וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף ספורט חדש ומלהיב: שילוב בין טניס שולחן לכדורגל

סטודנט גרמני רצה לשחק כדורגל עם חבריו, אבל המגרש היה תפוס. מה עשו? לקחו את הכדור לשולחן הפינג פונג. בגרמניה כבר התקיימו עשרות טורנירים בהשתתפות אלפים. צפו במיטב הביצועים

בוידאו: מיטב הביצועים בטורניר סארבריקן 2014 בהדיס

אחרי כדורגל אולמות הישן והטוב, כדורגל חופים (שהוא לא ממש כדורגל אבל כן ענף עם בעיטות, נגיחות ושער) ועוד ענפי ספורט שהם ורסיות כאלו ואחרות של כדורגל, בגרמניה הולך ומתפתח בשנים האחרונות להיט חביב במיוחד.

הדיס (HEADIS) הוא ענף ספורט חדש יחסית שמשלב בין כדורגל לטניס שולחן. יותר נכון בין נגיחות לטניס שולחן. הוא הומצא על ידי רנה וגנר הגרמני ב-2006 ושוחק לראשונה בקייזרסלאוטרן. וגנר, סטודנט למדעי הספורט, בילה עם חבריו בבריכה עירונית ומגרש הכדורגל הסמוך היה תפוס. מה עשו החבר'ה? לקחו את הכדור, תפסו את שולחן הפינג פונג והתחילו לשחק. המטרה: להכניע את מי שעומד בצד השני של השולחן באמצעות נגיחות בלבד. הכדור שוקל כ-100 גרם, קוטרן כ-18 סנטימטרים והוא עשוי גומי.

בשנים האחרונות הענף החביב תפס תאוצה בגרמניה ובכל שנה מתקיימים 10-12 טורנירים ברחבי המדינה. מ-60 משתתפים בשנת 2007, המספר צמח ל-400 כעבור שנתיים. היום כבר נרשמים לטורנירים השונים אלפי משתתפים ואפילו הוקמו קבוצות הדיס. הענף פופולארי מאוד בקרב סטודנטים והוא חלק מתכנית הספורט ב-15 אוניברסיטאות בגרמניה.

ענף הספורט הדיס. GettyImages
מצד ימין: ממציא הענף, רנה וגנר/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • הדיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully