וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי, לטיפולך? תמונת מצב של סגל מכבי תל אביב לעונה הבאה

19.4.2015 / 12:20

פאקו מחפש, גרסיה מתפשר, פריצה אורז וראדי מבולבל. בנוסף לשחקנים ששוקלים ללכת בדרכו של ייני ולצאת לאירופה, יש עוד 8 אחרים במכבי תל אביב שמסיימים חוזה ועתידם בסימן שאלה. יניב טוכמן עושה סדר לקראת מהפכת הקיץ

ברני ארדוב

מה הסיכוי של קרויף, זהבי, בן חיים ופאקו להמשיך? תמונת מחזור, מהדורה מיוחדת

סוף הוא גם תמיד התחלה של משהו חדש, ונדמה שהקיץ הקרוב הוא סיום של תקופה במכבי תל אביב. השינויים הצפויים במועדון מעניקים אפשרות להתחדשות והתרעננות אחרי שלוש שנים מאוד יציבות. לא פחות משמונה משחקני מכבי תל אביב יסיימו בעוד כחודש חוזים ארוכי טווח. יש אחרים שמחזיקים בחוזים גם לעונה הבאה, אבל הם כבר רוצים ללכת ולטעום משהו אחר. שרן ייני היה הראשון שכבר סיכם בויטסה ארנהיים, אבל טל בן חיים גם רוצה להתקדם ויש את איתן טיבי שמרגיש צורך לחוות משהו אחר ואולי אפילו ערן זהבי ייצא בסוף, אם יקבל את הצעת החלומות שתאתגר אותו מקצועית וכלכלית.

גם עדן בן בסט יחשוב שוב על עונה נוספת בצהוב וכחול, במיוחד אם פאקו אייסטרן יפתיע ויופתע בעצמו ויישאר. אפילו יובל שפונגין, ישקול שוב אם לא עדיף לו לצאת לשחק, וזאת אם הבאסקי שלא מחזיק ממנו יחתום לעונה נוספת.

אבל לפני כל השאלות על השחקנים, אין ספק שהמרכזית מתייחסת לג'ורדי קרויף. הוא אמור להחליט על המאמן הבא ולו יהיה משקל מכריע לגבי כל שחקן שמסיים חוזה. אחרי שתצא ההודעה לגבי עתידו של קרויף, יחלו במכבי תל אביב בהרכבת הפאזל לקראת העונה הבאה עם יעד ליגת האלופות אותו עדיין לא השיג מיטש גולדהאר.

המפתח לשדרג את מכבי טמון בקיץ הקרוב בהחלפת הזרים. הצהובים שלטו בשלוש השנים האחרונות בזכות הישראלים שידעו להביא, אבל דומה שמעבר לאלה שרוצים לעזוב, אין יותר מדי אופציות מעבר לים. תומר חמד ממשיך לסרב, טוטו תמוז עדיין לא שש לחזור וליאור רפאלוב רוצה לעבור לליגה גדולה יותר מהבלגית. בכסף שגולדהאר ייתן לקרויף או למנהל המקצועי הבא, הם יצטרכו לפגוע בשחקנים זרים שיהיו מובילים בקבוצה. אבל עוד קודם צריך לסגור את נושא המאמן.

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב (מימין) עם ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי (משמאל). ברני ארדוב
ימשיכו זה לצד זה? פאקו אייסטרן עם ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

פאקו אייסטרן

הסיטואציה: כשהבאסקי חתם בסוף אוגוסט, הוא לא חיפש יותר מעונה אחת. מצד אחד ראה שאוסקר גרסיה ופאולו סוזה ברחו אחרי עונה וזה גרם לו להעריך שאולי יש סיבות שליליות לעזיבתם. מצד שני, הבין שבכל זאת אפשר לקפוץ מישראל ושעדיין יש מי שסופר באירופה את מה שעושים במכבי תל אביב. חודש לסיום העונה, כשהוא עשוי להוביל את הצהובים לטרבל, פאקו עוד לא יודע מה יהיה איתו בעונה הבאה. אם בחודשים האחרונים הלך הרוח היה שהוא צריך להביא את שלושת התארים כדי שיהיה לו סיכוי להישאר, עכשיו נדמה שהבאסקי בעצמו מעדיף ללכת. ממה שמספרים בסביבתו, הסוכנים שלו עובדים באחרונה כדי לבדוק אופציות נוספות, אבל פאקו לא סגר את הדלת מול מכבי בעיקר כשידוע שדווקא מיטש גולדהאר כן מעריך אותו.

מה כדאי לו ומה עדיף למכבי: את השנים היפות שלו לא עשה פאקו כמאמן ראשי. בהתבטאויות האחרונות שלו אחרי משחקים עלה הרושם שאין לו שום עניין לחזור ולהיות מספר שתיים, אפילו לא של מאמן בכיר. בכל הקשור לשכר, גולדהאר משלם היטב ביחס לקבוצות קטנות בספרד, כך שאולי כדאי לו להישאר. אם יחליט לעשות זאת, כדאי שיהיה מעורב מאוד בבניית הסגל לעונה הבאה, אחרי שהתבטא באחד הראיונות שערך בספרד שלא היתה לו שום נגיעה לסגל. מכבי תל אביב תמשיך לקבל את אותו מאמן עקשן בדרכו וקרוב לוודאי שחלק מהאוהדים ומרבית הפרשנים בתקשורת לא יהיו מרוצים, אבל פאקו ידע להחזיק כמעט עונה שלמה סגל מפוצץ בכישרון עם הרבה שחקנים מתוסכלים שבדרך כלל כיבדו אותו ושמרו את התסכול בבטן.

חואן פאבלו שוער מכבי תל אביב. קובי אליהו
הוכיח שיש לו עדיין מה למכור בין הקורות. חואן פאבלו/קובי אליהו

חואן פאבלו

הסיטואציה: בלי ששמנו לב, חואן פאבלו יהיה בספטמבר בן 37. שוערים רבים ממשיכים לשחק גם בגיל הזה, במיוחד אם הם לא נפצעו קשה בקריירה, וחואן פאבלו יודע לשמור על עצמו והקפיד העונה לשבת בצד כשלא היה במאה אחוז. הוא הגיע אחרי וינסנט אניימה ובמרוצת העונה שעברה, היה נדמה שהוא יוחלף אבל ב-24 באפריל, בדיוק לפני שנה, מכבי הפתיעה והאריכה לו את החוזה. אם ג'ורדי קרויף כבר היה סוגר, קרוב לוודאי שהיתה כבר מתקבלת החלטה לגביו.

מה כדאי לו ומה עדיף למכבי: חואן פאבלו רוצה להישאר. הליגה הראשונה בספרד לא מחכה לו ובליגה השנייה הוא ירוויח פחות מאשר במכבי. אם לא ימשיך בארץ, הוא רוצה לשחק במדינות אחרות באירופה אחרי שעד היציאה לישראל, שיחק כל חייו בספרד. מאמן השוערים שורה אובארוב מחזיק ממנו ובמכבי יש כאלה שאומרים שעדיף להשאיר אותו ולא להביא שוער חדש רגע לפני מוקדמות ליגת האלופות. מדובר בדמות חיובית מאוד בחדר ההלבשה וגם במשחק האחרון בקרית שמונה הוא הוכיח שיש לו עדיין מה למכור בין הקורות.

קרלוס גרסיה מכבי תל אביב מול מאור מליקסון הפועל באר שבע. קובי אליהו
נקודות התורפה שלו התגלו באירופה. קרלוס גרסיה/קובי אליהו

קרלוס גרסיה

הסיטואציה: הזר הכי מוצלח בעידן ג'ורדי קרויף יסיים בעוד חודש חוזה בן שלוש עונות במכבי תל אביב. בעוד עשרה ימים יהיה בן 31 והוא מאוד רוצה להמשיך במכבי תל אביב. גרסיה לא הסתיר את התחושות שלו ובכל הזדמנות שהיתה לו דיבר ביושר על כך שהוא רוצה להמשיך, אבל גם סיפר שכבר שנה מכבי לא מראה לו התלהבות שיא להמשיך את הקשר.

מה כדאי לו ומה עדיף למכבי: גם גרסיה כמו חברו חואן פאבלו לא מבין למה לקח לו כל כך הרבה זמן עד שהחליט לצאת מספרד. בניגוד לקרבות התחתית והשאיפות הצנועות שהיו לו באלמריה, במכבי תל אביב הוא זוכה בתארים ונהנה מהדובדבנים. גרסיה רוצה להישאר ואולי אף יהיה מוכן להתגמש בשכר, אבל במכבי מתלבטים ובצדק כי במשחקי ההכרעה באירופה בדרך לליגת האלופות, נקודות התורפה של הבלם הסימפטי התגלו. ההערכה היא שאם גולדהאר יחליט לשפוך כסף על בלם, גרסיה לא יישאר. אם הוא ימשיך להקציב לעמדה הזו בסביבות 250 אלף יורו נטו כשכר, יש לגרסיה סיכוי. אם מכבי תוותר עליו והוא יסכים לרדת בשכר, יהיו לו הרבה קופצות כאן בארץ לעונה הבאה.

שחקן מכבי תל אביב, ניקולה מיטרוביץ', מול שחקן עירוני קרית שמונה, אחמד עאבד. מגד גוזני
מהראשונים שאמור לעזוב. ניקולה מיטרוביץ'/מגד גוזני

ניקולה מיטרוביץ'

הסיטואציה: בתום שנתיים, יסיים ניקולה מיטרוביץ' את חוזהו במכבי תל אביב. בקיץ שעבר ניהלה איתו מכבי תל אביב מלחמת התשה כדי שיעזוב, אבל הוא התעקש להישאר על פי האופציה הדו צדדית שהיתה בחוזהו. פעם סיפר סוכן שחקנים ישראלי שכאשר מיטרוביץ' היה בן 23, הוא הוצע להפועל באר שבע בשכר של 100 אלף דולר וזו סירבה. בקיץ שעבר אלונה ברקת רצתה אותו בסכומים הרבה יותר גבוהים.

מה כדאי לו ומה עדיף למכבי: מיטרוביץ' רוצה להישאר במכבי, אבל לא בכל מחיר. במסגרת רענון הסגל במכבי, הוא מהראשונים שאמור לעזוב ונראה שצריכה להיות הפתעה גדולה אם הוא יישאר וזאת למרות שהיו לו תקופות טובות מאוד העונה.

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב. קובי אליהו
מתכונן לעזיבה. ראדה פריצה/קובי אליהו

ראדה פריצה

הסיטואציה: ראדה פריצה עומד להוסיף עוד אליפות לאלה שכבר יש לו. לפני שעשה זאת פעמיים במכבי תל אביב, הוא זכה בתואר גם בשבדיה, דנמרק ובנורבגיה ובסך הכל מדובר באחד הווינרים הגדולים שנחתו כאן. בפברואר של השנה שעברה, האריכה לו מכבי תל אביב את החוזה אחרי שחתם בתחילה רק לעונה וחצי אבל בעוד חודש פריצה גומר את החוזה כשהוא בדיוק בן 35.

מה כדאי לו ומה עדיף למכבי: אין ספק שאם היה מדובר בחלוץ סביב גיל ה-30, מכבי תל אביב כבר היתה מחתימה אותו לעונה נוספת. אבל פריצה לא ילד וגם ילדיו ורעייתו שחיים בשבדיה כבר רוצים לראות אותו בבית, כך שהוא כבר ודאי אורז ומתכונן לעזיבה. אחרי שלל התחנות בקריירה שלו, גם מישראל יפרד עם הרבה חוויות ועם ההכרה שבחייו של כדורגלן מקצועני, יש כל הזמן שינויים.

שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי חוגג עם ברק בדש. קובי אליהו
לא מצליח יצחקי לסיים שבוע אימונים ללא מיחושים. ברק יצחקי/קובי אליהו

ברק יצחקי

הסיטואציה: בקיץ 2010 עבר ברק יצחקי מבית"ר ירושלים תמורת 1.7 מיליון דולר ובחודש הבא יסיים את חוזהו הרב שנתי במועדון. יצחקי השתכר כחצי מיליון דולר לעונה והחל מהעונה הבאה יצטרך להתרגל לסכומים נמוכים יותר. אף שהוא נתפס בעיני רבים כסוג של ילד נצחי, בספטמבר הוא יהיה כבר בן 31.

מה כדאי לו ומה עדיף למכבי: יצחקי רוצה להישאר במכבי תל אביב אחרי שהחמיץ כמעט את כל העונה הזו. אחרי שנפצע בבאזל לפני למעלה משנה, הבטיח קרויף שהוא ידאג אישית להארכת חוזהו כשיחזור למגרשים. בהנחה שהוא יסכים לקצץ משמעותית בשכרו, יהיה לו סיכוי להישאר, אלא אם הכניסו לקנדי לראש שיש סכנה להחתים שחקן שכבר עבר פעמיים קרע ברצועה הצולבת. בינתיים לא מצליח יצחקי לסיים שבוע אימונים ללא מיחושים וקרוב לוודאי שלחוות הדעת של הצוות הרפואי של הקבוצה יהיה משקל גדול בהחלטה של המועדון על עתידו.

יואב זיו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
התקופה האחרונה עשתה לו שירות מצוין. יואב זיו/ברני ארדוב

יואב זיו

הסיטואציה: כשחזר יואב זיו לישראל בקיץ 2010, הוא חתם במכבי תל אביב לשלוש שנים. אחרי האליפות הראשונה עם אוסקר גרסיה, הוא האריך את חוזהו בשנתיים נוספות שיסתיימו בעוד חודש. בגיל 34, זיו רוצה להמשיך במכבי תל אביב בתנאים הכי טובים שיש לכדורגלנים כאן בארץ ומן הסתם גם יסכים לרדת קצת בשכר, אם יידרש לכך.

מה כדאי לו ומה עדיף למכבי: התקופה האחרונה עשתה שירות מצוין ליואב זיו רגע לפני שבמכבי מכריעים לגביו. קבלן התארים (שתי אליפויות עם בית"ר, אחת עם מכבי חיפה וקרוב לוודאי ששלוש עם מכבי תל אביב), נחשב לאחת הדמויות החיוביות בחדר ההלבשה ואחרי ששרן ייני עזב, במכבי ירצו לשמר עוד אחד מהוותיקים שתרומתם מחוץ למגרש גדולה לפעמים מזו שעל המגרש.

שחקני מכבי תל אביב, ערן זהבי, ברק בדש. ברני ארדוב
אחת העסקאות הטובות שעשה ג'ורדי קרויף. ברק בדש/ברני ארדוב

ברק בדש

הסיטואציה: ב-30 בינואר 2014 חתם ברק בדש על חוזה לעונה וחצי במכבי תל אביב ובקיץ הקרוב כשיהיה בן 33, הוא יסיים אותו. ביחס לחצי מיליון השקלים ששולמו עליו, מדובר באחת העסקאות הטובות שעשה ג'ורדי קרויף.

מה כדאי לו ומה עדיף למכבי: בחלון ההעברות האחרון היה בדש אחד השחקנים המחוזרים ביותר, אבל הוא לא חשב לרגע והחליט להישאר מתוך תקווה להאריך את החוזה גם לעונה הבאה. בתקופות מסויימות אמר פאקו שמכבי שיחקה את הכדורגל הכי טוב שלה, כשבדש היה בשפיץ. קרוב לוודאי שיישאר לעונה נוספת.

דושאן מאטוביץ' בית"ר ירושלים מול מהראן ראדי מכבי תל אביב. קובי אליהו
יבקש לעזוב? מהראן ראדי/קובי אליהו

מהראן ראדי

הסיטואציה: מהראן ראדי האריך לפני עונה את חוזהו שהסתיים במאי 2014. הוא רצה חוזה לשנתיים. במכבי תל אביב התעקשו על עונה אחת. בסוף התפשרו הצדדים על עונה אחת עם התנייה שהחוזה יתחדש אוטומטית במידה שראדי ישחק ב-60 אחוז מהמשחקים של מכבי תל אביב. הקשר עמד בתנאי הזה למרות שלא היה פייבוריט בקישור המעובה של פאקו אייסטרן.

מה כדאי לו ומה עדיף למכבי: במכבי תל אביב מעוניינים בהמשך ההתקשרות עם ראדי וכאמור על פי חוזהו, יש להם עתיד משותף. אבל דווקא הקשר עשוי לבקש לעזוב אם ימשיך לחוש שהוא לא מספיק נספר. בגיל 33 ראדי רוצה להרגיש שחקן מוביל וליהנות מהכדורגל וכשהוא מרבה לשבת על הספסל, גוברות המחשבות על התחנה הבאה. בשלב הזה הוא נשאר, אבל עוד עשויות להיות התפתחויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully