וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות הפלסטינית הגישה דרישה רשמית להשעיית ישראל מפיפ"א

ג'יבריל רג'וב שלח את הבקשה לפיפ"א והיא תעלה לדיון בקונגרס שייערך בסוף מאי. אם הפלסטינים ישיגו שני שליש מהקולות, ישראל תושעה. מישל פלאטיני הזהיר את אבי לוזון: "הפעם זה רציני"

שחקני נבחרת ישראל. קובי אליהו
בדרך להשעייה?/קובי אליהו

התאחדות הכדורגל הפלסטינית הגישה היום (שני) בקשה רשמית לקונגרס פיפ"א להשעות את ישראל מכל פעילות. קונגרס פיפ"א יתכנס בחודש מאי הקרוב (28 ו-29 בחודש) והבקשה היא מכה לנשיא פיפ"א, ספ בלאטר, שבשנים האחרונות מנסה לתווך בין הצדדים, ללא הועיל. על מנת שההחלטה תעבור וישראל תושעה, הפלסטינאים יצטרכו להשיג רוב של שני שליש מהקולות.

נשיא ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, שזה תקופה ארוכה קורא להחרים את ישראל בשל היחס הבעייתי שלה לשחקנים פלסטינים לטענתו, העלה הילוך במאבקו לאחר פשיטה שערך צה"ל על משרדי ההתאחדות הפלסטינית, הממוקמים בגדה המערבית.

פלסטין תכננה לבקש כבר בקונגרס בשנה שעברה את השעייתה של ישראל, אך ראשי פיפ"א הצליחו לגרום לה לדחות את הבקשה והסבירו שהם זקוקים לזמן עבור כוח המשימה שלהם, שהגיע לבחון את האזור. הפעם, הבקשה כבר נשלחה מטעם רג'וב וההתאחדות שבראה הוא עומד. רג'וב טוען שישראל לא מאפשרת תנועה חופשית מספיק לשחקנים פלסטינים.

הוא דורש להשעות את ישראל עד שכל השחקנים ואנשי הצוות יהיו רשאים לתנועה חופשית, בפלסטין ומחוצה לה, עד שציוד כדורגל יוכל להיות מוכנס לפלסטין מבלי לעבור בדיקות, עד שמתקני כדורגל יוכלו להיות מפותחים בפלסטין ללא הפרעה ישראלית ועד שמועדונים הממוקמים בהתנחלויות יושעו מכל פעילות על ידי ההתאחדות הישראלית. בנוסף, רג'וב דורש מהתאחדות הכדורגל הישראלית לנקוט בצעדים לטיפול בגזענות ובאפליה בליגות הישראלית.

"הדרישות שלנו נוגעות בבעיות ממושכות ורציניות", נכתב בבבקשתה של ההתאחדות הפלסטינית, "נתנו תמיכה במשך שנתיים ליוזמות של פיפ"א בנושא, אבל לצערנו העבודה מול כוח המשימה לא צלחה, בשל היחס של ישראל לסיטואציה. לכן, אנו נאלצים להפעיל לחץ כבד להשעייתה של ישראל". על פי הדיווחים, נשיא אופ"א מישל פלאטיני פנה ליו"ר ההתאחדות הישראלית לשעבר, אבי לוזון והזהיר אותו: "הפעם זה רציני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully