וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד כהן: "לעלות מליגה א' לליגת העל בשנתיים זה לא עניין של מה בכך"

22.5.2015 / 18:10

שוער הפועל כפר סבא התרגש: "ידענו לשמור על חדר הלבשה מצוין", המאמן פליקס נעים: "מודה לאלי גוטמן, פילוסופיית הכדורגל שלו ניצחה". רן יצחק: "אין לי מילים כדי לתאר את ההרגשה שלי"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אחרי שבע עונות ברציפות, הצליחה הפועל כפר סבא להבטיח את חזרתה לליגת העל הערב (שישי). הירוקים חזרו מפיגור ל-1:3 מול הפועל רמת גן בחוץ, בזכות שערים של טל בנש, אלירן סיימון ורן יצחק, סיימו את העונה במקום השני עם 73 נקודות, שתיים יותר מבני לוד השלישית. כפר סבא חגגה במשך דקות ארוכות על כר הדשא ביחד עם אלפי אוהדים ירוקים שליוו אותם לווינטר וראו את הקבוצה שלהם רושמת עלייה שנייה ברציפות אחרי שעלו אשתקד מליגה א' ללאומית. בחדר הלבשה של כפר סבא תפסו השחקנים את איתי טואף, גילחו את שיערו ועשו לו קרחת.

איזה קרנבל/קובי אליהו

מאמן הפועל כפר סבא פליקס נעים אמר בסיום: "אני רוצה להודות למשפחתי על התמיכה מבית, תודה לאלי גוטמן שכנראה פילוסופיית הכדורגל שלו כן נכונה. אין לי מושג מה קורה איתי בעתיד, מחר אני טס לחמישה ימים לנקות את הראש. סגרנו 11 חודשים ללא סוף שבוע אחד של חופש, מעבר לזה שהשחקנים הפתיעו אותי בכדורגל, הם הפתיעו אותי בגישה המנטלית.

"אספנו נקודה לנקודה, כשהתחלנו לבנות את הקבוצה רצינו קבוצה בריאה שתישאר בליגה ואולי תגיע לפלייאוף עליון, אבל עם הדינמיקה של העונה, והסגל הקצר שכולל רק 20 שחקנים שמתוכם שני שוערים, תוך כדי תנועה הייתה דינמיקה בחדר הלבשה שזאת העונה שלנו. גם ברגעים הקשים כשהיה מיני-משבר של כמה הפסדים, מעולם לא נתקלתי בחדר הלבשה כמו שיש בכפר סבא. תמיד היו צחוקים, התכוננו לכל משחק אותו דבר. אם אני אמשיך בכפר סבא אני אדאג שיהיה לנו חדר הלבשה דומה. אם אני מתאים לליגת העל? ימים יגידו".

שוער הפועל כפר סבא אוהד כהן הוסיף: "יש לי פני פוקר אבל מבפנים אני מאוד מאוד מתרגש. חיכינו לרגע הזה עשרה חודשים ועבדנו קשה בשבילו. יש לנו חדר הלבשה מדהים, מאמן משכמו ומעלה ששמר אותנו כמו שצריך, עבדנו קשה ואני שמח בשביל האוהדים והקהל האדיר שליווה אותנו במשך שנתיים. לעלות מליגה א' לליגת העל בשנתיים זה לא עניין של מה בכך.

"זה מה שכל כך מיוחד פה. העבודה שהצוות המקצועי עשה, בגיל 40 היה לי מאמן שוערים בגיל 24 והוא מקצוען, נכון שזאת קלישאה, אבל יש פה חבורה של גברים ששמרה אחד על השני במשך עונה שלמה. ידענו לשמור על חדר הלבשה מצוין. גם היום, בדקה השישית היה רגע לא נעים, אבל ידענו לשמור על זה. עשינו עונה מדהימה. אני לא רוצה לדבר על המשחק המקביל, אני עוד מעט בן 40 ואני צריך לחשוב לאן מעדות פניי. אני מרגיש מצוין פיזית ובהחלט אשמח להישאר בכפר סבא".

על חברו אורן ניסים שפרש ממשחק אמר כהן: "הוא ילד הפלא של הכדורגל הישראלי, בחור מדהים, תמיד עובד, ידע תמיד להיכנס ולעזור, ידע לשמור על חדר ההלבשה ומגיעות לו כל המחמאות".

רן יצחק, שכבש את השער השלישי, אמר: "אין מילים לתאר, זה הדבר הכי מדהים שקרה לי בחיים, עשינו דבר מדהים. החלטה מדהימה לבוא לכפר סבא, אני שלם איתה במאה אחוז, מה לא עבר עליי, החלטתי ליהנות מכדורגל וכפר סבא זה המקום הכי טוב ליהנות בו מכדורגל. זה מועדון עם ניהול טוב, קהל ומסורת, מה צריך יותר מזה. אני רוצה להישאר, אני מרגיש פה מדהים".

על אורן ניסים אמר יצחק: "אורן ניסים הוא אגדה, בן אדם שלא נגמר, למדתי ממנו המון, מנהיגות, חדר הלבשה, רק קומפילמנטים".

פליקס נעים מאמן הפועל כפר סבא (על הכתפיים). קובי אליהו
הישג גדול בקריירה. פליקס נעים/קובי אליהו

אורן ניסים נזכר בהחמצה שלו למרות החגיגות: "התסריט הזה, מול השוער, אמרתי לסתיו שאני חוגג. ראיתי פינה ריקה ובעטתי, כנראה שלא בעטתי מספיק טוב. אני מעכל את הפרישה, אבל הראש שלי עדיין בהחמצה. זה נתפס, אמרתי שאם אני אספר מה, כבר לא ישאלו אותי. העדפתי לשמור את זה לפרישה בניגוד לשחקנים אחרים, היה לי קטע של רעב ורצון, אמרתי שאסור לי לוותר לעצמי, כל עוד החבל על הצוואר. אני אוטוטו בן 39, עשיתי כמה דברים יפים. זה לא הולך ברגל. כל עוד אני נהנה אני ממשיך, אני חתום לשנתיים הבאות. אני עדיין נהנה. סתיו איחל לי בהצלחה ושאל זהו? נכון שאני עדיין במערכת, בוא נתרכז במשחק הקרוב, ננצח. אני אמור להיות בשנתיים הבאות בצוות המקצועי בתור עוזר מאמן או מאמן חלוצים. אני נהנה כרגע, אם הפועל כפר סבא תזדקק למשהו אחר אני אהיה שם בשבילם".

"היו שנתיים מדהימות", הוסיף ניסים, "שיחקתי במכבי יבנה ולא האמנתי שארד לליגה א'. זו קדנציה שנייה כאן, שיחקתי אצל אלישע לוי ואלי אוחנה. זה מועדון עם היסטוריה, עם קהל, ידעתי לאן אני מגיע. הגיע בעלים רציני, כל אחד ששואל אותי – זה כמו מכבי תל אביב בקטן, עם תקציב קטן, אבל מנוהלת בצורה פנטסטית. עשינו משהו משהו, עלינו שתי ליגות בשנתיים. פליקס נעים זו המילה, זה השם. האיש מחובר מאוד לשחקנים, הם יודעים את הגבול. פליקס עבד איתנו כשהייתי בהפועל חיפה, זו אותה הדרך".

אוהדי הפועל כפר סבא. קובי אליהו
סוף סוף חוזרים לליגת העל. אוהדי הפועל כפר סבא/קובי אליהו

הבעלים של הפועל כפר סבא סתיו שחם: "כשהגעתי למועדון נתתי טווח יעד של חמש שנים והצהרתי על זה בתקשורת, פשוט מאוד ידעתי לבחור את האנשים הנכונים, אנשים מוצלחים בצורה בלתי נתפסת. אני בטוח שפליקס נעים יצליח איתנו בליגת העל, אין ספק בכלל. אמרתי לו שאם חס וחלילה קורה אסון ספורטיבי, אנחנו בורחים יחד לחו"ל. לא היה כזה דבר בכדורגל הישראלי, כזה זינוק לליגת העל".

"הפועל כפר סבא זה מועדון מדהים, מועדון עם מסורת, אליפות ושלושה גביעים, קהל מדהים. אני כפר סבאי 15 שנים, מהר מאוד התאהבתי במועדון הזה. במשחק הראשון האוהדים זרקו קונפטי, הנייר היה בגרות בפיזיקה של אחד האוהדים. בכל מה שמדברים על אלימות, הפועל כפר סבא מוכיחה אחרת.

"כפר סבא היא כמו אחת החמש הקבוצות הגדולות, יש לה את השחקן ה-12 – הקהל. זה לא מספיק. אנחנו נשב, נתכונן לליגת העל. עליתי לליגת העל תוך שנתיים, נחזק את השלד תוך חודשיים. אני רוצה פלייאוף עליון ואירופה, לא צריך אליפות כי ראינו את מכבי תל אביב. הקבוצה תהיה שמחה ותרוץ, איצטדיון מלא. כל מי שיגיע להפועל כפר סבא, זו תהיה חוויה ספורטיבית. כרגע המגרש לא מאושר, יש דרישה של ההתאחדות והמנהלת לשיפוץ של מיליון וחצי שקל. יש תוכניות לאיצטדיון חדש, מקווה שיהיו חדשות בקרוב.

היה סוג של משבר כשהיינו בגביע, ואז הגיע ינואר. לא הצלחנו לחזק את הקבוצה, לא חשבנו על זה. לנהל קבוצת כדורגל זה לא דבר מסובך, צריך לדעת לנהל כמו כל חברה עסקית בצורה כלכלית נבונה, הוכחתי את זה בשנתיים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully