וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, שלא תהיה תום אלמדון: ברק לוי יכול להיות שוער ראשון במכבי תל אביב?

17.12.2014 / 8:00

אסייג: "במכבי תל אביב לא יתנו לו להיות שוער ראשון. הקבוצה לא חושבת שהוא יכול להיות כזה". נמני: "לא ראיתי במכבי שוערים יותר טובים ממנו". ברק לוי מתחיל הערב את הקרב האחרון שלו על האפודה מספר 1 במכבי. האם זה קרב אבוד?

one

בוידאו: תקציר ה-1:1 של מכבי תל אביב וברק לוי עם בית"ר ירושלים

פאקו אייסטרן הגיע לעמדת הראיונות מחויך. מכבי תל אביב מחקה פיגור מוקדם מרגליו של שחר הירש, ניצחה 1:3 וקיבלה את הבשורה שהפועל באר שבע הפסידה בסכנין ושהפועל עכו הישוותה בקרית שמונה. למרות הערב המושלם, הבאסקי התחיל בביקורת על ההגנה שלא עמדה נכון בשער שכבשה הפועל פתח תקווה.

זה היה די מפתיע, כי השער כולו היה של חואן פאבלו. איתן טיבי אולי לא הספיק להגיע להירש שהפתיע בספרינט מרשים, אבל עדיין הכדור שבעט החלוץ היה מזווית קשה והלך ישירות לעבר ידיו של השוער הספרדי. פאבלו היה רק צריך לקלוט, אבל כנראה חשש מהכאבים בזרת כף היד, כך שהכדור החליק לו מהכפפה פנימה. מישהו במכבי תל אביב אמר באותו הלילה שאם ברק לוי היה מקבל את הגול הזה, ספק גדול אם פאקו היה מפיל את האחריות דווקא על ההגנה.

לוי יפתח הערב בהרכב מכבי תל אביב בחצי גמר גביע הטוטו מול הפועל חיפה (21.00, חמש פלוס לייב). וכנראה שישחק גם במשחקים הקרובים, כי חואן פאבלו הבהיר שעד אשר לא יבריא לחלוטין, הוא לא ילבש את האפודה הראשונה. זו כנראה תהיה ההזדמנות של השוער שבחודש הבא ימלאו לו 22, להוכיח שמגיע לו צ'אנס, שמגיע לו להיות השוער הראשון של מכבי תל אביב.

שוער מכבי תל אביב ברק לוי. אדריאן הרבשטיין
אם לא עכשיו, אימתי? ברק לוי/אדריאן הרבשטיין
יעקב אסייג: "אם הוא לא יהיה שוער ראשון בעונה הבאה, אסור לו להיות דקה במכבי תל אביב כי יקרה לו מה שקרה לתום אלמדון"

בקרית שלום סימנו אותו כבר בגיל הנערים, אבל אז הראש לא היה במקום. זכורה תקרית מגמר נערים א' כשמכבי תל אביב הפסידה את גביע המדינה לקרית שמונה ולוי הצעיר רץ אחוז אמוק ליציע כדי לסגור חשבון עם אוהדים שקיללו אותו. עמיר תורג'מן, שהיה אז מאמן קבוצת הנוער, החליט שהוא לא רוצה אותו בעונה שלאחר מכן, אבל מכבש לחצים שהופעל עליו והבטחה של שחקן העבר איציק לוי כי בנו ישתנה, הביא לשינוי בהחלטה. ברק הצעיר החל לעבוד עם פסיכולוגית שסידרה לו את הקופסה. כשרון הרי תמיד היה שם וזה היה ברור שיש לו דלת פתוחה גם לנבחרות ישראל.

אלא שמכבי תל אביב של ג'ורדי קרויף לא בונה עליו בינתיים. וינסנט אניימה היה הראשון שנבחר ולמרות שלוי הוכיח את יכולתו כשאניימה לא יכול היה לשחק, עדיין החליט ההולנדי להביא את חואן פאבלו ואפילו להאריך את חוזהו בעונה נוספת. מאמן השוער יעקב אסיאג עבד עם לוי בנבחרת האולימפית והדעה שלו מגובשת בעניין: "לצערי, במכבי תל אביב לא ייתנו לברק לוי להיות השוער הראשון", קבע השבוע. "הוא שוער טוב וחצי ליגת העל תשמח לקלוט אותו. דיברתי איתו בעבר כי חשבנו שדלה איינוגבה לא ימשיך איתנו. ברק היה השוער היחיד שדיברתי איתו והוא צריך חממה. מועדון כמו בני יהודה שייקח אותו ובו הוא יעשה עונה גדולה. בגרמניה, באיטליה ובספרד יש שוערים בגיל שלו שכבר מככבים שלוש שנים. אצלנו לצערי מסתכלים על תעודת הזהות ולא על היכולת. אני חושב שמכבי תל אביב לא חושבת שהוא יכול להיות שוער ראשון. ברור שירצו אותו כשוער שני כי מי לא ירצה שוער כזה על הספסל? אם הוא לא יהיה שוער ראשון בעונה הבאה, אסור לו להיות דקה במכבי תל אביב כי יקרה לו מה שקרה לתום אלמדון".

יעקב, מה אתה היית מחליט אם היית במכבי תל אביב?

"הייתי קובע שהוא יהיה השוער הראשון. אני מאוד מחזיק מברק לוי".

יכול להיות שעקב האכילס שלו במכבי תל אביב זה שהוא לא מאוד גבוה.

"ברק לא נמוך. אני חושב שהוא 1.88 מ'. כשהחזיקו את וינסנט אניימה לא אמרו שהוא נמוך והוא רק 1.80 מ'. נכון שלא היה ולא יהיה שוער כמו וינסנט בישראל בקטע של כוח מתפרץ וניתור, אבל יש לברק מספיק תכונות טובות. חסר לברק שמישהו יאמין בו וייתן לו לשחק. זה הכל. שגם אם יהיה בהתחלה חלש, שייקחו את זה על עצמם. אני אעשה את זה הכי שחור ואומר שגם אם יפסידו כל חודש נקודה בגללו, עדיין שווה ללכת עליו כי הוא יהיה שוער נבחרת ישראל".

תום אלמדון שוער הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מקרה מבחן שלא הסתיים בצורה הטובה ביותר. אלמדון/ברני ארדוב
מאמן השוערים של הרוש בבית"ר: "השוער במכבי תל אביב לא יקבע אם מכבי תיקח אליפות. גם כשייני עמד בשער מכבי לא הפסידה. לא צריך לפחד"

בקיץ האריכו במכבי תל אביב את החוזה של לוי בארבע עונות. בחודש הבא הוא ישתחרר מצה"ל ויתחיל להרוויח יפה. סוכנו אבי נמני חושב שבעונה הבאה סיכוייו להיבחר לשוער הראשון במכבי תל אביב, גבוהים. "אני מרגיש ויודע שבונים על ברק במכבי תל אביב ויש לו עכשיו הזדמנות להוכיח את עצמו", אמר נמני. "אם הוא יציג במשחקים הקרובים את מה שיש לו, אני מאמין שיילכו עליו כשוער ראשון בעונה הבאה. ואם לא, אז יש מספיק קבוצות שישמחו לקלוט אותו. אני רואה אותו מגיע מאוד רחוק".

אבי, זו תהיה פרשת דרכים בקיץ?

"אני לא יודע מה יהיה בקיץ. אני לא גאון כמו אחרים שמנבאים את העתיד. אני ריאלי ואני אומר בצורה הכי אובייקטיבית, למרות שאני הסוכן של ברק, שהוא יכול להיות השוער הראשון של מכבי בעונה הבאה. לא ראיתי במכבי תל אביב שוערים יותר טובים ממנו. כולם פחות או יותר ברמה שווה. אם לא היו מאמינים בו לא היו מחזיקים אותו כשוער שני. כל מועדון גדול צריך שני שוערים טובים ברשותו".

בשנים האחרונות היו כאן שוערים שגדלו במועדונים וההנהלות החליטו שאפשר לתת להם להתגלח על הקבוצה גם במחיר של איבוד נקודות פה ושם. אופיר מרציאנו קיבל צ'אנס אמיתי במ.ס. אשדוד, שלא לדבר על אריאל הרוש שבשבילו הזיזו את כולם ונתנו לו את כל הבמה בבית"ר ירושלים עם כל הלחץ שיש בה. "הגיל לא משחק תפקיד אלא היכולת", מבהיר משה בן דוד שהיה מאמן השוערים של הרוש בבית"ר ירושלים והתעקש שאפשר להאמין בו. "השוער במכבי תל אביב לא יקבע אם מכבי תיקח אליפות. גם כשייני עמד בשער מכבי לא הפסידה. לא צריך לפחד. אני הייתי נותן לברק לעמוד. הייתי מחליט שהוא השוער שלי ונותן לו את כל הביטחון שבעולם.

"יכול להיות שמה שפוגע בו זה שהוא לא מספיק גבוה. במועדונים הגדולים רוצים נוכחות של שוער ומעדיפים מישהו מעל 1.90 מ'. אבל לברק יש נתונים אחרים ובראשם השקט שלו. הוא נראה טוב בשער. אני לא מאמין בלתת לשוער ללכת להשתפשף במקום אחר, כי כל קבוצה אליה הוא יילך, לא תהיה דומה למכבי תל אביב. באחד הימים אתה צריך לתת לשוער שלך מהבית את הבמה ולא לחשוב כל הזמן שהדשא של השכן ירוק יותר. אם לא יילכו עליו בקיץ כשוער ראשון, הוא חייב ללכת לשחק בקבוצה אחרת".

אבי נמני. אביב חופי
"אני מרגיש ויודע שבונים על ברק במכבי תל אביב ויש לו עכשיו הזדמנות להוכיח את עצמו". הסוכן אבי נמני/אביב חופי
ניר דוידוביץ': "מכבי תל אביב צריכה להחליט על הדרך ולהגיד לברק אם בונים עליו. ואם כן, אז לתת לו את כל הגיבוי"

יצחק ויסוקר אימן את ברק לוי עד לפני שלוש שנים בנבחרת הנוער. הוא גם מחכה שהחניך שלו יהיה השוער הראשון במכבי תל אביב: "ברק פוטנציאל אדיר. מזמנו של תום אלמדון לא היה כזה כשרון בארץ. בזמנו אצלנו בנוער הוא היה קצת פזיז, אבל זה כי הוא היה צעיר וילדותי קצת. אני חושב שהוא התבגר. הוא שוער טוב שאפשר לסמוך עליו ואם לא ייתנו לו, איך יידעו? אני ראיתי את קסיאס בן 18 כבר משחק בריאל מדריד וראיתי את עצמי בגיל 18 וחצי בהרכב נבחרת ישראל הבוגרת. אני במקום מכבי תל אביב נותן לו לשחק בחודשיים האחרונים של העונה, גם אם יהיו משחקים מכריעים על האליפות, ואז אני מחליט. אם הוא יעמוד בציפיות אני הולך עליו ואם לא, אז הייתי מחפש שוער אחר לעונה הבאה. יש לו משחק רגל מצוין. הוא טוב מאוד באחד על אחד. הוא אמיץ. אין סיבה שלא יהיה שוער ראשון במכבי תל אביב".

לוי יודע שייבחן מקרוב במשחקים הקרובים. בחבילת השחקנים שלא זוכים לקרדיט מהקהל ממוקמים נוסא איגייבור וחואן פאבלו גבוה מאוד. פאקו וקרויף כועסים על כך ובעקיפין מי שקצת נפגע הוא לוי, אותו רוצים אותם אוהדים לראות בין הקורות. "עשו לו עוול במשחק נגד קרית שמונה", אמר השבוע שחקן במכבי תל אביב. "ברק חזר לשער אחרי שעבר פציעה מאוד ארוכה של שבר תלישה בברך ועל השניות הראשונות רוג'רס קולה כבש מקרוב בנגיחה. הוא עוד לא התרגל לזה שהוא השוער וכבר ספג ואחרי זה אמרו שחואן פאבלו היה יכול לקחת את הכדור הזה. אם יקבל יותר שקט וגב מהצוות המקצועי, הוא ייתן הרבה מאוד".

מי שיכול להעיד יותר טוב מכולם על מצבו של ברק לוי הוא ניר דוידוביץ'. גם הוא היה צריך להתמודד עם היותו שוער בית במועדון גדול. בשנה האחרונה הם עבדו יחד בנבחרת האולימפית ודוידוביץ' יודע מה צריך להיות המתכון: "מכבי תל אביב צריכה להחליט על הדרך ולהגיד לברק אם בונים עליו. ואם כן, אז לתת לו את כל הגיבוי. אם תיגמר העונה והוא לא ישחק הרבה זה בטח לא יהיה לטובתו אם וכאשר הם יילכו למוקדמות ליגת האלופות".

מה היית מחליט אם היית במכבי תל אביב?

"ברק שוער יציב מאוד. אתה יודע מה תקבל ממנו. הוא בחור רציני שאוהב לעבוד קשה ואוהב ללמוד. במועדונים כאלה הצד המנטלי מאוד חשוב ואת זה רק הזמן יגיד. אני לא רואה סיבה שהוא לא יהיה שוער ראשון במכבי תל אביב. יש לו נתונים טובים. אינסטינקטים, עבודת רגליים טובה. יש לו כמובן עוד לאן להתפתח ויש לו מאמן שוערים יוצא מהכלל. הוא כבר שיחק משחקים חשובים במכבי וגם בנבחרת והוא צבר מספיק נסיון. אם אומרים שאי אפשר לסמוך עליו, שיילך לצבור דקות משחק במקום אחר ואז שמכבי יעקבו אחריו באופן קבוע. אני חושב שהם ראו אותו מספיק כדי לקבל כבר החלטה חיובית לגביו".

ברק לוי שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אין עוררין על כך שהוא חייב לשחק, בין אם במכבי או במקום אחר. ברק לוי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully