וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וודו, שקרים והרבה כסף: עמנואל אדבאיור חושף את הדרמה המשפחתית

כזה דבר עוד לא ראינו: אחרי אינספור שמועות וסיפורים לגבי הצרות המשפחתיות שלו, עמנואל אדבאיור חשף בפייסבוק את הצד שלו וגולל מסכת אירועים בהם בני משפחתו גזלו ועשקו אותו

עמנואל אדבאיור שחקן נבחרת טוגו. THEMBA HADEBE, AP
הוציא את כל הכביסה המלוכלכת. עמנואל אדבאיור/AP, THEMBA HADEBE

הרבה סיפורים נקשרו העונה לשמו של עמנואל אדבאיור, רובם ללא כל קשר לכדורגל. על המגרש, חלוצה של טוטנהאם הסתפק בשני שערי ליגה בלבד (האחרון באוקטובר 2014) ושיחק רק שלוש פעמים ב-2015, אבל את הכותרות הוא תפס בגלל המשפחה הבעייתית שלו, שחלק מחבריה התראיין וחשף סיפורים בעיתונות הבריטית. אמא שעשתה עליו מעין וודו ונזרקה מהבית, אח שטען כי החלוץ (הנוצרי) עבר שטיפת מוח על ידי מנהיגים איסלמים ועוד ועוד. היום (שלישי) אדבאיור הציג בפייסבוק את הצד שלו בסיפור, ולא חסך בפרטים. טלנובלה נוסח טוגו.

"שמרתי את הסיפורים האלה בסוד זמן רב, אבל אני חושב שהיום ראוי שאחלוק אותם עם כולכם", פתח אדבאיור את הפוסט שלו. "זה נכון שענייני משפחה צריכים להיפתר בפנים ולא בציבור, אבל אני עושה את זה כדי שאחרים יוכלו ללמוד ממה שקרה במשפחה שלי. ורק תזכרו שכסף הוא לא העניין כאן...

"בגיל 17, עם המשכורת הראשונה שלי ככדורגלן, בניתי בית למשפחתי ודאגתי לביטחונים. אחרי שזכיתי בכדורגלן השנה של אפריקה ב-2008, אפילו הבאתי את אמי לבמה כדי להודות לה על הכול. באותה שנה, הבאתי אותה ללונדון לבדיקות רפואיות. כשבתי נולדה, יצרנו קשר עם אמא שלי כדי לעדכן אותה, אבל היא ניתקה מיד ולא רצתה לשמוע על זה. ב-2013 נתתי לה כסף כדי להתייעץ עם ט.ב. ג'ושוע בניגריה. היא הייתה אמורה להישאר שם שבוע, אבל אחרי יומיים אמרו לי שהיא עזבה. פרט לכך, גם נתתי לה סכום כסף גדול כדי לפתוח עסק מכירות. באופן טבעי, גם אישרתי להם להשתמש בשמי ובתמונתי כדי למכור יותר. מה עוד יכול בן לעשות כדי לתמוך במשפחתו?

"לפני שנתיים קניתי בית במזרח לאגון (גאנה) ב-1.2 מיליון דולר. אפשרתי לאחותי הגדולה, יאבו, להתגורר בבית. גם אחי למחצה (דניאל) גר שם. כמה חודשים לאחר מכן, הייתי בחופשה והחלטתי לבקר בבית. להפתעתי, ראיתי מכוניות רבות בכניסה. מסתבר שאחותי החליטה להשכיר את הבית מבלי ליידע אותי. היא גם סילקה את דניאל משם. וזה בית של 15 חדרים. כשהתקשרתי אליה לבקש הסבר, היא לקחה 30 דקות כדי להעליב ולהשפיל אותי בטלפון. התקשרתי לאמי והיא התנהגה באותה צורה. זו אותה אחות שקראה לי כפוי טובה. תשאלו אותה לגבי הרכב בו היא נוהגת או כל מה שהיא מוכרת כיום.

עמנואל אדבאיור, ריאל מדריד. David Ramos, GettyImages
המשפחה ניסתה להביא לפיטוריו מריאל מדריד? עמנואל אדבאיור/GettyImages, David Ramos

"אחי קולה אדבאיור, חי בגרמניה כבר 25 שנה. הוא הגיע לביקור מולדת ארבע פעמים, על חשבוני. אני דאגתי לכל העלויות של חינוך ילדיו. כשהייתי במונאקו, הוא בא אליי וביקש ממני כסף להקים עסק. רק אלוהים יודע כמה נתתי לי. איפה העסק הזה היום? כשאחינו פיטר הלך לעולמו, שלחתי לקולה סכום כסף כדי שיטוס הביתה. הוא מעולם לא הגיע לטקס הקבורה. היום, אותו אח מספר לאנשים שאני הייתי מעורב במותו של פיטר. זה אותו אחד שהלך ל'סאן' וסיפר סיפורים לא נכונים על המשפחה כדי לקבל כסף. הם גם שלחו מכתב למועדון כשהייתי במדריד כדי לגרום לפיטורים שלי.

כשהייתי במונאקו, חשבתי שיהיה נחמד אם נהיה משפחה של כדורגלנים, אז דאגתי שאחי רוטימי יתקבל לאקדמיית כדורגל בצרפת. בפרק זמן של כמה חודשים, הוא גנב 21 פלאפונים מקבוצה של 27 שחקנים. על אחי פיטר לא אומר דבר כי הוא כבר לא איתנו...

"ב-2005 ארגנתי מפגש כדי לפתור את הבעיות המשפחתיות שלנו. כששאלתי את האחרים לדעתם, הם אמרו שאני צריך לבנות בית לכל בן משפחה ולספק לכל אחד שכר חודשי. אני עדיין בין החיים, והם כבר חילקו ביניהם את כל רכושי, רק למקרה שאמות. בגלל הסיבות הללו לקח לי זמן להקים את ארגון הצדקה שלי באפריקה. בכל פעם שניסיתי לעזור לאנשים, במשפחה שאלו שאלות וחשבו שזה רעיון רע. אני לא כותב את כל זה כדי לחשוף את בני משפחתי, אלא כדי שמשפחות אפריקאיות אחרות תוכלנה ללמוד מזה. תודה לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully