וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת ארדואן: אוהדים של בשיקטאש מואשמים בניסיון הפיכה

ארגון האוהדים הבולט של הקבוצה מאיסטנבול נטל חלק פעיל בגל המחאות נגד ראש הממשלה במאי 2013. כעת התביעה דורשת להטיל על חלק מחבריו עונשי מאסר עולם. מאות הפגינו מחוץ לבית המשפט

אוהדי בשיקטאש מפגינים מחוץ לבית המשפט. רויטרס
"כתף לצד כתף, נגד הפאשיזם". אוהדי בשיקטאש מחוץ לבית המשפט/רויטרס

35 אוהדים של בשיקטאש הטורקית עומדים בפני אישומים קשים של ניסיון הפיכה והתביעה במדינה דורשת להטיל עליהם עונשי מאסר עולם. משפטם של אותם אוהדים החל אתמול (שלישי) ומחוץ לבית המשפט התגודדו מאות אוהדים אחרים והפגינו נגד ההעמדה לדין.

האוהדים שעומדים לדין מואשמים במתן סיוע למארגני ההפגנות נגד שלטונו של ראש המשלה רג'פ טייפ ארדואן בכיכר טקסים במאי 2013. ארדואן שזכה שוב בבחירות שנערכו באוגוסט האחרון, הקדיש משאבים רבים למה שהוא מגדיר כ"מציאת האשמים בבגידה". ארגוני זכויות אדם מחו בתוקף נגד ההעמדה של המפגינים לדין, אבל את השלטון בטורקיה זה לא ממש מעניין.

בכתב האישום נגדם, נטען שאותם 35 אוהדי בשיקטאש ניסו להשתלט על משרדו של ארודאן באיסטנבול "כדי ליצור מראית עין של שלטון חלש". מאות האוהדים שהפגינו מחוץ לבית המשפט, קראו אתמול: "כתף לצד כתף, נגד הפאשיזם" ו-"קארסי לעולם לא יצעדו לבד". קארסי (CARSI) היא קבוצת האוהדים הבולטת של הקבוצה.

מאות אוהדים של בשיקטאש, חברים בארגון קארסי, נטלו חלק פעיל בגל המחאות בטורקיה שפרץ לקראת סוף מאי 2013. הטריגר היה כוונת הממשלה להרוס חלק גדול מפארק טקסים גזי למען הקמת מרכז מסחרי והמפגינים היו בעיקר פעילי איכות סביבה. אחרי שהמשטרה הפעילה נגדם אלימות, גל המחאות התרחב לערים נוספות במדינה ומאות אלפים יצאו לרחובות וכינו את ארדואן "דיקטטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully