וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנאסי קוקינאקיס: "זה מרגש, מדהים, אני לא יכול להאמין לזה"

האוסטרלי בן ה-18, שהדהים את ארנסט גולביס עם 7:5, 0:6, 6:1, 6:7 (2), 6:8 התרגש בסיום: "נראה לאן אגיע. לא רוצה לשים לעצמי גבולות". איבנוביץ', שהודחה: "לא הרגשתי כמו עצמי"

תנאסי קוקינאקיס טניסאי אוסטרלי. GettyImages
הגיבור הגדול של אוסטרליה. קוקינאקיס/GettyImages

איזו דרמה ענקית קיבלנו כבר ביום הראשון של אליפות אוסטרליה הפתוחה. תנאסי קוקינאקיס, האוסטרלי בן ה-18 שמדורג במקום ה147 ונכנס לטורניר רק בזכות וויילד קארד, הדיח את המדורג 11 בטורניר ארנסט גולביס הלטבי, שהגיע בשנה שעברה לחצי גמר הרולאן גארוס. האוסטרלי עשה את זה עם 7:5, 0:6, 6:1, 6:7 (2), 6:8 בתום מותחן אדיר של 4:07 שעות וכשהוא זוכה לעידוד פנאטי ואדיר מאלפי אוהדים אוסטרלים שגדשו את מגרש מספר שלוש.

קוקינאקיס ביחד עם אוסטרלי צעיר נוסף, ניק קיריוס, זכו לכינוי "Special K's" כשניים שמוגדרים כצמד המבטיח ביותר של הטניס האוסטרלי. כזכור, קיריוס חולל סנסציה גדולה בווימבלדון בשנה שעברה כשהעיף את רישאר גאסקה וניצח גם את רפאל נדאל בשמינית הגמר כשהוא נעצר רק ברבע הגמר. הלילה, קוקינאקיס הצליח להציל ארבע נקודות הכרעה במהלך המערכה הרביעית ונקודת שבירה ב-6:6 במערכה החמישית, אחרי שלקח צ'לנג' מוצלח שהראה שפורהנד שהוא חבט שיפשף במילימטר את הקו. בסיבוב הבא מחכה לקוקינאקיס דרבי אוסטרלי מול סם גרות' הוותיק.

"אין לי מושג, נראה. אני לא רוצה לשים לעצמי גבולות, אני פשוט לוקח את זה משחק אחרי משחק", אמר קוקינאקיס כשנשאל האם הוא רוצה להגיע לרבע הגמר כמו שעשה קיריוס בווימבלדון, "ניצחתי שחקן שהגיע לחצי הגמר ברולאן גארוס, הוא כנראה לא היה בשיאו הלילה. אני יכול לשלוט רק במה שאני יכול לשלוט, כך שניסיתי לגרום לו לחוש באי נוחות. הוא ניצח שחקנים טובים מאוד ואני ניצחתי אותו, אז נראה לאן זה יילך. פשוט סמכתי על הנשקים שלי, על מה שאני עובד בכל יום".

קוקינאקיס נשאל על הרגע בו ניצח וצנח אל הקרקע באושר: "זה היה רגע מרגש, מדהים, אני לא יכול להאמין לזה, אני חושב שהיה לי הרבה מזל. אני יודע שזה היה ניצחון טוב, אבל יש עוד מזה. אני לא רוצה לנצח רק במשחק אחד. כמובן שזה היה הניצחון הכי טוב שלי עד כה. אהנה מזה הלילה, אבל מחר כבר אתחיל להתכונן למשחק מול סם".

בצד של הנשים היו הפתעות רבות, כשאחת הגדולות שבהן אם לא הגדולה ביותר הייתה ההדחה של אנה איבנוביץ'. המדורגת חמישית בעולם הפסידה 1:6, 6:3, 6:2 ללוסי הראדצקה הצ'כית אחרי שעה ועוד 26 דקות. הסרבית אכזבה מאוד, ביצעה 10 שגיאות כפולות ו-30 שגיאות לא מחויבות לעומת 19 ווינרים. "לא כל כך הרגשתי כמו עצמי במשחק היום", אמרה איבנוביץ' בסיום, "היה לי קשה למצוא את הקצב שלי. במערכה השלישית הרגשתי שהיא הרימה את הרמה שלה. ממש נאבקתי למצוא את הקצב שלי.

"זה היה בכל המשחק ועשה הבדל גדול, לא הצלחתי למצוא עוצמה בהגשות שלי ובחבטות הקרקע. היכיתי הרבה חבטות פורהנד קצרות מדי וזה מאכזב. בבריסביין הסרב שלי היה ברמה טובה, הרגשתי ששיפרתי אותו בזמן הפגרה, אבל היום זה לא עבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully