וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בדירקטוריון המנהלת בעקבות ניסיון שינוי שיטת המשחקים

4.3.2015 / 14:30

מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל ירושלים התאגדו כדי להוביל לסדרה במשחק הגמר ולשנות את שיטת חלוקת ההכנסות ואף הפעילו לחץ על קבוצות נוספות. הקטנות מתנגדות בצורה נחרצת

one

צפו בתקציר האולסטאר של מנהלת הליגה

הפועל תל אביב ביקשה בימים האחרונים לקיים ישיבה דחופה במנהלת הליגה בעקבות נייר עמדה שהוגש לדירקטוריון על ידי מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל ירושלים, או כפי שהן נקראות בו "הקבוצות הפרטיות". אותן קבוצות מעוניינות לשנות את שיטת הגמר בעונה הבאה לחמישה משחקים בשלב הראשון, עמדה שלא עברה בישיבה בסיום העונה שעברה, וכמו כן מעוניינות לשנות את יחסי הכוחות בתוך מנהלת הליגה ולאפשר ל"קבוצות הפרטיות" לקבל כוח גדול יותר.

מלבד נושא שיטת הגמר, אחד הנושאים המרכזיים שמעוניינות חיפה, ירושלים ומכבי תל אביב לשנות הוא נושא חלוקת ההכנסות על ידי מנהלת הליגה כדי לתת ביטוי נרחב יותר לקריטריונים של חשיפה בשידורים והישגיות. שני נושאים נוספים שעלו הם צמצום מספר המשחקים במהלך העונה הסדירה, מה שיקל על הקבוצות לשחק באירופה במהלך העונה, ומתן אפשרות לקבוצות הפרטיות לפרוש מגביע ווינר, המפעל הראשון של העונה.

עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יצליחו במהלך? שמעון מזרחי/ברני ארדוב

לוואלה ספורט נודע כי לאותן קבוצות אין רוב בשלב הזה, וכדי להפעיל לחץ על קבוצות נוספות, נעשו פניות על ידי מספר גורמים לנותני החסויות הראשיים של מספר קבוצות, וכן לראשי עיריות. מספר ראשי קבוצות אף סיפרו כי בשיחות עם אותם אנשים, שמעבירים סכומי עתק לקבוצות, הוסבר להם כי אם היוזמה תעבור, יקבלו הקבוצות בסופו של דבר סכום כסף גדול יותר והם עצמם יוכלו לצמצם את התמיכה. "אף אחד לא יתמוך ביוזמה שתפגע בקבוצה שלו", אמר אחד מחברי הדירקטוריון לוואלה! ספורט.

ממנהלת הליגה נמסר בתגובה: "נקבע דיון מעמיק בנושא שיטת המשחקים בישיבת הדירקטוריון הקרובה. לא עלה על הפרק בשום שלב הפחתת מספר המשחקים ולא אי הופעה לגביע ווינר, להיפך רק לאחרונה עודכן הסעיף בתקנון על היטל בסך 400 אלף שקלים לקבוצה שלא תופיע לטורניר זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully