וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינה הפך לכובש הרביעייה הכי צעיר בספרד: "יום מאוד מיוחד"

קשר-חלוץ סלטה ויגו, בן 19 בלבד, הפציץ נגד ראיו וייקאנו ועקף אפילו את מסי ורונאלדו: "הפעם האחרונה בה הבקעתי רביעייה הייתה בקבוצת הנערים. קיוויתי לסיים את העונה עם 2-3 שערים"

שחקן סלטה ויגו, סנטי מינה. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
בדרך לקרירה מזהירה. מינה/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

מירוץ האליפות הצמוד בין ברצלונה לריאל מדריד ממשיך להיות שיחת היום בספורט הספרדי, ולצדו הדרבי בין הבלאנקוס לאתלטיקו ביום שלישי בליגת האלופות. אבל לפרק זמן קצר אתמול בלילה (שבת), מי שגנב את הכותרות היה קשר-חלוץ סלטה ויגו, סנטי מינה, שכבש לא פחות מארבעה שערים ב-1:6 של קבוצתו על ראיו וייקאנו.

עד אתמול שני שחקנים בני עשרה שלושער במשחק בליגה הספרדית: לאו מסי וג'יובאני דוס סנטוס. אבל מינה כבש רביעייה ובגיל 19 הפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה של הליגה הספרדית שעושה זאת. לשם השוואה, מסי כבש את הרביעייה הראשונה שלו בגיל 22 וכריסטיאנו רונאלדו עשה זאת בפעם הראשונה בגיל 25. אגב, הפעם האחרונה בה כדורגלן של סלטה ויגו כבש רביעייה הייתה ב-1979 ומי שהיה חתום עליה היה החלוץ מורי (אנטוניו מרטינס סאנצ'ס).

מינה כבש בדקות 21, 39, 50 ו-55. ארבעה שערים בתוך 35 דקות, הישג שמעטים יכולים להתהדר בו לאורך קריירה שלמה, בטח בליגה בכירה. "זה היה יום מאוד מיוחד עבורי", הוא סיכם, "אני מודה לחברים שלי לקבוצה, לצוות האימון ולכל מי שתמך בי. הפעם האחרונה בה הבקעתי ארבעה שערים במשחק אחד הייתה לפני ארבע שנים, במשחק נערים. עד המשחק הזה היו לי שני שערים בגביע, אבל בליגה עדיין לא הבקעתי השנה. רציתי שעד סוף העונה יהיו לי שניים-שלושה. עכשיו אני מקווה להבקיע עוד".

מינה נולד בוויגו ומשחק בקבוצת הכדורגל הספרדית מגיל צעיר. הוא נחשב לכישרון גדול לא מאתמול או היום. את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת של סלטה ערך כחודשיים אחרי יום הולדתו ה-17 וחודש לאחר מכן כבר זומן לנבחרת הנוער של ספרד (עד גיל 19). בגיל 17, 9 חודשים ו-10 ימים הוא הבקיע נגד אתלטיק בילבאו והפך לכובש הצעיר ביותר בהיסטוריה של סלטה ויגו בליגה הבכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully