וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי בקטן: הכירו את יונתן כהן, כוכב הנוער של מכבי תל אביב

1.1.2015 / 14:31

הוא כובש ומרשים כמו הכוכב בבוגרים, אבל גם נושא סיפור חידתי דומה ומעלה גם שאלות קשות. הבלוג של אופיר סער על יונתן כהן , הערן זהבי של קבוצת הנוער של מכבי תל אביב. וגם: הכעס של מיכאל נס, המחליף המסתמן שלו וכיצד פואד הציל את טביב

צילום ועריכה: קובי אליהו

בוידאו: משפטו של אלי טביב, שלב הטיעונים ב-30.12

מיכאל נס נפגע מאוד מההדלפה לתקשורת, לפיה בהתאחדות לא יחדשו את החוזה עמו בשל עלותו הגבוהה. נס משתכר כ-180 אלף יורו בעונה, כאשר יחד עם עלויות הדיור שלו וההוצאות השוטפות ההתאחדות משלמת כ-1.4 מיליון ש"ח. כאשר בהתאחדות הודיעו לנס, כמתחייב, כי לא יוכלו להאריך את חוזהו בתנאים הנוכחיים, הוא קיבל זאת בהבנה ואף הציע פיתרון.

נס דמות מוערכת בהתאחדות הגרמנית ומועמד בכיר להיות שגרירה מחוץ למולדתו. הוא הציע שיחד עם בכירי ההתאחדות, יבדקו אופציה לפיה ההתאחדות הגרמנית תשלים את שכרו, כשהוא יבצע מספר תפקידים סמליים במסגרתה. הפרסומים בתקשורת תפסו את נס באמצע אימון והוא נפגע מאוד. הוא זעם, מכיוון שקיבל מלה מההתאחדות ששום דבר לא ייצא לתקשורת עד שיחזור עם תשובה מההתאחדות הגרמנית.

מעבר לכך, נס טען כי בהתאחדות יכולים היו להבהיר את הדברים אחרת לתקשורת, ולצאת בהודעה בה הם מסבירים כי אינם מתחייבים להאריך את חוזהו בשל העלויות וכי הנושא ייבדק. "לפגוע בי ככה חצי שנה לפני סיום העבודה - זה היה מביש", אמר נס לגורמים בהתאחדות.

לפני שלושה שבועות פרסמנו את האפשרות שחוזהו של נס לא יחודש
ואז ההתאחדות הודיעה: הוא אכן לא יחודש

מאמן נבחרת ישראל הצעירה מיכאל נס. קובי אליהו
הצעת הפשרה: ההתאחדות הגרמנית תממן חלק משכרו. בהתאחדות לכדורגל לא חיכו כדי לשקול אותה. נס/קובי אליהו
גוטמן מרוויח בנבחרת כ-55 אלף שקל נטו בחודש, כשעלות הברוטו די דומה לזאת של נס, בשל העובדה שנס משלם מס כזר וגוטמן ישראלי

בהתאחדות לכדורגל הסבירו כי בשל מצבם הכלכלי הקשה, עלותו של נס גבוהה גם אם ההתאחדות הגרמנית תממן שליש ממנה. גורמים אמרו כי ניתן יהיה למצוא מנהל מקצועי ישראלי שיעשה את העבודה בשליש מהסכום, ואין הרבה ברירות בעניין.

גורם בהתאחדות הוסיף: "זה לא נראה טוב שנס מרוויח יותר מהמאמן הלאומי אלי גוטמן. יש איזושהי היררכיה גם בנושא הזה". גוטמן מרוויח בנבחרת כ-55 אלף שקל נטו בחודש, כשעלות הברוטו די דומה לזאת של נס, בשל העובדה שנס משלם מס כזר וגוטמן ישראלי. אלה המצדדים בנס אמרו כי "בניגוד לגוטמן הוא עובד עם חמש נבחרות, מאמן את הצעירה ומאמן העל של שתי נבחרות, הנערים ונבחרת הנוער. הוא כמעט בכל יום נמצא באימון ובמסגרת, זה תפקיד שונה לגמרי. בכל מקרה, יצטרכו מאמן לצעירה ומנהל מקצועי, זה לא יעלה פחות מ 700-800 אלף שקל להחזיק שניים בתפקידים האלה".

בהנחה שלא יימצא פיתרון מול ההתאחדות הגרמנית או שנס לא יסכים לקיצוץ משמעותי בחוזהו, בהתאחדות כבר החלו לחשוב קדימה. הכיוון של עופר עיני וראשי ההתאחדות הוא למנות לנבחרת הצעירה מאמן מבין המערך הקיים של הנבחרות. אלי אוחנה ואלון חזן נחשבים בשלב זה מועמדים בכירים לתפקיד. עם פרסום ההודעה על אי הארכת חוזהו של נס, החל מחול שדים ולחץ של מקורבים למנות מאמנים שונים לתפקיד. בהתאחדות אמרו בחיוך: "חצי שעה אחרי ההודעה לאינטרנט כבר היו מי שדחפו שלושה מאמנים לתפקיד, בזה אנחנו אלופי העולם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ישראל, אלי גוטמן. ברני ארדוב
הסיבה לכך שהעלויות כמעט זהות: גוטמן משלם יותר מס כישראלי/ברני ארדוב

יונתן כהן הוא הערן זהבי של קבוצת הנוער של מכבי תל אביב, עם 13 שערים ב-13 משחקים. מתוך ה-13 שבהם נטל חלק, בשניים הוא עלה כמחליף ובשבעה הוחלף. בסך הכול, כהן שיחק עד עתה 855 דקות ליגה, ממוצע של שער לכל 65 דקות, והוא אפילו לא חלוץ, אלא משחק בכנפיים ומאחורי החלוץ. לתודעה של אוהדי מכבי תל אביב הוא פרץ בדרבי הנוער שנערך בבלומפילד לפני כחודשיים, בו ניצחה מכבי 0:4. כהן כבש את שני השערים הראשונים.

לפני כארבע שנים מכבי תל אביב כמעט איבדה את הכישרון הצעיר. יונתן הוא הבן של מיקי כהן, קשרה של הקבוצה בשנות ה-80. כאשר הילד היה בן 13.5, החליטו כהן וכדורגלן עבר נוסף של מכבי תל אביב, מאיר מליקה, להעביר את בניהם לקבוצת נערים ג' של הפועל תל אביב. מקור ההחלטה נעוץ בכך שבמכבי שיחקו שתי קבוצות, ויריבות הקבוצה של השניים ברמה נמוכה ולא ניתן היה להתפתח. שנה וחצי לאחר מכן, המשפחה לא הייתה מרוצה מההתנהלות בהפועל תל אביב, במכבי תל אביב רצו את הילד בחזרה והוא שב לקרית שלום לקבוצת נערים ב'. אגב, רוי מליקה, הבן של, משחק עדיין בקבוצת הנוער של הפועל תל אביב.

כהן חזר לקבוצת נערים ב' וסיים עם 39 שערים באותה עונה. עונה לאחר מכן, בנערים א', כבש 28 שערים. בעונה שעברה עלה לקבוצת הנוער ושימש מחליף בחלק הראשון של העונה. מינואר הוא החל להשתלב בהרכב וכבש שישה שערים עד לתום העונה. הקשר מספק השנה מספרים של זהבי, אך בסגנון הוא דווקא מזכיר יותר את אבי נמני.

שחקן הנוער של מכבי תל אביב יונתן כהן. מכבי תל אביב, אתר רשמי
האם במכבי תל אביב יתעוררו ויבינו איזה אוצר יש להם ביד? יונתן כהן/אתר רשמי, מכבי תל אביב

מה שמפתיע בכל השנים הללו, הוא שלמרות היותו של כהן שחקן מוביל ומבקיע מצטיין מנערים ב' ועד עתה, הוא לא הוזמן אף פעם לנבחרת הנערים של אלון חזן או לזאת של אלי אוחנה בנוער. גם למכבי תל אביב לא ברור מה הסיבה לכך. פעם אחת הובהר בגיל נערים כי יש עומס בתפקידים הללו, לאחר מכן נאמר כי טקטית הוא לא התאים לנבחרת של אוחנה. פעם נוספת נטען שהייתה סיבה הקשורה במכבי תל אביב, אך בדיקה העלתה שלא היה ולא נברא. בפועל, עם החומר שיש בנבחרות הנערים והנוער בשנים האחרונות, פשוט לא ברור מדוע דילגו על הקשר. אגב, אם כבר מזכירים את הדמיון המספרי לזהבי, גם כוכבה של מכבי תל אביב והנבחרת לא זכה לזימון למדים הלאומיים בגילאי הנערים והנוער.

האם מכבי תל אביב תיהנה מיונתן כהן בשנים הבאות והוא יגיע לקבוצה הבוגרת? ספק גדול. בשנים האחרונות, הכישרונות הגדולים של מחלקת הנוער של המועדון לא מוצאים את מקומם (גאל מרגוליס) או יוצאים החוצה (עומרי אלטמן, משה לוגסי, דור ג'אן). שחקנים בני גילו של כהן, כמו שון וייסמן ואור אינברום, כבר לוקחים חלק בקבוצות בוגרים. לפי הלך הרוח במכבי תל אביב בשנים האחרונות, כהן צפוי להישאר גם בשנה-שנתיים הבאות בקבוצת הנוער, על מנת להוביל אותה. בשנים האחרונות ההחלטה הזאת גרמה למרמור בקרב הכוכבים הגדולים של קבוצות הנוער, מה שגרם להם למצוא את מקומם בחוץ.

העובדה שרועי קהת בקרית שמונה ולאיזי שרצקי יש אופציה על דור ג'אן היא תמרור עצור עבור המועדון הצהוב. עם כל הכבוד למחיר של קבוצה גדולה ומועדון שנלחם על התארים, בקרית שלום חייבים לגלות את הדרך לשלב את הכישרונות האדירים האלה ולמצוא להם מקום בבית. גם האוהדים משוועים לכך.

רועי קהת עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
טעות שעדיף לא לחזור עליה. רועי קהת/ברני ארדוב
צריך אומץ לעשות את מה ששמאי עשה. השופט הדגיש כי הוא מכיר את שמאי ויודע כי מדובר באוהד שרוף של הפועל תל אביב, לכן הרשימה אותו העובדה שהגיע להעיד לטובת טביב. שמאי יודע מה ההשלכות של הדברים שאמר על הדוכן עבור אוהדי הפועל תל אביב ,והוא ישלם על כך מחיר

שלב הטיעונים לעונש וגזר הדין במשפטו של אלי טביב אתמול היו שונים מכל הדיונים הקודמים. אפשר היה לחוש כי בפעם הראשונה מאז החל המשפט, השופט דניאל בארי מגלה סימפטיה לטביב. בארי התרכז אולי בפעם הראשונה בסיטואציה ממנה סבל טביב ואף הדגיש כי "בגזר הדין ארשום את כל מה שאני חושב על התנהגות הנער ואוהדי הפועל תל אביב".

מה גרם לשינוי הזה? הרי בפעם הקודמת שהצדדים התכנסו, השופט לא התרשם מכל ההוכחות, העדויות וההסברים של עורך הדין של טביב ציון אמיר. להיפך, הוא נראה מאוד נחרץ לאורך המשפט, והתחושה הייתה כי הכיוון אליו הוא הולך מאוד ברור, כאשר עברו של טביב עומד לו לרועץ.

בין ההרשעה לדיון אתמול התרחשו שני אירועים. ארי שמאי החליט שהוא מגיע להעיד לטובת טביב, כשבנוסף, פוצץ הדרבי התל אביבי בעזרת אלרואי "פואד" ידעי, שפרץ למגרש וניסה לפגוע בערן זהבי. מדובר בשני שינויים שנראה היה שהשפיעו על השופט וגרמו לו לשדר חמלה ומחשבה קצת אחרת.

צריך אומץ לעשות את מה ששמאי עשה. השופט הדגיש כי הוא מכיר את שמאי ויודע כי מדובר באוהד שרוף של הפועל תל אביב, לכן הרשימה אותו העובדה שהגיע להעיד לטובת טביב. שמאי יודע מה ההשלכות של הדברים שאמר על הדוכן עבור אוהדי הפועל תל אביב, והוא ישלם על כך מחיר. הוא עשה צעד כל כך אמיץ, שבפעם הראשונה נראה היה שהשופט מבין כי יש צד נוסף לסיפור.

אלי טביב, הבעלים של בית"ר ירושלים, בבית המשפט, לצד פרקליטו ציון אמיר. ברני ארדוב
סופסוף קיבלו אמפתיה. טביב וציון אמיר/ברני ארדוב

לכאן התחברו כל אירועי הדרבי. עו"ד אמיר לא היה יכול לצפות למסמך טוב יותר מזה שפואד סידר לו. באותו ערב בו הותקף הנער, ממש כמה שעות קודם לכן הגיש טביב תלונה במשטרה על איומים ברצח על ידי פואד ואדם נוסף. השופט שאל אם זה היה באותו הערב וקיבל אף מסמכים המעידים על כך. בפעם השנייה באותו הדיון ניתן היה לראות כי השופט דניאל בארי חושב אחרת.

ב-15 בפברואר יינתן גזר הדין של טביב והמאבטח. ההערכה היא שבמקסימום ייענשו השניים בעבודות שירות, אך אתמול נראה היה שהשופט מבין כי מדובר בסאגה שצריכים להביא לסיומה, וכי טביב סבל מספיק. ייתכן שבזכות הדיון השופט בארי יציין במתן גזר הדין לא מעט דברי ביקורת על כל הסיטואציה שעבר טביב, מה שעשוי לסייע לו כאשר יעמוד לדיון בנושא הקלון מול ההתאחדות. אם יוחלט כי אין במעשהו קלון, טביב יצטרך להודות לשניים שסייעו לכך לקרות יותר מכל - ארי שמאי ופואד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully