וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציה באפריקה: כף ורדה הדיחה את קמרון

הנבחרת הקטנה הפסידה 2:1 אבל עלתה לראשונה בתולדותיה לאליפות אפריקה עם 2:3 במצטבר. אטו, שחזר במיוחד, לא עזר

סנסציה באפריקה: נבחרת כף ורדה הקטנה העפילה לאליפות אפריקה 2013 לאחר שהדיחה את קמרון (2:3 במצטבר), ורשמה את אחת ההפתעות הגדולות בתולדות היבשת.

כמובן שזו פעם ראשונה עבור המדינה הקטנה, עם 500 אלף תושבים בלבד, שבה היא משתתפת בטורניר. היום (ראשון) הנבחרת של כף ורדה הפסידה 2:0 בקמרון, אבל עלתה בזכות הניצחון 0:2 במשחק הראשון, תוך שהיא מעיפה את הנבחרת שזכתה בעברה ארבע פעמים בטורניר.

בכף ורדה חששו מתגובה נזעמת של "האריות" אחרי ההפתעה במשחק הראשון, אבל הנבחרת המקומית נראתה עצבנית וחסרת ביטחון, וכך דווקא האורחים עלו ליתרון מפתיע בדקה ה-22 משער של הלדון, החלוץ ממוצא פורטוגזי.

קמרון הצליחה להשוות אחרי כמה דקות משער של אצ'ילה אמנה, אבל ידעה שהיא זקוקה לעוד שלושה שערים כדי לעלות, והתסכול השפיע. בזמן הפציעות קמרון כבשה את שער הניצחון מרגליו של החלוץ בן ה-16 פבריס אולינגה מבישול של סמואל אטו, אבל גם זה לא הספיק.

עבור קמרון, שהחזירה למשחק במיוחד את סמואל אטו ואף החליפה מאמן, זו אכזבה גדולה, והיא תחמיץ את אליפות אפריקה בפעם השנייה ברציפות. אטו סירב לשחק במשחק הראשון, בעקבות סכסוך ארוך עם ההתאחדות לאחר שהתלונן על החובבנות בנבחרת, אבל חזר לאחר ששוחח באופן אישי עם ראש הממשלה. גם זה לא עזר.

"מעולם לא ציפינו שנצליח לעלות לאליפות", צהל מאמן כף ורדה, לוסיו אנטונס, שהקפיץ את תושבי הארכיפלג (עשרה איים) שממוקם 570 ק"מ מהחוף במערב אפריקה. הנבחרת, שמכונה "הכרישים הכחולים", הוקמה לראשונה ב-1982.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully