וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר גמר הסבב: נובאק דג'וקוביץ' הביס 3:6, 0:6 את סטן ואוורינקה

הסרבי דרס את המדורג רביעי בעולם וזקוק לניצחון אחד על מנת להבטיח את המקום הראשון בעולם בסוף השנה, בפעם השלישית בארבע שנים. תומאש ברדיך ניצח 3:6, 1:6 את סטן ואוורינקה

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. GettyImages
איזו תצוגה. דג'וקוביץ'./GettyImages

המשחקים בין נובאק דג'וקוביץ' לסטן ואוורינקה התפתחו בשנה האחרונה לכדי דרמות של ממש, כשהזכור מכולם היה ברבע גמר אליפות אוסטרליה השנה כשהשוויצרי מנצח עם 7:9 במערכה החמישית. הערב (רביעי) היריבות בין השניים לא הולידו שום דרמה או מתח מיוחד, כשנולה הביס את המדורג רביעי בעולם 3:6, 0:6 תוך שעה ועוד שש דקות, במשחק שהבטיח הרבה וקיים מעט. זה היה הניצחון ה-29 ברציפות של הטניסאי הטוב בעולם באולם. אגב, נולה יכול להפוך לטניסאי הראשון שזוכה בטורניר הזה שלוש פעמים ברציפות מאז איבן לנדל בין 1985-1987. עוד לפני כן, ניצח תומאש ברדיך (7) 3:6, 1:6 את מארין צ'יליץ' (9).

ואוורינקה דווקא פתח מצוין ושבר כבר במשחקון הראשון אחרי קרב רציני ושלוש אפשרויות שבירה. הוא גם שמר על ההגשה שלו ועלה ל-0:2, אבל נשבר בחזרה כשדג'וקוביץ' משאיר לו אבק עם שבירה נוספת בדרך ל-2:4. השניים שמרו על ההגשות עד תום המערכה כשהסרבי נראה נהדר וסוגר את המערכה הראשונה עם 3:6 אחרי 42 דקות. המערכה השנייה כבר הייתה מירוץ של סוס אחד, כשהמדורג מספר אחת בעולם שובר שלוש פעמים את ואוורינקה ונראה בלתי ניתן להכנעה ומפסיד שבע נקודות בלבד לאורך כל המערכה בדרך לבייגל, 0:6 בתוך 24 דקות.

במידה שדג'וקוביץ', שטרם הבטיח רשמית את העלייה לחצי הגמר, ינצח במשחק האחרון בשלב הבתים את תומאש ברדיך, הוא יבטיח לעצמו את המקום הראשון בעולם בתום 2014 ללא שום קשר למה שיעשה רוג'ר פדרר בטורניר ובגמר גביע דייויס. אגב, במידה שזה יקרה, נולה יסיים במקום הראשון שנה שלישית מתוך ארבע האחרונות. אגב, זו תהיה הפעם ה-11 ברציפות שהמקום הראשון בתום השנה מאויש על ידי דג'וקוביץ', פדרר או רפאל נדאל. אף שלישייה אחרת בתולדות הדירוג (מאז 1973) לא שלטה בפסגה העולמית במשך 11 שנה ברציפות.

סטן ואוורינקה טניסאי שוויצרי. GettyImages
לא היווה יריב לדג'וקוביץ'. ואוורינקה/GettyImages

ברדיך חגג

באופן מעט משעשע, ברדיך שיפר את מאזנו במשחק השני בשלב הבתים לחמישה ניצחונות לעומת אפס הפסדים, בעוד מאזנו במשחקים הראשונים בשלב הבתים עומד על חמישה הפסדים ואפס ניצחונות. אגב, לברדיך זוהי הופעה חמישית בטורניר, והוא הצ'כי השני בהיסטוריה שמגיע לפחות חמש פעמים לשם אחרי איבן לנדל.

ברדיך פתח את המשחק מצוין והצליח להשיג שבירה ראשונה כבר במשחקון הראשון והארוך. הוא שמר על יתרון השבירה לאורך כל המערכה עד שביתרון 3:5 הצליח להשיג עוד שבירה ולסגור סיפור במערכה הזו אחרי 43 דקות של טניס. המערכה השנייה כבר הייתה הרבה יותר חד צדדית, כשברדיך משיג שתי שבירות ומשלים ניצחון 3:6, 1:6. אגב, אף מנצח בטורניר הזה עדיין לא הפסיד מערכה במהלך המשחק בו ניצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תומאש ברדיך טניסאי צ'כי. Clive Brunskill, GettyImages
עדיין בתמונת העלייה. ברדיך/GettyImages, Clive Brunskill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully