וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ת"א ניצחה את ברק נתניה 66:73

עוד במחזור ה-20: מכבי חיפה השפילה את גלבוע/גליל 69:98, חולון התעללה בהרצליה עם 74:90, נס ציונה - אשדוד 61:72

שחקן הפועל תל אביב רביב לימונד. ברני ארדוב
חזר ובגדול. רביב לימונד/ברני ארדוב

המחזור ה-20 בליגת העל יצא הערב (ראשון) לדרך עם ארבעה משחקים, כשהעיניים נשואות למשחק העונה שייערך מחר בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים. הפועל תל אביב קיבלה את רביב לימונד בחזרה, והגארד החזיר בגדול כשהוליך אותה ל-66:73 על ברק נתניה, ועצר את רצף ההפסדים של האדומים. מכבי חיפה, שהודחה השבוע באירופה, הבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון, כשדרסה את גלבוע/גליל בחוץ 69:98 מהצגה של האקס, דגן יבזורי. עירוני נס ציונה, התאוששה מפתיחה מחרידה מול מכבי אשדוד וגברה עליה 61:72 כשמאיר טפירו חוצה את קו 5,000 הנקודות בקריירה שלו בליגה העל. בני הרצליה המשיכה בעונה המסויטת שלה, כשהתבזתה מול הפועל חולון והובסה לבסוף "רק" 74:90.

קרלון בראון שחקן הפועל תל אביב. מגד גוזני
חדירה גדולה שלו שברה את נתניה. בראון/מגד גוזני

הפועל תל אביב - ברק נתניה 66:73

אחרי שלושה הפסדים כואבים לנס ציונה, מכבי תל אביב והפועל ירושלים, חזרה הערב הפועל תל אביב לעצמה עם ניצחון חשוב ששומר אותה חזק במאבק לסיים בין ארבע הראשונות. האדומים קיבלו בחזרה את רביב לימונד שמיד תפס את מושכות ההובלה, וכיפר על משחק בינוני של קרלון בראון החולה בדרך לניצחון. נתניה לעומת זאת הצליחה לתת פייט נאה בהדר יוסף, אך קבלת החלטות רעה של הקבוצה בדקות הסיום מנעה ממנה לחולל הפתעה.

המשחק נפתח בצורה מקרטעת מצד שתי הקבוצות שהתקשו להיכנס לקצב. שלשה של טמיר אריאלי ונקודות של רביבי לימונד העניקו את היתרון לאדומים, ואוונס קבע 6:14. נתניה הצליחה לצמק ל-2 בלבד בסיום הרבע עם ריצת 3:9 בזכות יכולת טובה של בית יוסף, שצימק ל-17:15. קרלון בראון נכנס לפעולה, ויחד עם קאונסיל העלה את המארחים ל-20:27, אך פרימן הצליח לשמור את נתניה בטווח נגיעה. קאונסיל הפגיז שלשה מהפינה שהקפיצה את הקהל בהדר יוסף, אך רייט השיב באחת משלו ובמחצית זה 31:40 להפועל תל אביב.

ג'סטין הארפר עלה טוב לרבע השלישי עם שבע נקודות רצופות שהעלו את האדומים ליתרון דו ספרתי, אך בית יוסף שוב ענה עם שלשה חשובה וג'אמפ מוצלח פרימן ושולמן הוסיפו נקודות חשובות והורידו ל-59:50 בלבד לפני הרבע האחרון. נתניה עלתה עם המון מוטיבציה לרבע האחרון, מילס חטף כדור וסידר דאנק לרייט, ונקודות של ניר כהן סגרו ריצת 2:9 והיתרון של הפועל עמד על 2 בלבד. דווקא אז ביצע ראשון פרימן שתי עבירות מטופשות - האחרונה מתוכן, החמישית שלו - וגם שלשה של שולמן לא מנעה מקבוצתו של אדלשטיין לשמור על יתרון 5, שתי דקות לסיום. רובינסון כבר הוריד ל-67:64, אך אז הגיעה חדירה ענקית של בראון, קאונסיל ולימונד עשו את העבודה מהקו, רייט ובית יוסף החטיאו והפועל תל אביב ניצחה 66:73.

קלעו להפועל תל אביב: רביב לימונד 16 (5 מ-14 מהשדה) ו-5 אסיסטים, ג'סטין הארפר 15 ו-8 ריבאונדים, וינסנט קאונסיל וקרלון בראון (6 מ-13 מהשדה, 5 אסיסטים) 13 נקודות כל אחד, ג'וש אוונס 7 ו-10 ריבאונדים, יונתן שולדברנד 6 ו-6 ריבאונדים, טמיר אריאלי 3.

קלעו לברק נתניה: ראשון פרימן 16 ו-11 ריבאונדים, אנטואן רייט 15 (3 מ-5 לשלוש) ו-7 ריבאונדים, יועד בית יוסף 12 (5 מ-18 מהשדה), דוואן רובינסון ואייל שולמן 7 כל אחד, ג'וליאן מילס 5 ו-6 ריבאונדים, ניר כהן ואלירן גואטה 2 כל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן מכבי חיפה דגן יבזורי. אדריאן הרבשטיין
העניש את האקסית. יבזורי/אדריאן הרבשטיין

הפועל גלבוע/גליל - מכבי חיפה 98:69

רק לפני מספר ימים סיימה מכבי חיפה את דרכה באירופה כשהודחה מהיורוקאפ, ונראה שהחבורה של דני פרנקו לא ממש מתגעגעת. הירוקים הגיעו לאולם בגן נר ופירקו לגורמים את שחקניו של שרון דרוקר ברבע האחרון עם 9:29 מטורף, בדרך לניצחון הקליל. מי שפיקד על המפגן המרשים הוא לא אחר מדגן יבזורי, אקס גלבוע/גליל, שהפגיז 20 והוריד 8 ריבאונדים מול קבוצתו לשעבר. מנגד, משחק טוב של ריק ג'קסון (23 ו-12 ריבאונדים) לא היה קרוב להספיק עבור המארחים.

הירוקים עלו בסערה אל המשחק, ופתחו מבערים באמצע הרבע הראשון כשסמית' העניש בצבע, וחמש נקודות רצופות של יבזורי מול האקסית השלימו ריצת 2:13 ויתרון 8:20. הקבוצה של דרוקר המשיכה להיראות נורא, סימס וחבריו לא מצאו את הטבעת, ומנגד יבזורי נעץ שלשה נוספת והוריד את מכבי חיפה ביתרון 12:28 בסיום הרבע הראשון. רובינסון העיר מעט גליל, שמחון צלף שלשה אך סמית' שמר את היתרון של הירוקים על 15. המארחים לא ויתרו, ג'קסון היה בלתי ניתן לעצירה ושלשה נוספת של שמחון כבר צימקה ל-6, לפני שסמית' קבע 38:46 בסיום המחצית.

קוביאן המשיך את משחקו הנהדר עם שלשה וקיבל אחת נוספת מיבזורי הלוהט, כשחיפה ניסתה לברוח ועלתה ל-50:59. חמש נקודות רצופות של טישמן שוב צימקו ל-4, אך סמית' ורנדל ברחו למארחים, ונקודות של אדריאן הנינג הורידו את חיפה עם 60:69 לפני הרבע האחרון. רייס והנינג סייעו לירוקים לפתוח טוב את הרבע האחרון, יבזורי צלף את השלשה הרביעית שלו וחיפה טסה ל-2:11 ויתרון 62:80. גלבוע/גליל פשוט הרימה ידיים, הירוקים הריחו דם והפכו ניצחון לניצחון מוחץ, כשעד לסיום גם תומר בר אבן, לירז אריאל ואלכס צ'וברביץ' זכו לעלות על הלוח. 69:98 בסיום למכבי חיפה.

קלעו למכבי חיפה: דגן יבזורי 20 (4 מ-8 משלוש, 8 ריבאונדים), דונטה סמית' 19, אדריאן הנינג 14, דויד קוביאן 13 (9 אסיסטים), בן רייס 12, בריאן רנדל 8 (7 ריבאונדים), עידו קוז'יקרו 4, אלכס צ'וברביץ' ולירז אריאלי 3 כל אחד, תומר בר אבן 2.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: ריק ג'קסון 23 נקודות (3 מ-9 מהעונשין, 12 ריבאונדים), עמית שמחון 11, סטו דגלאס וטוני יאנגר 9 כל אחד, נמרוד טישמן 7, דשון סימס 5, ג'ראלד רובינסון 3, קני בוינטון 2.

מאיר טפירו, עירוני נס ציונה. מגד גוזני
5,000 נקודות בקריירה, וקאמבק נהדר. מדהים. מאיר טפירו/מגד גוזני

עירוני נס ציונה - מכבי אשדוד 61:72

בנס ציונה התכוננו לא מעט לערב בו מאיר טפירו יעבור את קו 5,000 הנקודות, שנדמה היה בפתיחה שהם שכחו שיש גם משחק. נועלת הטבלה היממה את המארחים והוליכה ב-14 הפרש כבר ברבע הראשון, אבל טפירו כמו טפירו החזיר את קבוצתו לעניינים, ויחד עם טיילר האניקט שמר את תקוות הפלייאוף של העולה החדשה בחיים. אשדוד לעומת זאת מבזבזת הזדמנות נהדרת להשיג ניצחון, והיא בצרות צרורות.

האניקט וטפירו העלו את נס ציונה על הלוח, אבל נועלת הטבלה הדהימה כשטסה ל-3:13 בעזרתם האדיבה של מרכוס דאב ואלייג'ה מילסאפ ועלתה ל-8:23. גיל אמיתי צלף שלשה, אבל אשדוד ירדה ביתרון 11:25 מבטיח בסיום הרבע הראשון. באמצע הרבע השני קיבלו אוהדי נס ציונה סיבה מסויימת לחגוג, כשמאיר טפירו קלע ובכך עבר את קו 5,000 הנקודות בקריירה שלו בליגה. טפירו הוסיף גם שלשה, ויחד עם האניקט הוריד את הפיגור לחד ספרתי. מילסאפ לקח אחריות בהתקפה, ואל המחצית הביא את אשדוד ביתרון 27:37.

הרבע השלישי היה כולו של נס ציונה: האניקט ונואלס לקחו על עצמם את העול ההתקפי, דן קלע אך נפצע, ונקודות של וואט צימקו ל-47:46 בלבד. אר טי גווין העיר את האורחים, וליפשיץ קבע 46:51 לפני הרבע האחרון. המארחים פתחו את הרבע הרביעי עם ריצת 2:8 כשנקודות של וואט וסימפסון השלימו מהפך והעלו את נס ציונה ל-53:54. סימפסון והאניקט העלו את המארחים ליתרון 5, שלוש דקות לסיום, אשדוד פשוט לא הצליחה למצוא את הטבעת ברגעים המכריעים ושלשה נהדרת של האניקט, 45 שניות לסיום הכריעה את המשחק, 61:72 לנס ציונה באשדוד.

קלעו לעירוני נס ציונה: טיילר האניקאט 22 (11 ריבאונדים), דיימון סימפסון 15 (9 ריבאונדים), מאיר טפירו 11 (5 אסיסטים), פרסטון נואלס 8, מיטשל וואט 7, גיל אמיתי 3, מיכאל זלמנוביץ', טל דן ורז זהביאן 2 כל אחד.

קלעו למכבי אשדוד: מרכוס דאב 15 (11 ריבאונדים, 8 איבודים), אלייג'ה מילסאפ 14 (10 ריבאונדים), אר טי גווין 11, עמית ביר כץ 7 (8 ריבאונדים), קני הייז 6 (5 אסיסטים), זאק רוזן ומשה מזרחי 3 כל אחד, ליאור ליפשיץ 2.

שחקן עירוני נס ציונה טיילר האניקט. יוסי ציפקיס
מתחיל לחזור ליכולת הנהדרת מתחילת העונה. האניקט/יוסי ציפקיס

הפועל חולון - בני הרצליה 74:90

אחרי שכבר היה נדמה שבחולון ויתרו על העונה הזו, הקבוצה של ליאור ליובין מתחילה להראות סימני חיים. חולון השיגה הערב את ניצחונה השני ברציפות, ואיזה ניצחון זה היה. המארחים פשוט התעללו ביריבתם בזכות הצגה של סקוטי ריינולדס (22 נקודות, 4 מ-5 לשלוש), והעניקו ערב בלתי נשכח לאוהדיהם. אבל עם כל הכבוד לחולון, מה עובר על בני הרצליה? הקבוצה של אפי בירנבוים כבר זכתה ללא מעט רגעי שפל העונה, אבל שלושה רבעים נוראיים של הקבוצה באמת שלא זכורים כבר הרבה זמן. החבורה של בירנבוים פיגרו במשך דקות ארוכות ב-30 הפרש, נראו חסרי אנרגיה ורצון, ובקצב הזה הם עוד עלולים למצוא את עצמם בליגת המשנה.

האסל עוד העלה את הרצליה ליתרון מוקדם, אלא שאז טסה חולון ל-3:19 מהדהד בראשות סקוטי ריינולדס ואייזק רוזפלט הורידו את המארחים ביתרון מוחץ בסיום הרבע הראשון, 9:23. מי שחשב שהרצליה תתעורר אחרי תצוגת הנפל הזו, התבדה כשחולון המשיכה לדהור, ופתחה את הרבע השני עם 0:9 ויתרון 23. זליקוביץ' ענה עם חמש נקודות מהירות, סטנלי בורל הוסיף חמש רצופות משלו, אך היתרון המוחץ של חולון נשמר כשריינולדס הפגיז פעמיים מחוץ לקשת, והוריד את חולון ביתרון 30:50.

החבורה האומללה של אפי בירנבוים המשיכה לדשדש גם ברבע השלישי, באוורס וריינולדס המשיכו להפגיז מחוץ לקשת , ואסיסט של ריינולדס לבאוורס סיפק את אחד הדאנקים היפים של העונה ויתרון 40:66. סקוורר הצטרף לחגיגה עם שלשה וקנדי הוריד את חולון עם 46:75 משפיל במיוחד בסיום הרבע השלישי. ברבע האחרון הורידה חולון את הרגל מהגז, ליובין נתן גם לספסל שלו להנות, ושלשות של בלייזר ואומה צימקו מעט את התבוסה המשפילה של הרצליה. 74:90 בסיום לחולון.

קלעו להפועל חולון: סקוטי ריינולדס 22 (4 מ-5 משלוש), לורנס באוורס 19 (8 ריבאונדים), יחזקאל סקוורר 14 (4 מ-6 משלוש), אייזק רוזפלט 11, בריאן אסברי 9, שלומי הרוש 5, די ג'יי קנדי ואיתי שגב 4 כל אחד, נועם מטלון 2.

קלעו לבני הרצליה: אבירם זליקוביץ' ומייקל אומה 16 כל אחד, עוז בלייזר 11, פרנק האסל 10 (7 ריבאונדים), סטנלי בורל 9 (8 אסיסטים), ג'אקים דונאלסון 6 (10 ריבאונדים, 4 איבודים), גיא לביא, עידן זלמנסון ודן גרונפלד 2 כל אחד.

שחקן הפועל חולון סקוטי ריינולדס. ברני ארדוב
פשוט עשה מה שהוא רוצה על הפרקט. ריינולדס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully