וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר כשיר לגמר גביע דייויס, מירקה לא תהיה שם

נקבע סדר המשחקים לגמר המסקרן בצרפת: ואוורינקה יפתח מול צונגה, אחרי זה פדרר המחלים ישחק מול מונפיס, מירקה בחרה להישאר בבית. צפי לכמות קהל היסטורית, וגם: המספרים והמאזנים

רוג'ר פדרר, גאל מונפיס, לפני גמר גביע דייויס. AP
יהיה מעניין. פדרר ומונפיס/AP

הקלה לנבחרת הדייויס של שוויץ לפני הגמר הגדול: רוג'ר פדרר הודיע היום (חמישי) שהוא כשיר להתמודדות מול צרפת והוא יוכל לקחת חלק בקרב על הגביע שיחל מחר בליל. פדרר (2 בעולם) יפגוש את גאל מונפיס (19 בעולם) במשחק השני של ההתמודדות, כשהמשחק שיפתח את ההתמודדות (15:00, ערוץ הספורט) יהיה בין ג'ו ווילפריד צונגה (12 בעולם) וסטאן ואוורינקה (4 בעולם). שוויץ מקווה לזכות בתואר לראשונה בתולדותיה, בעוד צרפת מקווה לזכות בתואר בפעם העשירית. צרפת מוליכה 2:10 במפגשים בין הנבחרות.

כזכור, פדרר פרש ביום ראשון מגמר טורניר גמר הסבב מול נובאק דג'וקוביץ', בהחלטה שנויה במחלוקת. פדרר סבל מכאבי גב ובהחלטה יוצאת דופן החליט לא להופיע למשחק מול נובאק דג'וקוביץ. במחנה השוויצרי חששו שלא יהיה כשיר למשחקים מול צרפת. פדרר התאמן ביומיים האחרונים בצורה קלה ורק הכה בעדינות כדורים, אבל הבוקר העלה את רמת האינטנסיביות ויהיה כשיר לקרב על התואר היחידי שעדיין לו: גביע דייויס.

סטאן ואוורינקה, ג'ו ווילפריד צונגה, לפני גמר גביע דייויס. AP
מוכנים לקלאסיקה. ואוורינקה וצונגה/AP

אגב, מי שלא תהיה בליל ולא תצפה בהתמודדות היא מירקה פדרר, אשתו של רוג'ר, שבדרך כלל מלווה אותו לכל תחרות ולכל טורניר, אך הפעם העדיפה להישאר בבית. כזכור, מירקה עמדה במרכזה של מתיחות בין שני השחקנים השוויצרים, אחרי שצעקה מהיציע לואוורינקה "בכיין" במהלך המפגש ביניהם בחצי גמר טורניר גמר הסבב. התקרית הזו עוררה מתיחות בין ואוורינקה לפדרר, אבל מאז נראה שהשניים יישרו את ההדורים, או לפחות כך הם טוענים בעקשנות.

סטן ואוורינקה התייחס להתמודדות הצפויה והיכולת שלו בזמן האחרון: "אני שמח עם הצורה בה אני מרגיש ומשחק. עבדתי קשה מאוד השבוע כדי להיות מוכן. יהיה מעניין מאוד איך אוכל להתמודד עם שינוי המשטח ועוד מול שחקן מצוין כמו צונגה. אנסה ואני גם מקווה לנצח אותו".

על התקרית עם רעייתו של רוג'ר פדרר, מירקה, וכל האירועים שסביבו, אמר ואוורינקה: "הרבה קרה בשבוע שעבר, בקבוצה שלנו. הכל היה שונה וזו לא הייתה ההכנה הכי טובה לכולם. אנחנו עושים את המיטב עם מה שאנחנו יכולים. כל השחקנים מרגישים טוב. בואו נראה מה הולך לקרות. אנחנו נילחם עד הנקודה האחרונה".

רוג'ר פדרר התייחס למצב הגב שלו: "הגב בסדר, הרבה יותר טוב מאיך שהרגשתי ביום ראשון. אני יכול לרוץ שוב ולעשות דברים, אני שמח שאוכל לשחק כי לכן אני כאן. אני לא פה בשביל לעמוד בצד ולהתראיין. שחקני צרפת מרגישים טוב יותר, היה להם זמן להתאמן. בשבילי זה טוב שאני יודע שאני יכול לעשות דברים על המשטח שוב".

גאל מונפיס הצרפתי אמר: "הולכת להיות אווירה מיוחדת מאוד. לשחק נגד פדרר בבית לעיני 27 אלף צופים, זה יהיה מיוחד מאוד. המשחק הזה הולך להיות שונה מכל מפגשי העבר שלי עם רוג'ר. אני מרגיש שונה ממה שהרגשתי באליפות ארצות הברית.

"אני מרגיש טוב מאוד, היו לי בעיות עם הברך, אני חושב ששיחקתי טוב בברסי ועכשיו עשינו הכנה טובה ואני מרגיש טוב. מבחינתנו זה כיף מאוד, אנחנו קצת לחוצים כי אנחנו לא יודעים למה לצפות, אבל אני אוהב את הלחץ הזה".

המשחק ייערך על משטח חימר באצטדיון הכדורגל של ליל, שיהפוך לאולם טניס ויכיל כמות שיא של 27 אלף צופים. "זה מאורע היסטורי", אמר ריצ'י ביטי, נשיא התאחדות הטניס העולמית, "אין ספק שתהיה שם אווירה מדהימה, שיצפו בשתי נבחרות גדולות".

במשחק הזוגות בשבת צפויים להיפגש רישאר גאסקה וג'וליאן בנטו מול מרקו צ'יודינלי ומייקל לאמר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סטאן ואוורינקה, רוג'ר פדרר, נבחרת הדייויס של שוויץ. AP
חברים לנצח. ואוורינקה ופדרר/AP

מספרי ההתמודדות

* רוג'ר פדרר הוא שחקן היחידים המצליח ביותר בתולדות נבחרת הדייויס של שוויץ, עם מאזן 7:36. המאזן הכולל שלו הוא 16:48, והוא יוכל בסוף השבוע לעבור את ג'ייקוב לאסק (30:49) ולהפוך לשחקן הכי מצליח בתולדות שוויץ בגביע דייויס.

* המאזן של ואוורינקה בדייויס ביחידים הוא 13:20 (בזוגות הוא רק 12:3). המאזן של צונגה בדייויס הוא 4:21 (4:16 ביחידים, 0:5 בזוגות). המאזן של ואוורינקה מול צונגה במפגשים הישירים ביניהם הוא 2:3, אך המפגש האחרון ביניהם היה לפני 18 חודשים.

* המאזן של מונפיס בדייויס הוא 2:9. המאזן של פדרר מול מונפיס במפגשים הישירים ביניהם הוא 2:8 לשוויצרי, כשהקרב האחרון ביניהם היה ברבע גמר אליפות ארה"ב ופדרר הציל בו שתי נקודות משחק בדרך לניצחון בחמש מערכות.

* שוויץ הגיעה לגמר רק פעם אחת בעברה - והפסידה ב-1992 לארצות הברית.

* צרפת מחפשת לזכות בגביע דייויס בפעם העשירית בגמר ה-17 שלהם, ומחפשים גביע ראשון מאז 2001 (אז גברו על אוסטרליה). אם צרפת תנצח, היא תעלה למקום השלישי בטבלת הזכיות אחרי ארצות הברית (32) ואוסטרליה (28).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully