וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני סכנין תועמד לדין, טביב: "גועל נפש, בארה"ב היו מוחקים אתכם"

הדיון במנהלת הליגה על פרשת סכנין-בשארה התלהט, והבעלים של בית"ר צעק על יו"ר בני סכנין: "מגן הוקרה למרגל? אני אח שכול, זו בושה וחרפה, אתם עוד תהרגו את כולנו". הקבוצה תועמד לדין משמעתי

אדריאן הרבשטיין

מההתאחדות לכדורגל נמסר היום כי תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החליט להעמיד לדין משמעתי את בני סכנין בעקבות האירועים לפני המשחק מול הפועל תל אביב בשבת. זו לשון ההודעה: "שני הסעיפים בהם תואשם הקבוצה הם (20 ט'), 'התנהגות בלתי הולמת - התנהגות בלתי הולמת קבוצת ספורט בכל מקום ובכל מועד.

"ו-20 לד' מעורבות בנושאים פוליטיים וציבוריים - מעורבות של קבוצה ו/או נקיטת עמדה על ידה, בתחומי המגרש, בכל אופן ובכל אמצעי שהוא, בנושאים פוליטיים ובנושאים ציבוריים השנויים במחלוקת (המעורבות בנושאים הציבוריים נוגעת לתוכן הטקס והמלל בתעודות ההוקרה לבל"ד ולעזמי בשארה, ההתנהגות הבלתי נוגעת להטעיית המנהלת והסתרת פרטים שהיה בהם כדי למנוע את קיום הטקס. מצורפים בזאת נספחים רלוונטיים".

כזכור, בני סכנין העניקה מגן הוקרה לעזמי בשארה בתקרית שהסעירה את הכדורגל הישראלי. מוקדם יותר נערכה ישיבת מנהלת הליגה, וגם בה הרוחות להטו בדיון בין בעלי הקבוצות. בתחילת הדיון יו"ר המנהלת יורם באומן נזף ביו"ר סכנין מוחמד אבו יונס על ההטעיה, מאחר שסכנין לא הודיעה ששמו של בשארה ייכלל ברשימת השמות שיזכו לתודה. אשר אלון, יו"ר רעננה, פתח ואמר ש"דווקא אנחנו בעלי הקבוצות צריכים להיות הרבה יותר רגועים, ולא לשתף פעולה עם התקשורת שמנסה ללבות את האש ולא להצטרף להתלהמות של הפוליטיקאים בכל מה שקרה בסכנין".

אלי טביב, בעלים בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"מה שסכנין עשתה זה גועל נפש. היא נתנה מגן הוקרה לפושע, לאדם שריגל לטובת חיזבאללה". טביב/ברני ארדוב

הדבר הכעיס מאוד את יו"ר בית"ר ירושלים אלי טביב, שהתפרץ ואמר: "אני אח שכול, ומה שנעשה כאן זו בושה וחרפה. עשיתם כבוד לבוגד. אתם אומרים שלא צריך להתלהם אבל מה שסכנין עשתה זה גועל נפש. היא נתנה מגן הוקרה לפושע, לאדם שריגל לטובת חיזבאללה". אשר אלון אמר בתגובה ש"גם אני לא אהבתי את הדברים, אבל לא פחות כאב לי שהקהל שלך שרק בוז בדקת דומיה לזכר יצחק רבין".

הדבר הרתיח את טביב, שהגיב ואמר: "איך אתה מעז לתת את זה כדוגמה נגדית?". כאן התערב אבו יונס וצעק לטביב "אתה גזען". טביב השיב בקריאות "אתה גזען", והוסיף: "אחי נהרג בגללכם ובגלל המחבלים האלה, עדיף שתשתקו. איך עשיתם לו טקס? אין לי בעיה עם ערבים, אלא עם אנשים שתומכים בטרוריסטים. בהזדמנות הראשונה שתהיה לכם אתם תהרגו את כולנו. בארצות הברית, המדינה שהמציאה את הדמוקרטיה, היו מוחקים אתכם". טביב פנה ליושבי המנהלת: "איך אתם שותקים? אתם נאיביים, מחר זה יהיה על הילדים שלכם".

על אף שהנוכחים ניסו להרגיע את הרוחות, במשך שניות ארוכות הבעלים של בית"ר איבד את קור הרוח והנוכחים העידו שהוא היה אחוז אמוק. טביב אף תקף את הבעלים של עירוני קרית שמונה, איזי שרצקי, זכר לכך ששרצקי תקף את טביב במסיבת העיתונאים של קרית שמונה בתחילת העונה ואמר לו "איך יצאת נגדי ככה בתקשורת? אתה בכלל לא יודע מה עברתי". רק אחרי שהיו"ר באומן דרש לסיים את הנושא ולעבור לנושא הבא, הרוחות נרגעו.

עוד באותו נושא

דובר חמאס: "ברכות לסכנין שקראה תיגר בטקס לבשארה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרגע שהסעיר את הכדורגל הישראלי. הטקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל בסכנין ממשיכים במתיחות עם המנהלת. כפי שפורסם כבר אתמול, בסכנין זועמים על כך שלטענתם במקום להרגיע את הרוחות, המנהלת מלבה אותן ואף הוציאה הודעה בזמן המשחק עצמו. כמו כן בסכנין לא אהבו את הדלפת מסמך הבקשה, כשאבו יונס גם אמר לראשי המנהלת שלא ייתכן שהם הולכים כנגד הקבוצות ולא בעדן.

הטקס של בני סכנין בו הודו לח"כ עזמי בשארה. one
עברו על סעיף של מעורבות פוליטית וציבורית בכדורגל. סכנין/one

תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף אמור לפרסם את החלטתו בשעות הערב כאשר נראה שההתלבטות הגדולה שלו היא בין העמדה לדין בגין התנהגות בלתי הולמת לבין העמדה לדין על סעיף של מעורבות פוליטית וציבורית בכדורגל. בכל מקרה, סיפר היום גורם בהתאחדות שספק רב אם המחלקה המשפטית של ההתאחדות תדרוש בעצמה את העונש. קרוב לוודאי שמבחינת ההתאחדות, הזכות לעונש תישמר לבית הדין ולדיין או הדיינים שיישבו בתיק.

בהתאחדות הבהירו היום שאם לא תהיה הפתעה בבית הדין, הפרשה תסתיים בקנס כספי של כמה עשרות אלפי שקלים ובעונש מותנה שיהיה כנראה כבד יותר למקרה שסכנין תחזור על מה שעשתה בטקס בשבת האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully