וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמציא את עצמו מחדש

אסף רביץ

30.10.2012 / 11:00

אחרי ארבע שנים, הפך עומרי כספי מהבטחה וסיפור ייחודי לסתם עוד שחקן ב-NBA. כספי מספיק עקשן כדי לנצל כל הזדמנות להיכנס לרוטציה, אבל זה עלול לא להספיק והתחנה הבאה עשויה להיות מכבי תל אביב. אסף רביץ על מעמדו של השגריר הישראלי

עומרי כספי מתחיל את העונה הרביעית שלו כשחקן בליגה הטובה בעולם במצב די הפוך למצב בו היה לקראת העונה השלישית. אז הוא קיבל מקום בטוח בחמישייה בקבוצה צעירה ומבטיחה, אך התברר שהוא בתקופה לא טובה. הפעם, בהנחה שיכולתו בנבחרת בקיץ מהווה אינדיקציה, הוא מגיע בכושר יותר טוב לסיטואציה הרבה פחות טובה.א

עומרי כספי שחקן קליבלנד מול מרקיף מוריס שחקן פיניקס. Tony Dejak, AP
כרגע הוא בקצה הלא נכון של הרוטציה. כספי/AP, Tony Dejak

רוטציית שחקני הכנף של קליבלנד התרחבה בקיץ האחרון. סי ג'יי מיילס הוחתם, בין היתר בגלל סחבת במו"מ עם אלונזו ג'י שתפס את המקום של כספי בחמישייה באמצע העונה שעברה, אך בהמשך הקיץ גם ג'י סיכם מחדש בקבוצה. מיילס הוא המוכשר מבין שלושת הסמול פורוורדים המרכזיים בסגל, הגיע רעב לתקופת ההכנה ודי הבטיח את מקומו בחמישייה. הוא יכול לשחק גם כשוטינג גארד, אך שם מחכה דיון ווטרס, הבחירה הרביעית בדראפט והשחקן שהכי חשוב לקאבס לטפח ולתת לו דקות גם כשהוא לא מתפקד. מאחוריי ווטרס מחכה דניאל גיבסון הוותיק שהיה פצוע רוב העונה שעברה. בסגל של קליבלנד נמצא שחקן כנף וותיק נוסף - לוק וולטון שהגיע מהלייקרס כחלק מעסקת רמון סשנס, אבל עושה רושם שהשנה לא נשמע את שמו ללא ההקדמה "החוזה הגמור של" בדיבורי טרייד כלשהם.

בקיצור - עושה רושם שכספי מתחיל את העונה כסמול פורוורד השלישי ושחקן הכנף החמישי ברוטציה של ביירון סקוט. זה הקצה הלא נכון של הרוטציה, המקום בו אין דקות קבועות מובטחות אלא רק בימים חלשים במיוחד של שחקנים אחרים, בגארבג' טיים ובעקבות פציעות. כספי יצטרך לעבוד קשה רק כדי לחזור להיות שחקן רוטציה משמעותי. אם הוא ישחזר את היכולות שהוא הראה בקיץ - אחוזים גבוהים של שלשות פנויות, עלייה לקליעה מכדרור מחצי מרחק שתהיה קשה מאוד לשמירה גם ב-NBA, הפעלה של גבוהים חובבי האלי-הופים, מנהיגות ויכולת להתעלות ברגעים חשובים - אם כל אלה יבואו לידי ביטוי, הוא בהחלט יוכל לעשות מה שג'י עשה לו בעונה שעברה ולטפס במעלה הרוטציה. הבעיה היא שלעומת ג'י, הוא לא מתמודד מול עומרי כספי של העונה שעברה.

***

העונה שעברה עשתה נזק משמעותי למעמדו של הישראלי הראשון ב-NBA. כספי כבר התייחס לכך שהוגבל עקב פציעה בברך, אבל אין שחקן בליגה שמסיים עונה גרועה ולא מודיע בקיץ שלאחר מכן שהוא היה פצוע/טרוד בבעיות אישיות/חסר מוטיבציה באופן זמני, ועכשיו הוא מוכן לעונה גדולה. בעונה הרביעית בליגה זה כבר לא מעניין אף אחד, רק התפוקה מעניינת. בעונה הראשונה כספי היה רוקי עם פוטנציאל מעניין וסיפור ייחודי, בעונה השנייה הוא היה הבטחה מעניינת אחרי עונת רוקי טובה, בעונה השלישית הוא היה הימור מעניין של קליבלנד, הפעם הוא פשוט לא מעניין במיוחד.

נאמר זאת כך: בגרסה היפנית ל-"מחממים את הפרקט", כספי יקבל יחס דומה לזה שקיבל אצלנו, למשל, סמארדו סמואלס - אזכור שמו כחלק מהסגל של קליבלנד בלי להגיד עליו שום דבר מיוחד. לא בגלל שסמואלס לא מוכשר או שאין לו סיכוי לפרוץ השנה, יש לו, כל שנה פורצים כמה שחקנים מסוגו בלי שאף אחד מצפה לכך. אבל הוא עבר את השלב בו הוא יכול ליהנות מסטטוס ההבטחה. אם הוא יביא קבלות יתייחסו אליו אחרת, עד אז הוא עוד שחקן בליגה.

זה גם המעמד של כספי כרגע - עוד שחקן בליגה. מכיוון שהוא הישראלי הראשון חשוב להזכיר שזו הליגה הטובה בעולם ושזה הישג מכובד מאוד לכשעצמו, אבל בליגה עצמה הוא אחד מיני רבים שמסתובבים בשולי הרוטציה של הקבוצות. אף ג'נרל מנג'ר לא ירקח טרייד במיוחד עבורו או ייתן לנוכחות שלו בטרייד משקל משמעותי (כפי שהיה רק לפני שנה), לקליבלנד עצמה לא יפריע במיוחד להשתמש בו כהשלמת משכורת בטרייד, כשיהיו דקות פנויות הוא ישחק, כשלא יהיו הוא לא ישחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

***

איך יוצאים מהמקום הזה? הדרך הכי טובה היא, כמובן, לשחק מצוין בכל הזדמנות שמקבלים. כספי, עושה רושם, הוא לא מהשחקנים שמסוגלים לכך. לצד רגעים גדולים, יש לו נטייה להיעלם לדקות ארוכות ולא להשפיע מספיק על המשחק. הוא גם לא שומר טוב מספיק כדי שיהיה כדאי לסקוט לתת לו דקות גם בימים פחות טובים. לכן נצטרך לבנות על מצבים שלא קשורים בעומרי עצמו. מכת פציעות בקליבלנד היא דוגמא למצב כזה, מצב שקורה בלא מעט קבוצות בשלב כלשהו בעונה. מכת הפציעות יכולה לפקוד את שחקני הכנף, אך גם אצל הגבוהים - הגובה של כספי יכול לאפשר לו לשחק כפאוור פורוורד מחליף, אולי זו אפילו עמדה שיכולה להתאים לו.

אך הסיכוי המשמעותי ביותר לשינוי המצב הוא שינוי סיטואציה. הסיכוי לכך גובר דווקא בגלל הירידה במעמד של כספי שהופכת אותו לתוספת אפשרית לטריידים גדולים או אפילו למשכורת שרוצים להיפטר ממנה באמצע העונה. לא חסרות דוגמאות לשחקנים שעברו כחלק מטרייד או שוחררו מקבוצה, הגיעו לסיטואציה מוצלחת ופתאום פרצו. שאנון בראון, למשל, הגיע ללייקרס כהשלמה נטו ופתאום הפך לשחקן די חשוב בקבוצה גדולה. דוגמא חזקה יותר היא של קריס האמפריז, שבין 2004 ל-2010 הסתובב בליגה כמעט בלי להשפיע עליה עד שמצא את עצמו בנטס ומהר מאוד הפך לשחקן שמרוויח 8 ספרות.

עומרי כספי מספיק מוכשר כדי להיות שחקן רוטציה בקבוצת NBA. התקווה שלי היא שהוא ימצא את עצמו במהלך העונה בקבוצת פלייאוף עם ספסל יחסית דליל כדי שיוכל לטעום גם את טעם הפוסט סיזן. אם הוא יישאר בקליבלנד, יהיה לו קשה אך לא בלתי אפשרי לעקוף שחקן או שניים בדרך לדקות משמעותיות קבועות, בתקווה שהשנה הוא גם יידע לנצל אותן. אבל רגע לפני פתיחת העונה, הסיכוי הגבוה ביותר הוא שכספי יראה הרבה יותר ספסל מפרקט בקאבס השנה. הדיבורים על כך שהוא בדיוק מה שחסר למכבי תל אביב כדי ללכת רחוק ביורוליג צפויים להתחזק לקראת פברואר, אבל זה עוד לא הזמן לסתום את הגולל על קריירת ה-NBA הראשונה של כדורסלן ישראלי. מספיק דברים יכולים לקרות וכספי נראה מספיק עקשן כדי למצות כל אפשרות. מעמד הכוכב באירופה ימשיך לחכות לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully