וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר שמות: 50 השמות הכי מצחיקים בספורט העולמי

איש התחת שכמעט שיתף פעולה עם גרנט, השחקן בעל 11 השמות, השם שפשוט מתחנן שיגידו אותו במבטא ג'מייקני גרוע והשופט עם השם הכי לא מתאים. מיוחד לחג הפסח: דירוג 50 השמות הכי מצחיקים בספורט העולמי

יושי טייקשיטה שחקנית כדורעף יפנית. GettyImages
אכלה הרבה חרא. טייקשיטה/GettyImages

50. Yoshie Takeshita - כדורעפנית יפנית

יושי טייקשיטה, שפרשה לפני כמה שנים, היא אחת משחקניות הכדורעף הכי גדולות שהיו ליפן. 159 סנטימטרים ו-53 ק"ג בלבד, אבל גם יכולת בלתי מתפשרת, שעזרה לנבחרת לזכות במדליית ארד באולימפיאדת לונדון, השלישית והאחרונה בה שיחקה. היא גם הייתה ה-MVP של אליפות העולם ב-2006. לרוע מזלה, פירוש שמה במערב הוא "עושה קקי", מה שגרם ללא מעט צחוק על חשבונה לאורך השנים. אפילו ה"מירור" הכתיר אותה בפברואר שעבר בתור "השם הכי מלוכלך בספורט" וכתב: "למזל כולנו, היא אף פעם לא רוקנה את המעיים שלה במהלך משחק. אנחנו חושבים".

49. Steeve Ho You Fat - כדורסלן מגיאנה הצרפתית

סטיב הו יו פאט ("כמה שאתה שמן", בסוג של סלנג אמריקאי מתורגם לעברית), הוא לא שם גדול מבחינת כדורסל, והאמת היא שהוא גם לא שם מצחיק במיוחד בצרפת, שם הוא משחק בשבע השנים האחרונות. אבל כמובן שבאנגלית קשה להתעלם מהשם שהודבק לפאוור פורוורד האתלטי, ולא מעט עיתונאים כבר התחקו אחרי עקבותיו של השם והגיע למסקנה נחרצת שלא מדובר בכינוי משום סוג, אלא פשוט בשמו המלא. "הו יו פאט הוא פשוט שם שנשמע לנו מוזר", נכתב באתר האמריקאי Deadspin. "בדיוק כמו ששם טיפוסי אצלנו, כמו למשל מייק לופיקה, עשוי להישמע בשפה אחרת כמו 'שותה מהאסלה'".

איטוואן מור, שיקגו בולס. GettyImages
אתה רעב? מור/GettyImages

48. E'twaun Moore - כדורסלן אמריקאי

לא מעט חובבי כדורסל הכירו את איטוואן מור כבר ב-2007, כשהוביל את התיכון הקטן שלו מאינדיאנה לזכייה באליפות התיכונים הארצית. כשהגיע למכללת פרדו הוא נכנס לתודעה הלאומית, הפך לאחד השחקנים הטובים בקולג'ים, ולמרות שנבחר רק במקום ה-55 בדראפט הוא הוכיח שמקומו ב-NBA אחרי עונת רוקי סבירה בבוסטון, שנתיים מבטיחות באורלנדו וכמה משחקים מרשימים במדי שיקגו השנה. כך שבמצטבר ישנם כבר מיליונים שנתקלו לראשונה בשמו ושאלו את עצמם האם יכול להיות שהוריו באמת לא שמו לב שהשילוב בין שמו הפרטי לשם המשפחה שלו יוצר את המשפט "Eat One More" (או אפילו "Hit One More, שמתרגם ל"קלע עוד אחת" בעברית, שם לא רע עבור שחקן כדורסל)? האם בנו עליו מלידה כפוטנציאל לפרסומות למוצרי מזון, או שמדובר באמא פולניה שהלכה עד הסוף?

47. Neville Neville - שחקן קריקט אנגלי

נוויל נוויל לא התפרסם בזכות הישגיו בליגת הקריקט האנגלית בשנות השמונים, וגם לא בזכות בתו טרייסי, שהייתה שחקנית כדור-רשת לא רעה. הוא ייזכר לנצח כאביהם וסוכנם של האחים גארי ופיל נוויל, שניים מבניה המועדפים של מנצ'סטר יונייטד. האבא לבית משפחת נוויל תמיד היה שם בשביל בניו ואוהדי השדים האדומים הכירו לו תודה בשיר המוצלח שהיו שרים לכבוד המשפחה באולד טראפורד, על פי הלחן של Rebel Rebel של דייויד בואי:

Neville Neville, they're in defense

Neville Neville, their future's immense

Neville Neville, they ain't half bad

Neville Neville, the name of their dad

Neville Neville your future's immense

Neville Neville you play in defense

Neville Neville you ain't half bad

Neville Neville is the name of your dad

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טוויטי קרטר שחקן בני השרון/הרצליה. קובי אליהו
בלי לצייץ. קרטר/קובי אליהו

46. Tweety Carter - כדורסלן אמריקאי

דימונד "טוויטי" קרטר החל את קריירת המכללות שלו במדי ביילור כחצי שנה אחרי שהטוויטר הגיח לעולם ב-2006, אבל את הכינוי שלו הוא קיבל 18 שנים קודם לכן מסבתו בשל קולות הבכי הגוזליים שהשמיע כתינוק. בקולג' הוא הפך לשם מוכר בכל ארצות הברית כשהוביל את הדובים מרחק נגיעה מהפיינל פור, מה שלא הספיק לו כדי להגיע ל-NBA, אבל סייע לו להקדים את אנדודי איבי בדרך לתואר הזר עם השם הכי מצחיק שאי פעם שיחק בבני השרון. לאחר העונה המצוינת בהרצליה ב-2012 הוא נדד בין קרואטיה, צ'כיה, גרמניה וצרפת, אבל למרות שצבר מעריצים רבים בכל תחנה ולמרות הכינוי הנהדר, הוא לא הצליח למנף זאת להצלחה בטוויטר, שם הוא עומד כרגע על 562 עוקבים בלבד.

45. Johnny "Ugly" Dickshot - שחקן בייסבול אמריקאי

ג'ון אוסקר דיקשוט היה שחקן ממוצע בבייסבול האמריקאי של סוף שנות ה-30 ותחילת שנות ה-40, אלא שהשם שלו והכינוי "המכוער" עזרו לו להשאר בליגה. אז איך מר "זריקת זין" קיבל את הכינוי הנהדר? על ידי ראיון שנתן ובו קבע: "אני השחקן הכי מכוער כיום בבייסבול". הוא שיחק בפיטסבורג פייראטס, ניו יורק ג'איינטס ושיקגו וייט סוקס בין השנים 1936 ו-1945, כשבמקביל שיחק בליגת ה-CPL. אחרי הפרישה שלו, פתח דיקשוט טברנה בעיר הולדתו באילינוי שלאורך השנים נודעה כמקום בו נהגו לחוד חידות טריוויה על בייסבול.

גארת' ג'לימן כדורגלן וולשי. GettyImages
רק אל תקבל אדום. ג'לימן/GettyImages

44. Gareth Jelleyman - כדורגלן וולשי

גארת' ג'לימן הוא למעשה הגרסה הבריטית של תומר חמד. המגן הוולשי שבילה את כל הקריירה שלו בליגות הנמוכות באנגליה לא מזכיר בדבר את החלוץ הישראלי, פרט לכך שכפי ששמו של חמד פשוט דורש שיכבוש צמד, שמו של ג'לימן דורש שיורחק. ב-2005 ניצל ג'ף סטרלינג, מנחה התכנית סטייל "שירים ושערים" של רשת סקיי, את הזדמנות חייו כשג'לימן ספג אדום ישיר במהלך משחק עם מנספילד טאון נגד אוקספורד, וזעק: "Oh no! Gareth Jelleyman's been sent off at Oxford. Let's hope he hasn't thrown a wobbly". למי מביניכם שלא שולט בדקויות של הסלנג הבריטי, נסביר שהמשמעות של הביטוי "throw a wobbly" היא להתעצבן ולאבד יציבות כמו ג'לי מתנדנד. סטרלינג היה כל כך מרוצה מהשנינות שהפגין, עד שהחליט לקרוא לספר שכתב כעבור מספר שנים על ימיו בתכנית הפופולרית "Jelleyman's Thrown a Wobbly: Saturday Afternoons in Front of the Telly".

43. Ars Bandeet – כדורגלן עבר אלג'יראי

השחקן בעל השם החביב (שם משפחתו נשמע כמו "שודד" ושמו הפרטי, כמו "ישבן" על פי הבריטים) היה חלק מנבחרת הכדורגל של ארצו באמצע שנות ה-70'. ככל הנראה לא היה מדובר בכדורגלן מחונן במיוחד, שכן ברחבי האינטרנט כמעט ואין מידע סטטיסטי לגביו. למרות זאת, האלג'יראי הבינלאומי לשעבר הפך לאגדה ברשת ועד לימים אלו משמש כפאנץ' לבדיחות של עכברי כדורגל ברחבי הגלובוס.

ארון אפללו בימיו במכללת UCLA עם ג'ורדן פארמר. AP
מי היהודי פה? אפללו ופארמר/AP

42. Arron Afflalo - כדורסלן אמריקאי

במרץ 2006 הפכה UCLA לפייבוריטית של ישראלים רבים בטורניר המכללות. מעבר לכדורסל המשובח שהציגו הברוינס בדרך לגמר הפיינל פור, הם הרשימו בזכות העובדה שלשלושה משחקני החמישייה שלהם היו שמות נפלאים - שני הקמרונים לוק רישאר 'מבה א-מוטה (אליו עוד נגיע בהמשך כמובן) ואלפרד אבויה, וארון אפללו. בעיניים אמריקאיות לא מדובר בשם חריג, אלא בסך הכל בבחור מקומי עם שורשים מרוקאים, אבל אצלנו לא הפסיקו להתלהב מהעובדה שלכוכב המכללות יש שם של חבר מרכז ליכוד, למרות שהקשר היחיד שלו ליהדות היה בכלל חברו לקו האחורי באותה חמישייה, בחור בשם ג'ורדן פארמר.

41. Tennys Sandgren - טניסאי אמריקאי

אם תקראו לילדכם בשם "גול", סביר להניח שבאיזשהו שלב בחיים שלו הוא ינסה ללכת לתחום הכדורגל. אלא שטניס סנדגרן, טניסאי אמריקאי פעיל, שבשיאו דורג 209 בעולם, לא נקרא כך בשל הכיוון שההורים שלו ייעדו לו. "טניס היה השם של סבא שלי", הוא סיפר. "הוא לא שיחק מעולם טניס, והוא לא קשור בכלל לטניס. זה שם שבדי וההורים שלי ממש אהבו את זה. אין ספק שזה שם מיוחד". לא מעט אנשים עקבו אחרי טניס בשנים האחרונות, בניסיונות שלו להשתחל דרך כרטיס חופשי ממוקדמות אליפות ארצות הברית להגרלה הראשית, ניסיונות שהסתיימו ללא הצלחה. כאשר ניצח את גרגורי אנדרוז ברבע גמר טורניר המכללות ב-2011, הכותרת בעיתון המקומי הייתה: "It's a good day for Tennys". כמו כן, מספר גולשים הציעו לו לשחק עם הטניסאי קרסטן בול ובכך ליצור את הצמד האלמותי "טניס בול".

דני אינווינסיבל כדורגלן אוסטרי. GettyImages
בלתי מנוצח? אינווינסיבל/GettyImages

40. Danny Invincible – כדורגלן אוסטרי

אינווינסיבל (בעברית, "בלתי מנוצח") הוא קשר התקפי בן 35, המשחק בארמי יונייטד מהליגה התאילנדית ומחזיק בשם שלא משאיר לו ולקבוצתו יותר מדי ברירות בנוגע לתוצאה הסופית של כל משחק בו הוא משותף. אינווינסיבל שיחק בעבר באי הבריטי, בסווינדון טאון, קילמרנוק וסנט ג'ונסטון ועם שם משפחה שמתאים יותר לעולם ה-MMA, הוא היה מושא ללעג בקרב התקשורת עת שיחק באנגליה: "לא כל כך בלתי מנוצח", הייתה הכותרת החביבה באותם ימים.

39. Erich "Ete" Beer – כדורגלן עבר גרמני

האיש בעל שם המשפחה הלא-כשר-לפסח, אשר נודע גם בכינויו "The Berliner Beer", היה לאחד מסמליה הגדולים של הרטה ברלין, בשורותיה שיחק במשך שמונה שנים. בראיון בתקשורת הגרמנית, אחד מחבריו לנבחרת מערב גרמניה (לביר יש שבעה שערים ב-24 הופעות בנבחרת), סיפר כי אטה היה אחד השחקנים האהובים בחדר ההלבשה, הודות לשם משפחתו, "שהצחיק את החבר'ה פעמים רבות". לחיים.

אלון חזן, ציון מרילי, רפי אוסמו, מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
רפי אוסמו הגדול או הקטן?/אדריאן הרבשטיין

38. רפי אוסמו (הגדול והקטן) - שחקני כדורגל ישראלים

בכמה קבוצות תוכלו למצוא שני שחקנים בעלי שם זהה (רמז: נבחרת ישראל בכדורגל) ועוד כזה שרחוק מלהיות נפוץ באותה המדינה. במכבי חיפה של שנות ה-80' שיחקו שני רפי אוסמו. הגדול והמפורסם יותר היה בלם גבה קומה, שזכה עם הקבוצה בדאבל בעונת 1990/1 והשלים 12 שנים לא מלאות במדים הירוקים. בן דודו, רפי אוסמו הקטן, היה קשר-חלוץ שזכה להזדמנות פחות משמעותית במדים הירוקים, אך עדיין היה חלק מעונת האליפות 1988/9. בעוד אוסמו הגדול המשיך לשמור על קשר עם אנשי המועדון ואף קיבל עבודה תחת הבעלים יעקב שחר, אוסמו הקטן עבר את מסלול ההשאלה במכבי יבנה והפועל בית שאן ונמצא רחוק מאוד מאור הזרקורים. לא פעם נזקקו שדרי הרדיו לכינוי הקטן והגדול כדי להבהיר לאיזה משני הרפי אוסמו הם מתכוונים (כמו אבי כהן הירושלמי והתל אביבי).

37. Napoleon Einstein - שחקן קריקט הודי

חובבי הספורט הישראלי לא נחשפים ביום-יום לקריקט, אחד מענפי הספורט הנצפים במזרח הרחוק, אוסטרליה, ניו זילנד ואנגליה. אבל על השם של נפוליאון איינשטיין יש ששמעו אפילו כאן. איינשטיין בן ה-25 נחשב לשחקן מוכשר מאוד ואף שיחק בנבחרת הנוער ההודית, המעצמה הגדולה ביותר בעולם הקריקט. כיום הוא מחזיק בחוזה עתק בשנאי סופר קינגס מהליגה ההודית הראשונה. אז איך בחור הודי מקבל שם שמערב את אחד מגדולי המצביאים של האנושות ואת המדען הגדול ביותר? "סבא שלי היה מדען, הוא כתב מכתב לאלברט איינשטיין ואפילו קיבל תשובה. אין לי מושג על מה זה היה, למרות שקראתי את זה. אמא שלי היא מורה לפיזיקה, אז בגלל זה קראו לי איינשטיין. נפוליאון זה שם אבי". בהודו אגב, נהוג לקרוא לאדם בשמו של אביו או של סבו ובנוסף, בשם שנתנו לו הוריו. מכאן נוצר השילוב הנהדר הזה.

אנה סמאשנובה טניסאית עבר מקבלת צלחת הוקרה. ברני ארדוב
כל מכה, סמאש. סמאשנובה/ברני ארדוב

36. Anna Smashnova - טניסאית ישראלית

חבטת "סמאש" (או Smash באנגלית) בטניס היא כזו בה השחקן מכה את הכדור כאשר זה נמצא מעל ראשו, בתנועה הדומה לזו של הגשה. היא כמובן נחשבת לחבטה חזקה ביותר, עם אחוזי הצלחה מאוד גבוהים ופעמים רבות משווים אותה לדאנק בכדורסל. אנה סמאשנובה, אחת הטניסאיות הגדולות בתולדות ישראל, שהגיעה בשיאה עד למקום ה-15 בעולם, נהנתה משם מצוין לשחקנית טניס. לצערה, היא לא נודעה ממש ביכולת ה"סמאש" שלה, אלא דווקא במשחק החזרה סבלני מאחור. השם של סמאשנובה הכניס אותה להרבה מאוד רשימות של "השמות הכי מתאימים בעולם לאנשים במקצוע שלהם", אשר באחד מהם נכתב עליה: "אולי הוא לא הכי מצחיק שיש, אבל אין ספק שהשם של סמאש-נובה בולט בעולם הטניס. הוא מאוד מתאים".

35. Johnny Moustache – שחקן כדורגל מאיי סיישל

השאלה הראשונה שעולה כשנחשפים לשמו של שחקן נבחרת איי סיישל לשעבר (הופעה אחת אי שם בתחילת המילניום) היא האם באמת יש לו שפם? אחרי חיפוש קצרצר ברשת, התגלתה שהתשובה, באופן מפתיע יש לומר, היא לא. השחקן בעל השם המחייב מעולם לא עזב את הליגה של איי סיישל (נשמע לא רע) ונחשב לגיבור מקומי. ג'וני מאסטש אמנם לא עשה הרבה בכדורגל, אך שמו ייזכר כנראה לעד.

ארגל פוקס מאמן כדורגל ברזילאי. GettyImages
אחת הכותרות הגדולות. פוקס/GettyImages

34. Argel Fucks - כדורגלן ברזילאי

ארגליו "ארגל" פוקס היה שחקן די כשרוני, שבשיאו אפילו שיחק פעם אחת במדי נבחרת ברזיל, ב-1995, כאשר זו הייתה אלופת העולם המכהנת. ארגל אף הסתובב בכמה קבוצות אירופאיות, אך לתהילת העולם האמיתית הוא זכה בזכות שמו, או אם לדייק, בזכות שם משפחתו, שהזכיר לרבים את המילה "Fuck". כך למשל, כאשר פוקס עבר מפאלמיירס לבנפיקה בקיץ 2001, ב"יורוספורט" סיפקו את הכותרת המדהימה: "Fucks Off to Benfica". באתר Laugh FC, המכסה את הצד המשעשע יותר של עולם הכדורגל, נכתב אז: "זו אולי הכותרת הטובה בכל הזמנים". באתר "דה רג'יסטר" הוסיפו: "דמיינו לעצמכם שאתם עורכי ספורט משועממים, שעוסקים כל היום בסיפורים בנאליים. כשאתם נתקלים בשם כמו Fucks, האפשרויות לכותרת הן בלתי נגמרות. זו הייתה הברקה מושכת עין. זו הייתה גאונות".

33. Jadamba Narantungalag – לוחם MMA

רגע לפני שנמשיך לספר לכם על ז'דאמבה נאראנטונגאלאג, לוחם ה-MMA המונגולי בן ה-39, נסו לדמיין מה עובר על כרוז הזירה שצריך להכריז על כניסתו. בהחלט לא קל. נאראנטונגאלאג, שלמרבה ההפתעה (והכעס), לא מחזיק בכינוי שיעזור קצת למתקשים, נחשב לאגדה במונגוליה ולפורץ דרך באומנויות הלחימה השונות. לאחרונה התחרה בארגון ONE FC, ארגון ה-MMA הגדול באסיה. הוא נחשב ללוחם רב גוני, המתמחה בקיק-בוקסינג ובקרקע, אך אם תשאלו את השדרים השונים, הם יעדיפו שנאראנטונגאלאג יישאר במונגוליה.

גוד שאמגוד במדי מכללת פרובידנס. אורי לנץ
"אלוהים לא מת". שאמגוד/אורי לנץ

32. God Shammgod - שחקן כדורסל אמריקאי

גוד שמגוד, השחקן הכי אלוהי שנצפה על מגרשי הכדורסל (אולי חוץ מזו שמקדימה אותו בשני מקומות ברשימה), רצה להיות מוכר בזכות הכישרון שלו על הפרקט ולא בזכות שמו, אז בתיכון הוא החליט לשנות את שמו לשמגוד וולס ושיחק לצדו של רון ארטסט באקדמיית התיכונים של לה סאל. שמגוד היה שחקן מצוין, שבר את שיא האסיסטים לפרשמן בביג איסט במדי פרובידנס ונחשב לשחקן ממנו לקח קובי בריאנט את הקרוס אובר האדיר שלו. אלא שבקולג' לשמגוד לא היה כסף לשנות את שמו המקורי לפי החוקים, אז הוא חזר לשמו המקורי. וושינגטון האמינה באלוהים ובחרה אותו במקום ה-47 בדראפט 1997 ואחרי שנתיים בהן מיעט לשחק, הוא יצא אל מעבר לים והעביר קריירה בת תשע שנים בסין, פולין, סעודיה וקרואטיה. כיום הוא חלק מצוות האימון במכללת פרובידנס ולאחרונה נעשתה עליו כתבה עם הכותרת המתבקשת "אלוהים לא מת".

31. Laszlo Kiss - כדורגלן הונגרי

דווקא השחקן עם השם הכל כך רומנטי הפך לסיוט של מדינה שלמה. אל סלבדור הגיעה אופטימית להופעתה השנייה אי פעם במונדיאל ב-1982, אבל כבר במשחקה הראשון בטורניר חטפה 10:1 היסטורי מהונגריה. לאסלו קיס, שעלה מהספסל רק בדקה ה-55, מצא את הרשת בדקות 69, 72 ו-76, הפך למחליף היחיד בתולדות המונדיאלים שכובש שלושער וגם לכובש השלושער המהיר בתולדות המונדיאלים. מאז רגע התהילה של החלוץ ההונגרי האפור בדרך כלל, שמו נכנס לאינספור חידוני טריוויה, וצירף למילוני הסלנג ערך נוסף לצד 'נשיקת המוות' ו-'נשיקת גלזגו' של נשיקה שרצוי להימנע ממנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אלוהים הוא אישה/מערכת וואלה, צילום מסך

30. Brasheedah Elohim - שחקנית כדורסל אמריקאית ישראלית

בכל פעם שהכדורסלנית היהודית-אמריקאית עוברת בין קבוצות, נמצא אתר האינטרנט או העיתון שידביק את הכותרת, "אלוהים הגיעה ל...". כן, בראשידה אלוהים היא כבר שחקנית ותיקה בנוף הכדורסל הישראלי, נמצאת כאן החל משנת 2007, אז הגיעה לאליצור רמלה ומאז, מסרבת לעזוב את המדינה. איך מסבירים את שם המשפחה המוזר שלה? "אימא שלי קיבלה בילדותה שם של עבד והיא לא רצתה שגם לבנים שלה תהיה אותה בעיה. היא שינתה את שם המשפחה ופתאום הוא גם הפך למיוחד", אמרה עם הגעתה לארץ. בשנים הראשונות היה נראה כי שחקניות רבות פחדו מאלוהים, שידועה בתור שחקנית קשוחה, אבל גם נחשבת לבחורה מקסימה. הנה לכם ההוכחה: אלוהים הוא אישה.

29. Lucios Pusey - שחקן פוטבול אמריקאי

לולא השם המרתק שהוריו של לושיוס פוסי (איבר הרבייה הנשי... או גם "פחדן", בסלנג) החליטו להעניק לו, הוא ככל הנראה לא היה מגיע לתודעת התקשורת הארצית האמריקאית. שחקן ההגנה של מכללת איסטרן אילינוי זכה ללא מעט כינויי גנאי מהיריבים ומקהל היריבות. לאחר שההטרדות לא הפסיקו להגיע ובאתר האינטרנט של איסטרן אילינוי אף הסירו את שמו לזמן מסוים מסגל הקבוצה, החליט לושיוס לשנות את שם המשפחה שלו ל-Seymour. הקהל האמריקאי אימץ במהרה את שם המשפחה החדש כשם שני ובימיו האחרונים כשחקן פוטבול מכללות הוא נקרא לושיוס סימור פוסי (נסו להגיד את זה באנגלית). אז תגידו אתם אם השינוי היה לטובה...

איך אומרים את השם הזה?

28. Luc Richard M'bah A Moute - כדורסלן קמרוני

בקמרון, לוק רישאר 'מבה א-מוטה היה בסך הכל נסיך. אבל כאשר בנו של הצ'יף הגיע לארצות הברית, הוא הפך לתופעה. במכללת UCLA האוהדים הדביקו לו את הכינוי "The Fresh Prince", בזכות שושלת המלוכה ממנה הגיע והגיעו למשחקים לבושים בחולצות עם הכיתוב "Moute Kicks Boute". כשסיים את הקולג' ב-2008, הוא נבחר רק במקום ה-37 בדראפט, אבל המשיך לשבור שיניים גם לשדרי ה-NBA כאשר תפס מקום בחמישייה של מילווקי במשך חמש שנים, עד שנשלח לסקרמנטו, מינסוטה ומשם לפילדלפיה. בכל מקום בו עבר הפורוורד היעיל, הוא נתן למאמניו את מה שביקשו ומירר את חיי השדרים השונים, שלא הפסיקו להתחנן שמישהו כבר ימציא לו כינוי שיגאל אותם מייסוריהם.

27. Giannis Antetokounmpo - כדורסלן יווני

כש'מבה א-מוטה עזב את הבאקס, הגיע במקומו בחור צעיר עם שם פחות מסובך אולי להגייה, אבל ארוך אפילו יותר. יאניס אנטטוקומפו ידוע בתור ה"גריק פריק", אבל כינוי מוצלח לא פחות שהוצמד לו בארצות הברית הוא "The Human Alphabet". השם, שממלא את כל המקום על הגופייה, אולי מתאים ליהלום בן ה-20, שמצדו ממלא את דפי הסטטיסטיקה בקצב מפחיד, אבל הוא גם משמש לו כתזכורת תמידית למשבר הזהות שעבר כאשר נתקל בהתנגדות עזה ביוון לאחר שביקש לקבל אזרחות במדינה בה נולד ואליה היגרו הוריו באופן לא חוקי מניגריה. בנוסף, הוא גם מקשה כהוגן על לא מעט מחבריו ב-NBA.

ג'ורג'י וולקאם כדורגלן מהונדורס. GettyImages
מי שלא רוצה להיות פה, וולקאם/GettyImages

26. Segar Bastard – איש כדורגל אנגלי

כדורגלן, שופט כדורגל ושחקן קריקט שנולד ב-1854 ונחשב עד היום לאגדה באנגליה. הוא שיחק בשלוש קבוצות שונות, היה שופט בינלאומי, שפט בגמר הגביע האנגלי ואף שיחק בשתי קבוצות קריקט מקצועניות. אך למרות הרקורד המרשים, שמו של באסטרד ("ממזר" בעברית) נחקק בדפי ההיסטוריה של הממלכה לא בשל היותו ספורטאי-על, אלא בשל שם משפחתו המבדר. בתקשורת האנגלית נכתב לא פעם שבאסטרד הוא ההשראה לשיר האוהדים המפורסם: ""Who's the bastard in the black?, ששופטים רבים בממלכה זוכים לשמוע לעתים קרובות מדי. באסטרד שימש כשהשראה לא רק עבור שופטים, אלא גם עבור עורכי תוכן רבים, שנהגו לעשות מטעמים משם משפחתו באופן קבוע כאשר שיחק בקבוצת קריקט מקומית.

25. Georgie Welcome – כדורגלן מהונדורס

חלוץ נבחרת הונדורס בן ה-30 שיחק במהלך הקריירה בשש קבוצות שונות. ניקח הימור פרוע וננחש שבכל קבוצה בשורותיה חתם קיבלו אותו בצורה יפה וגופי התקשורת השונים באותה מדינה נתנו לעסקה את אותה הכותרת (אתם בטח יכולים לנחש לבד באיזו כותרת מדובר). וולקאם, שהיה שותף לזכייה של אברהם גרנט וטרו ססאנה בגביע הליגה התאילנדי באוקטובר אשתקד, הגיע בשיאו למונאקו ואף שיחק עם נבחרת הונדורס בטורניר הגביע העולמי. בעיתונים ובאתרי האינטרנט השונים לא נהנו משם משפחתו רק בעת החתימה. למזלם, וולקאם לא התגלה לאורך הקריירה כשחקן מבריק במיוחד ובעת עזיבתו, תמיד סיפק להם שם משפחתו חומרים נהדרים לכותרות ציניות במיוחד. כי איך אומרים: "מי שלא רוצה להיות פה, וולקאם".

רוברטו דינמיט כדורגלן עבר ברזילאי. GettyImages
מפציץ כמו דינמיט/GettyImages

24. Walter "Sneeze" Achiu - שחקן פוטבול אמריקאי

וולטר טין קיט אצ'ו נולד בהוואי ב-1902 להורים אסיאתיים ונודע בעיקר בתור השחקן הראשון ממוצא אסייתי בתולדות ליגת ה-NFL ועוד יותר מכך, בתור בן המיעוטים הראשון אי פעם ששיחק באחת מליגות הספורט הבכירות בארצות הברית, 20 שנה לפני שג'קי רובינסון הפך לשחור הראשון בבייסבול. הוא שיחק ב-1927 וב-1928 במדי דייטונה טרייאנגלס ולאחר מכן גם הפך למתאבק מפורסם, אבל מה שבאמת הקנה לו תהילת עולם היה שמו יוצא הדופן בתוספת הכינוי המבריק לו זכה. אצ'ו נשמע כמו מישהו מתעטש ויחד עם הכינוי "להתעטש", אי אפשר היה לשכוח את הבחור. שיהיה לבריאות.

23. Roberto Dinamite – כדורגלן עבר ברזילאי

חלוץ העבר היה מפציץ לא קטן (כן, היינו חייבים). דינמיט נחשב לגדול שחקני ואשקו דה גאמה בכל הזמנים ובשורותיה כבש לא פחות מ-702 שערים (לשם השוואה, רומאריו נמצא במקום השני עם 324 כיבושים). דינמיט העביר ארבע קדנציות בוואשקו (בסך הכל הוא שיחק בקבוצה כ-20 שנה) ואף שיחק עם הסלסאו בשני מונדיאלים. עד היום הוא נמצא בראש טבלת הכובשים של הברזילראו (190 שערים, רומאריו שני עם 154) ובשל שמו המיוחד וכושר ההבקעה הנדיר שלו, הפך דינמיט במהרה לחלומו של כל שדר.

וולפגנג וולף מאמן כדורגל גרמני. GettyImages
לגרמנים אין הומור. וולף/GettyImages

22. Guilherme Carbagiale Fuck - כדורסלן ברזילאי

גיז'רמה קרבגיילה פאק עלה לכותרות ממש בימים האחרונים בזכות כתבה ב"פוקס ספורטס". הכדורסלן, שמשחק בקולג' קנדי, עלה לטורנרי המכללות עם הכיתוב "___F", לאחר שלראשונה בקריירה שלו אושר לו לעלות עם שם המשפחה המקורי שלו על הגופייה, כמובן שבהשמטת השם המלא. "המקור של השם הוא גרמני", הסביר הברזילאי, "זה מבוטא פוקי". במשך שנים הופיע הפורוורד הברזילאי עם שמו השני על החולצה, אך בטורניר המכללות האחרון אישרה הוועדה המפקחת כי הוא יכול לעלות עם הכיתוב הבעייתי על החולצה, מה שגרם ללא מעט שאלות מצד עיתונאים מקומיים. למרות הבעייתיות, מקווה פאק כי יתנו לו "להפיץ את שם המשפחה פאק", גם בתקופה הקרובה.

21. Wolfgang Wolf - מאמן כדורגל גרמני

רוצים הוכחה לכך שלגרמנים אין הומור? במרץ 2003, אחרי חמש שנים בתפקיד, קבוצת וולפסבורג פיטרה את המאמן שלה, וולפגנג וולף. באמת. תקראו את זה שוב, הפעם מהר. וולפגנג וולף לא בוולפסבורג. איך אפשר היה לפטר אותו??? דמיינו מאמן בשם בית"ריק בית"רוב שמתמנה לבית"ר ירושלים. והוא אפילו נראה דומה לזאב (Wolf באנגלית). "בניגוד לכל מה שהייתם מצפים, הוא דווקא גדל בקרב בני אדם", נכתב על וולף, שמשמעות שמו בגרמנית היא "גיבור הלהקה", כלומר זו של הזאבים. בכתבה אחרת, שהתפרסמה ב"ליברפול אקו" נכתב: "וולפסבורג הייתה משרת החלומות של וולף. בעצם, של כולנו".

חרמן סאנצ'ס סאנצ'ס קופץ למים מקסיקני. AP
ההורים שלו אחים? סאנצ'ס סאנצ'ס/AP

20. German Sanchez Sanchez - קופץ למים מקסיקני

מקסיקנים רבים מאמצים את שם המשפחה של אביהם ושל אימם זה לצד זה. בדרך כלל מדובר במחווה יפה, אבל במקרה של חרמן סאנצ'ס סאנצ'ס, שייצג את מדינתו באולימפיאדת לונדון 2012 כאשר היה בן 20 בלבד, זה יצא קצת מוגזם. בין התהייה האינסטינקטיבית הראשונית "האם הוא בכלל גרמני?", לתמיהה "האם ההורים שלו אחים" ועד לקונוטציה המינית של הגרסה העברית של שמו הפרטי, אפשר לפסוק שעדיף היה לחרמן הצעיר לבחור סאנצ'ס אחד בלבד לשם משפחתו.

19. Vorranavaporn Vorrarattanamongkol - טניסאית תאילנדית

ווראנאוואפורן ווראראטאנאמונגקול החלה לשחק טניס רק בגיל 15, וכעבור ארבע שנים בלבד היא עמדה על סף הגעה לטורנירי WTA ואף השתתפה במוקדמות טורניר פוקט ב-2013, מה שהעלה בתאילנד את התקווה ששמה הנדיר ימשוך תשומת לב לטניס המקומי ברחבי הסבב, אך במקביל את החשש שהכינוי שיוצמד לה יורכב בעיקר מהמילה "Porn". בסופו של דבר ההתקדמות שלה נבלמה והדילמה הזו נחסכה.

מירוסלב סטאן שחקן הוקי קרח סלובקי. GettyImages
השטן מגיע. מירוסלב סאטאן/GettyImages

18. Miroslav Satan - שחקן הוקי קרח סלובקי

הסלובקי היה שחקן הוקי קרח נהדר, שכיכב ב-NHL במשך כעשור וחצי ופרש לפני כשנה. מה לעשות שבאנגלית, שמו נכתב בדיוק כמו המילה "שטן"? בטור שהוקדש לפרישתו ב"יאהו" הכותרת הייתה "השטן הלך" ובהמשך נזכרו שם שכאשר עבר לניו יורק איילנדרס ב-2005, הכותרת אז הייתה "השטן מגיע ללונג איילנד". מה לא עבר על מירוסלב? הציעו לו לשחק במדי ניו יורק דבילס וב"יאהו", דף השחקן שלו הוא "666" כמובן. והוא? פשוט לקח הכול בחיוך.

17. Reinhard Schmuck - כדורסלן מכללות אמריקאי

בקיץ 1987 עלו כמה עיתונאים אמריקאים על שם מאוד מעניין ברשימת המועמדים לדראפט: ריינהארד שמוק. איש מהם לא הכיר את השחקן, שהחליט אחרי שלוש שנים של לימודים בברוך קולג', (כן, ברוך כמו במגפיים), לנסות את מזלו בליגה של הגדולים ביותר. בריאן שמאלץ מה"אורלנדו סנטינל" ניסה להגיע לשמוק ואף תפס אותו לשיחת טלפון קצרה, "כן זה השם שלי, אבל מבטאים את זה שמוק כמו לוק ולא כמו לאק (מזל)", אמר באותה שיחה. אז שמוק קיבל את 15 דקות התהילה שלו וכיוון שפאוור פורוורד בגובה 1.87 מ' לא יכול היה למצוא מקום באותה תקופה ב-NBA, הוא הלך להגשים את הייעוד שלו כאשר השלים את התואר בחשבונאות. חתיכת שמוק.

פיקאבו סטריט גולשת אמריקאית. GettyImages
קוקו. פיקאבו סטריט/GettyImages

16. Picabo Street - גולשת סקי אמריקאית

הגולשת, זוכת מדליית זהב אולימפית מ-1998 וחברת היכל התהילה של הסקי, מחזיקה בסיפור חיים מטורלל לחלוטין. היא גדלה בעיירת היפים מזערית באיידהו, לשני הורים שבמשך שלוש שנות חייה הראשונות פשוט קראו לה "בייבי גירל" או "ליטל גירל" (מה שהסתדר מצוין עם העובדה שהיא הייתה הילדה היחידה מבין 50 תושבי העיירה). המטרה הייתה לתת לה לבחור את שמה הפרטי כשתגדל, אך בגיל 3 הזוג נאלץ להחליט על שם, כדי להוציא לילדה דרכון. פיקאבו, כשמה של עיירה נוספת באיידהו, היה השם שנבחר. אלא שפיקאבו (Peekaboo), בארצות הברית, הוא גם הקול שעושים מבוגרים כשהם "מתחבאים" לזאטוטים. השם הייחודי שלח אותה להופעה ברחוב סומסום לצד אלמו ובראיון עמה היא הודתה: "שנאתי את השם כשגדלתי. הוא היה נורא. כשהייתי צריכה לבחור שמות לילדים שלי, לקח לי ולבעלי המון זמן".

15. David Seaman - שוער אנגלי

מי לא זוכר את דייויד סימן? השוער האנגלי האגדי, שהופיע קרוב ל-500 פעמים במדי ארסנל במשך עשור וחצי ועוד 75 פעמים במדי נבחרת אנגליה ושלצערו היה יותר מדי פעמים בצד הלא נכון של שערים בלתי נשכחים, נכנס גם לכל רשימת "השמות הכי גסים לכדורגלנים" שמכינים בממלכה. הסיבה? שם המשפחה שלו נשמע בדיוק כמו המילה Semen, זרע באנגלית. לאחר שעבר בשלהי הקריירה למנצ'סטר סיטי, על סימן, שהתחתן לאחרונה עם בת הזוג שלו מהעונה התשיעית של "רוקדים עם כוכבים" הבריטי, נכתבה ב"סקיי ספורטס" הכותרת האגדית: "Keegan fills Schmeichel's gap with Seaman" ("קיגן ממלא את החור של שמייכל עם סימן", בשל העובדה שהוא החליף את פיטר שמייכל בשער התכולים). כאשר ב"סקיי" הבינו את הכותרת, הם מיהרו לשנות אותה, אבל גולשים זריזים הספיקו לצלם והשאר, היסטוריה.

דייויד סימן שוער אנגלי. GettyImages
שיתוף פעולה פורה עם דה קוק? דייויד סימן/GettyImages

14. Johan de Kock – כדורגלן עבר הולנדי

בלם העבר היה בסגל של נבחרת האורנייה ביורו 1996 שנערך על אדמת אנגליה, מה שגרם לרבים מהמקומיים לחלום על הרגע בו דה קוק (סלנג למילים שבתרגום לעברית הן "הפין"), ינחת בפרמיירליג. "החלום של כל צופה היה לשמוע שדר אנגלי צועק 'דה קוק דוהר קדימה'", נכתב בזמנו בתקשורת האנגלית, "רבים האמינו ששיתוף פעולה בין דה קוק לבין דייויד סימן יהיה פורה", הוסיפו. כיום, דה קוק, ששיחק בעבר בין היתר באוטרכט, כרוניגן, רודה ושאלקה, עמה זכה בגביע אופ"א ב-1997, כבר בן 50, אך נראה ששמו ימשיך להעלות חיוכים על פניהם של קוראים ברחבי העולם עוד שנים רבות.

13. Ben Gay - שחקן פוטבול אמריקאי

יש אנשים עם שמות מוזרים, ויש אנשים שמשתמשים בשם שלהם בצורה מוזרה. כמו למשל בנג'מין סטיבנסון גיי ג'וניור, שקורא לעצמו פשוט בן גיי. הרץ האחורי, שכיכב בפוטבול התיכונים ויועד לגדולות, נזרק ממכללת ביילור (שם החזיק מאמנו פנקס אחד בו רשם את עבירות המשמעת של גיי ואחד אחר לעבירות המשמעת של יתר 119 שחקניו, שהיה דק הרבה יותר), נזרק מהקולג' הקהילתי אליו עבר, נזרק אפילו מהליגה הקנדית ולא הצליח למנף חצי עונה מבטיחה במדי קליבלנד בראונס לקריירת NFL, אחרי שורה של הסתבכויות עם החוק והאשמות בסחר בקוקאין, קראק והירואין. ואחרי כל זה, נראה שהטעות הכי גדולה שלו הייתה לאמץ שם שגורם לכל מי ששומע אותו לכאבים בשריר.

רוד פאני במדי נבחרת צרפת. GettyImages
הצחיק גם את זלאטן? רוד פאני/GettyImages

12. Rod Fanni – כדורגלן צרפתי

המגן הוותיק של מארסיי ידוע כבר שנים כחביב העיתונות בצרפת. פאני ("מצחיק" בעברית), כמו כל מגן אחר בעולם, מבצע טעויות לעתים וזה בדיוק הרגע לו כולם מחכים עם הכותרות שלהם, לאורך העונה כולה. פאני, המחזיק בחמש הופעות בנבחרת הבוגרת של צרפת, הגיע למארסיי מראן, בשורותיה שיחק כארבע שנים. לפני כחודש, המגן בן ה-33 סיפק כותרת מרעישה, כשאמר שמתחשק לו "לתת לזלאטן איברהימוביץ' אגרוף בפנים". יש שראו את ההצהרה הזו כמצחיקה במיוחד. בואו נקווה בשבילו שגם זלאטן חשב ככה.

11. Brian Pinas – כדורגלן עבר הולנדי

פינאס ("פין" בעברית), רק בן 36 והוא זכור לרבים מהתקופה בה שיחק (בערך) בניוקאסל. ב-1996, עת שיחק בקבוצת המילואים של פיינורד בטורניר מקומי, הוא נצפה על ידי סקאוטים של המגפאייז, שבסופו של דבר החליטו לרכוש אותו. כשהגיע לניוקאסל בעונת 1997/98, "הסאן" הנרגש לא יכול היה להתעלם משם משפחתו הייחודי של השחקן. "כשישחק, זו תהיה הפעם הראשונה שהשופט ייאלץ להשתמש בשפה בוטה", נכתב בצהובון, "הוא יהווה בדיחה עבור השחקנים שמולו". בסופו של דבר, פינאס עזב את ניוקאסל כבדיחה אחרת, בסיומה של עונה עם אפס הופעות ועם מקום מכובד ברשימת "עשרת השחקנים הזרים הגרועים ביותר בהיסטוריה של בריטניה" אותה הרכיב ה"גרדיאן". פינאס שיחק לאחרונה בעונת 2009/10 ופרש אחרי קריירה כושלת למדי, אך לפחות נכנס לרשימה שלנו.

פופאי ג'ונס כדורסלן אמריקאי. GettyImages
הכינוי לא קשור לעיניים שיוצאות מחוריהן. פופאי ג'ונס/GettyImages

10. Popeye Jones - כדורסלן אמריקאי

לפני שלוש שנים ערך אתר אוהדים בבוסטון את דירוג חמשת הכינויים המוזרים ביותר של שחקני הסלטיקס בכל הזמנים. על פופאי ג'ונס, שדורג רק שני אחרי בימבו קולס, נכתב שם: "רוב האנשים חושבים שרונלד ג'ונס קיבל את הכינוי 'פופאי' כי הוא נראה כמו שהוא נראה, אבל למעשה את הכינוי הוא קיבל עוד לפני שעיניו החלו לבלוט החוצה מתוך פרצופו". הכינוי הוצמד לג'ונס כשהיה בן יממה, מכיוון שאחיו צפה בתכנית בכיכובם של פופאי ואוליב בשעה שאמם חזרה מבית החולים עם התינוק החדש במשפחה. אבל הכינוי הילדותי והחזות המצחיקה לא עצרו אותו מלהפוך לשחקן NBA לגיטימי בשנות התשעים ואפילו לעלות בחמישייה לצידו של מייקל ג'ורדן בקדנציה הנשכחת שלו בוושינגטון.

ראסטי קאנץ מאמן בייסבול. GettyImages
"היו צריכים לקרוא למועדון חשפנות על שמו". ראסטי קאנטס/GettyImages

9. Rusty Kuntz - שחקן בייסבול אמריקאי

ב-1984, ראסטי קאנטס חבט את חבטת האליפות של דטרויט בליגת הבייסבול, ה-MLB. בשנה שעברה, כמאמן הבסיס ראשון, הוא מילא חלק חשוב בריצה המפתיעה של קנזס סיטי לוורלד סירייס. אלא שאת הבחור ששיחק ב-MLB שש שנים, תמיד, אבל תמיד יזכרו בגלל שמו. מבלי לפגוע בגולשים העדינים שלנו, נסביר שראסטי, באנגלית, זה "משהו חלוד" ו-Cunts היא "אחת המילים הפוגעניות ביותר באנגלית", על ה"אורבן דיקשיונרי". ומי שלא מבין, שיבדוק לבד בגוגל. "היו צריכים לקרוא עיר על שמו. או לפחות מועדון חשפנות", נכתב בעבר ב"בליצ'ר ריפורט". זה בוודאות השם הכי מצחיק אי פעם". ברוב הכתבות בארצות הברית על השמות הגדולים, קאנץ יהיה בטופ 3: "אי אפשר לנצח שם כזה. נסו לשים אותו במשפט, ותבינו".

דארן דדמן שופט כדורגל אנגלי. GettyImages
שק אגרוף מילולי. דארן דדמן/GettyImages

8. Darren Deadman – שופט כדורגל אנגלי

איזה מקצוע בחר לעצמו דדמן ("איש מת" בעברית). נסו לדמיין את הסיטואציה הבאה: שחקן אנגלי עצבני במיוחד מחפש להוציא תסכול, מבלי לקבל כרטיס. כאן נכנס לתמונה דדמן. איזו הקלה ירגיש אותו שחקן לאחר שיצרח את שם משפחתו של השופט (אולי בתוספת של מילה או שתיים, נגיד: "You are a Deadman"?) דדמן עדיין לא קיבל הזדמנות לשפוט בליגה של הגדולים (שימש כשופט רביעי בפרמיירליג) ובינתיים מנהל משחקים בליגות הנמוכות. שם, מדי שבוע, הוא משמש כסוג של שק-אגרוף-מילולי עבור שחקנים מקומיים.

קים יו סוק קופץ במוט קוריאני. GettyImages
"נראה כמו המנצח, עד שהקהל החל להריע לו". קים יו סוק/GettyImages

7. Gaylord Silly - אתלט מסיישל

לפעמים השם אומר את הכל. בדקנו, ואכן יש רץ למרחקים ארוכים מאיי סיישל בשם גיילורד סילי. אין לנו מה להוסיף לגביו. אה, חוץ מזה שבמקצועו הוא מנתח עצים. אבל עזבו, קוראים לו גיילורד סילי.

6. Kim Yoo Suk - קופץ במוט קוריאני

"לא משנה כמה טוב אתה, כשהקהל מתחיל לקרוא בשמך, אתה נזכר ששום דבר כבר לא יעזור", כך נכתב על הקוריאני, שהתחרה כבר בשלוש אולימפיאדות (2004, 2008, 2012) וששמו נשמע באנגלית כמו Kim You Suck, או בתרגום: "קים, אתה גרוע". קצת קשה להתחרות במדינות דוברות אנגלית עם שם כזה. "הוא נראה כמו המנצח, עד שהקהל החל להריע לו", נכתב על יו סוק לאחר הופעתו באולימפיאדת בלונדון.

דוואנה בונר שחקנית כדורסל אמריקאית. GettyImages
"שם שמתחנן שיגידו אותו במבטא ג'מייקני גרוע". דוואנה בונר/GettyImages

5. DeWanna Bonner - כדורסלנית אמריקאית

"התשובה שלי היא 'אולי כן'", נכתב בעבר על שמה של הבחורה הזו. דוואנה בונר היא כוכבת WNBA די גדולה, פעמיים אלופה עם פיניקס מרקיורי ושלוש פעמים ברציפות זוכת תואר "השחקנית השישית של העונה". לצערה, השם שלה עשה לה לא מעט צרות, שכן עם הגייה מעט שונה שלו, הוא נשמע כמו "Do you want to bone her?", או בעברית, בסלנג, "האם אתה רוצה לשכב איתה?". באתר "Deadspin" נכתב עליה פעם: "השם שלה פשוט מתחנן שמישהו יגיד אותו עם מבטא ג'מייקני גרוע" ורבים הציעו לה לככב בסרט ההמשך לקומדיית הספורט (האיומה) Juwanna Mann ("את רוצה גבר?" בתרגום כלשהו לעברית), על שחקן שמושעה מקבוצתו ונאלץ להתחפש לאישה. מיד לאחר שנבחרה בדראפט, בארצות הברית כבר הכריזו שזה השם הכי גרוע בליגה: "יש לנו את דסיטני הוקר (זונה), אבל אפשר לומר שהשם הזה מבריק יותר. סופסוף יש סיבה לראות WNBA".

שחקן בוקה ג'וניורס סרחיו אראוחו מול שוער אינדפדיינטה, פביאן אסמאן. AP
פספס שיתוף פעולה היסטורי עם התחת של גרנט. פביאן אסמן/AP

4. Fabian Assman - שוער ארגנטינאי

פביאן אסמן, או בתרגום חופשי של שם משפחתו, "איש התחת", הוא שוער ארגנטינאי, שגדל בקבוצת הנוער של אינדפדיינטה והיה בסגל הקבוצה שזכתה בקופה סודאמריקנה בשנת 2010. אסמן היה שוער ממוצע בארגנטינה, אבל לכותרות הגיע בסיום עונת 2008/9 כששמו נקשר באופן מפתיע מאוד לצ'לסי, "כאשר הסוכן שלי אמר שצ'לסי מעוניינים בי, הייתי בהלם". אז אסמן לא הגיע בסופו של דבר לקבוצה של רומן אברמוביץ', שנכווה שנה קודם לכן מהתחת של אברהם גרנט והאוהדים של צ'לסי זכו ללעג בפורומים שונים מצד אוהדי הקבוצות האחרות, "איך שצ'לסי נראית, היא בהחלט צריכה לכסות את התחת שלה", נכתב בעקיצה בצהובונים. אסמן בילה עונה אחת די מוצלחת בלאס פלמאס מהליגה השנייה בספרד וכיום משחק בקילמס מהליגה השנייה בארגנטינה.

הא הא קלינטון דיקס שחקן גרין ביי פאקרס. GettyImages
"נשמע כמו בדיחה פוליטית משנות ה-90". הא הא קלינטון דיקס/GettyImages

3. Ha Ha Clinton Dix - שחקן פוטבול אמריקאי

הא הא קלינטון דיקס הוא שחקן פוטבול צעיר ונהדר. בעונה החולפת הוא היה אחד הרוקיז הכי טובים ב-NFL, לאחר שנבחר בסיבוב הראשון של הדראפט. והשם? השם בוודאי עזר לו לקבל קצת תשומת לב בתחילת הדרך. ה'אשון קלינטון דיקס קיבל את הכינוי "הא הא" מסבתא שלו: "היא קוראת לי ככה מאז שאני קטן וזה תפס. אני מת על השם הזה, כולם אוהבים אותו". אלא שגם שם המשפחה של הבחור הוא יוצא דופן. קלינטון, אשר זהה לשמו של הנשיא האמריקאי לשעבר ודיקס, המתפרש באנגלית גם כצורת הרבים של המילה "פין". בהתחשב במעללי העבר של הנשיא ההולל, השילוב הזה, יחד עם השם הפרטי שנשמע כמו מישהו צוחק, משהו בסגנון LOL, יוצר שם ייחודי ביותר. "לא ידעתי יותר מדי על כל הסיפור עם הנשיא קלינטון ומוניקה לוינסקי, אבל הודות לכל העולם בערך, שסיפר בדיחות בנושא, עכשיו אני יודע", הוא אמר לפני כניסתו לליגה. "הוא נשמע כמו בדיחה פוליטית משנות ה-90', אבל הא הא קלינטון דיקס הוא גם חתיכת כישרון גדול", נכתב עליו ב"בליצ'ר ריפורט".

צ'רלי אוטווי כדורגלן אנגלי. GettyImages
מחווה ארוכה ביותר. צ'רלס אוטווי/GettyImages

2. Anthony Philip David Terry Frank Donald Stanley Gerry Gordon Stephen James Oatway - כדורגלן אנגלי

במבט ראשון, לאנתוני פיליפ דייויד טרי פרנק דונלד סטנלי ג'רי גורדון סטיבן ג'יימס אוטווי יש שם מוזר. אבל הסיפור שמאחוריו מגלה שמדובר בשם הגיוני לחלוטין, בערך. שני הוריו היו אוהדי קווינס פארק ריינג'רס וכהוקרה לקבוצתם האהובה, שעלתה לליגה הראשונה ב-1973, הם קראו לבנם על שם כל 11 שחקני ההרכב. מה יותר טבעי מזה? כשדודתו שמעה על שמו של התינוק החדש במשפחה, היא הכריזה שהשם לא מתאים לו, כי הוא נראה יותר כמו צ'רלי וכאשרר הוא הפך בעצמו לכדורגלן מקצועני, רבים הכירו אותו פשוט כצ'רלי אוטווי. את מרבית הקריירה העביר הבחור בברייטון, הקבוצה אותה אוהד כיום פירלו כיאל, בנו של בירם ועולל נוסף ששמו הוא הומאג' לאהבת כדורגל.

בול בול שחקן כדורסל תיכונים. GettyImages
מעל כולם. בול בול/GettyImages

1. Bol Bol - כדורסלן סודני

סקאוטים רבים טוענים שבעתיד, בול בול יגיע לפסגות של דירוגים רציניים הרבה יותר מזה שאתם קוראים כרגע. בנו בן ה-15 של מנוט בול האגדי, שמשחק בתיכון בקנזס ומתנשא כבר עכשיו לגובה של 2.09 מטרים, הספיק לפתח בגילו יכולות קליעה, כדרור וחדירה שמזכירות את קווין דוראנט הצעיר והרופאים מעריכים שתהליך הצמיחה שלו לא ייעצר לפני שיגיע ל-2.20 מ', די רחוק מה-2.31 מ' של אביו, אבל מספיק כדי להפוך למפלצת שעולם הכדורסל טרם ראה. עד שכל זה יקרה, למקום הראשון שלנו הוא הגיע בזכות העובדה שאביו, שהיה דמות קאלט בפני עצמו, השכיל להעניק לאחד מעשרת ילדיו שם פרטי שזהה לשם משפחתו והגה בכך שם אדיר באנגלית, בעברית, ובעצם ענק בכל קנה מידה. הילד ענק.

לא נכנסו לרשימה, אבל הצחיקו מספיק כדי להיות מועמדים:

Danny Shittu - כדורגלן ניגרי
Karen Cockburn - קופצת טרמפולינה קנדית
Assol Slivets - גולש סקי בלארוסי
Dong Dong - מתעמל סיני
World B. Free - כדורסלן אמריקאי
Dick Pole - שחקן בייסבול אמריקאי
Kokain Mothershead - שחקן פוטבול אמריקאי
Dick Butkus - שחקן פוטבול אמריקאי
Hanukkah Wallace – גולש מזחלות ג'מייקני
Destinee Hooker - כדורעפנית אמריקאית
Steve Sharts - שחקן בייסבול אמריקאי
Andre Muff - כדורגלן שוויצרי
Jean Condom - שחקן רוגבי צרפתי
Nortei Nortey - כדורגלן אנגלי
D'Brickashaw Ferguson - שחקן פוטבול אמריקאי
God'sgift Achiuwa - כדורסלן ניגרי
Harry Colon - שחקן פוטבול אמריקאי
Christian Standhardinger - כדורסלן גרמני
Ivana Mandic - כדורעפנית יוגוסלבית
Richie Rich - שחקן פוטבול אמריקאי
B J Lovett - שחקן פוטבול אמריקאי
Captain Munnerlyn - שחקן פוטבול אמריקאי
C J Ah You - שחקן פוטבול אמריקאי
Chief Kickingstallionsims - כדורסלן אמריקאי
Cheikh Ya Ya Dia - כדורסלן סנגלי
Wishaya Trongcharoenchaikul - טניסאי תאילנדי
Dean Windass - כדורגלן אנגלי
Uranius Johnson - שחקן פטבול אמריקאי
Jim Bob Cooter - שחקן ומאמן פוטבול אמריקאי
Daniel Killer - כדורגלן ארגנטינאי
Dick Paradise - שחקן הוקי אמריקאי
Dick Shiner - שחקן פוטבול אמריקאי
Chad PostHumus - כדורסלן קנדי
Nantenaina Ramalalaharivololona - טניסאית ממדגסקר

  • עוד באותו נושא:
  • בול בול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully