וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירי הנרי הודיע על פרישה מכדורגל

החלוץ הצרפתי, שזכה בגביע העולם וביורו, והיה אחד מכוכבי ארסנל הגדולים בכל הזמנים, תלה את הנעליים בגיל 37 ויהפוך לפרשן ב"סקיי ספורט": "הייתי בר מזל והייתה לי קריירה מדהימה". צפו ברגעיו הגדולים

תיירי הנרי שחקן ניו יורק רד בולס. Chris Trotman, GettyImages
שלום, והרבה הרבה תודה. הנרי/GettyImages, Chris Trotman

כשלושה חודשים אחרי יום הולדתו ה-37, הודיע היום (שלישי) תיירי הנרי על פרישה מכדורגל. החלוץ הצפרתי המיתולוגי יצטרף ל"סקיי ספורט" ויהיה פרשן הערוץ הבריטי. אקורד הסיום בקריירה המפוארת של הכוכב הצרפתי היה משחק חצי גמר ה-MLS, בו קבוצתו ניו יורק רד בולס הודחה לאחר שני משחקי פלייאוף נגד ניו אינגלנד, והתקווה שלו לפרוש עם תואר אליפות הליגה האמריקאית בשנתו האחרונה בחוזה התפוגגה.

"הייתי בר מזל והייתה לי קריירה מדהימה, עם הרבה זיכרונות. עכשיו אני יכול לפתוח פרק חדש בחיים עם סקיי ספורט", אמר תיירי הנרי, "שיחקתי בכמה מהקבוצות הגדולות בעולם הכדורגל, ועכשיו אני מצטרף לקבוצה הכי טובה בטלוויזיה. אני מצפה בקוצר רוח להתחיל לעבוד".

תיירי הנרי שחקן ארסנל מניף את הגביע האנגלי ב-2002. Shaun Botterill, GettyImages
המלך של ארסנל. הנרי/GettyImages, Shaun Botterill

"ההחלטה לא הייתה כל כך קשה, למען האמת", אמר אחר כך הנרי, "זה קשה לעזוב את המשחק שאתה אוהב, אבל אני מסופק ממה שהשגתי בקריירה. זה קשה, ולא קשה".

הנרי יתחיל לעבוד על תעודת מאמן בינואר. "לא יודע אם אהיה מאמן טוב או לא, אבל התשוקה שם. נראה. רק בגלל ששיחקת טוב, לא אומר שאתה יכול ללמד את זה ולהתעסק עם אגו של שחקנים"

על האפשרות לקאמבק נוסף לארסנל אמר הנרי: "כמה קאמבקים כבר אפשר לעשות? זה יכול היה להיות סרט רע. זה כמו 'רוקי', הראשון טוב, אבל מה עם האחרון?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צפו ברגעיו הגדולים

עוד לפני הודעת הפרישה הרשמית, במולדתו וברחבי אירופה כבר הסיכמו את הקריירה של אחד מענקי הכדורגל של דורנו. בל'אקיפ הקדישו לו מעל 100 עמודים במהדורת סוף השבוע שלהם. הנרי גדל בקבוצת מונאקו ושיחק בה בין 1994 ל-1999, וזכה עמה באליפות בשנת 1997. משם המשיך הנרי לעונה אחת מאכזבת ביובנטוס, ואז נחת בארסנל, שם בילה שמונה שנים קסומות במהלכן הבקיע 174 שערים ב-254 הופעות, זכה בשתי אליפויות ושלושה גביעים והנהיג את הקבוצה הבלתי מנוצחת של 2004. ב-2007 עבר לברצלונה שם שיחק שלוש שנים וכבש רק 26 פעמים, אבל היה בורג מרכזי בקבוצה שזכתה פעמיים באליפות ספרד ובגביע האלופות של 2009. לאחר מכן חתם על חוזה עתק ב-MLS ובחר להעביר את דמדומי הקריירה שלו בניו יורק.

שחקן נבחרת צרפת תיירי הנרי עם גביע העולם. GettyImages
נושק לתהילה. הנרי עם גביע העולם ב-1998/GettyImages

בזירה הבינלאומית הייתה להנרי קריירה חלומית עם נבחרת צרפת, במדיה הופיע 123 פעמים וכבש 51 שערים. הנרי זומן על ידי איימה ז'אקה לסגל הטריקולור, וכבש שלושה שערים במונדיאל אותו אירחה צרפת ובו זכתה. במשחק הגמר, בו צרפת הביסה את ברזיל 0:3, הנרי סותף כמחליף. בשנת 2000 הנרי וצרפת השלימו "דאבל" חלומי כשזכו ביורו אחרי ניצחון דרמטי בגמר על איטליה, במשחק בו הנרי נבחר למצטיין. ב-2006 הנרי וצרפת הגיעו לגמר גביע העולם, בו הפסידו לאיטליה. הנרי סייע לצרפת לעלות למונדיאל 2010, בו הודחה בבושת פנים כבר בשלב הבתים. לאחר ההדחה הודיע הנרי על פרישה מהנבחרת.

כבר בשלבים הראשונים של קריירה הוא טעם גביע: הנרי זוכה במונדיאל 98'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully