וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בפריס: נדאל זכה ברולאן גארוס התשיעי בקריירה

הפנומן הספרדי רשם זכייה חמישית ברציפות והפך לטניסאי עם הכי הרבה זכיות ברולאן גארוס כשהניף את הגביע התשיעי שלו. השור ממאיורקה ניצח את נובאק דג'וקוביץ' בתוצאה 6:3, 5:7, 2:6, 4:6, והשתווה לפיט סמפראס כשאסף לחיקו תואר גרנד סלאם מספר 14

רפאל נדאל טניסאי חוגג. רויטרס
השתווה לסמפראס עם 14 תארי גרנד סלאם ורואה את פדרר באופק. נדאל/רויטרס

רפאל נדאל שוב הוכיח שהוא גדול טניסאי החימר בכל הזמנים, כשעשה היסטוריה והפך לשיאן הזכיות ברולאן גארוס עם תשע במספר. נדאל ניצח הערב (ראשון) בגמר אליפות צרפת את יריבו הגדול נובאק דג'וקוביץ' בתוצאה 6:3, 5:7, 2:6, 4:6, ושמר על תוארו כשרשם זכייה חמישית ברציפות בטורניר. נדאל עשה זאת עם הרבה סטייל והמון זיעה. השור ממאיורקה הראה ניצוצות של טניס עילאי, הגיע לכל חבטה של יריבו והציג יכולת מצוינת שתסכלה את נולה. בזכות הניצחון רפאל נדאל העלה את כמות הזכיות שלו בטורניר גרנד סלאם ל-14 והשתווה בכך לפיט סמפראס המיתולוגי. עתה נדאל רחוק רק שלושה תארי גרנד סלאם משיאן הזכיות רוג'ר פדרר.

נובאק דג'וקוביץ' קיווה לעשות היסטוריה. הסרבי פתח מצוין במשחק וניצח במערכה הראשונה, אבל בהמשך נכנע ליכולת המרשימה של מלך החימר מספרד. נולה קיווה לרשום זכייה ראשונה בפריס, ולהשלים זכייה בכל אחד מארבעת טורנירי הגרנד סלאם, כשניצחון על נדאל היה מעלה אותו גם למקום הראשון בעולם. אבל הסרבי הנהדר לא הצליח לרשום ניצחון ראשון על השור ממאיורקה באליפות צרפת, ונשאר עם המחמאות בלבד.

רפאל נדאל טניסאי. רויטרס
הגדול בכל הזמנים על חימר. נדאל מניף בפעם החמישית ברציפות את גביע הרולאן גארוס/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' בגמר הרולאן גארוס. AP
עשה כמיטב יכולתו, אבל זה לא הספיק מול מלך החימר של פריס. דג'וקוביץ'/AP

מערכה 1

דג'וקוביץ' הגיש ראשון, ועלה ל-0:1 כשהוא נראה אגרסיבי. נדאל השווה, והשניים סיפקו טניס מלא עוצמה מהקו האחורי. נולה הסתער על כל כדור שנשאל ירה לעברו ואותת עד כמה הוא בא חד ונחוש לזכות בתואר. השניים שמרו על ההגשה ולא הצליחו לייצר אפשות שבירה. במשחקון השמיני דג'וקוביץ' עלה ל-0:30 והקהל החל לעודד אותו, הסרבי עלה ל-15:40 והיו לו שתי אפשרויות שבירה. נדאל השווה, וכף יד אדירה של נולה שלחה את הכדור לאורך הקו והעניקה לו אפשרות שבירה שלישית במשחקון. נדאל שלח את הכדור הבא רחוק מדי ודג'וקוביץ' שבר ל-3:5. נדאל, כמו נדאל, הוכיח כמה הוא חזק מנטלית, ורשם שתי אפשרויות שבירה. הספרדי איבד ריכוז ונולה השווה ל-40:40. דג'וקובית' שלח כדור חד לגב היד של נדאל ועלה ליתרון, שלח עוד כף יד שגרמה לנדאל לשלוח כדור ארוך מדי. דג'וקוביץ' ניצח 3:6 במערכה הראשונה ועלה ל-0:1 במערכות.

נתוני המערכה הראשונה:

ווינרים: דג'וקוביץ' 11, נדאל 5
שגיאות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 8, נדאל 8
אחוזים בהגשה ראשונה: דג'וקוביץ' 65%, נדאל 71%
נקודות שבירה: דג'וקוביץ' 1/3, נדאל 0/2
אסים: דג'וקוביץ' 2, נדאל 0
שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 0, נדאל 0
סך הנקודות: דג'וקוביץ' 31, נדאל 24

טניסאי העבר בוריס בקר. GettyImages
אהב את מה שראה במערכה הראשונה. בוריס בקר, מאמנו של דג'וקוביץ'/GettyImages
רפאל נדאל בגמר הרולאן גארוס. GettyImages
לקח הרבה אוויר וקצת מים לפני המערכה השנייה. נדאל/GettyImages

מערכה 2

נדאל הגיש בפתיחת המערכה ועלה ל-0:1 מהיר. השניים הורידו קצב ועוצמה, ולא הצליחו ליצור אפשרויות שבירה. במשחקון החמישי נדאל רשם לראשונה במשחק טעות כפולה, אבל בהמשך ניפק סמאש ליד הרשת, כף יד אדירה ועלה ל-2:3. במשחקון השישי נדאל התעלה, רשם אפשרות שבירה וכבר חגג כשדג'וקוביץ' לא הגיע לכדור שלו, אבל השופט זינק מהכיסא והורה על כך שהכדור של הספרדי היה בחוץ. נדאל הופתע, דג'וקוביץ' ניצל זאת כדי לעלות ליתרון, אבל חבטות כף היד של נדאל העניקו לו אפשרות שבירה נוספת, אותה ניצל ועלה ל-2:4. דג'וקוביץ', אנחנו יודעים, קורץ אף הוא מחומר של אלופים, ושבר בחזרה ל-4:3. נדאל השיג אפשרות שבירה במשחקון השמיני, נולה שלח כדורים שטוחים וגבוהים לסירוגין והצליח לערער את הספרדי בדרך לשוויון 4:4. נדאל שלח כדורים מדויקים לאורך הקו, ויחדם עם הגשות עוצמתיות עלה ל-4:5. נולה נשאר צמוד, אבל אז נדאל העביר הילוך, עלה ל-5:6 אחרי שרשם ניצחון על האפס במשחקון ה-11 ורשם שתי אפשרויות שבירה במשחקון ב-12. הספרדי שלח חבטות אדירות וכף יד שלו העניקה לו שבירה. נדאל ניצח 5:7 במערכה השנייה והשווה ל-1:1 במערכות.

נתוני המערכה השנייה:

ווינרים: דג'וקוביץ' 11, נדאל 18
שגיאות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 14, נדאל 13
אחוזים בהגשה ראשונה: דג'וקוביץ' 67%, נדאל 63%
נקודות שבירה: דג'וקוביץ' 1/2, נדאל 2/4
אסים: דג'וקוביץ' 1, נדאל 2
שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 2, נדאל 2
סך הנקודות: דג'וקוביץ' 32, נדאל 39

אמו של רפאל נדאל, אנה מריה פאררה (שמאל) ואחותו איזבל. GettyImages
ואמוס רפא! אמו ואחותו של נדאל מעודדות מהיציע/GettyImages
רפאל נדאל בגמר הרולאן גארוס. AP
שבר, נשבר ושבר בחזרה כדי לקחת את המערכה השנייה. נדאל/AP

מערכה 3

נדאל הגיש בפתיחת המערכה, ובמשחקון השני השניים ניפקו טניס מעולה, כשחבטת העברה אחת של נולה גרמה לנדאל למחוא ליריבו כפיים לעברו. הניים סיפקו ראלי של 22 חבטות, ובהמשך נולה איבד ריכוז ליד הרשת ונדאל הצליח לשבור ל-0:2. נדאל הוריד קצת את הקצב בהמשך לאחר המאמץ הכביר שהשקיע. השניים סיפקו חבטות בעוצמה אדירה, והכדור נע מצד לצד כאילו מדובר במשטח מהיר ולא בחימר. דג'וקוביץ' השיג אפשרות שבירה במשחקון החמישי, אבל התחכמות מיותרת מצדו עם גב יד קשתית העניקה לנדאל שוויון. הספרדי ניצל את חוסר הריכוז של הסרבי, ועלה ל-1:4. בשלב הזה דג'וקוביץ' נראה עייף וכבוי. במשחקון השביעי הוא אף השליך את המחבט מרוב תסכול. אבל אז הסרבי התעורר, שוב חבט בעוצמה ובדיוק המוכרים, והמשחקון השביעי הפך לדו-קרב מרתק. לאחר כ-11 דקות, המשחקון השביעי הוכרע לטובת נדאל שעלה ל-2:5, והתסכול ניכר על פניו של דג'וקוביץ'. נולה סחט מנדאל מחיאות כפיים לאחר שלקח נקודה בזכות חבטת העברה מרהיבה ליד הרשת, אבל נדאל לא עצר, ושבר שוב. נדאל ניצח 2:6 במערכה השלישית ועלה ל-1:2 במערכות.

נתוני המערכה השלישית:

ווינרים: דג'וקוביץ' 12, נדאל 11
שגיאות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 14, נדאל 5
אחוזים בהגשה ראשונה: דג'וקוביץ' 67%, נדאל 74%
נקודות שבירה: דג'וקוביץ' 0/2, נדאל 2/2
אסים: דג'וקוביץ' 5, נדאל 1
שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 0, נדאל 1
סך הנקודות: דג'וקוביץ' 32, נדאל 39

נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
מערכה שלישית מתסכלת במיוחד. דג'וקוביץ'/GettyImages
רפאל נדאל בגמר הרולאן גארוס. AP
כמו לשחק נגד קיר. נדאל/AP

מערכה 4

נדאל הגיש בתחילת המערכה והלחץ על דג'וקובית' היה גדול. הסרבי הצליח לשמור על ההגשה שלו, אבל התקשה לאיים על השור ממאיורקה כשהיה חסר דיוק מהקו האחורי. את המשחקון החמישי נדאל ניצח על האפס, ודג'וקוביץ' לא הצליח למצוא סדק בקיר מולו שיחק. במשחקון השישי נולה היה יכול לסגור עניין ליד הרשת אבל שלח כדור ארוך, נדאל ניצל את התסכול של הסרבי והשיג אפשרות שבירה, אותה ניצל כששבר ל-2:4. כשהיה נדמה שנולה גמור, הגיעה ירידת מתח מפתיעה מצדו של נדאל, ודג'וקוביץ' ניצל זאת כדי להשיג שתי אפשרויות שבירה. הסרבי ניצל אחת וצימק ל-4:3. נולה השווה ל-4:4, והקהל התעורר. נדאל עיקם מעט את רגלו במשחקון התשיעי, אך ידע לשמור על ההגשה ולעלות ל-4:5. הלחץ על דג'וקובית' היה אדיר בזמן שהגיש. הסרבי עלה ל-0:30, אבל נדל סיפק חבטת גב יד אדירה שהשוותה ל-30:30. בהמשך דג'וקובית' שלח כדור ארוך מדי ולנדאל הייתה אפשרות לנקודת אליפות. דג'וקוביץ' ביצע שגיאה כפולה, ונדאל פתח בחגיגות. נדאל שבר בעיתוי מושלם, ניצח 4:6 במערכה הרביעית ו-1:3 במשחק.

נתוני המערכה הרביעית:

ווינרים: דג'וקוביץ' 7, נדאל 10
שגיאות לא מחויבות: דג'וקוביץ' 13, נדאל 12
אחוזים בהגשה ראשונה: דג'וקוביץ' 67%, נדאל 70%
נקודות שבירה: דג'וקוביץ' 1/2, נדאל 2/2
אסים: דג'וקוביץ' 3, נדאל 0
שגיאות כפולות: דג'וקוביץ' 1, נדאל 1
סך הנקודות: דג'וקוביץ' 27, נדאל 33

רפאל נדאל טניסאי. GettyImages
יש אליפות. נדאל חוגג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully