וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברה על הפייר פליי: דינמו מוסקבה נזרקה מהליגה האירופית

הקבוצה הרוסית, שסיימה רביעית בליגה, נענשה על ידי אופ"א ולא תוכל להשתתף במפעל השני בחשיבותו, המועדון הודיע כי ישקול לערער, הנשיא: "לא יכול להגיד שהופתענו". רובין קאזאן צפויה להחליפה

כריסטופר סמבה שחקן דינמו מוסקבה נוגח לשער נאפולי. AP
לא יהיה באירופה בעונה הבאה. כריסטופר סמבה/AP

דינמו מוסקבה נזרקה הערב (שישי) מהליגה האירופית ולא תוכל לשחק בה בעונה הבאה, זאת בעקבות העובדה שהקבוצה עברה על חוקי ה"פייר פליי" של אופ"א. הקבוצה הרוסית, שהעפילה לליגה האירופית אחרי שסיימה רביעית בליגה, ספגה את ההרחקה לשנה אחת בלבד.

"דינמו מוסקבה מורחקת מהשתתפות במפעלי אופ"א...מכיוון שהיא לא הצליחה לעמוד בדרישות האיזון שנקבעו בסעיפים 58-63 לחוק רישוי אופ"א וחוקי הפייר פליי", נכתב בהודעה הרשמית של אופ"א. למרות הענישה, המועדון נמנע מלספוג עונש כספי או אמברגו על העברות, כפי שקרה במקרה של ברצלונה למשל, ובכל מקרה הוא יוכל להשתתף במפעלי אופ"א בגילאי הנוער.

נשיא המועדון, בוריס רוטנברג, הביע את אכזבתו לאור ההחלטה להרחיק את המועדון, אבל הוסיף שההחלטה לא הייתה בלתי צפויה. "אני לא יכול להגיד שהופתענו לגמרי מפסק הדין של אופ"א, הוא אמר. "הדיונים על חוקי הפייר פליי לא התחילו היום או אתמול. זו הסיבה שבמהלך החורף לא החתמנו שחקן חדש אחד, מה שבוודאי היה משפיע על מאבקי האליפות". למרות ההחלטה, דינמו מוסקבה עשויה לערער על הפסיקה הזו. מי שתחליף את דינמו מוסקבה באירופה היא רובין קאזאן, שסיימה חמישית בליגה הרוסית.

כידוע, חוקי הפייר פליי הוצגו בעולם הכדורגל ב-2010 במטרה למנוע מבעלים עשירים של מועדונים להשתמש בכמות בלתי מוגבלת של כסף וליצור עיוות של השוק. על פי הכללים, מועדונים שמשתתפים במפעלי אופ"א לא יכולים להוציא כסף יותר ממה שהם מכניסים. מי שנפלו למלכודת הזו הן מנצ'סטר סיטי ופריס סן ז'רמן, שספגו קנסות כבדים בחודש מאי שעבר, כשגם הסגלים שלהם בליגת האלופות צומצמו. גם אינטר, מונאקו ורומא נענשו עם תשלומי קנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully