וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: מערכת סולארית תותקן באצטדיון טדי

המערכת החדשנית תותקן לראשונה באצטדיון כדורגל בישראל, ותחסוך כ-400 אלף ש"ח בשנה. ברקת: "כולנו תקווה שגם נבחרות ישראל והקבוצות הירושלמיות ייהנו מהאנרגיה החדשה שתביא לניצחונות רבים"

הפרויקט הסולארי הראשון מסוגו בישראל להתקנת מערכת סולארית באצטדיון כדורגל יוצא לדרך. אצטדיון טדי יצטרף בקרוב לשורה של אצטדיוני כדורגל מובילים בעולם ויהיה אצטדיון הכדורגל הראשון בישראל שבו תותקן מערכת סולארית על כל היקפו (על האגדים מעל היציעים), לייצור חשמל ירוק לצריכה עצמית. המערכת הסולארית באצטדיון טדי תוקם על פי הסדרת מונה נטו ותשמש לצריכה עצמית של החשמל באתר עצמו ובמתקני ספורט נוספים של העירייה. המערכת תוקם בהיקף של 639 קילוואט ותוכל לייצר כמיליון קוט"ש בשנה, שכולם אנרגיה נקייה וידידותית לסביבה.

המיזם מהווה ייעול כלכלי מהותי הצפוי להוזיל משמעותית את עלות החשמל הנצרכת באצטדיון טדי בכ-400 אלף ש"ח בשנה, היות ועלות ייצורו של חשמל סולארי לאורך שנות הפרויקט, זול מרכישתו מחברת החשמל. את היוזמה מובילות עיריית ירושלים וחברת מוריה, החברה לפיתוח ירושלים אשר יזמו, התקינו ומפעילות במשך ארבע השנים האחרונות כ-120 מערכות סולאריות על מבני חינוך וציבור ברחבי ירושלים. את הפרויקט תנהל מטעם מוריה חברת אנרגיה ייעוץ וניהול בניהולו של גיל פונדיק.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, אמר בנושא: "העיר ירושלים הופכת בשנים האחרונות למובילה בספורט ובתשתיות ספורט, עם הקמת קריית הספורט הבינלאומית במלחה, במסגרתה הורחב אצטדיון טדי ל- 31,000 מקומות ישיבה, במטרה להפכו לאצטדיון הלאומי. כעת אנו שמחים לשלב את הספורט עם קיימות ואנרגיה ירוקה ולהפוך את אצטדיון טדי למתקן הספורט הראשון בארץ שיופעל באמצעות אנרגיה סולארית וכולנו תקווה שגם נבחרות ישראל והקבוצות הירושלמיות ייהנו מהאנרגיה החדשה שתביא לניצחונות רבים".

אצטדיון טדי, ירושלים. מגד גוזני
בקרוב: מערכת סולארית חדשנית. אצטדיון טדי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully