וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה וריאל בפסגה, האנגליות מרוויחות הרבה יותר מכל השאר

בלוגר ספרדי פרסם עונה שנייה ברצף את הסכומים שקיבלו קבוצות הליגות הבכירות באירופה והנתונים מדהימים: שתי הגדולות של ספרד הרבה מעל היריבות שלהן וק.פ.ר מקבלת כמעט כפול מבאיירן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה זה נראה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה שעברה עורר הבלוגר הספרדי רוברטו באיון שלל דיונים בעולם הכדורגל לאחר שפרסם את הסכומים אותם מרוויחות כל הקבוצות בחמש הליגות הבכירות באירופה מזכויות שידורי הטלוויזיה. הערב (שני), באיון פרסם בבלוג שלו את הסכומים של העונה החולפת ושוב, התוצאות בהחלט מדהימות.

באיון מציין כי הפרמיירליג וההתאחדות הצרפתית מפרסמות נתונים רשמיים. בגרמניה, הנתונים נלקחים ממגזין "קיקר" המוכר. באיטליה, הנתונים לא רשמיים ונעשים דרך הערכות של באיון המבוססות על התקשורת האיטלקית. לגבי הליגה הספרדית, הסכומים מבוססים על התקציבים הרשמיים של הקבוצות, אולם אינם סופיים, רק קרוב לכך.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מול שחקן מנצ'סטר סיטי יאיא טורה. GettyImages
איפה סיטי ואיפה בארסה/GettyImages

אז מה אפשר ללמוד? רק שלוש קבוצות מארבע הליגות שאינן הפרמיירליג, יובנטוס, ברצלונה וריאל מדריד, מרוויחות יותר מזכויות שידור מאשר כל קבוצת פרמיירליג. קווינס פארק ריינג'רס, שירדה ליגה ונמצאת במקום האחרון מבין מרוויחות הפרמיירליג, עדיין קיבלה 90.8 מיליון יורו, זאת לעומת 96.1 מיליון שקיבלה יובנטוס, סגנית אלופת אירופה להזכירכם. הסכום של יובה היה מכניס אותה רק לשוויון עם אסטון וילה במקום ה-17 מבין מרוויחות הפרמיירליג.

לעומת זאת, בארסה קיבלה 160 מיליון יורו וריאל מדריד 156.8. מדובר בסכום יותר גבוה מכל קבוצה אחרת, כולל אלה מהפרמיירליג, שם צ'לסי במקום הראשון עם 138.6, מנצ'סטר סיטי שנייה עם 137.9, מנצ'סטר יונייטד שלישית עם 135.5, ארסנל רביעית עם 135.1 וליברפול חמישית עם 129.9.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
השחקנים הלטיניים של באיירן מינכן עם צלחת האליפות. GettyImages
באיירן רחוקה מהקבוצה האחרונה בפרמיירליג/GettyImages

הסיפור המדהים בספרד הוא הפער הבלתי הגיוני בין בארסה וריאל לכל השאר. במקום השלישי בין המרוויחות בלה ליגה נמצאת ולנסיה, שקיבלה, שימו לב, 48 מיליון יורו. 108.8 פחות מריאל מדריד. אחרי העטלפים אפשר למצוא את אתלטיקו מדריד עם 41.6. פריס סן ז'רמן, מובילת הליגה הצרפתית, קיבלה רק 45.5 מיליון יורו על זכויות השידור ואילו באיירן מינכן, מובילת הבונדסליגה בנושא, הרוויחה רק 50.6 מיליון. במקום האחרון מבין כל קבוצות חמש הליגות הבכירות נמצאת מץ, שקיבלה רק 11.9 מיליון יורו.

מבחינת הליגות באופן כללי: הסכום הכולל שקבוצות הפרמיירליג מרוויחות עמד בעונה החולפת על 2.247 מיליארד יורו. במקום השני, הליגה האיטלקית עם 855.5 מיליון יורו כוללים, בקושי שליש מהפרמיירליג. אחר כך מגיעות הליגה הספרדית (760.2 מיליון), הגרמנית (579 מיליון ואצלה יש שתי קבוצות פחות) ולבסוף, הצרפתית (467.9 מיליון).

בשנה שעברה, לשם השוואה, קבוצות הפרמיירליג עמדו על 1.875 מיליארד, באיטליה קיבלו 846 מיליון, בספרד 755, בגרמניה 495 ובצרפת 488, כך שהפערים בין אנגליה לכל השאר רק גדלים. אגב, בעונה שעברה ליברפול הייתה המרוויחה מספר אחת באנגליה ואחריה סיטי, צ'לסי, ארסנל, טוטונהאם ורק אז יונייטד. בספרד, ריאל ובארסה היו צמודות בפסגה עם 140 מיליון כל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully