וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: באזל הדיחה את ליברפול, יובנטוס בשמינית הגמר

סטיבן ג'רארד כבש שער נהדר, אבל הלחץ בסיום לא הספיק ליותר מ-1:1 והאנגלים הודחו על ידי הקבוצה של פאולו סוזה. 0:0 מול אתלטיקו שירת את אלופת איטליה, מונאקו עלתה עם 0:2 על זניט, 0:4 לריאל על לודוגורץ

שחקן ליברפול, סטיבן ג'רארד. AP
פרידה כואבת מליגת האלופות. סטיבן ג'רארד/AP

החלק הראשון של מחזור הסיום בשלב הבתים של ליגת האלופות סיפק הערב (שלישי) דרמה גדולה, כאשר ליברפול סיימה דרכה במפעל לאחר 1:1 ביתי מול באזל של פאולו סוזה, שעלתה על חשבונה יחד עם ריאל מדריד המושלמת. גם יובנטוס עשתה את שלה עם 0:0 ביתי מול אתלטיקו מדריד ועלתה יחד איתה. בבית ג', מונאקו ניצחה 0:2 את את זניט וסיימה כראש הבית על חשבון לברקוזן (0:0 בחוץ עם בנפיקה). ארסנל ניצחה 1:4 בטורקיה את גלאטסראיי, אבל דורטמונד נותרה בראש בית ד' עם 1:1 מול אנדרלכט.

העולות מהמקום הראשון: אתלטיקו מדריד, ריאל מדריד, מונאקו ודורטמונד.

העולות מהמקום השני: יובנטוס, באזל, לברקוזן וארסנל.

עברו לליגה האירופית: אולימפיאקוס, ליברפול, זניט סנט פטרסבורג ואנדרלכט.

צפו במהלך המדויק של באזל

יובנטוס - אתלטיקו מדריד 0:0

אלופת איטליה רשמה משחק מספר 39 ללא הפסד בבית בכל המסגרות ועלתה לשמינית הגמר מהמקום השני. תיקו שירת את שתי הקבוצות מלכתחילה, כשאתלטיקו שאפה להבטיח את ראשות הבית, אבל שני השוערים עבדו קשה לפני שדאגו לשמור על תיקו מאופס במשחק שבאופן נדיר למדי היה נטול חילופים. אחרי האכזבה של יובנטוס בקמפיין הקודם והירידה לליגה האירופית, מסימיליאנו אלגרי יכול לסמן נקודה ראשונה בה התעלה על קודמו אנטוניו קונטה.

דקה 44: למרות השליטה של יובנטוס, היא נזקקה לבופון שיציל אותה. מריו סובב כדור מסוכן מ-22 מטרים, השוער הוותיק הדף מצוין לקרן.

דקה 64: פוגבה ירה כדור חופשי למרכז, מויה שמט, אבל איכשהו ההגנה שלו חילצה אותו ברגע האחרון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקן אתלטיקו מדריד, קוקה, מול שחקן יובנטוס, אנדראה פירלו. רויטרס
תיקו שירת את שתי הקבוצות. קוקה מול אנדראה פירלו/רויטרס

אולימפיאקוס - מאלמו 2:4

אלופת יוון שמרה על מאזן מושלם במשחקי הבית, אך תשע הנקודות לא הספיקו לה כדי להדיח את יובנטוס והיא תצטער בעיקר על ההפסד 2:0 במאלמו בסיבוב הקודם. שער של דויד פוסטר, גול נהדר של צ'ורי דומינגס ושערים דרמטיים של קוסטאס מיטרוגלו ואיברהים אפלאי הספיקו מול שערי שוויון זמניים של סימון קרון ומרקוס רוזנברג. אולימפיאקוס תהיה בליגה האירופית, מאלמו סיימה את הופעת הבכורה שלה בליגת האלופות (במתכונתה הנוכחית) עם שלוש נקודות.

דקה 22: גול! הגנת מאלמו הסתבכה עם כדור חוץ, קסאמי נגח לעבר פוסטר והספרדי כבש מקרוב ונפצע תוך כדי. 0:1 לאולימפיאקוס.

דקה 59: גול! העקיצה של השבדים. פורסברג העביר כדור רוחב נהדר מימין לשמאל, שם קרון המתין ובנגיעה שלח פנימה. מאלמו חזרה, 1:1.

דקה 63: גול! כדור שנהדף מהגנת מאלמו הגיע לצ'ורי דומינגס, שעצר וברגל ימין ירה מ-18 מטרים בחצי גובה לפינה הרחוקה. שער יפהפה, 1:2 לאולימפיאקוס.

דקה 81: גול! השבדים רוצים נקודה. רוזנברג הוותיק קיבל כדור מרחק 11 מטרים מהשער ובעט בנגיעה לרשת של רוברטו. 2:2.

דקה 87: גול! היוונים אוהבים דרמות. בוטיה הסיט כדור קרן ומיטרוגלו המשיך מקרוב פנימה. 2:3 לאולימפיאקוס.

דקה 90: גול! קסאמי פרץ יפה והסיט לאפלאי המחליף שבעט בנגיעה לפינה וקבע 2:4.

שחקן אולימפיאקוס, אלחנדרו דומינגס. AP
יופי של שער. צ'ורי דומינגס/AP

ליברפול - פ.צ. באזל 1:1

הסיפור המופלא של 2004 לא חזר על עצמו. אז, לפני עשור ועוד יום, סטיבן ג'רארד כבש שער דרמטי ב-1:3 על אולימפיאקוס והעלה את ליברפול לשלב הבא, בדרך לזכייה בליגת האלופות. הקפטן האדום כבש שוב, בכדור חופשי נפלא בדקה ה-81 ולמרות הרחקתו של לזאר מרקוביץ', אך זה הספיק רק כדי להשוות מול באזל העיקשת של פאולו סוזה, שחגג הישג מרשים בבית בו אף אחד לא נתן לו סיכוי. פביאן פריי כבש את השער הכי חשוב העונה של אלופת שוויץ, שממשיכה להיות אימת הקבוצות האנגליות.

דקה 13: באזל יצאה למתפרצת וכמעט עקצה, אך הבעיטה של גאשי חלפה מעל השער.

דקה 25: גול! הלם באנפילד. התקפה יפה של האורחים הסתיימה עם הכנה של זופי לאחור, לפביאן פריי שבעט שטוח וחד פנימה מ-18 מטרים. 0:1 מפתיע לבאזל.

* ליברפול ספגה בכל אחד מששת משחקיה בליגת האלופות העונה.

דקה 43: אוהדי ליברפול ראו כדור שני ברשת, אך למזלם השער של גאשי נפסל בגלל עמדת נבדל ברורה.

דקה 59: כמעט השני של באזל. ג'אקה השתחרר ומחוץ לרחבה בעט כדור שחלף סנטימטרים מהקורה.

דקה 60: כרטיס אדום! החלטה שערורייתית של השופט ההולנדי קאופרס. מרקוביץ' המחליף שלח יד אחורה ובקושי פגע בספארי, אבל לשופט זה נראה כמו פגיעה מסוכנת והוא שלף אדום. ליברפול ב-10 שחקנים.

דקה 81: גול! מי אם לא ג'רארד. הקפטן סובב כדור חופשי מ-20 מטרים לקורה ופנימה. 1:1, ליברפול צריכה עוד גול.

דקה 90+3: איזה מטווח של ליברפול בדקות הסיום. הנדרסון ירה והשוער ואצליק הצליח להדוף ולמנוע מהפך. סיום דרמטי באנפילד, ליברפול בחוץ.

מאמן פ.צ באזל, פאולו סוזה. AP
מעטים נתנו לו סיכוי. פאולו סוזה/AP

ריאל מדריד - לודוגורץ רזגארד 0:4

אלופת אירופה סיימה את שלב הבתים במאזן מושלם וניפצה את השיא של ברצלונה מ-2005/06 (עם פרנק רייקארד) כאשר רשמה ניצחון 19 ברציפות בכל המסגרות. כריסטיאנו רונאלדו ענד את סרט הקפטן בליגת האלופות לראשונה בקריירה שלו, בהופעתו ה-109 במפעל. עם הסרט, הוא כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-20 אחרי הרחקתו של מרסליניו ועקף את ראול בזכות שערו ה-72 בליגת האלופות. גארת' בייל הוסיף את השני עם ניתור פנטסטי ונגיחה לרשת בדקה ה-38 ואפילו אלברו ארבלואה (80) והצעיר אלברו מדראן (88) כבשו שערי בכורה. ריאל תמשיך במסע ההגנה על התואר, לודוגורץ אומרת שלום.

דקה 20: גול! מרסליניו עצר עם היד את הנגיחה של וראן ומנע שער. שחקן לודוגורץ קיבל אדום, בעוד רונאלדו קיבל הזדמנות לכבוש וכמובן ושלח את הפנדל פנימה. הפורטוגלי עקף את ראול עם שער 72 במפעל, 0:1 לריאל מדריד.

דקה 38: גול! קרוס הגביה קרן מצד ימין, בייל התרומם נהדר ונגח למשקוף ופנימה. 0:2 לריאל מדריד.

דקה 80: גול! כדור קרן הגיע לארבלואה שבעט מהאוויר, כשהשוער עצר מאחורי קו השער. 0:3 לריאל.

דקה 88: גול! המחליף מדראן בעט מ-20 מטרים, הכדור פגע בשחקן לודוגורץ ועשה קשת גדולה בדרך פנימה. שער בכורה לצעיר, 0:4 לריאל.

שחקן ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
ביי ביי ראול. כריסטיאנו רונאלדו כובש את שערו ה-72/GettyImages

בנפיקה - באייר לברקוזן 0:0

הגרמנים פספסו את המקום הראשון ועלולים לשלם על כך בהגרלה קשה בשמינית הגמר. בנפיקה ליסבון רשמה קמפיין מאכזב וסיימה אחרונה בבית, אך למרות שהופיעה בהרכב חסר ובמחשבה בעיקר על משחק הליגה הקרוב מול פורטו, הייתה קרובה יותר לשער ונפרדה מאירופה עם נקודה.

מונאקו - זניט 0:2

הקבוצה מהנסיכות, סגנית אלופת אירופה ב-2004, חוזרת לשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות. זה אמנם לא היה מרשים במיוחד, עם הפרש שערים 1:4 (בשישה מחזורים!) אבל המטרה הושגה מעל המצופה, כשגם המקום הראשון נכבש. הבלם איימן עבדנור (63) הבקיע באיום הראשון של קבוצתו על השער והמגן פאביניו חתם לפני השריקה את הניצחון הראשון של הקבוצה ביותר משער אחד. הקהל המפונק במונטה קרלו, שנהנה לתחינות השחקנים ומילא את האצטדיון לראשונה העונה, היה שותף לחגיגה. זניט סיימה קמפיין מאכזב, אנדרה וילאש בואש יסתפק בליגה האירופית בלבד.

דקה 63: גול! טירוף בסטאד לואי השני. הקהל הגיע הפעם וראה את פריירה קראסקו מגביה כדור חופשי לראשו של הבלם עבדנור שנגח פנימה. 0:1 למונאקו.

דקה 89: גול! הרוסים שלחו את כולם קדימה, אז המארחת יצאה למתפרצת והמגן פאביניו דייק בין רגליו של השוער. 0:2 למונאקו.

שחקני מונאקו, פאביניו (שמאל), איימן עבדנור. רויטרס
ההגנה עשתה את ההבדל עבור מונאקו, גם בהתקפה. איימן עבדנור עם פאביניו/רויטרס

בורוסיה דורטמונד - אנדרלכט 1:1

סגנית אלופת גרמניה חזרה לנצח בליגה, אבל דווקא בליגת האלופות רשמה משחק שני ללא ניצחון. למרות זאת, היא שמרה על המקום הראשון בזכות הפרש שערים עדיף על זה של ארסנל (אחרי שכל קבוצה ניצחה 0:2 במגרשה במפגשים הישירים). נורי שאהין חזר מפציעה ארוכה וערך את הופעת הבכורה שלו העונה, כשבדקה ה-58 הוא גם בישל לצ'ירו אימובילה את הרביעי שלו בליגת האלופות (לעומת שני שערים בלבד בבונדסליגה). אנדרלכט השלישית נשרה לליגה האירופית בכבוד ולקחה נקודה עם שוויון של אלכסנדר מיטרוביץ' שש דקות לסיום.

דקה 58: גול! הגרמנים שברו את הקרח. שאהין הכניס כדור עומק חכם לאימובילה, שלא נכשל מול פרוטו וקבע 0:1 לדורטמונד.

דקה 84: גול! ואנדן בורה ביצע פעולה יפה בצד ימין והגביה לרחבה, שם מיטרוביץ' הקדים את השומר שלו והשווה עבור אנדרלכט ל-1:1.

שחקן בורוסיה דורטמונד, צ'ירו אימובילה, כובש מול אנדרלכט. AP
ארבעה שערים בצ'מפיונס, רק שניים בליגה. צ'ירו אימובילה/AP

גלאטסראיי - ארסנל 4:1

התותחנים לא התחשבו בבכורה של חמזה חמזוגלו בליגת האלופות והביסו את גלאטסראיי כבר במחצית הראשונה. למרות ההרכב המשני והעובדה שהמקום בשמינית הגמר כבר מובטח, ארסנל לא עבדה קשה ונהנתה מיום גדול של ארון ראמזי. הוולשי בישל ללוקאס פודולסקי בדקה השלישית, כבש בעצמו בדקה ה-11 והשלים צמד ראשון בליגת האלופות עם טיל אדיר לחיבורים בדקה ה-29. פודולסקי השלים צמד משלו בתוספת הזמן, אחרי שווסלי סניידר צימק בכדור חופשי. ארסנל עלתה מהמקום השני, הטורקים בחוץ עם נקודה בלבד.

דקה 3: גול! פודולסקי קיבל כדור נפלא מראמזי בצד שמאל והפציץ מזווית אלכסונית לחיבורים הקרובים. 0:1 לארסנל.

דקה 11: גול! פודולסקי חטף, אוקסלייד צ'מברליין מסר שמאלה לראמזי, שאחרי הבישול הוסיף גם שער אלגנטי בבעיטה משמאל לימין. 0:2 לארסנל.

דקה 29: גול! וואו, איזה שער. כדור קרן נהדף מהגנת גלאטסראיי לעבר ראמזי, שהניף את רגל שמאל ומ-27 מטרים שיגר בלי לעצור לעבר החיבורים. אחד משערי העונה וצמד ראשון לראמזי באלופות. 0:3 לארסנל.

דקה 89: גול! סניידר ירה כדור חופשי מ-18 מטרים לחיבורים וצימק ל-3:1.

דקה 90: גול! פודולסקי חתם בבעיטה האחרונה במשחק, כשקיבל כדור מקמפבל ופילס דרכו בין שחקני גלא לפני שהשלים צמד משלו. 1:4 לארסנל.

שחקן ארסנל, ארון ראמזי. GettyImages
גולאסו מארץ הגולאסוס. ארון ראמזי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully