וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת החליטו: מהעונה הבאה חוזרים לפיינל פור

29.3.2015 / 17:15

במנהלת הצביעו להחזרת השיטה הקודמת עם רוב של תשעה מול שישה. שמעון מזרחי: "יש כאן טעות שנעשתה, סדרות בחצי הגמר היו עדיפות גם כלכלית". גיא הראל: "דעתנו היתה ברורה"

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת הליגה. ברני ארדוב
מביא הצעת פשרה. פרנקל/ברני ארדוב

זהו, אחרי שתי עונות עם שיטה גמר של שני משחקים, החליטו היום (ראשון) במנהלת הליגה בכדורסל כי מהעונה הבאה חוזרים לשיטת הפיינל פור על מנת להכריע את אלופת המדינה. במנהלת הדגישו כי השיטה הזו תצא לפועל בעונה הבאה ותהיה לפחות לשתי עונות. ראשית, נערכה ישיבה במנהלת ולאחריה הצבעה, בה כאמור הוחלט על חזרה לשיטה הקודמת.

בצאתו מהישיבה אמר מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל: "יהיה בשנים הקרובות פיינל פור, סוכם גם שאם תהיה נציגה נוספת ביורוליג העניין יעלה לדיון מחודש. דעתנו הייתה ברורה, אבל בשביל זה קיימת המנהלת. היה דיון ארוך, היו דעות לכאן ולכאן. זו ההחלטה ואני מאמין שזה לטובת הכדורסל. אני לא מסתכל אם ההחלטה היא לטובת הפועל ירושלים. אנחנו צריכים לעלות ולנצח בכל שיטה. החברים חושבים שכן, ואם זה נלך".

יו"ר מכבי תל אביב עו"ד שמעון מזרחי אמר לאחר הישיבה: "התקבלה החלטה ברוב של תשעה נגד שישה. ההצעה שלי ושלנו לגבי המשך שיטת כפי שהייתה של סדרות לא התקבלה, היו שישה מצביעים עבורה. יש כאן טעות שנעשתה. תמיד דובר איך ישוחקו משחקי הגמר, מעולם לא דובר על כך שיבטלו את הסדרות של חצי הגמר. זו טעות גדולה כי מאבדים גם הכנסה גדולה. צריך לזכור שבימים בהם החליטו לא היו המתקנים שיש היום, לא הייתה הארנה, לא היה האולם בחולון, לא היה הדרייב אין. היום יש אולמות גדולים שאפשר למלא ולעשות הכנסה גדולה עבור הקבוצות בסדרות של הטוב מחמישה.

"אני לא צריך לומר ולחזור ולדוש בכך שאין בשום מקום באירופה או בארה"ב בהם משחקים על קביעת אליפות בשיטה של פיינל פור. אני חושב שזו החלטה שהיא לא לטובת ההיבט הנכון של הכדורסל וחבל, אבל זה מה שהרוב החליט וזהו. ההחלטה תקפה לפי מה שהוצע לשלוש שנים או עד שתהיה עוד קבוצה ביורוליג ואז כנראה יחזרו לדון בשיטה של סדרות".

המנהל המקצועי של הפועל חולון מיקי דורסמן אמר לאחר הישיבה: "אם לוקחים את כל הנחות הבסיס שאנחנו לא נצליח להשיג שוויון הזדמנויות לכל הקבוצות ואין לנו את הכספים להתמודד בסדרה, זה אומר שכאשר אתה בונה קבוצה ב-5 מיליון שקל ומתמודד עם קבוצה ב-80 מיליון שקל, אין לך סיכוי בסדרה.

"אני נותן תקווה לילדים שמשחקים אצלי במועדון. ספורט זו תקווה. אם בנאדם רוצה להגיע לפסגה, צריך לתת לו את האפשרות. כשאני סיימתי במקום הראשון לא יכולתי להגיע ליורוליג. פיינל פור מאפשר לארבע קבוצות להגיע לגמר, בסדרה אתה מביא קבוצה למצב שהיא תפסיד 3:0 או 5:0. טחנו את כל הנושאים הרלוונטיים והרוב קבע שזה נכון ספורטיבית וכלכלית. המתמטיקה לא הוכיחה שסדרה היא עדיפה. כל הקבוצות חשבו שהפיינל פור עצמו הוא תחרותי ומאפשר שוויון תחרות לכולם".

אלדד אקוניס יו"ר בני הרצליה: "זה היה צו השעה לכדורסל, זה לא משהו נגד מישהו, לא נגד מכבי תל אביב או הפועל ירושלים. היום יש שתי קבוצות עם תקציבים שהם מעל הליגה בהרבה. היום בעלים שמשקיעים הרבה כסף, רוצים לראות שיש איזה סיכוי למשהו. ההחלטה שהתקבלה היא טובה מאוד, הפיינל פור הוכיח את עצמו בשנים בהן הוא שוחק. אין פה מה לדבר, ההחלטה מצוינת".

נציגי מכבי תל אביב ומכבי אשדוד תמכו בחזרה לסדרות, בעוד הדירקטורים של מכבי חיפה והפועל ירושלים, שהלכו בחודש האחרון ביחד עם מכבי תל אביב בניסיון לחזור לסדרות, לא תמכו באופן רשמי בחזרה לסדרות בישיבה. לישיבה הגיעו יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, וחברי הדירקטוריון שמעון מזרחי, חיים אמסלם, מיקי דורסמן ומוטי אמסלם.

שלט מחאה של אוהדי מכבי תל אביב נגד קיום פיינל פור. אור שקדי, מערכת וואלה! NEWS
שלט המחאה של אוהדי מכבי תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, אור שקדי

מחוץ לישיבת המנהלת נערכת הפגנה של אוהדי מכבי תל אביב נגד החזרה לשיטה הישנה. יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל אמר לפני הדיון: "בסך הכול היה לנו דיון רציני לפני שבועיים, ישבנו חמש-שש שעות וחשבנו לאן הולכים. יש למעשה כיוון של פיינל פור ונושא של סדרות, יש הצעת פשרה - אני מבין את הקבוצות הקטנות שרוצות לנצח את מכבי במשחק אחד. אני אביא הצעת פשרה - שבחצי הגמר יהיה חמישה משחקים בסיבוב ומשחק אחד בגמר. זה פתרון לא רע, לא בטוח שיתקבל. יש רוב די ברור לפיינל פור. ננסה לשכנע. אם היו לחצים זה לא בסד, אני לא דיברתי עם אף קבוצה ואף יושב ראש, היו לחצים מיותרים ולא נכונים ואני מצר על זה".

שיטת הפיינל פור הונהגה בישראל בעונת 2005/6 לאחר מספר שנים בהן מכבי תל אביב זכתה באליפויות בסדרות חלקות וללא תחרות אמיתית. השיטה נשארה עד לתום עונת 2011/12, כשבעונה שלאחר מכן שיחקו הקבוצות את חצי הגמר בשיטת סדרות ואת הגמר במשחק אחד. בעונה שעברה עברו הקבוצות לשני משחקים בגמר סל, וגם העונה תישמר השיטה הזאת.

עדכון ראשון: 14:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully