וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה של חייו: כך השפיעה אמא של כריסטיאנו רונאלדו על הקריירה שלו

4.2.2015 / 13:00

מהמעבר לליסבון, דרך נטישת מנצ'סטר יונייטד לטובת ריאל מדריד ועד הפרידה המתוקשרת מאירינה שייק. דולורס אביירו, אמו של אחד הסופרסטארים הגדולים בתולדות המשחק, תמיד שם. בכל שלב, בכל מקום. כריסטיאנו רונאלדו בן 30: היכרות עם הדמות המרכזית בחייו

כריסטיאנו רונאלדו עם משפחתו אחרי שזכה בכדור הזהב. רויטרס
גם כדור הזהב בידיעה. דולורס אבייר עם כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס
"מבחינתי, רק ריאל מדריד. מכל המועדונים הזרים, ריאל מדריד זה המועדון הטוב ביותר. לפני שאמות, אני רוצה לראות את הבן שלי משחק במדריד"

במאי 2009 הפכו השמועות על מעבר אפשרי של כריסטיאנו רונאלדו, ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד, לממשיות. אלכס פרגוסון שידר עסקים כרגיל והבהיר שהכוכב הפורטוגלי לא הולך לשום מקום. גם ההנהלה הייתה בטוחה שהשיחות עם רונאלדו עזרו והוא ישמור אמונים לשדים האדומים. הבעיה? הם לא לקחו בחשבון את אמא שלו.

"אני לא אוהבת את הקבוצות האנגליות, אבל אני יודעת שאני חייבת כי הבן שלי משחק במנצ'סטר", אמרה הגברת דולורס אביירו, אמו של CR7, כאשר התמודדה עם צרה רפואית לא פשוטה של הסרת גידול מהחזה. "מבחינתי, רק ריאל מדריד. מכל המועדונים הזרים, ריאל מדריד זה המועדון הטוב ביותר. לפני שאמות, אני רוצה לראות את הבן שלי משחק במדריד. אשמח לראות את זה, ואז אוכל למות. זה כבר לא ישנה".

ואם זו הייתה הבקשה הפומבית, תארו לכם מה הלך בבית המשפחה. כריסטיאנו הקטן, בן הזקונים, בסך הכול רצה לשמח את אמא. היא התגברה על המחלה וזכתה לראות את בנה במדי הבלאנקוס. היא עברה איתו ממדיירה לליסבון, דאגה לו באנגליה הקרה ונותרה צמודה אליו גם באחוזה במדריד. היא שם בכל טקס יוקרתי, כדי למחות כל דמעה אחרי עוד זכייה בכדור הזהב, ומנהלת את בנה במקביל לסוכן הכל-יכול ז'ורז'ה מנדש. לכבוד יום הולדתו ה-30 של כריסטיאנו רונאלדו, הכירו את האישה של חייו. וד"ש לאירינה שייק.

20 השערים הכי גדולים בקריירה של כריסטיאנו רונאלדו

ז'ורז'ה מנדש: סיפורו של הסוכן הכי חזק בעולם הכדורגל

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
אמא ציפתה למקצוען, אבל לא האמינה שיהיה אחד הגדולים בהיסטוריה. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages
"ניסיתי להפיל. שכנה אמרה לי לקנות בירה שחורה, להרתיח אותה ולשתות מזה. לאחר מכן אמרה לי לרוץ. עשיתי הכול, אבל מאיזושהי סיבה אלוהית, נולד לי בן. כריסטיאנו רונאלדו"

מריה דולורס אביירו נלחמה לאורך כל חייה. הכול כדי לאפשר בסופו של דבר לילדיה לשגשג ולפרוח. כשהייתה בסך הכול בת 6, אמה הלכה לעולמה מהתקף לב. אב המשפחה, שגם כך הדאגה לילדים לא הייתה בראש מעייניו, התקשה לתפקד ופיזר את חמשת ילדיו בבתי יתומים שונים. דולורס סבלה מיחס מחפיר שכלל הכאות והתעללויות מצד האם החורגת, אך שמרה על האחות הקטנה שנשארה איתה והבטיחה לעצמה שבמשפחה שהיא תקים, הדברים יהיו שונים לגמרי. וכך היה.

היא התחתנה במדיירה עם ז'וזה דיניס ולזוג נולדו אלמה, הוגו וקטיה. ב-1985, כשהבת הגדולה אלמה כבר חגגה 12, דולורס שוב נכנסה להיריון לא מתוכנן. "ניסיתי לבצע הפלה, אבל זה לא היה מקובל בזמנו", הודתה בכנות מפתיעה בספרה האוטוביוגרפי 'אמא אומץ'. "סיפרתי לרופא על הקשיים שעברתי בחיי, והוא שכנע אותי שאני עדיין מספיק צעירה ושהילד הזה יגרום לי אושר רב. בכל זאת ניסיתי להפיל. שכנה אמרה לי לקנות בירה שחורה, להרתיח אותה ולשתות מזה. לאחר מכן אמרה לי לרוץ. עשיתי הכול, אבל מאיזושהי סיבה אלוהית, נולד לי בן. כריסטיאנו רונאלדו".

ההערצה (מצד האמא, לא האבא) לרונאלד רייגן, נשיא ארה"ב לשעבר, הייתה ההשראה לשם של הרך הנולד, בו טיפלה המשפחה בכפפות של משי. כיאה לבן הזקונים. כריסטיאנו היה כמובן עם הכדור צמוד לרגליו בכל רגע נתון, ואמו מאחוריו, מעודדת אותו להגשים את חלומו דרך קבוצת הכדורגל המקומית נסיונל. ואז הוא עבר לאקדמיה של ספורטינג ליסבון. היא לא ידעה כיצד המהלך הזה ישנה לחלוטין את כל חייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דולורס אביירו אמא של כריסטיאנו רונאלדו (משמאל) עם אחיותיו קטיה, אלמה. GettyImages
דואגות לבן, מטפלות בנכד. דולורס אביירו עם בנותיה קטיה ואלמה/GettyImages
"אני זוכרת שהוא היה במעקב של מועדונים גדולים, ואז הבנתי שהחיים שלנו הולכים להיות טובים יותר. חשבתי שהוא יוכל להיות מקצוען, אבל לא האמנתי לרגע שיהיה כוכב בקנה מידה עולמי"

רונאלדו הצטרף לספורטינג ליסבון לפני גיל 13. דולורס עוד עבדה אז במדיירה, אבל תוך ארבע שנים בנה הוקפץ לקבוצה הבוגרת והיא נאלצה לעזוב את מדיירה, לבקשתו. "לראשונה בחיי לא עבדתי, אלא הייתי שם איתו", סיפרה בראיון. "אני זוכרת שהוא כבר היה תחת מעקב של כמה מועדונים מובילים באירופה, ואז הבנתי שהחיים שלנו הולכים להיות טובים יותר. חשבתי שהוא יוכל להיות כדורגלן מקצוען, אבל לא האמנתי לרגע שיהיה כוכב בקנה מידה עולמי".

בליסבון, רונאלדו ואמו גרו בדירתו של החבר לקבוצה הוגו ויאנה. כן, האמא והשחקנים תחת קורת גג אחת. הילדים האחרים שלה נותרו במדיירה, ודולורס ניסתה לשרוד בעיר הגדולה. "להגיע לבירה מבחינתי זה כמו לטוס לוונצואלה", תיארה בראיון ל'נוטיסיסאס מגזין'. "זה היה עולם חדש לגמרי, תקופה מסובכת. רוב הזמן הייתי בדירה, בקושי דיברתי עם מישהו. למזלנו, זה השתלם בסופו של דבר". שנה אחת בבוגרים של ספורטינג ליסבון הספיקה לרונאלדו בן ה-18 כדי להירכש על ידי מנצ'סטר יונייטד. הבקשה היחידה שלו מהמשפחה הייתה: "שאמא תבוא". אז היא עלתה על המטוס והצטרפה.

הילד הפורטוגלי הגיע לאולד טראפורד ובמהלך התקופה הזו הקשר בינו לבין אמו רק התחזק. ב-2005 הלך לעולמו אב המשפחה, ורונאלדו נשען באופן מוחלט על החינוך, התמיכה והמילה של האמא. והייתה לה מילה. אחרי שעברה איתו ממדיירה לליסבון, ומליסבון למנצ'סטר, אף אחד לא הטיל ספק בחשיבותה ובהשפעתה על הקריירה של בנה. גם הסוכן ז'ורז'ה מנדש ידע זאת, התחבר אליה מאוד ובאמצעותה הצליח, כאמור, לשכנע את הסופרסטאר להיפרד מפרגוסון ולעבור למדריד. "גם לספרד הוא ביקש שאצטרף, אבל לא יכולתי", תיארה דולורס בספרה. "הוא תמיד רצה שאהיה איתו. אחרי שהיה כמעט שנה לבד שם, בנו נולד ואז הוא ביקש פעם נוספת. לא יכולתי לסרב. גרתי איתו כמעט שנה, אבל היום יש לי בית משלי, מרחק חמש דקות ממנו. אני בכל זאת צריכה עצמאות".

דולורס אביירו אמא של כריסטיאנו רונאלדו עם בנה בחגיגות האליפות של מנצ'סטר יונייטד, 2009. GettyImages
חגגה אליפות במנצ'סטר, אבל רצתה למדריד. דולורס אביירו עם כריסטיאנו רונאלדו ב-2009/GettyImages
"רונאלדו תכנן לערוך מסיבת הפתעה ליום ההולדת ה-60 של אמו, אבל אירינה לא רצתה לשמוע על זה בכלל. היה ריב גדול ואת ערב השנה החדשה הוא בילה לבד עם בנו"

אם ז'ורז'ה מנדש - "האבא הרוחני של רונאלדו", כפי שמכנה אותו דולורס - הוא האיש שמנהל את חייו המקצועיים של הכוכב, אז האמא היא זו שמטפלת בחייו האישיים. היא זו שהציעה לשלם לאותה מלצרית אמריקאית, אמו של כריסטיאנו רונאלדו ג'וניור, עבור שתיקתה ויציאתה מחייו של הנכד. היא גם זו שלקחה את הנכד תחת חסותה ומטפלת בו על בסיס יומיומי יחד עם בנותיה, בזמן שאביו מרעיד רשתות ואוסף תארים. דולורס כבר לא גרה עם בנה אלא בצמוד לו, אך זה לא מונע ממנה להשפיע על כל רגע בחייו. כולל בבחירת בת הזוג.

במשך שנים התקשתה דולורס לקבל את הדוגמנית הרוסייה אירינה שייק כבחירת לבו של כריסטיאנו. היא סברה שאירינה קרירה מדי, לא אהבה את המקצוע בו היא עוסקת ובעיקר הייתה משוכנעת שהדוגמנית אינה יכולה להיות דמות אם עבור הנכד, כריסטיאנו רונאלדו ג'וניור. ואז, אחרי כחמש שנים של יחסים מתוחים בין האמא של הכוכב לחברתו הצמודה, קיבלה דולורס את המתנה המושלמת מבחינתה ליום הולדתה ה-60: הודעת פרידה.

אז מה קרה שם? על פי הצהובון הפורטוגלי 'קוריו דה מניאה', מערכת היחסים בין אירינה לבנות המשפחה הורעה בחודשים האחרונים, עד כדי כך שנמנעו מלהתרועע יחד. הדוגמנית אפילו סירבה להגיע לביתו המפואר של השחקן, בגלל נוכחותה הקבועה של אמו במקום. כאשר נעדרה מטקס כדור הזהב, השמועות קיבלו חותמת סופית. מקורב לכדורגלן סיפר לצהובון: "רונאלדו רצה להפתיע את אמא שלו. אחרי שבילה בחג המולד עם אירינה בדובאי, הוא תכנן לערוך מסיבת הפתעה ליום ההולדת ה-60 של אמו, אבל אירינה לא רצתה לשמוע על זה בכלל. היה ריב גדול ואת ערב השנה החדשה הוא בילה לבד עם בנו. אירינה תקפה את דולורס בטענה כי היא מפריעה ליחסים, אבל רונאלדו צידד באמו". שם זה נגמר.

האחות קטיה דאגה להבהיר בטקס כדור הזהב שאירינה כבר לא בתמונה: "מי שצריך להיות כאן נמצא והוזכר על ידי רונאלדו בנאום. זה הבן שלו, אמא שלו והאחים שלו". כמה ימים אחרי שניתן אישור לפרידה המסעירה, התראיינה דולורס ובמשפט קצר לא הסתירה את שביעות רצונה: "הכול בסדר, כריסטיאנו מאושר ואנחנו מאושרים". זו שאיימה על הקשר ההדוק - אולי אפילו הדוק מדי - נוטרלה. גם בגיל 30, הכדורגלן הטוב בעולם (נכון ל-2015) הוא קודם כל הילד של אמא.

כריסטיאנו רונאלדו עם חברתו אירינה שייק בטקס כדור הזהב. GettyImages
חמש שנים חיכתה האמא שהזוגיות הזו תסתיים. כריסטיאנו רונאלדו עם אירינה שייק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully