וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקאס סאשה: "בהפועל תל אביב השחקנים הם תמיד הרעים. כמו זהבי"

"בסך הכל רציתי 1,000 יורו תוספת לחודש. אמרו לתקשורת דברים אחרים. זה העציב אותי. ריבוי הבוסים היה בעיה, ברקוביץ רחוק היה מלהיות הבעיה שלנו. לא היה צריך להחליף את דומב. השחקן הכי טוב כמו ורמוט לא צריך לעזוב כך באמצע עונה". לוקאס סאשה נפרד, ולא לוקח שבויים

one

צפו בשער של סאשה במדי הפועל תל אביב (03:08)

ביום חמישי האחרון לוקאס סאשה סוף סוף קיבל טלפון מעודד. קשר הפועל תל אביב, לשעבר, שהה בביתו שבסאו פאולו, ועל הקו היה סוכן ברזילאי שעובד בבולגריה. "לודוגורץ", אמר האייג'נט, וסאשה לא היה צריך אפילו לחשוב על זה.

שחקן הפועל תל אביב לוקאס סאשה. קובי אליהו
"אם לא היתה בולגריה, כנראה שהייתי בבית"ר היום". סאשה/קובי אליהו

האימפריה הבולגרית החדשה, ארבע אליפויות רצופות, שיחקה בעונה החולפת מול ריאל מדריד וליברפול - שנות אור מהאימפריה הדועכת אליה השתייך לוקאס בשתי העונות האחרונות. מיד ענה שישמח להגיע. הסוכן ניתק, והתקשר שוב אחרי שעתיים עם הצעה כספית. "כן", השיב הכדורגלן. כמה שעות לאחר מכן הבולגרים כבר שלחו לסאשה כרטיס טיסה. בשישי בערב חתם והצטלם עם מדי הקבוצה.

בשבת, משדה התעופה, כשבכל כמה שניות נשמעת ברקע מערכת הכריזה, התפנה סאשה לראיון ראשון על התקופה שלו בהפועל תל אביב. אוטוטו ימריא בחזרה לסאו פאולו, כמה ימי סידורים, והופה - בחזרה לבולגריה.

"זו ההזדמנות שכל הזמן חיפשתי", אמר לוואלה ספורט, ובלי לראות שומעים את החיוך. "זה הרגיש נכון. מיד אמרתי כן. המועדון טוב, הכסף טוב, הם משחקים באירופה - בקיצור, זה מה שרציתי".

עוד באותו נושא

בהפועל תל אביב טוענים: ג'ורדי קרויף מנסה לטרפד לנו עסקאות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההזדמנות שתמיד חיפשתי". סאשה בבולגריה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"השיחות מולם עשו אותי כל כך עצוב, וכשהם אמרו לי ?לא? זה הרג אותי. לא שאלתי כלום. אמרתי תודה. הם הראו לי את הדרך החוצה"

האמת, לאורך כל הדרך הוא רצה את הפועל - במדיה שיחק 69 משחקים וכבש תשעה שערים. לטענתו, רצה באדומים יותר מכל דבר אחר. אז למה לא? "הסתיים חוזה, ביקשתי יותר כסף לחוזה החדש, ובהפועל לא רצו לשלם לי את מה שאני רוצה. עזבתי את ישראל, ולא היה קשר בין הקבוצות. לפני שבועיים התקשרתי לבכירים בהפועל שוב. סיפרתי להם שקיבלתי הצעה מבית"ר ירושלים - הצעה טובה יותר ממה שהם נתנו לי, אבל נתתי להם עוד הזדמנות. בשנתיים האחרונות שהייתי בתל אביב פיתחתי קשרים טובים עם כל האנשים שם, ולא רציתי לעזוב לבית"ר בלי לתת להפועל הזדמנות אחרונה. הם אמרו לי שעכשיו יש להם מישהו חדש בעמדה שלי, ואמרתי 'אוקיי'. היו הצעות מסרביה ופורטוגל, אבל מבחינה כלכלית הן לא היו מספיק טובות. חזרתי לאופציית בית"ר, אבל אז הגיעה השיחה מבולגריה. אם לא היתה בולגריה, כנראה שהייתי בבית"ר היום".

כמה התאכזבת כשהבנת שבהפועל כנראה לא ממש רוצים?

"כשדיברתי עם הפועל על חוזה חדש, הם העלו לתקשורת ידיעות לפיהן ביקשתי יותר מדי כסף. אבל לא ביקשתי 50 אלף יורו יותר, ביקשתי רק 10,000 יורו יותר. לשנה. תחשוב - זו העלאה של 1,000 יורו בחודש. כל הסיפור העציב אותי מאוד. נכון, לא עשינו שתי עונות טובות כקבוצה, אבל בכל משחק נתתי את הלב ואת הפנים שלי. נלחמתי בשביל המועדון הזה, ורק רציתי שיעריכו את מה שעשיתי. 10,000 יורו לעונה? זה הם לא רצו? זה העציב אותי מאוד".

ממה שאני שמעתי, ביקשת 30 אלף יורו.

"נכון, אבל זו היתה השיחה הראשונית. אחרי זה ירדתי ל-10. הם לא רצו".

מי האופציה שתבוא במקומך?

"אין לי מושג מי זה וגם לא שאלתי. השיחות מולם עשו אותי כל כך עצוב, וכשהם אמרו לי 'לא' זה הרג אותי. לא שאלתי כלום. אמרתי תודה. הם הראו לי את הדרך החוצה. זה אולי לא בסדר, אבל היום אני יכול לשים את הראש על הכרית ולנוח כי אני יודע שעשיתי הכול כדי להישאר בהפועל. עשיתי הכול כדי שנגיע להסכם. הם יכולים להגיד מה שהם רוצים. לא אכפת לי. אבל אני רק רוצה שהאוהדים ידעו את האמת. ניסיתי, תדעו שניסיתי. אבל הם אמרו לתקשורת דברים אחרים".

איל ברקוביץ', המנהל המקצועי של הפועל תל אביב. קובי אליהו
על ברקוביץ': "מההיכרות האישית שלי איתו, הוא בחור נהדר, תמיד היה בא לדבר ולעזור לשחקנים כשהיו תקופות קשות. הוא היה מגיע ומנסה להעלות לנו את הביטחון. הוא עבד כל יום, נראה שעבד קשה"/קובי אליהו
"זו אחת הבעיות הכי גדולות שמצאתי בהפועל. כל כך הרבה דברים קורים, ואתה לא יודע כלום. לדוגמה, אם היתה לי בעיה - עם מי אני מדבר? אם קיבלתי הצעה מחו?ל - עם מי אני מדבר?"

אתה מרגיש שבהפועל יתחרטו בקרוב על השחרור הזה?

"ההיסטוריה של הפועל טובה משל לודוגורץ, אבל הבולגרים עכשיו בתקופה טובה יותר מהפועל. הארגון מדהים, כל המתקנים וההכנות. מה שהם עושים סביב כל שחקן שמגיע - זה מאוד מקצועי. הם במצב טוב יותר כרגע".

יורחן קולין התראיין בשבוע שעבר לוואלה ספורט ואמר ששום דבר במועדון לא מקצועי עד הסוף. איך אתה רואה את הדברים?

"לא יודע, לא רוצה ליצור עוד בלגן", הוא נאנח. "בוא נגיד שבכל מועדון יש בעיות, ולהפועל יש את הבעיות שלהם".

ריבוי בוסים, למשל?

"זו אחת הבעיות הכי גדולות שמצאתי בהפועל. כל כך הרבה דברים קורים, ואתה לא יודע כלום. לדוגמה, אם היתה לי בעיה - עם מי אני מדבר? אם קיבלתי הצעה מחו"ל - עם מי אני מדבר? זו היתה הבעיה שלנו. אני לא חושב שזו שיטה טובה לנהל מועדון. היו יותר מדי אנשים. הכי טוב כשיש נשיא אחד, עם כסף, והוא מחליט איך להשקיע את הכסף. אני חושב שברקוביץ' עזב בגלל הסיבה הזו".

איך אתה מסכם את עבודתו של ברקוביץ' במועדון?

"כשהוא הגיע, כולם דיברו עליו ופחדתי, כי לצד דברים טובים אמרו דברים רעים. מההיכרות האישית שלי איתו, הוא בחור נהדר, תמיד היה בא לדבר ולעזור לשחקנים כשהיו תקופות קשות. הוא היה מגיע ומנסה להעלות לנו את הביטחון. הוא עבד כל יום, נראה שעבד קשה, אבל שוב - בלי כסף אי אפשר לעשות יותר מדי. מבחינתי, הוא ממש לא היה הבעיה של הפועל. הוא רחוק מלהיות הבעיה".

שחקן הפועל תל אביב, גילי ורמוט. ברני ארדוב
על ורמוט: ?אני אוהב את גילי מאוד. הוא עזר לי המון, וכשחקן, אני לא צריך להגיד עליו כלום. הוא קסם, פשוט כדורגלן מבריק. קשה לשפוט אותו על שעזב למכבי. רק הוא יודע את האמת, את הבעיות, את מה שהיה?/ברני ארדוב

***

"אני לא חושב שמאמן ספציפי היה הבעיה. החליפו את אסי דומב באלי כהן, ואני לא חושב שהיה צריך לעשות את החילוף הזה. דומב השתפר אחרי חודשיים בתפקיד, הגיב יותר טוב במשחקים"

ריאיינתי אותך בברזיל בדיוק לפני שנה. אמרת שהמטרה היא זכייה בכל התארים. אתה יודע כמה רחוק זה היה.

"מתחילת העונה היו בעיות. כל כך הרבה שינויים ואף אחד לא ידע מה בדיוק קרה. הם הביאו המון שחקנים צעירים, וזה היה קשה מאוד. כמובן שהבעיה הכי גדולה היתה הכסף. כשאתה משווה את התקציב מול הקבוצות הגדולות, זו היתה בעיה. היום אתה מוצא שחקנים טובים עם כסף טוב. לנו לא היתה קבוצה טובה כשמדברים על עונה שלמה".

זה אנדרסטייטמנט. לסיים במקום השמיני, וגם זה בקושי, זה בעייתי מאוד.

"זה נכון. היו הרבה בעיות בקבוצה, לשחקנים לא היה ביטחון ואז גם ]איל] ברקוביץ' עזב וגילי [ורמוט] עזב והחליפו מאמן. העונה נגמרה לנו מהר מאוד".

שיחקת תחת שלושה מאמנים שונים. רב"ש, דומב והשריף. חוות דעת קצרה על כל אחד?

"הם שלושה מאמנים כל כך שונים זה מזה. היה לי הכי טוב תחת רן בן שמעון, אולי גם כי הקבוצה היתה שונה אז. עבדתי טוב אצלו, שיחקתי טוב. אני לא חושב שמאמן ספציפי היה הבעיה. החליפו את אסי דומב באלי כהן, ואני לא חושב שהיה צריך לעשות את החילוף הזה. דומב השתפר אחרי חודשיים בתפקיד, הגיב יותר טוב במשחקים".

אז למה הוחלף?

"שאלה טובה. לא היו צריכים לעשות את זה - לא שהיתה לי בעיה עם אלי כהן. אבל התרגלנו למאמן אחד, עם השיטה שלו, ואז לשנות באמצע?".

עוד שוק באמצע העונה - הטרייד של ורמוט תמורת בן רייכרט ושון גולדברג.

"אני אוהב את גילי מאוד. הוא עזר לי המון, וכשחקן, אני לא צריך להגיד עליו כלום. הוא קסם, פשוט כדורגלן מבריק. קשה לשפוט אותו על שעזב למכבי. רק הוא יודע את האמת, את הבעיות, את מה שהיה".

לדעתך הפועל היתה צריכה להימנע בכל מחיר ממהלך כזה?

"שוב, הבעיה שזה היה באמצע העונה. אני לא חושב שהשחקן הכי טוב של קבוצה יכול לעזוב ככה באמצע העונה, ועוד בעונה קשה כמו שעברנו. אני לא מסכים עם זה, אבל אני רק שחקן. אני לא מחליט".

איך זה השפיע על השחקנים?

"זה היה קשה. שיחקנו בדרבי מול מכבי, ולמחרת גילי עוזב. היינו בטוחים שיהיה הרבה יותר קשה, אבל דברים קרו לטובה אולי. עם גילי, רק לקחנו את הכדור ונתנו אותו לו כל הזמן. בלעדיו, ניסינו למצוא דרך אחרת. אמנם לא ממש מצאנו", הוא צוחק, "אבל לפחות ניסינו".

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. קובי אליהו
סאשה: "תוקעים את הדברים האלה בגב שלנו. אם אין הסכם, זה תמיד בגלל השחקן, אף פעם לא בגלל המועדון. אני לא מכיר את זהבי ולא יודע אם הוא בחור טוב או רע, אבל אני לא חושב שהוא האיש הרע. הוא היה רוצה לחזור להפועל, אבל בהפועל לא רצו ומה אפשר לעשות?"/קובי אליהו
"בסוף, לפני האוהדים אני צריך לחשוב עליי ועל המשפחה שלי. אם הייתי עובר לבית?ר כולם היו אומרים ?סאשה אדם רע? וכל האוהדים היו מתחילים לשנוא אותי ואף אחד לא יודע את הסיפור האמיתי"

תראה כמה שחקנים עזבו את הפועל והגיעו ליריבות שלהן. זהבי, איגייבור, טל בן חיים, ורמוט, והרשימה באמת גדולה מכך. ואתה כמעט הגעת לבית"ר. יכול להיות שהפועל 'עוזרת' לשחקנים שלה לעזוב?

"קשה לי מאוד להגיד עכשיו את כל מה שאני חושב, כי הנושא טרי. אבל קח לדוגמה את זהבי. קל לעשות אותו האיש הרע אחרי שהוא במכבי, אבל משום מה כל הזמן השחקנים הם הרעים. נראה כאילו [בהפועל] אוהבים לעשות את זה ככה (להוציא את השחקנים כאילו הם הרעים, א"י). אבל דברים קורים, והתקשורת לא יודעת. כמו עכשיו - אומרים שביקשתי הרבה כסף וזה לא נכון. תוקעים את הדברים האלה בגב שלנו. אם אין הסכם, זה תמיד בגלל השחקן, אף פעם לא בגלל המועדון. אני לא מכיר את זהבי ולא יודע אם הוא בחור טוב או רע, אבל אני לא חושב שהוא האיש הרע. הוא היה רוצה לחזור להפועל, אבל בהפועל לא רצו ומה אפשר לעשות? הוא רצה לחזור לישראל, ואם זה לא להפועל או למכבי חיפה, אז לא?

"אני תמיד חושב על האוהדים, במיוחד על האוהדים של הפועל, בהתחשב בחיבור הנהדר שהיה לי איתם. כשקיבלתי את ההצעה מבית"ר רציתי להרוג את עצמי. זו היתה הצעה טובה לי, אבל רעה לאוהדים. אבל בסוף, לפני האוהדים אני צריך לחשוב עליי ועל המשפחה שלי. אם הייתי עובר לבית"ר כולם היו אומרים 'סאשה אדם רע' וכל האוהדים היו מתחילים לשנוא אותי ואף אחד לא יודע את הסיפור האמיתי".

שחקן הפועל תל אביב שי אבוטבול. ברני ארדוב
על אבוטבול: "כמובן ששי היה דומיננטי, וכן, כמובן שהוא קיבל דברים מסוימים ששחקנים אחרים לא קיבלו. בעיניי זה בסדר, צריך לפעמים לתת לאנשים מסוימים יותר כבוד מלאחרים. הוא היה הקפטן?/ברני ארדוב

***

"באחד האימונים התאספה קבוצת אוהדים מסביב למגרש, וקיללו את רייכרט. כשהאימון נגמר דיברתי איתם ואמרתי להם ?הוא איתנו. אם הוא לא יתאמץ, נריב איתו בעצמנו אבל הוא נלחם בשבילנו, אז תירגעו?. כמה אוהדים שם רצו להרוג אותי"

בצד השני של הטרייד עם ורמוט היה בן רייכרט.

"הוא בא להפועל בתקופה קשה מאוד. בשביל הפועל ובשבילו. בכל פעם שנגע בכדור חצי מהקהל עשה 'יוזזזז' - אני לא יודע איך אתם אומרים את זה", הוא מודה. "בן שחקן צעיר מאוד, והפתיע אותי כמה טוב הוא הגיב למה שקרה. גם על הדשא. הוא צריך להשתפר המון, ברור, אבל הוא שחקן טוב".

אמרת שיש לך קשר טוב עם הקהל, וידוע שלעוד כמה שחקנים יש קשר טוב עם האוהדים. למה לא ניסיתים למנוע את הבלגן סביבו?

"בטח שניסינו. באחד האימונים פתאום התאספה קבוצת אוהדים מסביב למגרש, וקיללו את בן. כשהאימון נגמר דיברתי איתם ואמרתי להם 'אתם לא צריכים לעשות את זה יותר, הוא איתנו. אם הוא לא יתאמץ, נריב איתו בעצמנו אבל הוא נלחם בשבילנו, אז תירגעו'. כמה אוהדים שם רצו להרוג אותי, אמרו 'שחקן ממכבי ישחק בהפועל? זה בלתי אפשרי'. אני אומר לך שגם אם כל השחקנים שלנו היו הולכים לדבר איתם, זה לא היה עוזר".

רייכרט צריך מבחינתו להישאר בהפועל?

"זה בהחלט יהיה טוב להפועל. הוא צריך מאמן שייעצב אותו".

לא רק עליך ויתרו. גם שי אבוטבול, 14 שנה במועדון, קפטן, קיבל הודעה שלא מעוניינים בו. הרבה אנשים לאורך השנים אמרו ששי דומיננטי מדי לחדר ההלבשה, על המגרש, למועדון. מה דעתך על זה?

"כשאתה במועדון כל כך הרבה שנים, בלתי אפשרי לא להיות דומיננטי. אני הייתי שם רק שנתיים, ובשנתיים האלה הרגשתי בבית, ולאט לאט אתה יוצר את הנישה שלך. כמובן ששי היה דומיננטי, וכן, כמובן שהוא קיבל דברים מסוימים ששחקנים אחרים לא קיבלו. בעיניי זה בסדר, צריך לפעמים לתת לאנשים מסוימים יותר כבוד מלאחרים. הוא היה הקפטן".

איך מגיעים למצב שאבוטבול וורמוט, הקפטן והכוכב, לא מדברים?

"אני באמת לא יודע למה זה התחיל, אבל נכון, הם לא דיברו. זה רע, ברור, אבל על המגרש באמת שלא מרגישים את זה".

אבל חדר הלבשה מאוחד היה תורם יותר.

"עדיף שיהיה מאוחד, נכון, אבל גם לי לפעמים היו בעיות ותמיד אמרתי שעזבתי את ברזיל כדי לשחק כדורגל. אותי אהבו בהפועל, אבל זה מקצוע. אתה לא יכול לדמיין ש-25 שחקנים שונים בחדר הלבשה קטן - כולם יאהבו אותך".

לוקאס סאשה שחקן הפועל תל אביב חוגג. יוסי ציפקיס
"כל המשפחה שלי הגיעה לישראל וכולם התאהבו. רק במלחמה היה קצת קשה, אבל הייתי מעדיף את תל אביב על כל מקום. זה כמו בבית, בברזיל"/יוסי ציפקיס
"אם אנצח את מכבי באירופה, אקדיש את הניצחון להפועל. מתחת לחולצה הירוקה תהיה לי חולצה אדומה"

סאשה מודה בכל עת שהתקופה שלו בישראל לא היתה טובה מבחינת התוצאות של הקבוצה שלו, אבל את הקבוצה אהב, ואת האוהדים גם, ואת תל אביב ואת ישראל. "כל החוויה פה היתה מדהימה עבורי", הוא אומר. "כשחזרנו עכשיו לבולגריה אמרתי לאישתי 'וואו, לעולם לא נמצא מקום כמו תל אביב'. אלה היו זמנים נהדרים, כל המשפחה שלי הגיעה לישראל וכולם התאהבו. רק במלחמה היה קצת קשה, אבל הייתי מעדיף את תל אביב על כל מקום. זה כמו בבית, בברזיל".

רגע קשה? ה-3:2 בדרבי?

"אני לא שוכח. זה היה הפסד רע מאוד. הפסד שדיברו עליו יותר מחודש שלם. הדרבי בתל אביב זה משהו אחר. שיחקתי בכמה דברים בבולגריה ובברזיל, אבל האווירה פה אחרת. כשבאתי בקיץ תמיד שאלתי מתי הדרבי הבא. תמיד רציתי לשחק במשחק הזה".

לא יצא לך לנצח את מכבי יותר מדי עם הפועל, אבל אולי תוכל לעשות את זה במוקדמות הצ'מפיונס ליג.

"זה יהיה נהדר. אם אצליח, אקדיש את הניצחון להפועל. מתחת לחולצה הירוקה תהיה לי חולצה אדומה".

כשישאלו אותך על הפועל תל אביב, אחרי השנתיים האלה, מה תספר?

"אומר לכולם שזה מועדון גדול, אבל ברגע רע. הפועל זה המועדון הכי גדול בישראל, אבל לא בתקופה הזו, לא עם האנשים שהיו בפנים. אבל תכתוב שאני אוהב את האוהדים. שאני מעריך כל משחק שהם באו, גם בתקופות הקשות. שהם היו איתנו. ללבוש ירוק זה טוב, אבל זה לא אותו הדבר".

תגובת הפועל תל אביב: "אין לנו כוונה להתכתב עם סאשה דרך אמצעי התקשורת, מדובר בשחקן מוערך שהפגין מחויבות כלפי הקבוצה בכל משחק, ועל כך מגיעה לו כל ההערכה והכבוד. בשל כך, הנהלת הקבוצה פנתה אל סאשה כחודשיים לפני תום העונה, ראשון מבין כל השחקנים, והגישה לו הצעה לחוזה ארוך טווח, לשדרוג שכרו ביותר מ-25% ואף הסכימה לחרוג מעבר למסגרת התקציבית במהלך המו"מ מתוך רצון אמיתי להשאיר את סאשה ואף לחזק את מעמדו בקבוצה כאחד מעמודי התווך של הפועל ת"א המתחדשת. לצערנו, סאשה ויתר על ההצעה ובחר לחתום בקבוצה אחרת וזו החלטה שלו אותה אנו מכבדים. אנו מאחלים לו בהצלחה בקבוצתו החדשה ודלתנו תמיד תהיה פתוחה עבורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully