפועל תל אביב עם שחקניו וצוותו. יוסי ציפקיס
מקומות 1-3? הפועל תל אביב/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully