וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי: "הגיע הזמן שאעזוב. מקווה לחזור בעתיד לברצלונה כמאמן"

אחד הסמלים הגדולים של הקטאלנים הודיע רשמית על עזיבה לקטאר אחרי 17 עונות במועדון: "הציעו לי חוזה עד 2018, אבל הרגשתי שאני צריך שינוי. גל עזיבות? ברצלונה תתגבר על הכול"

שחקן ברצלונה צ'אבי מול שחקן חטאפה צ'אבי טורס. רויטרס
כבר מתגעגע. צ'אבי/רויטרס

אחרי שקרלס פויול פרש מכדורגל, ברצלונה תיפרד בקיץ מעוד אגדה של ממש. צ'אבי, הקשר הוותיק בן ה-35 ושיאן התארים של המועדון בכל הזמנים, הודיע היום (חמישי) במסיבת עיתונאים על עזיבה בקיץ ומעבר לקבוצת אל סאאד הקטארית, בשורותיה שיחק ראול בין השנים 2012-2014.

"אני מרגיש שזה הזמן לעזוב", אמר צ'אבי במסיבת העיתונאים. "היה לי מאוד קשה לעשות את ההחלטה הזו, אבל הגיע הזמן. אני צריך שינוי, והרגשתי את זה כבר הרבה זמן. אני ומשפחתי רוצים לשנות אווירה. ברצלונה הציעה לי חוזה עד 2018, אבל דחיתי את ההצעה. אני פשוט מרגיש שהגוף שלי והראש שלי אומרים לי שזה הזמן ואני חושב שזו ההחלטה הנכונה. אני לא משחק כפי ששיחקתי ולא מרגיש חלק מה-11 הקבועים. זה הזמן לזוז הצידה".

עוד אמר הקשר: "המטרה העיקרית שלי היא לחזור לפה בעתיד, כמאמן או כמנהל ספורטיבי. אנחנו נראה. ברצלונה זה הבית שלי. אני נוסע כדי ללמוד ולחזור מלומד יותר, כדי שאהיה מוכן. בעונה הבאה אשחק בקטאר, ומחכה לי שם כמה פרויקטים. בכל מקרה, העונה עוד לא נגמרה מבחינתנו ויש עוד משחקים. זו הרגשה מדהימה שזכינו באליפות וביום שבת נניף את הגביע. אני מאוד מתרגש לעשות זאת בפעם האחרונה".

שחקני ברצלונה, צ'אבי, ליאונל מסי. GettyImages
יחזור בעתיד. צ'אבי עם ליאונל מסי/GettyImages

"איך אני רוצה להיזכר? אני לא יודע, זה לא תלוי בי, אלא בכם. תמיד שיחקתי בשביל הקבוצה ובשביל הקהל. תמיד נתתי את כולי. ניסיתי ליהנות מכדורגל ולעשות את המיטב בכל משחק. אני לא עצוב שאני עוזב אחרי העונה הנפלאה הזו. הייתה לי קריירה נהדרת בקבוצה והשגתי המון. אני לא עצוב, אלא מאוד שמח".

"הכרתי המון אנשים במהלך השנים, אנשים שיהיו איתי עוד שנים רבות. יש לי זכרונות רבים מהמועדון, דברים שלעולם לא אשכח. כמה חברים ידעו על העזיבה שלי, אבל היום הודעתי על כך באופן רשמי לשאר הקבוצה ולהנהלה. אני חושב שיש פה דור שיכול להמשיך לזכות בתארים כפי שאנחנו עשינו".

"כמובן שהיו תאקלים בין השחקנים במהלך השנים", הוסיף הקשר. "מדובר בכדורגל, אחרי הכול. תמיד יש בעיות, אבל לרוב הן נפתרות. משוחחים, מתקשרים ומרגיעים. בשביל זה יש קפטן בקבוצה, בשביל הדברים האלו. לא אמרתי לאמא שלי על ההצעה לחדש את החוזה, כי היא אוהדת ברצלונה אפילו יותר ממני. שוחחתי עם ראול בנוגע למעבר לקטאר והחלפתי גם הודעות עם פפ גווארדיולה. אני יודע שהמתקנים של המועדון נהדרים ובטוח שנעשה עבודה טובה. בכל מקרה, אתגעגע לכל החברים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
צ'אבי שחקן ברצלונה (אמצע). AP
עם החברים. צ'אבי/AP

"נכון ששחקנים רבים עזבו, אבל ברצלונה הוכיחה במהלך השנים שהיא חזקה יותר מכל שחקן שעוזב. ברצלנוה תמשיך להיות קבוצה גדולה, אין ספק לגבי זה. כשהתחלתי לשחק הייתי אמור להיכנס לנעליו של גווארדיולה. זה לא היה קל, ואי אפשר להגיד שהחלפתי אותו, כמו שלא בטוח שיהיה מי שיחליף אותי, אתם מבינים?".

צ'אבי צפוי לעבוד במקביל גם באקדמיה בקטאר, ולהיות השגריר של המדינה לפני המונדיאל אותו היא תארח ב-2022. על פי איבן קורטייה, סוכנו של השחקן, הוא ירוויח במועדון הקטארי משכורת עתק בסך 10 מיליון יורו לעונה. צ'אבי, שהעונה איבד את מקומו בהרכב הפותח אצל לואיס אנריקה, זכה עם בארסה בכל תואר אפשרי, כולל שלוש זכיות בליגת האלופות, שמונה תארי אליפות ושלל תארים נוספים אך הספסול שלו העונה גרם לו לקבל החלטה לעזוב, זאת למרות שברצלונה לא תוכל לרכוש שחקנים במקומו בקיץ בעקבות העונש שהוטל עליה על ידי פיפ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully