וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס ציונה ניצלה מהדחה ברגע האחרון, טפירו נפצע

נואלס קבע 91:93 על הבאזר לנס ציונה על גליל בסיבוב א' בגביע. חשש שהקפטן ייעדר תקופה ממושכת. נהריה, גלבוע, וחולון בשמינית

פרסטון נואלס, עירוני נס ציונה. מגד גוזני
הציל את נס ציונה ממבוכה. נואלס/מגד גוזני

.שבעה משחקים נוספים יתקיימו הערב (שלישי) במסגרת סיבוב א' (אחד לפני שמינית הגמר) של גביע המדינה בכדורסל, ואחד מתוכם כמעט טמן בחובו הפתעה גדולה, כשעירוני נס ציונה, עם הרכש המדובר קרייג סמית', ניצלה מהדחה בידי הפועל גליל עליון מהלאומית עם ניצחון דרמטי, 91:93. עירוני נהריה העפילה בקלילות לשלב הבא עם ניצחון 67:94 על אליצור רמלה בחוץ. קודם לכן, התברר כי אליצור אשקלון לא עמדה בתנאי בקרת התקציבים ועל כן היא הודחה מהגביע, בעוד שבני הרצליה עלתה על חשבונה לשלב הבא.

רשימת העולות לשמינית הגמר: מכבי חיפה, מכבי הוד השרון, בני הרצליה, עירוני נהריה, הפועל חולון, עירוני נס ציונה, ברק נתניה, הפועל עפולה, מכבי קרית גת, מכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל תל אביב, הפועל אילת, א.ס רמת השרון ומכבי ראשון לציון.

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון, אנטון קזרנובסקי. ברני ארדוב
כמעט חולל סנסציה במו ידיו. אנטון קזרנובסקי/ברני ארדוב

הפועל גליל עליון - עירוני נס ציונה 93:91

הפועל גליל עליון הפכה בשנים האחרונות לקוטלת הקבועה של קבוצות ליגת העל, וגם הפעם לא היה חסר הרבה כדי שהיא תכה בשלישית. אחרי שבשנתיים האחרונות היא הספיקה להדיח פעמיים את נתניה וכמעט להדהים את הפועל ירושלים, הקבוצה הסימפטית מהלאומית כמעט השפילה הפעם את נס ציונה, אבל קאמבק מרשים ברבע האחרון מנע מבוכה מהקבוצה החזקה מליגת העל. החבורה של נדב זילברשטיין, שהייתה ההפתעה הנעימה של העונה שעברה בליגת העל ומקווה לעשות דברים יפים גם העונה עם הרכש הנוצץ קרייג סמית', הציגה יכולת נרפית במשך רוב שלבי המשחק.

בפתיחת הרבע המכריע גליל עליון עוד הוליכה ב-15 הפרש, לפני שטל דן ופרסטון נואלס קירבו את נס ציונה בחזרה עם קאמבק משלהם. מהלך גדול של סל ועבירה מצד קלארק נתן לצפוניים מרווח נשימה, אבל עוד ריצת 0:9 של נס ציונה קבעה יתרון ראשון שלה במחצית השנייה, דקה וחצי לסיום. נואלס החטיא שלשה, סמית' ביצע עבירה, קלארק דייק פעם אחת בלבד מהקו, אבל שלשה ענקית של למיין ווילסון, 15 שניות לסיום, קבעה 86:89 לנס ציונה. אנטון קזרנובסקי הספיק להגיב עם שלשה עצומה משלו בצד השני, חמש שניות לסיום, אבל פרסטון נואלס, מי אם לא הוא, קלע על הבאזר והעניק לנס ציונה ניצחון דחוק. נואלס היה גם המצטיין במשחק כולו עם 18 נקודות ו-5 אסיסטים, בעוד קרייג סמית' קלע 16 ומסר 5 אסיסטים. המתאזרח דני רובין קלע 20 לגליל עליון, ואילו אנטון קזרנובסקי, במחצית שנייה מהסרטים, סיים עם 19 ו-10 ריבאונדים.

החדשות הרעות של נס ציונה באו מכיוונו של מאיר טפירו, שנפצע ברגלו במהלך הרבע השלישי (6 נקודות ו-5 אסיסטים עד אז) ועזב את האולם עם כאבים, כשהוא נמנע לדרוך על רגלו. הקפטן הוותיק יעבור בדיקת MRI הלילה, אולם כרגע לא ניתן את חומרת המצב. ההערכה האופטימית היא שטפירו ייעדר כשבוע בלבד, אך הוא כמובן עלול להיעדר גם לתקופה ממושכת יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דניאל איידן, עירוני נהריה. ברני ארדוב
תרומה נאה מהספסל. דניאל איידן/ברני ארדוב

אליצור רמלה - עירוני נהריה 94:67

העולה החדשה מהצפון אמנם החלה בהכנות בשלב מאוחר, וספגה לא מעט הפסדים במשחקי קדם העונה, אך הערב היא התעשתה ועשתה לעצמה חיים קלים ברמלה. מארק ליונס, המחליף את ג'יי אר גידנס ששוחרר לפני מספר ימים, הרשים בבכורה במדים הסגולים עם 19 נקודות ו-7 אסיסטים. ג'ון וויליאמסון תרם דאבל-דאבל עם 16 נקודות ו-10 ריבאונדים, ואילו דניאל איידן תרם 11 נקודות מהספסל. 18 של שון לבנוסקי לא הושיעו את רמלה.

ג'ון וויליאמסון, עירוני נהריה, מול שון לבנובסקי, אליצור רמלה. ברני ארדוב
גם יכולת טובה של לבנובסקי/ברני ארדוב

הפועל מגדל העמק - הפועל חולון 79:52

גם הפועל חולון דילגה לעבר השלב הבא בקלות, ולא נדרשה למאמץ מיוחד. החבורה של אלעד חסין עלתה ליתרון 14 כבר בתום הרבע הראשון, ולמרות רבע שני חלש עם 11 נקודות בלבד, התעשתה מחדש ברבע השלישי ושוב הייתה גדולה על יריבה מהלאומית. רוזפלט (19 נקודות ו-9 ריבאונדים) ובאוורס (16 ו-13) הצטיינו, גם טוני קרוקר סיפק את הסחורה עם 14 נקודות. נועם מטלון, ששיחק בחולון בעונה שעברה ועבר למגדל העמקף הסתפק בחמש נקודות בלבד.

אייזיק רוזנפלט שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
בשמינית ללא קושיץ רוזפלט/ברני ארדוב

הפועל כפר סבא - הפועל גלבוע/גליל עליון 99:47

ברק פלג לא נדרש לאלתורים מיוחדים בבכורה הרשמית שלו כמאמן על הקווים, וקבוצתו שייטה כל הדרך לשמינית הגמר פעם נוספת. החבורה שלו נתנה גז כבר בפתיחה, רצה ל-4:23 בתום הרבע הראשון ומשם ניצלה את הזמן הנותר כדי לשפשף כמה מהצעירים החדשים בקבוצה, כמו רפי מנקו ואיתי שגב. חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות - אלכס יאנג (18), ווין צ'יזם (12), נמרוד טישמן (12, 7 אסיסטים), עודד ברנדווין (12) וקינדל דייקס (10). רועי הובר בן ה-17 סיים כקלע הבולט של כפר סבא עם 9.

ברק פלג מאמן הפועל גלבוע/גליל עליון. יוסי ציפקיס
בכורה רשמית קלילה. ברק פלג/יוסי ציפקיס

אליצור יבנה - ברק נתניה 86:78

נתניה עפה בשנתיים האחרונות כבר בסיבוב הראשון, אבל הפעם, דווקא כשהיא בליגה הלאומית, היא סוף סוף בשמינית הגמר. שני הזרים החדשים פול מרגיני (26 נקודות, 11 ריבאונדים, 6 אסיסטים) והרב פופ (21 ו-11 ריבאונדים) דאגו להשאיר את הניצחון בצד של הקבוצה מעיר היהלומים, למרות המתח בסיום. יבנה, שעדיין מחכה לפתיחת האולם החדש שלה ואירחה את המשחק באולם הישן, קיבלה 10 נקודות ו-8 אסיסטים מרכז נבחרת העתודה נאור שרון, שהצטרף רק לפני כמה ימים.

הפועל עפולה - אליצור קרית אתא 72:78

שאנון שורטר בעוד משחק אופייני עם 19 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים תרם את חלקו לניצחון של הביתיים, בעוד בצמד הישראלים סטו דגלאס וניר כהן, שירדו יחדיו ללאומית בקיץ, סיפקו 15 ו-12 נקודות בהתאמה. גלעד קרני הוסיף 12, בעוד שקרית אתא קיבלה 13 נקודות שלא הספיקו מגיא דותן.

שחקן בני הרצליה הרב פופ. ברני ארדוב
נתניה סוף סוף בשמינית. הרב פופ/ברני ארדוב

מכבי קרית גת - מכבי רעננה 103:108

שלוש הערכות, 55 דקות והרבה מאוד מתח נדרשו לפני שנרשמה הכרעה במשחק המשוגע של הערב, בסופו קרית גת הביתית חייכה ותפסה מקום בשמינית הגמר. המותחן החל עם שלשה של ליאור ליפשיץ, שכפתה הארכה ראשונה, נמשכה עם שתי קליעות עונשין של איתי גרינבוים מרעננה ששלחו את המשחק להארכה שנייה, עם הארכה שלישית וסוף סוף הכרעה בחמש הדקות שלאחר מכן. אוונס תפר 31 נקודות עבור רעננה, מוריס הוסיף 25 ו-16 ריבאונדים, אך דווקא הקבוצה הדרומית חגגה בסיום.

אליצור אשקלון נענשה והודחה מהגביע

אליצור אשקלון הודחה היום (שלישי) מגביע המדינה בעקבות החלטת הרשות לבקרת התקציבים. הקבוצה הייתה אמורה לפגוש היום את בני הרצליה במסגרת הסיבוב הראשון של הגביע, אך מכיוון שאשקלון לא עמדה בתנאי הבקרה, הרצליה זכתה בניצחון טכני והעפילה לשמינית הגמר. בעקבות האירוע, אשקלון תוזמן לוועדת המשמעת.

מולי קצורין מאמן בני הרצליה. יוסי ציפקיס
הרוויח מן ההפקר. קצורין/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully