וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוער דודו אוואט הודיע על פרישה מכדורגל

השוער בן ה-36 תולה את הכפפות לאחר קריירה מפוארת בישראל ובספרד, וצפוי להתמנות למנהל המקצועי של מאיורקה. "כספורטאי מימשתי את יכולותיי, הגעתי לכל היעדים שהצבתי לעצמי ונהניתי מהדרך הארוכה ומהאתגרים". אוואט מחזיק בשיא ההופעות לשוער בנבחרת עם 78 משחקים

שוער נבחרת ישראל, דודו אוואט. קובי אליהו
הגשים את כל החלומות. אוואט/קובי אליהו

דודו אוואט, שוער נבחרת ישראל וקבוצת מאיורקה, הודיעה היום (שישי) על פרישה מכדורגל. אמש הוגשה בקשה דחופה לדירקטוריון שיאשר מינוי של מנהל מקצועי חדש שיחליף את מיגל אנחל נאדאל, והאיש שיקבל את התפקיד הוא אוואט, כשהמינוי שלו לסמכות המקצועית הבכירה במועדון יהיה חלק ראשון בדרך להפיכתו לבעלי מאיורקה.

"ברגשות מעורבים ובלב כבד, ואחרי שנים רבות שלי על כר הדשא, אני מודיע היום על פרישתי מכדורגל", מסר אוואט בהודעת הפרישה שלו, "הן בהיבט האישי והמשפחתי והן בהיבט המקצועי אני מרגיש שהגיע הזמן לפרוש. כל ספורטאי באשר הוא יודע שהיום הזה נמצא באופק ויגיע מתישהו על ציר הזמן. קשה לסכם תקופה כה ארוכה במספר מילים".

"אני חושב שכספורטאי מימשתי את יכולותיי, הגעתי לכל היעדים שהצבתי לעצמי מעת לעת, וחשוב מכל, נהניתי מהדרך הארוכה ומהאתגרים שהופיעו במהלכה. הייתה לי הזכות והעונג לשחק בליגה הספרדית ולחוות שנים רבות בליגה מקצוענית באירופה, ללמוד, להפנים, להתמודד ולהצליח. אין לי כל ספק שלולא תמיכת אשתי וילדיי, הישגים אלה לא היו קיימים".

"אני רוצה להודות מקרב לב לבעלי הקבוצות, למאמני הקבוצות ולמאמני נבחרות ישראל שליוו אותי כל השנים, שהאמינו בי וזימנו אותי לעמוד בשערה של הנבחרת. זו ההזדמנות להודות מקרב לב להפועל חיפה ולמכבי חיפה על שנפלה בחלקי הזכות לזכות בהפועל חיפה באליפות היסטורית, ובמכבי חיפה באליפות ובהעפלה היסטורית לליגת האלופות".

"אני רוצה להודות לדורות שלמים של שחקנים שהייתה לי הזכות והכבוד להתאמן ולשחק לצידם. אני רוצה להודות לאוהדים הנאמנים והתומכים, לאנשי התקשורת, להורי היקרים שמגיל צעיר ליוו אותי מתחנה אחת לשנייה ולכל אורך הדרך האמינו בי עודדו ותמכו, למשפחתי היקרה, ומעבר לכל - לאשתי האחת והיחידה על התמיכה הבלתי מתפשרת ועל ההקרבה הענקית והעידוד במשך כל שנות הקריירה שלי. נפלה בחלקי זכות גדולה לייצג את מדינת ישראל הן כשוער הנבחרת והן כשחקן ישראלי בליגה הספרדית. זהו דבר ענק עבור ספורטאי, ועבורי זוהי הייתה הגשמת חלום".

דודו אוואט שוער נבחרת ישראל. AP
"הכדורגל העניק לי כל כך הרבה רגעים גדולים ומאושרים"/AP

"ללא ספק, הכדורגל הנו פרק משמעותי וחשוב בחיי שעיצב אותי כאדם וכספורטאי", הוסיף אוואט, "הכדורגל העניק לי כל כך הרבה רגעים גדולים ומאושרים וכל אלו מסמנים משהו עבורי. בכל משחק ובכל אימון עשיתי את המיטב שיכולתי. לאחר קריירה רבת שנים עם חוויות בלתי נשכחות אני מקווה שאנשים יזכרו אותי לא רק כשוער כדורגל אלה כאדם".

"זהו אינו סוף פסוק מבחינתי. אני לא נפרד מעולם הכדורגל ועולם הכדורגל לא נפרד ממני. כולי תקווה כי אוכל לתרום מניסיוני ולהשתלב במקומות הנכונים שיידעו לנצל את הידע, היכולת והניסיון שלי בתחום זה. בהזדמנות זו אני מאחל לעם ישראל שבת שלום ושקטה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
: דודו אוואט שוער נבחרת ישראל. רויטרס
"נפלה בחלקי זכות גדולה לייצג את מדינת ישראל הן כשוער הנבחרת והן כשחקן ישראלי בליגה הספרדית". אוואט/רויטרס

יוסי בניון כתב: "אח שלייי רגע לא קל בשבילי לעכל את הפרישה שלך אבל אני בטוח שתצליח לא פחות בקריירה החדשה שלך, נהניתי מכל רגע שלנו ביחד במגרש ומחוצה לו אתה שוער אדיר ועשית קריירה מדהימה שעולה על כל חלום אפשרי, אני אתגעגע במיוחד לתקופה שלנו בנבחרת, לחוויות, לצחוקים, לביחד!!! אוהב אותך מכל הלב כמו אח אמיתי ותמיד מחזיק אצבעות להצלחתך!!!!!".

ביברס נאתכו כתב: "היה לי הזכות לשחק איתך בנבחרת ושם למדתי כמה גדול אתה ואיזה בן אדם אתה. מאחל לך המון בהצלחה בדרך החדשה בטוח שתצליח מחזיק לך אצבעות".

דודו אוואט שוער מאיורקה (ימין) מול כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
11 עונות בספרד. אוואט מול רונאלדו/רויטרס

אוואט, 36, יליד נצרת עילית, פרץ לתודעה בהפועל חיפה כשהפך לשוער הראשון בקבוצה הבוגרת בעקבות הפציעה של אבי פרץ וזכה עם הקבוצה באליפות ההיסטורית שלה ב-1999. הוא עבר למכבי חיפה כמחליפו של ניר דוידוביץ' הפצוע, זכה עמה באליפות ושיחק איתה בליגת האלופות, אבל במהלך עונתו השנייה ירד לספסל ובקיץ 2003, דווקא כשמעמדו המקצועי בשפל, עזב בפעם האחרונה את ליגת העל ועבר לרסינג סנטאנדר הספרדית.

בעונתו הראשונה שימש אוואט כמחליף ורשם הופעות רק במחזורי הסיום של העונה, אך לאחר מכן המשיך לקריירה מפוארת של 11 עונות בספרד. הוא שיחק בדפורטיבו לה קורוניה ומאיורקה ורשם בסך הכול 295 הופעות בלה ליגה ו-312 הופעות בכל המסגרות. למאיורקה הגיע בינואר 2009 לאחר תקופה ארוכה בה יובש בלה קורוניה ושנה לאחר שספג אגרוף בפניו מחברו לקבוצה גוסטבו מונואה.

דודו אוואט שוער מאיורקה. GettyImages
הפך לאחד הסמלים הגדולים של מאיורקה. אוואט/GettyImages

אוואט הפך במהרה לאחד השחקנים האהובים והמשפיעים במאיורקה. הוא היה קרוב לשבור את שיא הדקות ללא ספיגה במשחקי בית והפך בפברואר 2013 לשיאן ההופעות לשוער בהיסטוריה של המועדון. מאיורקה ואוואט ירדו לליגה השנייה בתום עונת 2012/13, אבל השוער ויתר חבריו הוותיקים נשארו במועדון בליגה השנייה. הישראלי בילה אשתקד את מרבית העונה על הספסל, אבל שב אל בין הקורות למחזורים האחרונים ועזר לקבוצה לשרוד בליגה. במקביל, הוסמך כמנהל ספורטיבי ולקראת תום העונה גברו השמועות שיפרוש, ימונה לתפקיד הבכיר ואף ירכוש את המועדון.

בנבחרת ישראל רשם אוואט 78 הופעות והוא מחזיק בשיא ההופעות לשוער. הוא ערך את הבכורה שלו באוקטובר 1999 ושימש כשוער ראשון עד הקמפיין האחרון, מוקדמות מונדיאל 2014. למרות הקריירה המפוארת והשם הטוב בספרד, אוואט ספג בישראל לא מעט ביקורת מקצועית בעיקר על היציאות לכדורי גובה, זאת לצד הסברה שאין אלטרנטיבה ראויה להחליפו בשער. ההופעה הזכורה ביותר של אוואט במדים הלאומיים הייתה ב-2005 ב-2:2 בדבלין נגד אירלנד.

דודו אוואט שוער מאיורקה מול זלאטן איברהימוביץ' ברצלונה. GettyImages
מול זלאטן/GettyImages
דודו אוואט שוער ראסינג סנטאנדר מול רונאלדו הברזילאי ריאל מדריד. GettyImages
ומול רונאלדו הברזילאי/GettyImages
דודו אוואט שוער נבחרת ישראל מול כריסטיאנו רונאלדו נבחרת פורטוגל. AP
והפורטוגלי, הפעם בנבחרת/AP
דודו אוואט שוער נבחרת ישראל מול פרנק למפארד נבחרת אנגליה. AP
עוצר את למפארד/AP
דודו אוואט שוער ראסינג סנטאנדר מול סמואל אטו ברצלונה. AP
ומתייצב מול אטו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully