וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבר לא מדומה: מה עובר על אלכסנדר סטנוייביץ'?

24.11.2014 / 13:00

למה הוא נשבר, ממה הוא נשבר ואיך הוא נשבר. הבלוג של איציק יצחקי מסביר מה עובר על אלכסנדר סטנויביץ'. מהטלפון של בניון ועד ההבטחה של שחר, וגם: איפה הוא רואה את הבעיה בסגל הקבוצה

one
במכבי חיפה זיהו מגמה שונה אצל המאמן שלהם. הפעם, הם אומרים, הוא עושה קולות כאילו הוא באמת מתכוון להתפטר

שריקת הסיום במשחק באשדוד לא הותירה כל ספק בעיני רבים משחקני מכבי חיפה: הקבוצה של אלכסנדר סטנוייביץ' כבויה, עייפה, וכרגע אין מי שיושיע אותה. גם לא המאמן. למסקנה הזו הגיעו במכבי חיפה גם בשבועות הקודמים, אלא שהפעם, בניגוד למשחקים הקודמים, במכבי חיפה זיהו מגמה שונה אצל המאמן שלהם. הפעם, הם אומרים, הוא עושה קולות כאילו הוא באמת מתכוון להתפטר. "הוא נראה תשוש", הגדיר זאת היטב אחד משחקני מכבי חיפה "היית צריך לראות אותו בכניסה לחדר ההלבשה. כאילו הרים ידיים מהשחקנים שיש כאן. מהכול". אבל סטנוייביץ' המתין לשיחה עם שחר. הוא לא שוחח עם מקורביו, כמעט לא ענה לטלפונים. התנתק.

כבר אחרי חצות - שעת בוקר מוקדמת בבייג'ינג, סין, שם יעקב שחר יושב במלון ומוטרד מאוד. מאוחר יותר היום צפויה לו פגישת עסקים חשובה, והוא טרוד גם בענייני הקבוצה שלו. זו לא פתיחת העונה עליה הוא חלם. אלא שלשחר אין ספק איפה הבעיה שלו. הוא מוכן לבקר את דרך בחירת השחקנים, את האופן שבו שחקנים בכירים מתרוצצים על הדשא. כן, יש לו ביקורת מקצועית על סטנוייביץ', אבל לרגע אחד, לפחות באותו שלב, הוא לא מזהה אפשרות להחליף אותו. גם הוא, באותן שעות, ממתין לשיחה עם המאמן.

אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה. ניב אהרונסון
יצליח לשרוד עד ינואר? סטנוייביץ'/ניב אהרונסון

השיחה הראשונה לסטנוייביץ' הגיעה דווקא ממקור אחר. על הקו היה יוסי בניון. קפטן מכבי חיפה שוחח עם המאמן מספר פעמים. פעם אחת בערב מיד אחרי המשחק, אבל גם בטלפון. בבוקר שאחרי, בניון מסביר לסטנוייביץ' כמה הוא לא הבעיה. הוא מבטיח שיעשה הכול כדי לעורר בשחקנים משהו, וגם שהוא הכרחי מאוד לתהליך הזה. סטנוייביץ' לא מבטיח דבר בשיחה. הוא מבקש זמן, כדי לעכל ולחשוב. "ניסיתי כבר הכול, אבל שום דבר לא הולך", הוא מנסה להסביר בשיחות עם בניון ומקורביו. "יכול להיות שהסגל הזה לא מספיק טוב. אני יודע לקחת אחריות". כל העת ההיא, סטנוייביץ' עדיין לא מחליט אם להתפטר. הוא מצליח לישון מעט בלילה שלפני, משוחח עם בניון ושואל את עצמו שאלה מרכזית אחת – האם להתפטר ממכבי חיפה?

כשסטנוייביץ' שואל את השאלה, הוא חוזר מעט לאחור, לפגישה עם יעקב שחר אחרי המשחק בפתח תקוה (הפסד 1:0 למכבי). "סאלה (כינויו של המאמן סטנוייביץ', א"י) נתן ליענקל'ה מילה באותה פגישה. הוא הבטיח לו שלא יתפטר ולא יעזוב את מכבי חיפה כל עוד הנשיא רוצה בו. הוא אדם של כבוד, לא היה לו קל ללכת", תיאר גורם במועדון מה עבר על המאמן. "יענקל'ה הבטיח בפגישה שיביא לו רכש והוא יעמוד במה שהבטיח. מכבי חיפה תהיה קבוצה טובה יותר בינואר". אבל סטנוייביץ', וזאת הבעיה המרכזית, מבין שלא בטוח שיוכל להחזיק מעמד. "אחרי המשחק בבאר שבע הוא היה מוטרד מאוד, אבל האמין, אחרי המשחק במושבה הוא הבין שהעסק הזה לא ידפוק העונה", סיפרו השבוע מקורבים למאמן. "אתמול, בפעם הראשונה, הוא באמת שקל להתפטר. למה הוא לא עשה זאת? כי הוא הבין שיש בעלים שמאמין בו, שבניון נשלח בשם השחקנים. הוא תרם לא מעט להישארות שלו".

הבעיות המקצועיות, כך סבור המאמן, הן רבות. הן קשורות בעיקר לזרים, אבל לא רק. נתחיל איתם. מלבד סטויקוביץ', אף זר שלו לא פוגע. סטנוייביץ' מתחרט היום על השארת אדין צוצאליץ', החלטה שקיבל בעקבות דמי ההעברה גבוהים שנדרש לשלם על בלמים זרים שהעדיף עליו, ולבסוף הוא נאלץ להתפשר. סטנוייביץ' סירב להאמין שמיצ'ל, 15 הופעות בעונה שעברה בחטאפה, מסוגל להיות חלש כל כך. הוא העדיף לדחוק את המציאות הצדה, לספסל את מויאל, לשלוח את עטאא ובוקולי ליציע, אבל העניק חסינות שהיום עולה לו ביוקר. בראיוס המאמן עדיין מאמין, אבל אם לא יראה שיפור ניכר עד ינואר, הוא ימצא את עצמו בחוץ ללא קשר לזהות המאמן שיעמוד על הקווים. הבעיה השנייה קשורה להתקפה שלו. אידריסו הלך רק בגלל בעיות משמעת, תורג'מן לא פוגע, עמאשה לא מספיק רוצה.

פתאום סטנוייביץ' מבין שגם ההתקפה שלו חלשה מאוד. לפני מספר שבועות עלה רעיון לגייס למערכה את סוכניו הסרבים כדי להנחית בישראל את מלך השערים של פרטיזן, פטר שקולטיץ' הסרבי, שהגיע בהשקעה קטנה מוויבודינה הסרבית והיום הפך לשחקן החם בליגה. הרעיון הזה ירד מהר מאוד מהפרק בגלל עלויות. "הוא יעלה לנו שני מיליון יורו, ופרטיזן לא תשחרר אותו בקלות", הסבירו במכבי חיפה. הבעיה המרכזית שמזהה סטנוייביץ' היא חוסר בבלם מהיר וחזק, קשר אחורי שמסוגל לשחק זריז יותר ממיצ'ל ורצון להתחזק בשני שחקני התקפה שייצרו יותר מצבים ויסכנו יותר את השער. בינתיים עלה שמו של חמדי סליחי, ואולי גם אלירן עטר או בירם כיאל יגיעו. סטנוייביץ' לא נקי מאשמה, אבל הוא מבין שבדרך הנוכחית ספק אם אפשר להוביל את הקבוצה הזאת לאירופה. המשוואה הזאת, צריך לזכור, היא גם שאלה של תקציב.

עוד באותו נושא

הנאום של סטנוייביץ': "לא ראיתי תמיכה כזו בחיי"

לכתבה המלאה
יוסי בניון מכבי חיפה. ברני ארדוב
שוחח עם המאמן מספר פעמים. בניון/ברני ארדוב
אז מה עכשיו? במכבי חיפה מייחלים שהמאמן יחזיק מעמד עד ינואר כדי לבצע את השינוי הנדרש. וזה אומר – אדין צוצאליץ', ויאם עמאשה, מוחמד כליבאת ומיצ'ל עשויים לעזוב, כשעוד שחקנים, ביניהם רובן ראיוס, כבר על הכוונת של המועדון

חוזרים לאתמול. שעת בוקר בישראל ובבייג'ינג כבר צהריים. את השיחה עם שחר הסרבי מבצע אחרי ששוחח שוב עם בניון. ההחלטה הראשונה שלקח הייתה לדבר פחות ויותר להקשיב. לשמוע לאן מכוון הבוס. "מה אתה רוצה שיקרה?", העביר המאמן את הכדור לנשיא שלו, שהשיב: "שום דבר. אתה נשאר כרגיל במכבי חיפה, נביא שחקנים". סטנוייביץ' הבין את המסר והחליט לא להתפטר. "אני נשאר כאן כל עוד תרצה אותי", הבהיר. לאחר השיחה אמר שחר לוואלה! ספורט: "הוא לא מתפטר ולא הולך לשום מקום. יחד נוציא את הקבוצה מהמצב". שחר, אגב, מוכן להשקיע סכומים גבוהים כדי להוציא את הקבוצה מהמשבר. הוא מודע לכך שהקבוצה שלו זקוקה למהפך אמיתי, לטיפול שורש.

הגיבוי הזה יימשך, כל עוד שני הצדדים נאחזים בהסכם הלא כתוב שחקקו על העננה שמרחפת מעל מכבי חיפה. הבעיה היא מה יקרה אחרי, חלילה, מעידה מול הפועל תל אביב. בסביבתו של המאמן יודעים שבמקרה כזה הוא יחליט לעזוב. ממש כפי שקרה לפני המשחק מול הפועל עכו. אלא שבניגוד לאתמול, אז המאמן לקח שלוש נקודות שהשאירו אותו על הכסא עד לאחר הפגרה. "במקרה של הפסד להפועל, התרחיש הזה יחזור. אין ספק בכלל. הפעם זה כבר לא עניין של הכבוד ליענקל'ה, הפעם הוא יחפש להציל את הכבוד של עצמו", אמר גורם במועדון. מבחינת שחר, הדבר הראוי ביותר הוא לתת לסטנוייביץ' לסיים את החוזה שלו בכבוד. במועדון הסבירו כי שחר לא מתכוון לתת למאמן ללכת גם במקרה של הפסד, אבל כפי שכבר הבנתם קודם, לא בטוח שאחרי הפסד נוסף הוא יוכל להשאיר את המאמן בכוח.

אחרי יומיים טעונים, סטנוייביץ' פגש את שחקניו והרגיש צורך להודות להם. גם הוא מרגיש שהמערכת, מחדר ההלבשה ועד משרדו של הנשיא, עומדת מאחוריו ואף לא רוצה לראות אותו עוזב. גם המעורבות של הסרבי במגעים הראשוניים עם כיאל מלמדת שיש לו מחשבות על ינואר. עכשיו רק נותר לראות האם השחקנים ייקחו את האסיפה הכנה של המאמן ולא יגרמו לו לכתם מקצועי ראשון בקריירה. כי נגיד שוב, במכבי חיפה הכול נזיל והכול יכול להשתנות בתוצאה השלילית הבאה.

אז מה עכשיו? במכבי חיפה מייחלים שהמאמן יחזיק מעמד עד ינואר כדי לבצע את השינוי הנדרש. וזה אומר – אדין צוצאליץ', ויאם עמאשה, מוחמד כליבאת ומיצ'ל עשויים לעזוב, כשעוד שחקנים, בניהם רובן ראיוס, כבר על הכוונת של המועדון. ואולי, רק אולי, חזרה אפשרית של אלעד גבאי. "אי אפשר להתאמן בסגל של 26. צריך לצמצם את הקבוצה הזאת כדי להגיע לתפוקה מקסימלית וכמה שפחות שחקנים ממורמרים", הסביר גורם מקצועי במועדון. כל זה נכון, עד המשחק מול הפועל תל אביב.

מאמן מכבי חיפה אלכסנדר סטנוייביץ' לצד הנשיא יעקב שחר. קובי אליהו
ימשיכו לחייך גם אחרי הפועל תל אביב? שחר וסטנוייביץ'/קובי אליהו
קשר סלטיק בירם כיאל. GettyImages
יגיע? כיאל/GettyImages
רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה. ניב אהרונסון
יעזוב? ראיוס/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully