וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני בונדר בראיון: "זהבי היה כמו בן בשביל גוטמן, לשחקנים ברמה הזו מגיע יותר"

המעידה של גוטמן ("התגובה שלו יצרה בלגן סתם"), חוסר התמיכה בזהבי ("לא יודעים לקבל כאן כוכבים"), הפחד של ההתאחדות ("אי ביטול האדום - הבושה הכי גדולה"). דני בונדר, שמכיר היטב את זהבי, גוטמן ו-ורמוט, בראיון כועס על אירוע שיצא מפרופורציות

one

בווידאו: תקציר הדרבי התל אביבי הסוער

שבע שנים שיחק דני בונדר עם ערן זהבי בהפועל תל אביב, יש לו גם הרבה שנות גילי ורמוט. בונדר שיחק בדרבים אמוציונליים, התאמן תחת אלי גוטמן והשתתף גם בנבחרת ישראל. כך שאם יש מישהו שכדאי להקשיב לדעותיו בנושא המפץ הגדול שהתחיל בדרבי האחרון והגיע עד לכחול-לבן, זה הוא. בונדר בשנתון של זהבי, בן 27, וכבר פרש בגלל פציעות חוזרות ברצועה. ביתו שבמוסקבה רחוק, אבל הכדורגל הישראלי בוער בו, רואים את זה ושומעים את זה. כך למשל כתב בפייסבוק אתמול: "באמת מצחיק שתגובה לאירועי המשחק המאמן הלאומי לא נתן, אבל על זה שאמרו לו בפנים את האמת הוא ידע להגיב בזריזות".

אז הנה, מתחילים.

משוגעים על ספורט? הצטרפו לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

דני בונדר שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
הכדורגל הישראלי בוער בו. דני בונדר/ברני ארדוב
"למה? אם בחרת לא להגיב על האירוע, שזה בסדר, אל תגיב עד הסוף. למה ההודעה הזו, ולמה המשפט הזה - ?ימים יגידו?? זה לעשות סערה בכוס מים"

גוטמן

"אלי מאמן מצוין, על זה אף פעם לא היה ויכוח. תמיד אמרו שהבעיה היא שאולי הוא לא היה מספיק חכם עם התקשורת. במקרה הספציפי הזה, אם אתה בוחר להגיב - תגיב. אם לא - אז אל תגיב בכלל. אנשים רצו לעשות שקט, ומה שקרה אחרי מסיבת העיתונאים של ערן זה שהתגובה של גוטמן יצרה סערה כפולה. אם לא היה מגיב ופשוט מתקשר לערן ומדבר איתו, אנשים היו שוכחים את זה. והנה, פחות משעה אחרי המסע"ת היתה תגובה של גוטמן. למה?! זה סתם יצר בלגן. עכשיו מה שקרה זה שכולם דנים במה יהיה עם גוטמן וזהבי. למה? אם בחרת לא להגיב על האירוע, שזה בסדר, אל תגיב עד הסוף. למה ההודעה הזו, ולמה המשפט הזה - 'ימים יגידו'? זה לעשות סערה בכוס מים. על זה המציאו את הביטוי הזה.

ערן זהבי היה בשביל אלי גוטמן כמו בן, וגוטמן לא הסתיר את זה. אני יכול להבין את התגובה של ערן במסיבת העיתונאים. לפני המשחק בקפריסין הוא היה חולה, עשה את כל המאמצים לשחק למרות שאנשים לא האמינו שיצליח. לא כל שחקן מתאמץ ככה, וערן כן, ומגיע לו כל הכבוד. באיזשהו מקום, אחרי אירוע כזה שכולם מדברים עליו - מראשי הקבוצות עד לכנסת - ערן ציפה לתמיכה מההתאחדות, מאלי. תגובה, משפט מינימלי, להרגיש שהוא השחקן הכי טוב בארץ".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"ערן זהבי היה בשבילו כמו בן". אלי גוטמן/ברני ארדוב
"ערן רצה לעשות טוב למשפחה ולעצמו ויצא שפגע בלא מעט אנשים, שלא במתכוון. ככה יצא. הוא יכול היה לוותר על הפיו פיו, אבל הוא לא חייב לוותר"

זהבי

"לשחקנים ברמה הזו מגיע קצת יותר. אנחנו ישר מתלהמים, 'מה הוא משחק אותה כוכב?'. בפורטוגל אם היה קורה דבר כזה ההתאחדות והמאמן תומכים בשחקן בפומבי, תוך שנייה. אנחנו לא יודעים לקבל כוכבים ולא יודעים לעשות כוכבים. זה חבל, כי ערן זה המוצר המושלם לכוכב כדורגל, וצריך לשמר אותו".

פיו פיו

"מצד אחד, אפשר להבין את הצד של הקהל של הפועל, שמרגיש שזה נעשה במכוון כלפיו - אחרי כל הסיפור של המעבר למכבי. אבל מצד שני אפשר להבין את ערן. לא כולם באמת יודעים אילו איומים ומילים הוא סופג מאז שעבר. קשה לשפוט בנאדם אחרי כל כך הרבה מקרים. הוא רצה לעשות טוב למשפחה ולעצמו ויצא שפגע בלא מעט אנשים, שלא במתכוון. ככה יצא. הוא יכול היה לוותר על הפיו פיו, אבל הוא לא חייב לוותר.

זה שאנחנו מתעסקים כל כך באיך קהל יגיב זה מראה כמה הכדורגל בארץ מתייחס לשטויות, למסביב. אנשים לא זוכרים שהיה משחק. לא זוכרים מי כבש ומי בישל. למה לא להתבאס על אחלה משחק שנעצר? למה להתעסק באיך הקהל של הפועל מגיב לפיו פיו? למה לא לדבר על האוהד שפרץ אלא על איך שערן חגג. זה שטויות. כל הזמן מתעסקים פה בשטויות".

- ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב במסיבת עיתונאים על אירועי הדרבי. ברני ארדוב
"המוצר המושלם לכוכב כדורגל, וצריך לשמר אותו". ערן זהבי/ברני ארדוב
"לפי החינוך שאני קיבלתי, זה אירוע חוצה גבולות ולא סתם כל העולם מדבר עליו. זה לא מקובל להתנהג כך, זה לא מתאים, בשום מקום, בשום מדינה?

פואד

"בשבילי, הפועל תל אביב זה המקום שגדלתי בו. בשביל אוהדים מסוימים, הפועל זה החיים. קשה לי לשים את עצמי בסיטואציה שלו. הוא מרגיש להפועל משהו אחר ממני. בעולם שהוא חי, מה שהוא עשה לגיטימי, ובגלל זה הרבה מהאוהדים של הפועל תומכים בו - אני רואה בפייסבוק את התגובות שלהם. הקבוצה זה החיים. לפי החינוך שאני קיבלתי, זה אירוע חוצה גבולות ולא סתם כל העולם מדבר עליו. זה לא מקובל להתנהג כך, זה לא מתאים, בשום מקום, בשום מדינה".

ענישה

"כולם ישר זורקים 'זה לא מתפקידי'. כששאלו את פואד מה יקרה אם ירחיקו אותו מהמגרשים, הוא אמר 'גם ככה אין מה לראות'. כך שאם הוא מסכים עם העונש הזה, גם אני מסכים איתו. אנשים ישר רצים עם 'חמש שנים בבית סוהר', אבל זה לא יקטין את האהבה שלו לקבוצה. ירתיע אחרים? אנחנו טובים ב'אם ואם'. אצלנו במשפחה אמרו שאם לסבתא היו.. אז היא היתה סבא. אנחנו חיים בדיעבד. פואד אשם גדול, אבל הוא לא האשם העיקרי במה שקרה. מי כן?".

האבטחה

"פעם אחת צריך להשתמש בחברת אבטחה אמיתי. שאנשיה מסתכלים על האוהדים. ואז דברים כאלה לא יקרו. כשאנשים עושים את העבודה שלהם, דברים כאלה לא קורים. לא יכול להיות שקבוצה בלי שקל מבזבזת כל כך הרבה כסף ובסוף אוכלת אותה בגדול. ראיתי בדרבי מאבטחים רצים אחרי ילדים. זה מביך. מביך. אין מילה אחרת. אנשים מקבלים כל כך הרבה כסף. זה חייב להשתנות. אם הכול היה תקין, הם לא היו פורצים. לא יכול להיות שאוהד יעמוד מול שחקן יותר מ-15 שניות בלי שום תגובה מהמאבטחים שעומדים כמה צעדים משם. המחדל הכי גדול בדרבי הוא של חברת האבטחה. ביזיון איך שהם התנהלו. ביזיון".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מתעמת עם אוהד. ברני ארדוב
"הוא מרגיש להפועל משהו אחר ממני". אלרועי "פואד ידעי" פוגע בערן זהבי/ברני ארדוב
"ככה עושים בישראל. לוקחים את האירוע, מפרקים אותו ל-1,000 אירועים קטנים כדי לתפוס 1,000 אשמים, כדי שבתמונה הכללית אף אחד לא יעשה שום דבר"

קרלוס

"גם זו התעסקות בדברים קטנים. קרה אירוע גדול בכל קנה מידה. אנשים היו באמוציות מטורפות. גם גרסיה ואובארוב בטח לא זוכרים מה הם עשו. כשאתה נמצא בדרבי כזה, באירוע כזה, אתה עושה דברים לא על ראש נקי. גם למכבי תל אביב יש את האוהדים המשוגעים שלה - להגיד שהם פרצו בגלל קרלוס או אובארוב? לדעתי זו התעסקות בדברים מינוריים. אבל כרגיל, ככה עושים בישראל. לוקחים את האירוע, מפרקים אותו ל-1,000 אירועים קטנים כדי לתפוס 1,000 אשמים, כדי שבתמונה הכללית אף אחד לא יעשה שום דבר. זה מה שתמיד קורה כאן. פירקו את האירוע - טל בן חיים נכנס במשה אוחיון, האוהדים פרצו, שורה סימן וקרלוס עשה ככה. לא מתחבר לשטויות האלה. יש פה אירוע מרכזי אחד ואף אחד לא יטפל בו".

ריינשרייבר

"גם פה ניסו להפיל על השופט את כל מה שהיה. היה כזה בלגן במגרש, וראו עליו שהוא לא הבין איפה הוא נמצא, לא ציפה לזה. לא בטוח ששופט אחר היה עושה דברים אחרים, ממש לא. זה אירוע לא קל. כולם מצוינים בהחלטות בדיעבד, 'היה יכול להפסיק את המשחק קודם'. היה יכול, נכון, אבל שימו את עצמכם בסיטואציה הזו ואתם עושים במכנסיים. השופט היה האחרון שאשם במה שקרה. היתה לו טעות אחת".

רועי ריינשרייבר שופט כדורגל (אמצע) עם שרן ייני שחקן מכבי תל אביב, קרלוס גרסיה, ערן זהבי. ברני ארדוב
"להגיד שהאוהדים פרצו בגלל קרלוס או אובארוב? לדעתי זו התעסקות בדברים מינוריים". קרלוס גרסיה עם רועי ריינשרייבר בדרבי/ברני ארדוב
"לגבי זהבי-ורמוט, מערכת היחסים הזו צריכה שקט. שניהם חכמים, ואני מציע לשניהם לא להקשיב לאף עצה. די עם היועצים והתומכים שמתחילים לבחוש בקלחת המטומטמת"

אדום

"ארץ ישראל היקרה - אנשים מפחדים לקבל החלטות. אנשים מנסים לשחות מתחת לרדאר, לעשות מה שכתוב בספר. מה זה 'לא יכולים לבטל את האדום?' אתם מקבלי החלטות, כמובן שאתם יכולים. ראינו מה עשה השוער בהולנד, והאדום שלו בוטל. אמרתי לערן 'כל הכבוד על התגובה'. אני מכיר את עצמי, ב-100 אחוז לא הייתי מתנהג ככה. אם אוהד מגיע ככה מולי לא הייתי מרחם עליו. לקבל אדום על דבר כזה - זה ביזיון, כמו שהכרטיס האדום לטוטו תמוז בטדי היה ביזיון. מילא אם זהבי היה תוקף, אבל רק הגן על עצמו. אי ביטול האדום זה הבושה הכי גדולה שהייתה פה".

ורמוט

"כל האירוע הזה דפוק. אני מכיר את גילי ורמוט, הוא בן אדם חכם. אם הוא לא חתם על 'מסמך הקפטנים', יש סיבה - מישהו דרש ממנו לא לחתום. ערן צדק, היום זה זהבי ומחר זה ורמוט. הכוונה של המסמך אולי היתה טובה, כי עזבו זהבי ומכבי, זה יכול להיות ערן לוי ומכבי נתניה ומחר זה יכול להיות חנן ממן ובית"ר ירושלים. אבל שוב - זו התעסקות בשטויות. עכשיו המסמך הזה ומחר מסמך חדש. במקום לפתור עניין שקרה, מדברים על מסמכים. זה מה שישנה? לגבי זהבי-ורמוט, מערכת היחסים הזו צריכה שקט. שניהם חכמים, ואני מציע לשניהם לא להקשיב לאף עצה. די עם היועצים והתומכים שמתחילים לבחוש בקלחת המטומטמת. עזבו הכול, לכו לנבחרת, אתם חברים, אתה היית בחתונה של ההוא, ולהפך. עצרו את זה עכשיו. כמו שאני מכיר את המנטליות ואת היועצים והמקורבים, יהיה ביניהם כנראה נתק. אבל אני מציע לשניהם שלמסיבת העיתונאים בנבחרת הם יעלו ביחד ויתראיינו כחברים טובים, בחיוך. אם יעשו את זה, אני בטוח שהאירוע ייגמר".

שחקני נבחרת ישראל ערן זהבי, גילי ורמוט. AP
"מערכת היחסים הזו צריכה שקט". ערן זהבי בנבחרת עם גילי ורמוט/AP
"השחקנים יתראיינו על זהבי וגוטמן וורמוט ולא על המשחק, והפוקוס יזוז הצדה ונחטוף בראש. ואז ישאלו למה חטפנו בראש"

בוסניה

"גוטמן וזהבי ייפגשו ביום הראשון למחנה ואני בטוח שילבנו את הדברים ויצאו לדרך חדשה. יש משימה חשובה מול בוסניה, סוף סוף תקווה מינימלית. בואו נחשוב רגע כמה תקווה תהיה כאן אם מנצחים את בוסניה. אבל עכשיו, איך שתתכנס הנבחרת, כל המצלמות על זהבי וגוטמן וורמוט, ואנשים ישכחו שיש משחק מכריע על הכף. השחקנים יתראיינו על זהבי וגוטמן וורמוט ולא על המשחק, והפוקוס יזוז הצדה ונחטוף בראש. ואז ישאלו למה חטפנו בראש. בואו נעצור את זה עכשיו. תנצחו את בוסניה, זה מה שחשוב".

תחזית

"בדרבי הבא הפועל מנצחת", הוא צוחק. "יודע מה? בדרבי הבא - הלוואי שיהיה קהל".

שחקני נבחרת ישראל חוגגים. AP
תנצחו את בוסניה, זה מה שחשוב". נבחרת ישראל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully