וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנט הוצג בגאנה: "אנחנו פותחים דף חדש וזה יעזור לכולם"

המאמן הישראלי מתחיל בהכנות לאליפות אפריקה: "כאן פוטנציאל גדול והמדינה הזו אוהבת כדורגל. לחץ היא מילת מפתח בחיים של כל מאמן. המטרה היא להישאר בתפקיד אפילו אחרי המונדיאל"

אברהם גרנט מוצג כמאמן נבחרת גאנה. טוויטר, צילום מסך
משימה לא פשוטה לפניו. גרנט/צילום מסך, טוויטר

אברהם גרנט מתחיל לעבוד. הישראלי, שמונה למאמן נבחרת גאנה, מתכונן לאליפות אפריקה שתצא לדרך באמצע החודש הבא. הבית של גאנה לא פשוט בכלל וכולל את דרום אפריקה, אלג'יריה וסנגל והמשימה של גרנט, שהוצג היום (חמישי) בתפקידו החדש, לא תהיה פשוטה כלל, אבל נראה כי הוא מוכן לאתגר שניצב בפניו.

עוד לפני מסיבת העיתונאים התראיין גרנט לאתר הרשמי של ההתאחדות הגנאית: "זו עבודה מרגשת ומאתגרת, כי יש כאן פוטנציאל גדול והמדינה הזו אוהבת כדורגל. בחרתי בגאנה כי ראיתי את היכולות שיש לשחקנים בנבחרות הצעירות ויהיה לי מעניין לפתח אותם לנבחרת שתשיג תארים. הדבר הראשון שאני מחפש בבניית הסגל הוא כישרון ואחר כך שחקני שגאים ללבוש את מדי הנבחרת ומראים מנטליות טובה וגישה חיובית. עקבתי באדיקות אחרי אליפויות אפריקה האחרונות, כי היו בהן שחקנים מהמועדונים שאימנתי, למשל מייקל אסיין".

גרנט הוסיף: "לא פשוט להביא את כל השחקנים הגנאים ולחבר אותם לנבחרת מצליחה, אבל זו העבודה שלי ובגלל זה אני אוהב אותה. כשנכנסים לסיטואציה חדשה, לא צריך להסתכל על מה שקרה בעבר. צריך לחפש התחלות חדשות. אנחנו פותחים כאן דף חדש וזה יעזור לכולם. הדלת לנבחרת פתוחה עבור כל שחקן שיהיה מוכן לתת למען המדינה שלו את הכול ולהבין שעם כל החידושים והכסף בכדורגל, התחרויות המרכזיות הן עדיין של הנבחרות".

המאמן נשאל גם על העובדה שגאנה לא זכתה באליפות אפריקה כבר למעלה משלושה עשורים: "לחץ היא מילת מפתח בחיים של כל מאמן, אבל כדורגל בלי לחץ הוא לא נורמלי. לחץ דוחף אותך לתת את המיטב. אנשים אומרים שאני לא מכיר את הנבחרת מספיק טוב, אבל זה ישתנה עד שהטורניר ייפתח. הכול אפשרי. לא הגעתי לכאן רק בשביל אליפות אפריקה הקרובה. המטרה שלי היא להישאר אפילו אחרי המונדיאל הבא. אבל בתור התחלה, יש לי חוזה לשנתיים".

מייקל אסיין, נבחרת גאנה. AP
תומך בגרנט. אסיין/AP

מסיבת העיתונאים עצמה הייתה מחויכת ואחד העיתונאים צייץ: "אסיין לא שיקר. לגרנט יש חומר הומור נהדר. הוא נראה כמו בחור מצחיק". אגב, במהלך הטקס התבקשו אנשי ההתאחדות לחשוף את שכרו של המאמן וסירבו בטענה שקיים הסכם סודיות בחוזהו שמונע ממנו לדבר על שכרו. על פי דיווחי עבר, גרנט ירוויח 50 אלף דולר לחודש עד סוף פברואר 2017. וגם זכה למענק חתימה בגובה 200 אלף דולר. בהתאחדות הגנאית הבטיחו שהדרכון הישראלי של גרנט לא יהווה בעיה ושלאחר "עבודה מאחורי הקלעים", המאמן יוכל להיכנס לכל מדינה. המאמן עצמו טען שיחליט האם לצרף אנשים משלו לצוות המקצועי רק אחרי שייפגש עם אנשי הצוות הנוכחי.

"הגעתי כדי לעזור לגאנה לזכות בתארים, אבל לא אשב כאן ואגיד שאנצח כל הזמן. אני מאמין שאעשה מה שצריך כדי שהאוהדים יהיו שמחים", אמר גרנט. המאמן נשאל לגבי ותיקי הנבחרת וענה: "הדלת פתוחה בפני אסיין, קווין פרינס בואטנג ומונטארי, אבל הם יצטרכו להראות שהם מוכנים להקריב עבור האומה. הנבחרת גדולה מכל אינדיבידואל. אבחר שחקנים לפי איכות, חוזק מנטאלי והקרבה".

"כל עוד השחקנים ישמרו על ההוראות באימונים במשחקים, נעשה דברים גדולים. אין לי בעיות עם אגואים. יש לי חוקים ואני תמיד עם הרגליים על הקרקע. מי שימלא את ההוראות שלי ושל הצוות מוזמן להצטרף. דלת הנבחרת תמיד פתוחה, אבל לא נסבול הפרות משמעת בשום צורה. אין דבר כזה שחקן שאי אפשר לגעת בו. ברגע שזה קורה, זה משפיע על ההתנהגות של אותו שחקן ועל שאר הנבחרת".

על ההגרלה הקשה באליפות אפריקה אמר: "אמרו שזה בית המוות, אבל אני רוצה לחיות ולא למות", ולאחר מכן הוסיף: "זה משחק של תוצאות ואנחנו טובים כמו התוצאה האחרונה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully