וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לפיינל פור: "קבוצות כבר לא סופרות את מכבי תל אביב"

30.3.2015 / 11:07

ראשי האלופה פעלו לטרפוד המהלך, אבל כשלו. שמעון מזרחי זועם ("איפה ההגיון?") אבל גורם באחת הקבוצות מבהיר: "כבר לא פוחדים מהם". מאחורי הקלעים, כולל המייל התקיף של הצהובים

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
"זה מה שרוצים לשדר כלפי כל העולם? שבישראל זוכים באליפות במשחק אחד?". מזרחי/ברני ארדוב

לפני כמה שבועות קיבלו ראשי מ?נהלת הליגה מייל כעוס מהנהלת מכבי תל אביב. המייל הבהיר כי "אם הם פורמט הפיינל פור יוחזר, מכבי תל אביב תשקול את צעדיה ותשמור על זכויותיה". המייל התקיף-מאיים הזה נשלח לאחר שבועות של דיונים קדחתניים שנערכו מאחורי הקלעים בין אלופת אירופה, מנהלת הליגה וראשי קבוצות "קטנות", אשר גמרו אומר להחזיר את פורמט הפיינל פור. הפוטש החצי-חשאי הזה הצליח: אתמול התקבלה סופית ההחלטה להחזיר את השיטה ברוב של 6:9 קולות.

במכבי חרקו שיניים בעקבות ההחלטה. גורם במועדון אף אמר ש"זה לקחת את הכדורסל אחורה. זה פשוט מרתיח, יעשו הכול כדי לגנוב מאיתנו את האליפות". גם בישיבה שהתקיימה במשרדי המנהלת, נציגי מכבי תל אביב הביעו את התנגדותם התקיפה למהלך, אך ללא הועיל. המועדון הצהוב לא היה יכול לבלום יוזמה שתומכים בה בהתלהבות רוב ראשי הקבוצות בליגת העל, ובראשן הפועל חולון (בהובלת מיקי דורסמן), בני הרצליה (אלדד אקוניס) והפועל תל אביב (רמי כהן).

מכבי אינה בודדה בתמיכתה בשיטת הסדרות. לצידה ניצבות שלוש קבוצות נוספות: הפועל ירושלים, מכבי חיפה ומכבי אשדוד. אך כאמור, הפעם הסחף היה גדול מדי. ‎ראשי הקבוצות האחרות החליטו "לשקם את הכדורסל הישראלי", כדברי אחד מהם, התארגנו, אזרו כוח – והובילו את שינוי סדרי האליפות. "שינוי השיטה יגביר את התחרותיות, זה טוב לכדורסל הישראלי ויקדם אותו", הסביר אחד הבכירים בקואליציה שדחפה לשינוי.

יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, אמר לוואלה ספורט: "לא קיימת שום סיבה הגיונית לקחת אליפות במשחק אחד. מדברים על תקווה ותקווה ותקווה, אבל למישהו זה נראה הגיוני לזכות באליפות במשחק אחד? זה מה שרוצים לשדר כלפי כל העולם? שבישראל זוכים באליפות במשחק אחד?"

חבר הנהלת הפועל חולון, מיקי דורסמן. ברני ארדוב
אחד מראשי הקבוצות הסביר: "רמי כהן, מיקי דורסמן/ברני ארדוב

מבחינת מכבי תל אביב מדובר בכישלון מדיני חריף למדי. המועדון הפעיל לחץ אדיר על כל אחד שהיה עשוי לתרום לבניית הסכר בפני "רצון העם". הם נפגשו עם ראש עיריית נהריה, ג'קי סבג' ועם דורון הרציקוביץ' מהפועל אילת, אך לשווא. "אי אפשר לעשות כל מה שמכבי רוצה", מסביר גורם באחת הקבוצות.

"קבוצות כבר לא סופרות את מכבי ואת דעתה", סבור אחד מראשי הקבוצות שנכח אתמול בישיבה, "למרות ההתנגדות הנחרצת שלה, הקבוצות התעקשו. יש את ההתחזקות של הפועל תל אביב ורמי כהן, חיים אוחיון מזמן לא פוחד להביע את דעתו וכך גם מוטי אמסלם או מיקי דורסמן. אלו אנשים דעתניים שלא פוחדים לשנות או לעשות דברים לטובת הכדורסל, לא רק לטובת מכבי. כבר לא פוחדים ממכבי כמו בעבר".

חיים אוחיון, הבעלים של הפועל גלבוע/גליל, סבור ששינוי השיטה ירענן את הליגה: "לא החלטנו על מגבלת זרים, תקציב או שכר. אין כאן מטרה לפגוע במכבי תל אביב. יש לנו עניין שתהיה תחרותיות. כשהייתה שיטת הסדרות אני זוכר תקופה אפלה, חסרת עניין. הפיינל פור יצר פה הזדמנות לקבוצות ותרם לגיוס כספים חסר תקדים ודברים שלא היו בעבר".

על הטענות כי השיטה לא ספורטיבית השיב אוחיון: "אין שום בעיה למנהלת לקבל החלטה על סדרות, אבל ביחד עם זה לפי שיטת ה-NBA, שם יש גם שיטת תקרת שכר ודראפט. הרי לא ייתכן שמראש נוותר על כושר התחרות שלנו ונגיד שאין לנו סיכוי, כי לקבוצה מסוימת יש תקציב של 100 מיליון שקל. הפיינל פור יצר תחרותיות".

מזרחי סבור ששינוי השיטה והרציונל של המהלך הוא בעייתי. בשיחה עם וואלה ספורט הוא אמר: "איפה באירופה נשמע שהאלופה תוכתר בפיינל פור? קבוצה מספיקה לעבור שלושה סיבובים שזה 33 משחקים, אחר כך הטוב מחמישה בסדרת רבע הגמר, והיא תגיע להתמודד על משחק אחד על תואר האליפות. איפה העניין של הספורטיביות? זה לא ייתכן".

עוד באותו נושא

במנהלת החליטו: מהעונה הבאה חוזרים לפיינל פור

לכתבה המלאה
חיים אוחיון הבעלים של הפועל גלבוע/גליל עליון. מגד גוזני
"לא ייתכן שמראש נוותר על כושר התחרות שלנו ונגיד שאין לנו סיכוי כי לקבוצה מסוימת יש תקציב של 100 מיליון שקל". אוחיון/מגד גוזני

בחזרה למייל הכעוס ששוגר ממכבי תל אביב למנהלת. האם הצהובים ינקטו צעד מחאתי, למשל עזיבת הליגה ונדידה לליגה האדריאטית? גורם במועדון סיפר: "בשיחות פנימיות של ההנהלה עלו כל האפשריות, כולל עזיבה, אך באותן שיחות התבטא המנכ"ל דני פדרמן כי 'נגיע למשחקים ונעשה את שלנו'". שמעון מזרחי מעדיף לשמור על עמימות לגבי הפעולות הבאות: "שמירה על זכויותיה זה לא אומר שנפרוש מהליגה. נכון להיום הנושא לא עלה לדיון במכבי".

בישיבה אתמול גם עלתה הצעת פשרה של יו"ר המנהלת, שמואל פרנקל, על פיה חצאי הגמר יתקיימו במתכונת של סדרות, אך ההצעה הזו נדחתה על פי רוב. במהלך הדיון אמר מזרחי כי דובר בפגישות לפני היו רק על הגמר: "אף אחד אחד לא דיבר על חצאי הגמר. יש החלטה מ- 2012 שאשררה את ההחלטה מ- 2010 שחצאי הגמר תמיד יתנהלו בסדרה של הטוב מחמישה".

מזרחי הסביר: "הצלחנו בשיטה של חצי גמר והטוב מחמישה. צריך לזכור שאז עוד לא היו מתקנים. היום יש שינוי גדול מאוד, יש ארנה בירושלים, מגרש חדש בחולון, הדרייב אין, חיפה ומגרשים שיכולים לאכלס הרבה מאוד צופים. זה הפסד כספי עצום. זו לא רק דעתה של מכבי תל אביב אלא גם של מכבי חיפה, הפועל ירושלים ועוד קבוצות. הפועל ירושלים בעד סדרות בריש גלי, כך גיא הראל גם הצביע".

פרנקל, שאמר בעצמו בשבועות האחרונים ש"פיינל פור זה לחזור אחורה" והצביע אתמול נגד קיומו, הבהיר לקבוצות שסדרות יכולות להניב רווח של כשמונה מיליון שקלים. אך אלו סירבו לשנות את עמדתן: "ההכנסה הכספית היא פנטסטית עבור 12 הקבוצות של המנהלת בסדרה. לספונסרים ולאוהדים הסדרות זו חגיגה גדולה והם העלולים להיפגע מחוסר ההכנסות האלו. לכן אני חושב שנעשתה כאן טעות חמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully